Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Менеджмент персоналу
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 240 кредитів ЄКТС, 3 роки 10 місяців |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації |
Програма впроваджена у 2004 р., акредитована на 10 р. Сертифікат про акредитацію: НД- ІІ №0273060, від 06.01.2015р. термін дії 01.07.2024р. |
Рівень програми |
Національна рамка кваліфікацій України (6 рівень, перший бакалаврський рівень), Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (First cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 6) |
Мета програми
Підготовка фахівців, здатних вирішувати складні спеціалізовані задачі у сфері управління організаціями та їх підрозділами на засадах оволодіння системою компетентностей в сфері менеджменту персоналу.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність |
Менеджмент (управління) Інтеграція гуманітарної і соціально-економічної (20%), математичної та природничо-наукової (20%), професійної та практичної підготовки (60%) |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Загальна програма: Менеджмент |
3 | Орієнтація програми | Академічна програма |
4 | Особливості програми | Поглиблене вивчення комплексу економічних і соціальних складових менеджменту, формування компетентностей в сфері управління людськими ресурсами на макро- та мезо- рівнях, управління персоналом організацій з використанням тренінгів, практикумів та інших інтерактивних методів навчання. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Бакалаври з менеджменту (спеціалізація “Менеджмент персоналу”) підготовлені для роботи на підприємствах, в установах та організаціях усіх галузей і здатні обіймати посади менеджера з адміністративної роботи, менеджера з персоналу, фахівця з корпоративного управління, інспектора з кадрів, рекрутера, помічника керівника підприємства / структурного підрозділу, адміністратора, тощо. |
2 | Продовження освіти | Бакалавр може продовжувати освіту за другим (магістерським) рівнем, а також підвищувати кваліфікацію за сертификованими програмами та отримувати додаткову післядипломну освіту. |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване, ініціативне самонавчання. Викладання проводиться у вигляді: лекцій, практичних, лабораторних робіт, роботи в малих групах, проведення індивідуальних занять, проходження практики, консультацій з викладачами, написання курсових проектів, онлайн-консультації. |
2 | Система оцінювання | Поточний та підсумковий контроль, зокрема, складання екзаменаційних сесій (заліки, усні та письмові іспити), захист курсових проектів, звітів з практики, комплексні фахові екзамени. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі у сфері управління або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів менеджменту, характеризується комплексністю і невизначеністю умов
2 Загальні компетентності
- ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу.
- ЗК2. Здатність до встановлення взаємозв’язків між соціально-економічними явищами та процесами.
- ЗК3. Здатність до застосовування концептуальних і базових знань, розуміння предметної області і професії менеджера.
- ЗК4. Здатність здійснювати усну і письмову комунікацію професійного спрямування державною та іноземною мовами.
- ЗК5. Здатність до рефлексивного та критичного мислення.
- ЗК6. Навички використання інформаційних технологій для вирішення професійних завдань.
- ЗК7. Здатність до пошуку, оброблення, аналізування та використання інформації з різних джерел.
- ЗК8. Здатність працювати в команді та налагоджувати міжособистісну взаємодію при вирішенні професійних завдань.
- ЗК9. Здатність вчитися та опановувати сучасні знання.
- ЗК10. Здатність до адаптації, креативності, генерування ідей та дій у новій ситуації.
- ЗК11. Цінування та повага до різноманітності та мультикультурності, здатність працювати у міжнародному контексті.
- ЗК12. Здатність діяти на основі етичних міркувань, соціально відповідально і свідомо.
- ЗК 13. Здатність до економічного мислення і аналізу сучасних процесів з урахуванням зарубіжного та вітчизняного досвіду, в яких відображено процеси господарського розвитку суспільства.
3 Фахові компетентності
- СК1. Здатність визначати та описувати характеристики організації.
- СК2. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища, визначати перспективи розвитку організації.
- СК3. Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними.
- СК4. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту.
- СК5. Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту.
- СК6. Здатність планувати та управляти часом.
- СК7. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
- СК8. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління.
- СК9. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення.
- СК10. Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички.
- СК11. Розуміти принципи права та використовувати їх у професійній діяльності.
- СК12. Розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності.
- СК13. Здатність мотивувати персонал на досягнення робочих цілей.
- СК14. Здатність організовувати виконання функцій управління персоналом організації.
- СК15. Здатність забезпечувати організацію людськими ресурсами необхідної кількості та якості.
- СК16. Здатність організовувати облік кадрів, документаційне забезпечення руху персоналу організації.
- СК17. Здатність вивчати процеси та технології організаційного проектування й управління організацією.
- СК18. Здатність проводити аудит у сфері управління персоналом.
Програмні результати навчання
- ПРН-1. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства.
- ПРН-2. Демонструвати навички володіння загальнонауковими та спеціальними методами дослідження економічних явищ, процесів, об҆єктів, систем.
- ПРН-3. Знати та використовувати економічну термінологію, пояснювати базові концепції мікро- та макроекономіки, демонструвати стійке розуміння принципів економічної науки, особливостей функціонування економічних систем.
- ПРН-4. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень.
- ПРН-5. Виявляти навички організаційного проектування.
- ПРН-6. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації.
- ПРН-7. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи.
- ПРН-8. Показувати навички обґрунтування дієвих інструментів мотивування персоналу організації.
- ПРН-9. Пояснювати, аналізувати та здійснювати комунікацію у різних сферах діяльності організації.
- ПРН-10. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації.
- ПРН-11. Демонструвати здатність грамотно спілкуватись в усній та письмовій формі державною та іноземною мовами.
- ПРН-12. Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації.
- ПРН-13. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та між культурності.
- ПРН-14. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним.
- ПРН-15. Виконувати дослідження індивідуально та/або в групі під керівництвом лідера.
- ПРН-16. Формулювати кадрову политіку організації в залежності від стадії життєвого циклу, стану ринку праці, генеральної стратегії розвитку підприємства.
- ПРН-17. Здійснювати стратегічне і повсякденне планування діяльності організацій; організаційне проектування; визначити пріоритети у справах, делегувати повноваження та відповідальність, облікувати і аналізувати робочий час; організовувати процес виконання завдань відповідно до принципів управління; дотримуватись режиму роботи та відпочинку, підтримувати працездатність працівників та власну.
- ПРН-18. Демонструвати здібності до розроблення, прийняття та реалізації управлінських рішень у системі діяльності підприємства в умовах невизначеності.
- ПРН-19. Аналізувати показники ефективності праці, виявляти резерви та фактори її зростання.
- ПРН-20. Вести облік руху персоналу, відпрацьованого робочого часу та використання відпусток працівників, виготовляти кадрову документацію та складати статистичні звіти з праці та персоналу у відповідності до вимог законодавства.
- ПРН-21. Організовувати та здійснювати професійний добір кандидатів на вакантні посади та робочі місця у відповідності до результатів аналізу роботи, застосовуючі адекватні методи оцінки компетентностей.
- ПРН-22. Аналізувати чисельність та структуру персоналу, планувати потреби в персоналі.
- ПРН-23. Організовувати оцінку працівників та результатів їх праці, в т.ч. атестацію персоналу.
- ПРН-24. Аналізувати трудові процеси та затрати робочого часу, використовувати методи раціональної організації праці та робочих місць.
- ПРН-25. Розробляти мотиваційні схеми, системи оплати праці та морального заохочення, преміювання, формувати соціальний пакет підприємства.
- ПРН-26. Застосовувати соціально-психологічні, адміністративні та економічні методи управління персоналом.
- ПРН-27. Управляти інноваційними проектами в сфері праці та управління персоналом.
- ПРН-28. Проводити та аналізувати результати соціологічних досліджень в організації з метою вивчення думки персоналу з актуальних проблем управління організацією, стану мотивації, морально-психологічного клімату в колективі.
- ПРН-29. Попереджати та врегульовувати соціально-трудові та внутрішньо-організаційні конфлікти.
- ПРН-30. Ефективно використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології, програмні пакети загального і спеціального призначення.
- ПРН-31. Визначати особливості сучасного соціально-економічного й політичного розвитку українського суспільства та його перспективи.
- ПРН-32. Проявляти активну громадянську позицію і соціальну відповідальність, сформованість патріотичної свідомості і почуття любові до Батьківщини, готовність виконувати громадянський і конституційний обов҆язок із захисту національних інтересів, територіальної цілісності і незалежності України.