Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Психологія
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 240 кредитів ЄКТС, 3 р. 10 міс. |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2016р., акредитована на 10 р.
Сертифікат про акредитацію: НД-II №0277631 від 17 листопада 2015 р.; термін дії сертифіката до 1 липня 2025 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (6 рівень, перший бакалаврський рівень),
Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QFEHEA (Firstcycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQFLLL (level 6) |
Мета програми
Формування наукових уявлень про природу психіки, про методи та результати дослідження психічних явищ; розвиток здатності до застосування психологічних знань в умовах професійної діяльності.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Соціальні науки, поведінкові науки (50 : 50) / Психологія |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Комбінована |
3 | Орієнтація програми | Академічна |
4 | Особливості програми | Проходження практики з застосуванням спеціального обладнання; поглиблене вивчення іноземної мови, комп’ютерної техніки, сучасних інформаційних та комунікаційних технологій, що дозволяють досягати цілей навчання та професійного розвитку. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування |
|
2 | Продовження освіти | Бакалавр може продовжувати освіту, опановуючи ступінь вищої освіти «магістр», а також підвищувати кваліфікацію |
Стиль та методика навчання
1 | Студентоцентроване навчання, інтерактивне навчання, проблемно-орієнтоване навчання, самонавчання, індивідуальне навчання тощо.
Викладання проводиться у вигляді: лекції, мультимедійні лекції, інтерактивні лекції, практичні заняття, самостійне навчання, онлайн-консультації, лабораторні заняття тощо. |
|
2 | Система оцінювання | Усні та письмові екзамени, заліки, захист звіту з практики, тематичні дослідження, поточне оцінювання, захист курсових робіт, комплексний державний іспит тощо. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері творення, тлумачення, реалізації права у професійні діяльності та у процесі навчання.
2 Загальні компетентності
- здатність до збору і аналізу інформації з національних і міжнародних джерел, оцінки її достовірності (ЗК-1);
- здатність використовувати сучасні інформаційні технології і бази даних для пошуку інформації (ЗК-2);
- здатність планувати, організовувати і контролювати свою діяльність (ЗК-3);
- здатність спілкуватися державною та іноземною мовами як усно, так і письмово, у тому числі у професійній сфері (ЗК-4);
- здатність до абстрактного, логічного та критичного мислення, аналізу та синтезу (ЗК-5);
- здатність бути критичним та самокритичним, визнавати та виправляти власні помилки (ЗК-6);
- здатність приймати неупереджені і мотивовані рішення, визначати інтереси і мотиви поведінки інших осіб, примирювати сторони з протилежними інтересами (ЗК-7);
- вміння грамотно і точно формулювати та висловлювати свої позиції, належним чином їх обґрунтовувати, брати участь у професійній дискусії (ЗК-8);
- знання і розуміння природи етичних стандартів, у тому числі етичних стандартів правничої професії, засад академічної доброчесності та здатність діяти на їх основі (ЗК-9).
3 Фахові компетентності
- володіння юридичною термінологією професійній сфері (СК-1);
- володіння засадами, принципами і змістом галузей та інститутів національного права (СК-2);
- володіння основами міжнародного публічного, міжнародного приватного та європейського права (СК-3);
- здатність аналізувати та імплементувати міжнародні стандарти прав людини у професійну діяльність (СК-4);
- вміння реалізовувати та застосовувати норми матеріального і процесуального права (СК-5);
- здатність тлумачити нормативно-правові акти (СК-6);
- здатність забезпечувати дотримання законодавства, законність та правопорядок (СК-7);
- спроможність вирішувати юридичні проблеми (конфлікти), застосовувати теоретичні знання для вирішення практичних ситуацій в професійній діяльності (СК-8);
- здатність встановлювати фактичні обставини юридичної справи, що вимагає вирішення, надавати правову кваліфікацію фактам та обставинам (СК-9);
- здатність виявляти та усувати причини і умови, що сприяють вчиненню правопорушень; запобігати, розкривати та розслідувати правопорушення (СК-10);
- спроможність самостійно розробляти проекти актів правозастосування (СК-11);
- вміння застосовувати отримані теоретичні знання в процесі надання консультацій, практичної юридичної допомоги (СК-12).
Програмні результати навчання
- знаходити та виявляти в інформаційних джерелах, в тому числі за допомогою інформаційних технологій та баз даних, правову, статистичну та іншу інформацію, правильно її використовувати для своєї професійної діяльності (ПРН -1);
- вміти планувати, організовувати і контролювати свою професійну діяльність (ПРН -2);
- вільно володіти та використовувати державну та іноземну мову як усно, так і письмово, у тому числі у професійній сфері (ПРН -3);
- вміти приймати неупереджені і мотивовані рішення, визначати інтереси і мотиви поведінки інших осіб, примирювати сторони з протилежними інтересами (ПРН -4);
- знати і розуміти природу етичних стандартів, у тому числі етичних стандартів правничої професії та діяти на їх основі (ПРН -5);
- діяти з урахуванням соціальної відповідальності та громадянських зобов’язань, ставитися з повагою до права і закону (ПРН -6);
- вміти працювати самостійно, у команді колег за фахом, із залученням експертів з інших галузей знань, досягати спільної мети (ПРН -7);
- проявляти добросовісність, дисциплінованість, толерантність у спілкуванні (ПРН -8);
- розуміти важливість збереження навколишнього середовища і прагнути у своїй діяльності до цього (ПРН -9);
- знати і розуміти сучасні правові доктрини, цінності, принципи та стандарти у межах різних правових систем, а також міжнародного та європейського права, здійснювати їх критичний і системний аналіз (ПРН -10);
- володіти юридичною термінологією та юридичною технікою, правильно відтворювати результати професійної діяльності в юридичній та іншій документації (ПРН -11);
- знати і розуміти природу та зміст основних правових інститутів та процедур національного права і особливості їх реалізації та застосування (ПРН -12);
- вміти виявляти проблеми правового регулювання і пропонувати способи їх вирішення з використанням наявних теоретичних і прикладних знань у відповідності з принципами захисту прав людини і її основоположних свобод (ПРН -13);
- знати основи міжнародного права, основи права Ради Європи та європейського права, прецедентної практики Європейського суду з прав людини (ПРН -14);
- вміти застосовувати набуті знання, аналізувати факти, здійснювати логічний, критичний і системний аналіз документів, мотивовано обґрунтовувати свій правовий висновок (ПРН -15);
- вміти розробляти проекти актів застосування права відповідно до такого висновку (ПРН -16);
- вміти виявляти та усувати причини і умови, що сприяють вчиненню правопорушень; запобігати, розкривати та розслідувати правопорушення (ПРН -17);
- вміти застосовувати отримані теоретичні знання в процесі надання консультацій, практичної юридичної допомоги (ПРН -18).