Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Бізнес-аналітика
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 240 кредитів ЄКТС, 3 роки 10 місяців |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Сертифікат про акредитацію НД-ІІ №0280793, від 12.12.2016 р. термін дії – 01.07.2024р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України – 6 рівень, перший бакалаврський рівень.
Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA – перший цикл, (First cycle). Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL – 6 рівень, (level 6). |
Мета програми
Підготовка бакалаврів у сфері економіки, які володіють інноваційним способом мислення, відповідними компетентностями, необхідними для комплексного аналізу, моделювання, прогнозування та ефективного управління економічними системами.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | 051 Економіка / Бізнес-аналітика
Теоретичний зміст предметної області ґрунтується на інтеграції гуманітарної, соціально-економічної, математичної та професійно-практичної підготовки. Практичний зміст включає знання з основних економічних категорій та понять; базується на принципах економічної теорії, дозволяє визначити тенденції та закономірності розвитку бізнес-процесів та соціально-економічних систем, обґрунтовувати та приймати управлінські рішення |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Загальна. |
3 | Орієнтація програми | Академічна. |
4 | Особливості програми |
|
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Економіст (широкого профілю – за класифікатором професій), аналітик (товарний ринок, фінанси, банківська діяльність, комп’ютерні комунікації, програмне забезпечення), фахівець з ефективності підприємництва, фахівець з інформаційних технологій, з управління проектами та програмами – на підприємствах та в установах різних форм власності і галузевої приналежності, у відділах, департаментах, управліннях державних органів влади міського, районного і національного рівня. |
2 | Продовження освіти | Можливість продовжувати освіту за другим (магістерським) рівнем вищої освіти, а також підвищувати кваліфікацію та отримувати додаткову післядипломну освіту. |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Стратегії та методи навчання: студентоцентроване та проблемно-орієнтовне навчання, дистанційне навчання за допомогою системи Moodle, самонавчання, навчання на основі власних досліджень, навчання під керівництвом викладача, індивідуальне навчання.
Викладання проводиться у вигляді: лекцій, мультимедійних лекцій, інтерактивних лекцій, семінарів, лабораторних робот, онлайн-консультацій, індивідуальних занять, практичних занять із розв’язанням ситуаційних завдань, використанням кейс-методів, упровадженням інформаційно-комунікаційних технологій на основі мережі Інтернет, ділових ігор, тренінгів, що розвивають навички та творчі здібності маркетологів. |
2 | Система оцінювання | Поточний контроль: усне опитування, тестовий контроль, презентація індивідуальних завдань, модульний контроль.
Підсумковий контроль: усні (письмові) екзамени та заліки з урахуванням накопичених балів поточного контролю; захист звіту з практики; захист курсової роботи. Державна атестація: у формі складання двох комплексних екзаменів. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері економіки та у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки, IT-технологій та програмних продуктів.
2 Загальні компетентності
- ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
- ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
- ЗК3. Знання та розуміння предметної області професійної діяльності.
- ЗК4. Здатність до усної та письмової професійної комунікації державною та іноземною мовами.
- ЗК5. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
- ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- ЗК7. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
- ЗК8. Здатність до креативного та критичного мислення.
- ЗК9. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
- ЗК10. Навички міжособистісної взаємодії.
- ЗК11. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
- ЗК12. Здатність свідомо та соціально-відповідально діяти на основі етичних міркувань.
3 Фахові компетентності
- СК1. Здатність виявляти закономірності функціонування сучасної економіки на мікро- та макрорівні.
- СК2. Здатність використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність.
- СК3. Розуміння основних особливостей провідних наукових шкіл та напрямів економічної науки.
- СК4. Здатність описувати економічні та соціальні процеси і явища на основі теоретичних та прикладних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати.
- СК5. Розуміння основних особливостей сучасної світової та національної економіки, інституційної структури, напрямів соціальної, економічної та зовнішньоекономічної політики держави.
- СК6. Здатність застосовувати економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач.
- СК7. Здатність застосовувати комп’ютерні технології обробки даних для вирішення економічних завдань, здійснення аналізу інформації та підготовки аналітичних звітів.
- СК8. Здатність аналізувати та розв’язувати завдання у сфері регулювання економічних та соціально-трудових відносин.
- СК9. Здатність прогнозувати на основі стандартних теоретичних та економетричних моделей соціально-економічні процеси.
- СК10. Навички використання сучасних джерел економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів.
- СК11. Здатність використовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування економічних рішень.
- СК12. Здатність самостійно виявляти проблеми економічного характеру при аналізі конкретних ситуацій, пропонувати способи їх вирішення.
- СК13. Здатність визначати сегментацію ринку праці, структуру попиту та пропозиції, зайнятості та безробіття.
- СК14. Здатність проводити аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, стану функціональних підсистем підприємств, організацій та установ.
- СК15. Здатність поглиблено аналізувати проблеми і явища в одній або декількох професійних сферах у межах спеціальності.
Програмні результати навчання
- ПРН1. Знати та використовувати економічну термінологію, пояснювати базові концепції мікро- та макроекономіки.
- ПРН2. Демонструвати стійке розуміння принципів економічної науки, особливостей функціонування економічних систем.
- ПРН3. Використовувати аналітичний та методичний інструментарій для розуміння логіки прийняття господарчих рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади).
- ПРН4. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері економічної діяльності.
- ПРН5. Пояснювати моделі соціально-економічних явищ з погляду фундаментальних принципів і знань на основі розуміння основних напрямів розвитку економічної науки.
- ПРН6. Застосовувати відповідні економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач.
- ПРН7. Усвідомлювати основні особливості сучасної світової та національної економіки, інституційної структури, напрямів соціальної, економічної та зовнішньоекономічної політики держави.
- ПРН8. Визначати попит та пропозицію на ринку праці, аналізувати структуру зайнятості та безробіття.
- ПРН9. Проводити аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники які характеризують результативність їх діяльності.
- ПРН10. Вміти аналізувати процеси державного та ринкового регулювання соціально-економічних і трудових відносин.
- ПРН11. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати.
- ПРН12. Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання соціально-економічних даних, збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та соціальні показники.
- ПРН13. Вміти працювати як самостійно, так і в команді.
- ПРН14. Виконувати дослідження за встановленим замовленням.
- ПРН15. Розуміти та планувати можливості особистого професійного розвитку.
- ПРН16. Демонструвати базові навички креативного та критичного мислення у дослідженнях та професійному спілкуванні.
- ПРН17. Розуміти та самостійно формувати зміст, структуру і висновки наукових та аналітичних текстів з економіки.
- ПРН18. Виконувати міждисциплінарний аналіз соціально-економічних явищ і проблем в однієї або декількох професійних сферах.
- ПРН19. Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність.
- ПРН20. Використовувати інформаційні та комунікаційні технології для вирішення соціально-економічних завдань, підготовки та представлення аналітичних звітів.
- ПРН21. Оволодіти навичками усної та письмової професійної комунікації державною та іноземною мовами.
- ПРН22. Демонструвати вміння абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик економічних систем різного рівня, а також особливостей поведінки їх суб’єктів.
- ПРН23. Демонструвати гнучкість та адаптивність у нових ситуаціях, у роботі із новими об’єктами, та у невизначених умовах.
- ПРН24. Набути навички самостійної роботи, виявляти ініціативу та підприємливість, бути критичним і самокритичним.
- ПРН25. Демонструвати здатність діяти соціально-відповідально та свідомо на основі етичних принципів, цінувати та поважати культурне різноманіття, індивідуальні відмінності людей.