Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Журналістика
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Перший (бакалаврський) рівень, одиничний, тривалість програми – 240 кредитів ЄКТС, 4 роки |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2016 р., акредитована на 10 р.
Сертифікат про акредитацію: НД-ІІ №0280786, від 12.12.2016 р., до 01.07.2026 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (6 рівень, перший бакалаврський рівень),
Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (First cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 6) |
Мета програми
Формування здатності випускника виконувати складні спеціалізовані завдання в галузі соціальних комунікацій, що передбачає застосування положень і методів соціальнокомунікаційних та інших наук і характеризується невизначеністю умов щодо забезпечення ефективності комунікаційної діяльності.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Об’єкти вивчення: соціальні комунікації в різних їхніх виявах і видах, що залежить від форм, технологій та сфер використання, мети й завдань; продукти соціального комунікування; аудиторія та інші споживачі (користувачі) цих продуктів. Зокрема, до таких об’єктів належать: журналістика, реклама, зв’язки з громадськістю, видавнича справа, видавнича діяльність, редагування, медіакомунікації тощо.
Теоретичний зміст предметної сфери навчання охоплює загальні знання про суспільство, види суспільної діяльності, політику, економіку, культуру, знання з теорії комунікації взагалі та масової зокрема, теорії діяльності в галузі спеціалізації; знання про комунікаційні технології, з історії професійної діяльності; знання про методи й засоби професійної діяльності, професійні стандарти. Випускник має володіти основними методами, методиками й технологіями, засобами та знаряддями, що використовують у сфері соціальних комунікацій і вузькопрофесійній галузі. |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Комбінована |
3 | Орієнтація програми | Професійна |
4 | Особливості програми | Ступенева освітня програма передбачає проходження фахових практик з теле-, радіо-, фото-, текстової журналістики та роботи прес-служб; стажування протягом навчання в Прес-центрі ДонНУ імені Василя Стуса, корпоративному виданні «Університетські вісті», у «Productions studio – ДонНУ», всеукраїнських та регіональних медіа; участь у щорічних Всеукраїнських наукових студентських конференціях «Актуальні проблеми розвитку засобів масової комунікації у сучасній Україні», які проводить кафедра журналістики з виданням збірників тез; участь у тренінгових програмах Академії української преси та інших медіа-організацій на базі кафедри журналістики; а також підготовку студентом протягом навчання фахового портфоліо, що включає до себе матеріали практик та фахового стажування. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | 3439 (24771) фахівець;
3131 (25199) фотокореспондент; 3472 (21305) диктор; 2451.2/20294 ведучий програми |
2 | Продовження освіти | Можливість продовження навчання на СО «Магістр» за освітньою програмою 061 «Журналістика» |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Основним принципом навчання є студентоцентрованість. Форми навчання: проблемно-орієнтоване, творчо-проектне навчання, практично-фахове, індивідуальне навчання з елементами самонавчання, інтерактивне навчання.
Викладання проводиться у вигляді: лекцій, мультимедійних лекцій, практичних та лабораторних занять, самостійного виконання творчих завдань під керівництвом викладача, онлайн- та офлайн-консультацій, індивідуальних занять. |
2 | Система оцінювання | Усні та письмові екзамени, заліки, захист звітів з практики, виготовлення та презентація інформаційного продукту, презентації, поточне оцінювання, портфоліо, захист курсових робіт (проектів), захист кваліфікаційної роботи, комплексний державний іспит. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
ІК 1: підготовка фахівця, компетентного в соціально-комунікативній діяльності, пов’язаній з творенням, аналізом, перетворенням і саморедагуванням письмових, усних, аудіо- та візуальних текстів різних жанрів і видів (інформаційних, аналітичних, художньо-публіцистичних), здатного до організації успішної комунікації в медіа.
2 Загальні компетентності
- ЗК 1: здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях;
- ЗК 2: здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;
- ЗК 3: здатність спілкуватися іноземною мовою;
- ЗК 4: здатність опановувати знання і розуміти предметну сферу та професійну діяльність;
- ЗК 5: здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
- ЗК 6: здатність до адаптації та дії в новій ситуації;
- ЗК 7: здатність до провадження безпечної діяльності;
- ЗК 8: здатність до міжособистісної взаємодії;
- ЗК 9: здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
3 Фахові компетентності
- ФК 1: здатність застосовувати знання зі сфери соціальних комунікацій у своїй професійній діяльності;
- ФК 2: здатність оцінювати отримані знання з погляду можливості їх застосування у професійній діяльності;
- ФК 3: навички використання інформаційних і комунікаційних технологій;
- ФК 4: здатність організовувати й проводити професійну діяльність у сфері соціальних комунікацій;
- ФК 5: здатність формувати інформаційний контент;
- ФК 6: здатність створювати інформаційний продукт;
- ФК 7: здатність ефективно просувати створений медійний продукт;
- ФК 8: здатність розвивати й підтримувати на якісному рівні професійну діяльність.
Програмні результати навчання
- ПРН-З-1. Засвоїти основні ідеї та методи соціальнокомунікаційних наук.
- ПРН-К-1. Передбачати реакцію аудиторії на інформаційний продукт чи на інформаційні акції, зважаючи на положення і методи соціальнокомунікаційних та інших наук.
- ПРН-К-2. Дотримуватися інтересів, поглядів співбесідника та аудиторії.
- ПРН-З-2. Знати та використовувати державну та іноземну мови в професійній діяльності.
- ПРН-У-1. Застосовувати знання зі сфери предметної спеціалізації для створення інформаційного продукту чи для проведення інформаційної акції.
- ПРН-К-3. Оцінювати свій чи чужий інформаційний продукт, інформаційну акцію, що організована й проведена самостійно або колегами.
- ПРН-У-2. Виконувати пошук, оброблення та аналіз інформації з різних джерел.
- ПРН-У-3. Відтворювати інформаційні та комунікаційні технології.
- ПРН-У-4. Практикувати спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
- ПРН-К-4. Виокремлювати у виробничих ситуаціях під час виконання завдань факти, події, відомості, процеси, про які бракує знань і які не вдається відтворити, що передбачає необхідність у самоосвіті та професійному удосконаленні.
- ПРН-К-5. Оцінювати отримані знання з погляду можливості їх застосування в професійній діяльності.
- ПРН-К-6. Знати та використовувати стандарти професійної діяльності.
- ПРН-У-5. Створювати інформаційний продукт з урахуванням видів і жанрів інформаційної, аналітичної та художньо-публіцистичної журналістики.
- ПРН-К-7. Генерувати інформаційний контент.
- ПРН-К-8. Пропонувати створений медійний продукт.
- ПРН-К-9. Практикувати фахове ведення розмови, демонструючи уважне сприйняття розмови й точну реакцію на співбесідника.