Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Право
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 240 кредитів ЄКТС, 3 роки 10 місяців (для ОС Бакалавр) |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національне агенство із забезпечення якості вищої освіти |
Період акредитації | Сертифікат про акредитацію: Програма впроваджена у 2014 р., акредитована на 10 років
Сертифікат про акредитацію: НД № 0289329, від 21.08.2017 р., термін дії – до 01.07.2024 р. |
Рівень програми | НРК України – 6 рівень, QF EHEA – First cycle, EQF LLL – level 6, Рівень освіти – перший (бакалаврський) |
Мета програми
Підготовка інтелектуально розвиненого юриста-професіонала, зі стійкими морально-етичними внутрішніми орієнтирами, здатного до розв’язання складних спеціалізованих завдань у сфері права, з розумінням природи і змісту його основних правових інститутів та механізму правового регулювання різних суспільних відносин, вирішувати інноваційні завдання, проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Об’єктивні закономірності виникнення, розвитку і функціонування права і держави, їхнє місце і роль у суспільному житті; система юридичних наук у межах широкого кола галузей права; взаємозв’язок юридичної науки з іншими науками про людину та суспільство (політологія, філософія, історія) |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Загальна |
3 | Орієнтація програми | Академічна програма |
4 | Особливості програми |
|
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Випускники освітньої програми можуть працювати у органах державної виконавчої влади, органах місцевого самоврядування, судових органах, на підприємствах різних форм власності, зокрема на посадах:
Відповідно до International Standard Classification of Occupations 2008 (ISCO-08), переліченим посадам відповідають наступні:
|
2 | Продовження освіти | Навчання на СО «Магістр» |
Стиль та методика навчання
1 | Студентоцентроване навчання, інтерактивне навчання, проблемно-орієнтоване навчання, самонавчання, індивідуальне навчання тощо. | Студентоцентроване навчання, інтерактивне навчання, проблемно-орієнтоване навчання, самонавчання, індивідуальне навчання тощо.
Методи викладання і навчання включають: лекції, мультимедійні лекції, інтерактивні лекції, роботу в малих групах, модельні судові процеси, практичні та лабораторні заняття, самостійну роботу, онлайн-консультації тощо. Застосування інформаційних технологій навчання з використанням платформ для дистанційного навчання (Google class, Moodle, Teams, Zoom). Використовувані підходи та методи навчання у повній мірі надають здобувачам вищої освіти можливості отримати загальні та спеціальні компетентності, передбачені цією освітньою програмою, а також досягти відповідних програмних результатів навчання. |
2 | Система оцінювання | Визначається відповідно до Порядку оцінювання знань здобувачів вищої освіти у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса.
Загальна оцінка визначається як сума балів за всі види навчальної діяльності. До основних методів поточногоконтролю відносяться: опитування, експрес-контроль, есе, презентації, творчі проєкти, розв’язання кейсів, модульні контрольні роботи. До основних методів підсумкового контролю належать: індивідуальні завдання творчого характеру, участь у науково-дослідницькій діяльності, підготовка наукових публікацій у контексті дисципліни, участь у професійних змаганнях, екзамен, захист звітів з практик, захист курсової роботи. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі професійної правничої діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування правових доктрин, принципів і правових інститутів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
2 Загальні компетентності
ЗК-1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК-2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК-3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК-4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК-5. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК-6. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК-7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК-8. Здатність бути критичним і самокритичним.
ЗК-9. Здатність працювати в команді.
ЗК-10. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ЗК-11. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК-12. Здатність усвідомлювати рівні можливості та гендерні проблеми.
ЗК-13. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку права, його місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій.
ЗК-14. Цінування та повага різноманітності і мультикультурності.
ЗК-15. Прагнення до збереження навколишнього середовища.
3 Фахові компетентності
СК-1. Здатність застосовувати знання з основ теорії та філософії права, знання і розуміння структури правничої
професії та її ролі у суспільстві.
СК-2. Знання і розуміння ретроспективи формування правових та державних інститутів.
СК-3. Повага до честі і гідності людини як найвищої соціальної цінності, розуміння їх правової природи.
СК-4. Знання і розуміння міжнародних стандартів прав людини, положень Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, а також практики Європейського суду з прав людини.
СК-5. Здатність застосовувати знання засад і змісту інститутів міжнародного публічного права, а також міжнародного приватного права.
СК-6. Знання і розуміння основ права Європейського Союзу.
СК-7. Здатність застосовувати знання завдань, принципів і доктрин національного права, а також змісту правових інститутів, щонайменше з таких галузей права, як: конституційне право, адміністративне право і адміністративне процесуальне право, цивільне і цивільне процесуальне право, кримінальне і кримінальне процесуальне право.
СК-8. Знання і розуміння особливостей реалізації та застосування норм матеріального і процесуального права.
СК-9. Знання і розуміння основ правового регулювання обігу публічних грошових коштів.
СК-10. Знання і розуміння соціальної природи трудових відносин та їх правового регулювання.
СК-11. Здатність визначати належні та прийнятні для юридичного аналізу факти.
СК-12. Здатність аналізувати правові проблеми, формувати та обґрунтовувати правові позиції.
СК-13. Здатність до критичного та системного аналізу правових явищ і застосування набутих знань у професійній діяльності.
СК-14. Здатність до консультування з правових питань, зокрема, можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів, відповідно до вимог професійної етики, належного дотримання норм щодо нерозголошення персональних даних та конфіденційної інформації.
СК-15. Здатність до самостійної підготовки проєктів актів правозастосування.
СК-16. Здатність до логічного, критичного і системного аналізу документів, розуміння їх правового характеру і значення.
Програмні результати навчання
ПРН-1. Визначати переконливість аргументів у процесі оцінки заздалегідь невідомих умов та обставин.
ПРН-2. Здійснювати аналіз суспільних процесів у контексті аналізованої проблеми і демонструвати власне бачення шляхів її розв’язання.
ПРН-3. Проводити збір і інтегрований аналіз матеріалів з
різних джерел.
ПРН-4. Формулювати власні обґрунтовані судження на основі аналізу відомої проблеми.
ПРН-5. Давати короткий висновок щодо окремих фактичних обставин (даних) з достатньою обґрунтованістю.
ПРН-6. Оцінювати недоліки і переваги аргументів, аналізуючи відому проблему.
ПРН-7. Складати та узгоджувати план власного дослідження і самостійно збирати матеріали за визначеними джерелами.
ПРН-8. Використовувати різноманітні інформаційні джерела для повного та всебічного встановлення певних обставин.
ПРН-9. Самостійно визначати ті обставини, у з’ясуванні яких потрібна допомога, і діяти відповідно до отриманих рекомендацій.
ПРН-10. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами як усно, так і письмово, правильно вживаючи правничу термінологію.
ПРН-11. Володіти базовими навичками риторики.
ПРН-12. Доносити до респондента матеріал з певної проблематики доступно і зрозуміло.
ПРН-13. Пояснювати характер певних подій та процесів з розумінням професійного та суспільного контексту.
ПРН-14. Належно використовувати статистичну інформацію, отриману з першоджерел та вторинних джерел для своєї професійної діяльності.
ПРН-15. Вільно використовувати для професійної діяльності доступні інформаційні технології і бази даних.
ПРН-16. Демонструвати вміння користуватися комп’ютерними програмами, необхідними у професійній діяльності.
ПРН-17. Працювати в групі, формуючи власний внесок у виконання завдань групи.
ПРН-18. Виявляти знання і розуміння основних сучасних правових доктрин, цінностей та принципів функціонування національної правової системи.
ПРН-19. Демонструвати необхідні знання та розуміння сутності та змісту основних правових інститутів і норм фундаментальних галузей права.
ПРН-20. Пояснювати природу та зміст основних правових явищ і процесів.
ПРН-21. Застосовувати набуті знання у різних правових ситуаціях, виокремлювати юридично значущі факти і формувати обґрунтовані правові висновки.
ПРН-22. Готувати проєкти необхідних актів застосування права відповідно до правового висновку зробленого у різних правових ситуаціях.
ПРН-23. Надавати консультації щодо можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів у різних правових ситуаціях.
Ресурсне забезпечення реалізації програми
1. | Кадрове забезпечення | Кадрове забезпечення освітньо-професійної програми включає науково-педагогічних працівників кафедр цивільного права і процесу, господарського права, теорії та історії держави і права та адміністративного права, конституційного, міжнародного і кримінального права, а також інших кафедр Університету, за умови, що вони володіють досвідом та компетентностями, що дозволять сформувати програмні результати навчання за освітніми компонентами даної освітньо-професійної програми.
Гарант, члени проєктної групи і група забезпечення відповідають вимогам, які визначені Ліцензійними умовами провадження освітньої діяльності. Всі науково-педагогічні працівники, задіяні у викладанні, мають підтверджений рівень наукової і професійної активності, більшість з них є штатними співробітниками університету, мають наукові ступені та вчені звання. |
2. | Матеріально-технічне забезпечення | Матеріально-технічне забезпечення дозволяє повністю забезпечити освітній процес за освітньо-професійною програмою, стан приміщень відповідає санітарно-технічними нормам та чинним нормативним актам.
Матеріально-технічне забезпечення ДонНУ імені Василя Стуса включає 4 навчальних корпуси, бібліотеку, сучасні навчальні аудиторії, комп’ютерні класи, навчальні та науково-навчальні лабораторії (зокрема: навчально-наукова лабораторія кафедри конституційного, міжнародного і кримінального права; навчально-практична лабораторія “Юридична клініка” ДонНУ імені Василя Стуса; навчально-наукова лабораторія дослідження і висвітлення проблем права). |
3. | Інформаційне та навчально-методичне забезпечення
|
Інформаційний пакет розміщено на офіційному сайті Донецького національного університету імені Василя Стуса.
Інформаційне забезпечення включає доступ до: – онлайн-бібліотеки університету, – електронної бази наукових журналів, – бази електронних бібліотечних ресурсів. Навчально методичне забезпечення: – робочі програми навчальних дисциплін, практик; – навчальні посібники, навчально-методичні посібники, конспекти лекцій; – методичні матеріали для проведення атестації здобувачів; – методичні рекомендації до написання курсових робіт, практичних занять і самостійної роботи студентів; – інші навчально-методичні матеріали. Навчально-методичні комплекси дисциплін розташовані на порталі юридичного факультету OneDrive та платформі дистанційної освіти Moodle. |
Академічна мобільність
1 | Національна кредитна мобільність | Національна кредитна мобільність реалізується в ДонНУ імені Василя Стуса відповідно до вимог чинного законодавства та регулюється внутрішніми локальними документами: Положенням про реалізацію права на академічну мобільність в ДонНУ імені Василя Стуса, Положенням про організацію освітньої діяльності в ДонНУ імені Василя Стуса.
Здійснюється учасниками освітнього процесу Університету у Закладах-партнерах на території України, а також вітчизняними учасниками освітнього процесу Закладів-партнерів в Університеті. Здобувачі вищої освіти СО «Бакалавр» юридичного факультету ДонНУ імені Василя Стуса можуть впродовж окремих семестрів навчатися в інших ЗВО, проходити фахові стажування та фахові тренінги в ЗВО-партнерах. Перезарахування отриманих кредитів на основі Європейської кредитно-трансферної системи (ЄКТС), отриманих під час участі здобувача вищої освіти у програмах національної академічної мобільності відбувається шляхом порівняння змісту навчальних програм та з урахуванням програмних результатів навчання здобутих здобувачем вищої освіти.
|
2 | Міжнародна кредитна мобільність | Міжнародна кредитна мобільність здійснюється згідно з вимогами чинного законодавства та регулюється внутрішніми локальними документами: Положенням про реалізацію права на академічну мобільність в ДонНУ імені Василя Стуса, Положенням про організацію освітньої діяльності в ДонНУ імені Василя Стуса, а також відповідно до укладених договорів про співробітництво Університету з іноземними закладами вищої освіти – партнерами.
Реалізується учасниками освітнього процесу Університету у Закладах-партнерах поза територією України, а також іноземними учасниками освітнього процесу в Університеті. Міжнародна кредитна мобільність може здійснюватися на основі двосторонніх договорів про співпрацю між ЗВО-партнерами. Міжнародна кредитна мобільність здобувачів вищої освіти може здійснюватися також у межах програми ERASMUS+, партнером якої є ДонНУ імені Василя Стуса. Перезарахування отриманих кредитів на основі Європейської кредитно-трансферної системи (ЄКТС) відбувається шляхом порівняння змісту навчальних програм та з урахуванням програмних результатів навчання здобутих здобувачем вищої освіти.
|
3 | Навчання іноземних здобувачів вищої освіти | реалізується за узгодженими між Закладами-партнерами освітніми та освітньо-науковими програмами, що включають програми академічної мобільності; може передбачати отримання випускниками документа про вищу освіту Закладу-партнера, а також спільних або подвійних документів про вищу освіту Закладів-партнерів. |
Каталог компонентів освітньої програми та їх логіко-структурна схема фахівця
Код | Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота | Кількість кредитів | Форма підсумкового контролю |
Дисципліни професійної та практичної підготовки | |||
ОК1 | Теорія держави та права | 9 | екзамен, екзамен |
ОК2 | Конституційне право України | 8 | залік, екзамен |
ОК3 | Іноземна мова | 9 | залік, екзамен |
ОК4 | Ділова українська мова | 3 | залік |
ОК5 | Інформаційні технології в юридичній діяльності | 4 | залік |
ОК6 | Судові та правоохоронні органи | 4 | екзамен |
ОК7 | Логіка | 4 | залік |
ОК8 | Історія держави і права | 5 | екзамен |
ОК9 | Юридична деонтологія | 4 | екзамен |
ОК10 | Екологічне право | 3 | залік |
ОК11 | Цивільне право (Загальні положення, Речове право Зобов’язальне право) | 14 | екзамен, екзамен, залік, екзамен |
ОК12 | Кримінальне право (Теорія злочину, Теорія покарання, Особлива частина, Кваліфікація злочинів) | 14 | залік, екзамен, екзамен, екзамен |
ОК13 | Адміністративне право | 7 | залік, екзамен |
ОК14 | Трудове право | 6 | залік, екзамен |
ОК15 | Сімейне право | 4 | екзамен |
ОК16 | Муніципальне право | 3 | екзамен |
ОК17 | Цивільний процес | 7 | залік, екзамен |
ОК18 | Кримінальний процес | 7 | залік, екзамен |
ОК19 | Міжнародне право | 5 | залік, екзамен |
ОК20 | Право інтелектуальної власності | 4 | екзамен |
ОК21 | Господарське право | 5,5 | залік, екзамен |
ОК22 | Господарсько-процесуальне право | 4 | екзамен |
ОК23 | Адміністративне судочинство | 4 | екзамен |
ОК24 | Фінансове право | 5,5 | залік, екзамен |
ОК25 | Земельне право | 4 | екзамен |
ОК26 | Криміналістика (Загальні положення, Тактика) | 5,5 | залік, екзамен |
ОК27 | Корпоративне право | 4 | екзамен |
ОК28 | Аграрне право | 4 | екзамен |
ОК29 | Міжнародний захист прав людини | 3 | залік |
ОК30 | Навчальна практика | 6 | захист, захист |
ОК31 | Виробнича практика | 6 | захист |
Атестаційний екзамен | |||
Загальний обсяг дисциплін професійної та практичної підготовки | 180 | ||
Дисципліни за вибором здобувача вищої освіти | |||
Дисципліна за вибором (з переліку світоглядних дисциплін) | 5 | залік | |
Дисципліна за вибором (з переліку практико-орієнтованих дисциплін) | 5 | залік | |
Загальний обсяг | 10 | ||
Дисципліни за вибором (Варіант 1 – minor) | |||
Дисципліна 1,2 | 10 | залік, залік | |
Дисципліна 3,4 | 10 | залік, залік | |
Дисципліна 5,6 | 10 | залік, залік | |
Дисципліна 7,8 | 10 | залік, залік | |
Дисципліна 9 | 5 | залік | |
Дисципліна 10 / Підсумковий проєкт | 5 | залік | |
Дисципліни за вибором (Варіант 2 – сертифікатна освітня програма + курсова робота +дисципліна) | |||
Дисципліна 1,2 | 10 | залік, залік | |
Дисципліна 3,4 | 10 | залік, залік | |
Дисципліна 5 | 5 | залік | |
Дисципліна 6 / Підсумковий проєкт | 5 | залік | |
Курсова робота | 15 | захист | |
Дисципліна з переліку | 5 | залік | |
Дисципліни за вибором (Варіант 3 – вибір дисциплін + курсова робота) | |||
Дисципліни з переліку | 10 | залік, залік | |
Дисципліни з переліку | 10 | залік, залік | |
Дисципліни з переліку | 10 | залік, залік | |
Курсова робота | 15 | захист | |
Дисципліна з переліку | 5 | залік | |
Загальний обсяг дисциплін за вибором здобувача вищої освіти | 50 | ||
Всього за вибірковим циклом | 60 |