Освітня програма
Управління персоналом та економіка праці
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, обсяг програми – 90 кредитів ЄКТС; 1 рік 4 місяці |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2004 році, акредитована на 10 р. Сертифікат про акредитацію НД- ІІ №0273060, від 03.06.2014 р.. термін дії – 01.07.2024 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (7 рівень, другий магістерський рівень); Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Secondcycle); Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 7) |
Мета програми
Підготовка фахівців з вищої освіти за другим (магістерським) рівнем у сфері економіки, які володіють фундаментальними теоретико-методологічними знаннями і практичними фаховими навичками з питань управління персоналом та економіки праці.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Поєднання професійно-орієнтованої соціально-економічної (10%), професійної та практичної (65%) і науково-дослідної підготовки (25%) |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Спеціальна |
3 | Орієнтація програми | Професійна |
4 | Особливості програми | Розвиток в інтерактивній формі теоретичних знань та практичних навичок щодо адекватного застосування комплексу чинників забезпечення ефективності управління персоналом та економіки праці на макро-, мезо- і мікрорівні. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Працевлаштування на підприємствах будь-якої організаційно-правової форми, в організаціях, органах державного та муніципального управління, науково-дослідних установах та установах системи вищої освіти, організація власної справи. Посади: керівник підприємства (організації, установи), керівник підрозділу, заступник керівника, керівник підрозділу кадрів та соціально-трудових відносин, професіонали в галузі праці та зайнятості, професіонали в галузі соціального захисту, наукові співробітники (праця, зайнятість, соціальний захисті), викладач. |
2 | Продовження освіти | Можливості навчання на наступному (третьому) освітньо-науковому рівні – доктор філософії (PhD) |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване, професійно-орієнтоване, індивідуальне навчання, самонавчання, проведення наукових досліджень в рамках підготовки магістерської роботи та виконання індивідуальних завдань. Викладання відбувається у вигляді: лекційних занять, консультацій. Методи: проблемні лекції, колоквіуми, розв’язання ситуаційних завдань, використання кейс-методів, ділових ігор, тренінгів тощо. |
2 | Система оцінювання | Оцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за системою ECTS. Види контролю: поточний (тематичний та модульний), підсумковий (іспити, заліки, звіт з магістерської практики, захист курсової та магістерської роботи). |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у сфері управління персоналом та економіки праці з використанням сучасних методів, підходів та провідного вітчизняного і зарубіжного досвіду
2 Загальні компетентності
- Здатність до навчання, готовність підвищувати рівень своїх знань і професійних компетенцій (ЗК-1).
- Здатність працювати в команді, вести дискусії, переконувати та впливати на інших учасників групових процесів, демонструвати широкий спектр пізнавальних, правових і інтелектуальних навичок (ЗК-2).
- Здатність провадження досліджень у професійній та/або науковій діяльності, генерації нових ідей (ЗК-3).
- Комунікабельність, здатність брати участь у командній роботі, креативність, толерантність (ЗК-4).
- Вміння використовувати знання фахової іноземної мови для професійної та наукової діяльності; здійснювати на високому рівні письмову та усну комунікацію рідною мовою (ЗК-5).
- Здатність управляти інформацією з первинних та вторинних джерел інформації, включаючи інформаційний пошук он-лайн (ЗК-6).
- Адаптивність до нових ситуацій та здатність приймати рішення (ЗК-7).
- Здатність до стратегічного, критичного та рефлексивного мислення (ЗК-8).
- Здатність кроскультурної взаємодії та працювати у міжнародному контексті (ЗК-9).
3 Фахові компетентності
- Здатність до використання сучасних інформаційних та комунікаційних технологій, програмних пакетів загального і спеціального призначення (СК-1).
- Здатність розробляти ефективні програми управління персоналом та методи їх оцінки (СК-2).
- Вміння аналізувати глобальні тенденції у розвитку економіки, ринку праці та міграції та визначати їх взаємозв’язок (СК-3).
- Здатність приймати соціально відповідальні рішення з питань праці та соціально-трудових відносин (СК-4).
- Вміння формувати моделі корпоративної соціальної відповідальності для різних типів корпоративних культур (СК-5).
- Вміння використовувати у професійній діяльності сучасні персонал-технології та методи формування ефективних команд (проектних, робочих, творчих груп) (СК-6).
- Вміння адмініструвати інформаційні системи в управлінні персоналом або їх окремі модулі (СК-7).
- Здатність використовувати стратегічні інструменти управління людськими ресурсами на різних рівнях (СК-8).
- Вміння розробляти індивідуальні та колективні програми розвитку персоналу, проводити оцінку їх ефективності (СК-9).
- Здатність організації бізнесу в мережі Інтернет (СК-10).
- Вміння розробляти багаторівневу соціальну політику на принципах забезпечення людського розвитку (СК-11).
- Здатність організувати працю менеджера та вміння запроваджувати інструментарій тайм-менеджменту на макрорівні (СК-12).
- Розуміння принципів управління фінансовими ресурсами та вміння розробляти бюджет витрат на персонал (СК-13).
Програмні результати навчання
- Демонструвати розуміння принципів та базових теорій економічної науки, сучасної теорії управління людськими ресурсами, особливостей функціонування економічних систем (ПРН-1).
- Використовувати аналітичний та методичний інструментарій для розуміння логіки прийняття рішень у сфері соціально-трудових відносин (ПРН-2).
- Обирати відповідні економіко-математичні методи та моделі для вирішення соціально-економічних задач на макро, мезо та макрорівнях (ПРН-3).
- Вміти аналізувати процеси державного та ринкового регулювання соціально-економічних і трудових відносин (ПРН-4).
- Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати (ПРН-5).
- Вміти працювати як самостійно, так і в команді (ПРН-6).
- Розуміти та планувати можливості особистого професійного розвитку (ПРН-7).
- Демонструвати базові навички креативного та критичного мислення у дослідженнях та професійному спілкуванні (ПРН-8).
- Виконувати міждисциплінарний аналіз соціально-економічних явищ і проблем в однієї або декількох професійних сферах (ПРН-9).
- Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність (ПРН-10).
- Оволодіти навичками усної та письмової професійної комунікації державною та іноземною мовами (ПРН-11).
- Демонструвати гнучкість та адаптивність у нових ситуаціях, у роботі із новими об’єктами, та у невизначених умовах, ініціативність (ПРН-12).
- Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та свідомо на основі етичних принципів, цінувати та поважати культурне різноманіття, індивідуальні відмінності людей (ПРН-13).
- Демонструвати вміння використовувати у професійній діяльності сучасні інформаційні технології та програмні продукти, а також розробляти прогнози соціально-економічних показників (ПРН-14).
- Оволодіти навичками розробляти ефективні програми управління персоналом та методи їх оцінки (ПРН-15).
- Вміти аналізувати глобальні тенденції розвитку економіки, ринку праці, міграції та інших соціально-економічних явищ, визначати їх взаємозв’язок (ПРН-16).
- Вміти розробляти моделі корпоративної соціальної відповідальності для різних типів корпоративних культур (ПРН-17).
- Демонструвати вміння використання сучасних персонал-технологій та методів формування ефективних команд (проектних, робочих, творчих груп тощо) (ПРН-18).
- Демонструвати навички розробляти та використовувати стратегічні інструменти управління людськими ресурсами на різних рівнях (ПРН-19).
- Застосовувати набуті знання щодо розробки індивідуальних та колективних програм розвитку персоналу, а також оцінки їх ефективності (ПРН-20).
- Знати технології організації бізнесу в мережі Інтернет (ПРН-21).
- Вміти розробляти багаторівневу соціальну політику на принципах забезпечення людського розвитку (ПРН-22).
- Знати та застосовувати принципи організації праці менеджера та тайм-менеджменту на макрорівні (ПРН-23).
- Розуміти принципи управління фінансовими ресурсами та самостійно розробляти бюджет витрат на персонал (ПРН-24).
- Вміти самостійно організувати та провести наукове дослідження, сформулювати висновки та провести їх презентацію (ПРН-25).