Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Культурологія
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 240 кредитів ЄКТС, 3 роки 10 місяців (для ОС Бакалавр) |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2016 р., акредитована до 01.07.2021 р. Сертифікат про акредитацію: серія НД-ІІ №0280781 від 12.12.2016 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (6 рівень, перший бакалаврський рівень). Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (First cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 6) |
Мета програми
Надати базові знання і сформувати професійні навички роботи у сфері культури, культурно-дозвіллєвої й проектної діяльності з широким доступом до працевлаштування і подальшого навчання. Сформувати загальні і професійні компетентності з системи культурологічних знань, необхідних для аналізу та прогнозування соціокультурних явищ і процесів.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Опанування майбутнім фахівцем змісту навчальних дисциплін з теорії та історії культури. Формування умінь розробляти та реалізовувати соціокультурні проекти. (Теорія культури, історія культури, прикладна культурологія: 40:40:20). |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Загальна вища освіта у галузі гуманітарних наук (культурологія). |
3 | Орієнтація програми | Академічна |
4 | Особливості програми | Навчальна та виробнича практика у вітчизняних та зарубіжних закладах культури різних профілів; участь у щорічній Всеукраїнській науковій конференції «Креативність як феномен людського буття у культурі». |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | На підприємствах будь-якої організаційно-правової форми на посадах молодших спеціалістів у соціокультурній сфері (адміністрування, організація, управління), а саме:
За класифікатором професій:
|
2 | Продовження освіти | Можливості доступу до подальшого навчання за програмою другого рівня цієї галузі знань (СО «Магістр»). |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване, інтерактивне, проблемно-орієнтоване, під керівництвом викладача, самонавчання, проектне, індивідуальне, а також електронне навчання в системі Moodle тощо. Викладання проводиться у вигляді лекцій, практичних занять, самостійного навчання, онлайн-консультацій, індивідуальних занять тощо. |
2 | Система оцінювання | Усні та письмові іспити, заліки, поточне оцінювання, захист звіту з практики, курсових робіт (проектів), кваліфікаційних робіт, комплексний іспит зі спеціальності тощо. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
- ІК-1. Здатність розв’язувати складні задачі й проблеми у професійній діяльності культуролога.
- ІК-2. Проведення досліджень у сфері культури.
- ІК-3. Здійснення інновацій у сфері культури.
2 Загальні компетентності
- ЗК-1. Здатність застосовувати теоретичні знання у практичній діяльності, уміння аналізувати ситуацію, знаходити шляхи розв’язання актуальних проблем.
- ЗК-2. Здатність спілкуватися державною та іноземною мовами у професійній діяльності.
- ЗК-3. Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями; уміння сприймати, обробляти та застосовувати інформацію.
- ЗК-4. Здатність розвивати свій загальнокультурний та професійний рівень.
- ЗК-5. Здатність мотивувати людей до спільної діяльності, застосовуючи навички аргументування, активізування колективної взаємодії.
- ЗК-6. Здатність до розроблення соціокультурних проектів та управління проектною діяльністю.
- ЗК-7. Здатність застосовувати об’єктивні науково обґрунтовані підходи й виявляти толерантне ставлення до феноменів культурного різноманіття й мультикультурності.
3 Фахові компетентності
- СК-1. Базові знання теорії й історії культури.
- СК-2. Розуміння сутності феномена культури, основних понять, термінів, концепцій, методів, необхідних для ефективної роботи у сфері культури.
- СК-3. Знання й розуміння сучасних соціокультурних процесів, особливостей, видів і форм соціокультурної діяльності; основних вітчизняних і зарубіжних моделей культурної політики.
- СК-4. Знання основних категорій соціокультурного простору, типології закладів культури та специфіки їх функціонування.
- СК-5. Здатність до здійснення соціокультурної діяльності (володіння технологіями розроблення і впровадження соціокультурних проектів).
- СК-6. Здатність до розроблення, організації й проведення культурно-мистецьких заходів.
- СК-7. Знання нормативно-правових засад діяльності у сфері культури.
- СК-8. Уміння вибудовувати ефективну професійно-орієнтовану комунікацію у рамках вітчизняного соціокультурного простору й на міжнародному рівні.
- СК-9. Здатність розуміти й усвідомлювати цінність явищ вітчизняної й світової культури.
- СК-10. Здатність сприяти збереженню й популяризації феноменів культури.
Програмні результати навчання
- ПРН-1. Продемонструвати знання і розуміння основних понять і термінів, сучасних концепцій, підходів, методів, що перебувають в основі професійної діяльності.
- ПРН-2. Виявити знання історичних передумов формування, специфіки функціонування, а також видатних явищ української та зарубіжної культури.
- ПРН-3. Показати знання основних законодавчих та нормативно-правових засад соціально-культурної діяльності.
- ПРН-4. Продемонструвати знання і розуміння сучасних соціокультурних процесів; особливостей, видів, форм соціокультурної діяльності.
- ПРН-5. Підтвердити навички застосування технологій і методів в організації й проведенні наукових досліджень.
- ПРН-6. Відобразити глибокі знання з теоретичних і практичних аспектів організації соціокультурної діяльності.
- ПРН-7. Розробляти і реалізовувати соціокультурні проекти й програми та сценарії культурно-дозвіллєвих заходів; планувати організацію дозвілля людей різних вікових категорій.
- ПРН-8. Продемонструвати навички реалізації культурно-мистецьких проектів.
- ПРН-9. Довести знання та розуміння специфіки етнокультурних феноменів (зразків народної творчості, народних звичаїв, свят і обрядів тощо), а також здатність розробляти й реалізувати етнокультурні проекти.
- ПРН-10. Оцінювати діяльність суб’єктів соціально-культурної сфери.
- ПРН-11. Аналізувати соціально-культурну діяльність за визначеними критеріями, оцінювати і аргументувати проблеми та перспективи соціокультурної політики в Україні.
- ПРН-12. Підтвердити навички технічного й художнього оформлення культурно-дозвіллєвих заходів.
- ПРН-13. Продемонструвати знання й розуміння концептуальних засад методологічних принципів управління колективом.
- ПРН-14. Виявити вміння застосовувати комунікації та здійснювати контроль діяльності колективу та організації в цілому, аналізувати виробничі ситуації та приймати рішення, раціонально використовувати наявні матеріали, трудові, фінансові та інформаційні ресурси.
- ПРН-15. Засвідчити знання основ ділового спілкування, його принципів, видів і засобів, правил етики ділових відносин; причин виникнення, видів і наслідків конфліктів у процесі спілкування та способів і механізмів їх розв’язання.
- ПРН-16. Продемонструвати вміння вибудовувати міжособистісні відносини в професійній сфері з урахуванням мети спілкування й індивідуально-психологічних якостей; демонструвати високу культуру поведінки; вміння вибирати правильну стратегію поведінки в конфліктній ситуації й ефективно розв’язувати конфлікти.
- ПРН-17. Підтвердити вміння продуктивно працювати як індивідуально, так і в складі команди.
- ПРН-18. Виявити розуміння основ безпечного здійснення професійної діяльності, а також здатність самостійного застосування професійних знань та умінь у виробничих умовах.
- ПРН-19. Продемонструвати володіння методикою підготовки та організації різноманітних форм дозвіллєвої діяльності з представниками різних вікових та соціальних категорій населення.