Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Облік і оподаткування
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 240 кредитів ЄКТС, 3 роки 10 міс. |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2014 р., акредитована на 10 р. Сертифікат про акредитацію НД-ІІ № 0273070 від 03.06.2014 р. до 01.07.2024р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (6 рівень, перший бакалаврський рівень), Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QFEHEA (Firstcycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQFLLL (level 6) |
Мета програми
Формування особистості фахівця з обліку та оподаткування, здатного вирішувати типові та складні непередбачувані завдання і проблеми комплексного характеру в галузі управління та адміністрування.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Ґрунтується на інтеграції загальної (гуманітарної і соціально-економічної та математичної) і професійно-практичної підготовки |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Загальна |
3 | Орієнтація програми | Академічна |
4 | Особливості програми |
|
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Бухгалтер, бухгалтер-експерт, бухгалтер-ревізор, консультант з податків і зборів, економіст з: бухгалтерського обліку та аналізу господарської діяльності, планування, матеріально-технічного забезпечення, податків і зборів, економічний радник, аналітик, інпектор-ревізор, інспектор кредитний, оцінювач (експертна оцінка майна). |
2 | Продовження освіти | Можливості навчання на СО «Магістр» спеціальності «Облік і оподаткування» та споріднених спеціальностей |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване, інтерактивне, проблемно-орієнтоване, проектне навчання. Викладання проводиться у вигляді: лекційні, практичні, лабораторні заняття, виробнича практика, виконання досліджень, курсові проекти, онлайн-консультації, самонавчання. |
2 | Система оцінювання | За результатами поточного та підсумкового контролю, зокрема, екзаменаційних сесій (заліки, усні та письмові іспити), захисту курсових проектів, звітів з практики, здачі атестаційних іспитів. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері обліку, аудиту та оподаткування в процесі професійної діяльності, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки і характеризується комплексністю й невизначеністю умов.
2 Загальні компетентності
- Здатність вчитися та бути готовим до засвоєння та застосування набутих знань (ЗК-1).
- Здатність до аналізу та синтезу як інструментарію виявлення проблем та прийняття рішень для їх розв’язання на основі логічних аргументів та перевірених фактів (ЗК-2).
- Здатність працювати самостійно та в команді з урахуванням вимог професійної дисципліни та планування (ЗК-3).
- Цінування та повага різноманітності та мультикультурності (ЗК-4). 5. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів) (ЗК-5).
- Здатність бути критичним та самокритичним (ЗК-6). 7. Здатність до гнучкого мислення та компетентного застосування набутих знань в широкому діапазоні практичної роботи за фахом та повсякденному житті (ЗК-7).
- Здатність спілкуватися державною та іноземними мовами як усно, так і письмово (ЗК-8).
- Навички використання сучасних інформаційних та комунікаційних технологій (ЗК-9). 10. Навички здійснення безпечної діяльності (ЗК-10).
- Здатність презентувати результати проведених досліджень (ЗК-11).
- Здатність застосовувати набуті знання у повсякденній діяльності, орієнтуватися в суспільно-політичному житті, оцінювати суспільні явища і події, прогнозувати соціально-економічні процеси (ЗК 12).
3 Фахові компетентності
- Здатність досліджувати тенденції розвитку економіки за допомогою інструментарію макро- та мікроекономічного аналізу, робити узагальнення стосовно оцінки прояву окремих явищ, які властиві сучасним процесам в економіці (СК-1).
- Здатність формувати обліково-аналітичну інформацію для ефективного управління діяльністю підприємства (СК-2).
- Здатність використовувати математичний інструментарій для дослідження економічних процесів, розв’язання прикладних економічних та оптимізаційних завдань в сфері обліку, аудиті та оподаткуванні (СК-3).
- Здатність до відображення відомостей про господарські операції суб’єктів господарювання в фінансовому та управлінському обліку, їх систематизації, узагальнення у звітності та інтерпретації для задоволення інформаційних потреб осіб, що приймають рішення (СК-4).
- Здатність застосування знань права та податкового законодавства в практичній діяльності суб’єктів господарювання (СК-5).
- Здатність проводити аналіз господарської діяльності підприємства аналіз фінансової звітності з метою прийняття управлінських рішень (СК-6).
- Здатність здійснення облікових процедур із застосуванням спеціалізованих інформаційних систем і комп’ютерних технологій (СК-7).
- Здатність застосовувати та формувати інформаційну підтримку управління підприємством з використанням сучасного технічного та методичного інструментарію (СК-8).
- Здатність застосовувати основні методики проведення аудиту й надання аудиторських послуг (СК-9).
- Здатність здійснювати контроль господарської діяльності як функції управління підприємством з метою забезпечення його ефективного функціонування, оцінки результатів роботи, виконання планів, визначення порушень прийнятих норм і стандартів, підвищення відповідальності (СК-10).
- Здатність здійснювати контроль дотримання нормативних актів з обліку та оподаткування (СК-11).
- Здатність підтримувати належний рівень економічних знань та постійно підвищувати свою професійну підготовку (СК-12).
- Здатність оцінювати ефективність внутрішніх регламентів облікових систем в рамках облікової політики конкретних суб’єктів господарювання (СК-13).
- Здатність виділяти особливості організації, ведення обліку та складання звітності в галузях економіки (СК-14).
- Здатність демонструвати розуміння законів та закономірностей функціонування ринку, поведінки його суб’єктів; моделювання поведінки контрагентів та споживачів з урахуванням особливостей формування комплексу маркетингу (СК-15)
- Здатність поглиблено аналізувати проблеми й явища в одній або декількох сферах у межах управління персоналом та економіки праці, розробляти сучасну систему управління персоналом або окремі її підсистеми (СК-16)
Програмні результати навчання
- Демонструвати базові знання та розуміння економічних категорій, законів, причинно-наслідкових та функціональних зв’язків, які існують між процесами та явищами на різних рівнях економічних систем (ПРН-1).
- Знати місце і значення облікової, аналітичної, контрольної та податкової систем в інформаційному забезпеченні користувачів обліково-аналітичної інформації у вирішенні проблем в сфері соціальної та економічної відповідальності підприємств, установ, організацій (ПРН-2).
- Усвідомлювати сутність об’єктів обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування та розуміти їх роль і місце в господарській діяльності (ПРН-3).
- Формувати й аналізувати фінансову, управлінську, податкову і статистичну звітність підприємств, установ, організацій та інтерпретувати отриману інформацію для прийняття управлінських рішень (ПРН-4).
- Володіти методичним інструментарієм обліку, аналізу, контролю, аудиту та оподаткування господарської діяльності підприємств (ПРН-5).
- Демонструвати розуміння особливостей практики здійснення обліку, аналізу, контролю, аудиту та оподаткування діяльності підприємств, установ та організацій різних форм власності, організаційно-правових форм господарювання та видів економічної діяльності (ПРН-6).
- Знати механізм функціонування бюджетно-податкової системи України та враховувати її особливості з метою організації обліку та формування звітності на суб’єктах господарювання (ПРН-7).
- Обґрунтовувати ефективність прийняття рішення з використанням обліково-аналітичної інформації та розуміти організаційно-економічний механізм управління підприємством (ПРН-8).
- Використовувати теоретичні, організаційні та методичні засади аудиту (ПРН-9).
- Визначати напрями підвищення ефективності формування фінансових ресурсів, їх розподілу та контролю використання підприємствами різних організаційно-правових форм власності (ПРН-10).
- Застосовувати спеціалізовані інформаційні системи і комп’ютерні технології у професійній сфері (ПРН-11).
- Усвідомлювати особливості функціонування підприємств у сучасних умовах господарювання (ПРН-12).
- Володіти базовими знаннями фундаментальних розділів математики в обсязі, необхідному для застосовування економіко-математичних методів у обраній професії (ПРН-13).
- Демонструвати навички володіння загальнонауковими та спеціальними методами дослідження економічних явищ і процесів на підприємстві (ПРН-14).
- Володіти та застосовувати знання державної/іноземної мови для формування ділових паперів і спілкування у професійній діяльності (ПРН-15).
- Вміти працювати як самостійно, так і в команді. Проявляти самостійність і відповідальність у роботі, професійну повагу до етичних принципів, демонструвати повагу до індивідуального та культурного різноманіття (ПРН-16).
- Аналізувати розвиток системи і моделей бухгалтерського обліку з урахуванням професійного світогляду (ПРН-17).
- Дотримуватися здорового способу життя, виявляти турботу про здоров’я і безпеку життєдіяльності співробітників (ПРН-18).
- Виконувати професійні функції з урахуванням вимог трудової дисципліни та планування (ПРН-19).
- Розробляти заходи з оптимізації облікових систем в рамках облікової політики конкретних суб’єктів господарювання та галузей економіки (ПРН-20).
- Адаптуватися до змін нормативних вимог у сфері економіки, оподаткування, обліку, контролю, аудиту (ПРН-21).
- Визначати особливості сучасного соціально-економічного й політичного розвитку українського суспільства та його перспективи (ПРН-22).
- Виявляти активну громадянську позицію і соціальну відповідальність, сформованість патріотичної свідомості і почуття любові до Батьківщини, готовність виконувати громадянський і конституційний обов’язок із захисту національних інтересів, територіальної цілісності і незалежності України (ПРН 23).
- Володіти навичками в реалізації загальних функцій управління маркетинговою діяльністю (ПРН 24)