Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Управління персоналом та економіка праці
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 240 кредитів ЄКТС, 3 роки 10 місяців |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2004 р., акредитована на 10 р. Сертифікат про акредитацію НД- ІІ №0273060, від 06.01.2015 р. , термін дії – 01.07.2024 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (6 рівень, перший бакалаврський рівень), Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (First cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 6) |
Мета програми
Підготовка фахівців, які володіють сучасним економічним мисленням, теоретичними знаннями і практичними навичками, необхідними для розв’язання завдань у сфері управління персоналом та економіки праці
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Інтеграція гуманітарної і соціально-економічної (19%), математичної та природничо-наукової підготовки (16%) та професійно-практичної підготовки (65%) |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Загальна |
3 | Орієнтація програми | Академічна |
4 | Особливості програми | Поглиблене вивчення комплексу економічних, соціально-психологічних та організаційних підсистем управління людськими ресурсами (макро- та мезорівні) і персоналом організації з використанням тренінгів, практикумів та інших інтерактивних методів навчання. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Бакалаври з економіки (спеціалізація “Управління персоналом та економіка праці”) підготовлені для роботи на підприємствах, в установах та організаціях усіх галузей і здатні обіймати посади помічників керівника, агентів із зайнятості та трудових контрактів, організаторів діловодства, соціальних працівників, техників з нормування праці, хронометражистів тощо. |
2 | Продовження освіти | Бакалавр може продовжувати освіту за другим (магістерським) рівнем, а також підвищувати кваліфікацію за сертифікованими програмами та отримувати додаткову післядипломну освіту. |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване, ініціативне самонавчання. Викладання проводиться у вигляді: лекцій, практичних, лабораторних робіт, роботи в малих групах, проведення індивідуальних занять, проходження практики, консультацій з викладачами, написання курсових проектів, онлайн-консультації. |
2 | Система оцінювання | Поточний та підсумковий контроль, зокрема, складання екзаменаційних сесій (заліки, усні та письмові іспити), захист курсових проектів, звітів з практики, комплексні фахові екзамени. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері економіки праці та у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки.
2 Загальні компетентності
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК – 1).
- Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях (ЗК – 2).
- Знання та розуміння предметної області професійної діяльності (ЗК – 3).
- Здатність до усної та письмової професійної комунікації державною та іноземною мовами (ЗК – 4).
- Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій (ЗК – 5).
- Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК – 6).
- Здатність до адаптації та дії в новій ситуації (ЗК – 7).
- Здатність до креативного та критичного мислення (ЗК – 8).
- Здатність приймати обґрунтовані рішення (ЗК – 9).
- Навички міжособистісної взаємодії (ЗК – 10).
- Здатність виявляти ініціативу та підприємливість(ЗК – 11).
- Здатність свідомо та соціально-відповідально діяти на основі етичних міркувань (ЗК – 12).
3 Фахові компетентності
- Здатність усвідомлювати закономірності функціонування сучасної економіки на мікро- та макрорівні (СК – 1).
- Здатність використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність (СК – 2).
- Розуміння основних особливостей провідних шкіл та напрямів економічної науки (СК-3).
- Здатність описувати економічні та соціальні процеси і явища на основі теоретичних та прикладних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати (СК – 4).
- Розуміння основних особливостей сучасної світової та національної економіки, інституційної структури, напрямів соціальної, економічної та зовнішньоекономічної політики держави (СК – 5).
- Здатність застосовувати економіко-математичні методи й моделі для вирішення економічних задач та прогнозування соціально-економічних показників, а також комп’ютерні технології обробки даних для вирішення економічних завдань, здійснення аналізу інформації та підготовки аналітичних звітів (СК – 6).
- Здатність поглиблено аналізувати та розв’язувати завдання у сфері регулювання економічних та соціально-трудових відносин, а також управління персоналом (СК – 7)
- Навички використання сучасних джерел економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів (СК – 8)
- Здатність самостійно виявляти проблеми економічного та соціально-економічного характеру при аналізі конкретних ситуацій, пропонувати способи їх вирішення (СК – 9)
- Здатність визначати сегментацію ринку праці, структуру попиту та пропозиції, зайнятості та безробіття (СК – 10).
- Здатність проводити аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, стану функціональних підсистем підприємств, організацій та установ (СК – 11).
- Здатність розробляти сучасні системи мотивації та оплати праці персоналу (СК – 12).
- Здатність організовувати виконання функцій управління персоналом організації (СК – 13).
- Здатність забезпечувати організацію людськими ресурсами необхідної кількості та якості (СК – 14).
- Здатність організовувати документаційне забезпечення кадрових операцій (СК – 15).
- Здатність організовувати дослідження та оптимізацію трудовитрат організації (СК – 16).
- Вміння планувати основні трудові показники, проводити аудит у сфері управління персоналом, праці та трудових відносин (СК – 17).
- Вміння формувати систему організації праці на підприємстві, раціоналізувати прийоми і методи праці та розробляти заходи зі зростання продуктивності праці(СК – 18).
- Знання технології проведення соціологічного дослідження та підходів щодо визначення задоволеності працею (СК – 19).
Програмні результати навчання
- Знати та використовувати економічну термінологію, пояснювати базові концепції мікро- та макроекономіки, економіки праці та управління персоналом, демонструвати стійке розуміння принципів економічної науки, особливостей функціонування економічних систем (ПРН – 1).
- Використовувати аналітичний та методичний інструментарій для розуміння логіки прийняття рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади) (ПРН – 2).
- Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері економічної діяльності (ПРН – 3).
- Пояснювати моделі соціально-економічних явищ з погляду фундаментальних принципів і знань на основі розуміння основних напрямів розвитку економічної науки (ПРН – 4).
- Застосовувати відповідні економіко-математичні методи й моделі, а також інформаційні технології для вирішення задач у сфері економіки праці та управління персоналом (ПРН – 5).
- Усвідомлювати основні особливості сучасної світової та національної економіки, інституційної структури, напрямів соціальної, економічної та зовнішньоекономічної політики держави (ПРН – 6).
- Визначати попит та пропозицію на ринку праці, аналізувати структуру зайнятості та безробіття (ПРН – 7).
- Проводити міждисциплінарний аналіз соціально-економічних явищ і проблем, функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, розраховувати відповідні показники які характеризують результативність їх діяльності (ПРН – 8).
- Вміти працювати як самостійно, так і в команді (ПРН – 9).
- Розуміти та планувати можливості особистого професійного розвитку (ПРН – 10).
- Демонструвати вміння абстрактного, креативного та критичного мислення у дослідженнях та професійному спілкуванні (ПРН – 11).
- Розуміти та самостійно формувати зміст, структуру і висновки наукових та аналітичних текстів з економіки, управління персоналом та економіки праці (ПРН – 12).
- Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність (ПРН – 13).
- Демонструвати навички усної та письмової професійної комунікації державною та іноземною мовами на базовому рівні (ПРН – 14).
- Демонструвати гнучкість та адаптивність у нових ситуаціях, у роботі із новими об’єктами, та у невизначених умовах (ПРН – 15).
- Виявляти ініціативу та підприємливість, бути критичним і самокритичним (ПРН – 16).
- Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та свідомо на основі етичних принципів, цінувати та поважати культурне різноманіття, індивідуальні відмінності людей (ПРН – 17).
- Вести облік руху персоналу, відпрацьованого робочого часу та використання відпусток працівників, виготовляти кадрову документацію та складати статистичні звіти з праці та персоналу у відповідності до вимог законодавства (ПРН – 18).
- Організовувати та здійснювати професійний добір кандидатів на вакантні посади та робочі місця у відповідності до результатів аналізу роботи, застосовуючи адекватні методи оцінки компетентностей (ПРН – 19).
- Аналізувати чисельність та структуру персоналу, планувати потребу в персоналі та демонструвати навички складання плану з праці (ПРН – 20).
- Аналізувати трудові процеси та затрати робочого часу, використовувати методи раціональної організації праці та робочих місць (ПРН – 21).
- Розробляти мотиваційні схеми, системи оцінки та оплати праці та морального заохочення, преміювання, формувати соціальний пакет підприємства (ПРН – 22).
- Застосовувати соціально-психологічні, адміністративні та економічні методи управління персоналом (ПРН – 23).
- Ефективно використовувати інформаційні технології в управлінні персоналом (ПРН – 24).
- Виконувати дослідження, у тому числі – соціологічні, за встановленим замовленням (ПРН – 25).