Інформаційний пакет ЄКТС

Загальна інформація

Інофрмація про заклад

Донецький національний університет імені Василя Стуса

це відкрита академічна спільнота, провідний центр освіти, науки та інновацій.
Стусівський університет сьогодні –  потужний науково-освітній комплекс найвищого ІV рівня акредитації, один із провідних вищих навчальних закладів України, найкращий виш Вінниці та Вінницької області.

Місія

ДонНУ імені Василя Стуса полягає в формуванні особистості-професіонала, Інтелектуальної, Інформованої, Інноваційної, самоІдентіфікованої, Інтегрованої в суспільство (Homo-I).

Бачення ДонНУ імені Василя Стуса — 2025:

Світоглядний простір, який надає можливості жити, працювати, навчатися, самореалізовуватися за принципами академічної свободи і доброчесності, професійної гідності і патріотизму;

Класичний дослідницький університет, конкурентоспроможний на національному та міжнародному рівнях;

Надійний та соціально відповідальний партнер для громадських і владних інститутів, міжнародної та вітчизняної бізнес-спільноти;

Університетська родина з власним корпоративним духом;

Відкрита елітарна академічна спільнота, що є провідним центром освіти, науки та інновацій;

Стратегічні пріоритети:

Пріоритет 1. Прагматизація освітньої діяльності з метою забезпечення якості, студентоорієнтованості та
конкурентоспроможності.

Пріоритет 2. Трансформація у дослідницький університет інноваційного типу.

Пріоритет 3. Створення університетського світоглядного простору як living-learning-community (спільноти, що живе і навчається разом).

ДонНУ імені Василя Стуса – класичний університет, у якому здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти природничого, гуманітарного, економічного профілів ступенів освіти: бакалавр, магістр, аспірант, докторант за 93 освітніми програмами. В Університеті працюють чотири спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських і докторських дисертацій. Через провадження додаткових освітніх послуг і навчання протягом життя ДонНУ імені Василя Стуса реалізує свою освітню місію та є в тренді законодавчого закріплення видів додаткової освіти в Україні.

Донецький національний університет імені Василя Стуса

вул. 600-річчя, 21, Вінниця, 21021, Україна

Контакт-центр: +380 (432) 50-89-48
Електронна адреса: [email protected]
Адреса web-сайту: https://www.donnu.edu.ua

Дістатися до головного корпусу Університету (зупинки «вул. 600-річчя») можна:

від залізничного вокзалу: тролейбусом № 5, трамваєм № 6, автобусом № 25;
від автовокзалу «Центральний»: тролейбусом № 5, трамваєм № 6, автобусом №25;
від автовокзалу «Західний»: трамваєм № 2, 3;
від автовокзалу «Східний»: тролейбусом № 4.

Навчальний рік у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса розпочинається 1 вересня і складається з двох семестрів – осіннього та весняного.

Офіційні свята

  • 1 січня (Новий рік)
  • 7 січня (Різдво Христове)
  • 8 березня (Міжнародний жіночий день)
  • Великдень (Пасха)
  • 1 травня (Міжнародний день солідарності трудящих)
  • Трійця
  • 28 червня (День Конституції)
  • 24 серпня (День незалежності)
  • 14 жовтня (День захисника України)

Графік навчального процесу і розклад навчальних занять складаються згідно з робочими навчальними планами.

Сукупна тривалість навчальних занять, практик та інших видів робіт упродовж навчального року (курсу) не може бути меншою за 40 тижнів.

Сумарна тривалість канікул протягом навчального курсу, окрім випускного, повинна становити не менше 8 тижнів.

Граничні терміни ліквідації академічної різниці в Університеті:

Осінній семестр

до 15 жовтня

Весняний семестр

до 15 березня
(але не пізніше, ніж до початку наступної сесії – за заочною формою навчання).

Гринюк Роман Федорович

Ректор ДонНУ імені Василя Стуса, доктор юридичних наук, професор, Заслужений юрист України

Нагорняк Тетяна Леонтіївна

Проректор з науково-педагогічної роботи, стратегічного розвитку та інновацій, доктор політичних наук, професор

Орєхова Тетяна Вікторівна

Проректор з науково-педагогічної роботи та міжнародних зв’язків, доктор економічних наук, професор.

Хаджинов Ілля Васильович

Проректор з наукової роботи, доктор економічних наук, професор.

Онищенко Андрій Миколайович

Проректор з адміністративно-господарської роботи.

СО Бакалавр
Спеціальність, спеціалізація Освітня програма
Факультет математики та інформаційних технологій
111 Математика Математика
112 Статистика Комп’ютерний аналіз даних та керування ризиками
029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа Документознавство та інформаційна діяльність
113 Прикладна математика Комп’ютерно-математичне моделювання, комп’ютерні технології, інформаційні технології
122 Комп’ютерні науки Сучасні інформаційні технології та програмування
Проектування та тестування програмного забезпечення
Фізико-технічний факультет
014 Середня освіта Середня освіта
104 Фізика та астрономія Фізика та астрономія
105 Прикладна фізика та наноматеріали Технології інтернету речей
125 Кібербезпека Кібербезпека
122 Комп’ютерні науки Розробка програмного забезпечення та комп’ютерна графіка
Computer science
152 Метрологія та інформаційно-вимірювальні технології Стандартизація, сертифікація та управління якістю в інформаційних технологіях
Навчально-науковий інститут хімії
102 Хімія Хімія
Біохімія
Біологічний факультет
091 Біологія Біологія
101 Екологія Екологія
Філологічний факультет
035 Філологія Українська мова і література
035.03 Слов’янськи мови та літератури (переклад включно)
Філологія (Російська мова та література, переклад (російська, українська мови))
035.10 Прикладна лінгвістика Прикладна лінгвістика
034 Культурологія Культурологія
061 Журналістика Журналістика
053 Психологія Психологія
Факультет іноземних мов
035 Філологія Іноземні мови та літератури
035.04 Германські мови та літератури (переклад включно)
035.05 Романські мови і літератури (переклад включно)
Історичний факультет
032 Історія та археологія Історія та археологія
052 Політологія Політологія
291 Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії Міжнародні відносини
Економічний факультет
051 Економіка Бізнес-аналітика
Економіка підприємства
Управління персоналом та економіка праці
075 Маркетинг Маркетинг
072 Фінанси, банківська справа та страхування Фінанси, банківська справа та страхування
073 Менеджмент Менеджмент
Менеджмент персоналу 2018
Управління персоналом та економіка праці 2017
071 Облік і оподаткування Облік і оподаткування
076 Підприємництво, торгівля і біржова діяльність Підприємництво і торгівля
Туристичний бізнес
292 Міжнародні економічні відносини Міжнародна економіка
Міжнародний бізнес. Бізнес-переклад
International Вusiness (міжнародний бізнес)
Юридичний факультет
081 Право Право
СО Магістр
Спеціальність, спеціалізація ОП
Факультет математики та інформаційних технологій
111 Математика Математика
Актуарна та фінансова математика
029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа Документознавство та інформаційна діяльність
113 Прикладна математика Прикладна математика
122 Комп’ютерні науки Сучасні інформаційні технології та програмування
014.08 Середня освіта (фізика) Середня освіта (фізика)
104 Фізика та астрономія Фізика та астрономія
105 Прикладна фізика та наноматеріали Технології інтернету речей
122 Комп’ютерні науки Інтелектуальні інформаційні технології
152 Метрологія та інформаційно-вимірювальні технології Стандартизація, сертифікація та управління якістю в інформаційних технологіях
Навчально-науковий інститут хімії
102 Хімія Хімія
Аналітична хімія
Фізична хімія
Біохімія
Біологічний факультет
091 Біологія Біологія
Біологія (подвійні дипломи)
101 Екологія Екологія
Екологія (подвійні дипломи)
Філологічний факультет
035 Філологія
035.01 Філологія (укр.м. і л-ра) Українська мова і література
035.03 Філологія (слов. м. і л-ри (рос.)) Російська мова та література, переклад (російська, українська мова)
035.10 Філологія (прикл. лінгвістика) Прикладна лінгвістика
034 Культурологія Культурологія
061 Журналістика Журналістика
053 Психологія Психологія
Факультет іноземних мов
035 Філологія
035.04 Германські мови та літератури (переклад включно) Іноземні мови та літератури
035.05 Романські мови і літератури (переклад включно)
Історичний факультет
032 Історія та археологія Історія та археологія
052 Політологія Політологія
Публічна політика та адміністрування 1,4 р.н.
Публічна політика та адміністрування 1,9 р.н.
291 Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії Міжнародні відносини, переклад у міжнародних комунікаціях
Економічний факультет
051 Економіка Бізнес-аналітика та статистика
Економічна кібернетика
Економіка підприємства
Управління персоналом та економіка праці
Економіка міст і регіонів
Прикладна економіка
075 Маркетинг Маркетинг
072 Фінанси, банківська справа та страхування Фінанси, банківська справа та страхування
International Financial Management (Міжнародний фінансовий менеджмент)
073 Менеджмент Менеджмент організацій та адміністрування
Бізнес-адміністрування
Менеджмент туризму
General MBA (загальне бізнес-адміністрування)
071 Облік і оподаткування Облік і оподаткування
076 Підприємництво, торгівля і біржова діяльність Інноваційне підприємництво
281 Публічне управління та адміністрування Управління відновленням територій та регіональним розвитком
292 Міжнародні економічні відносини Міжнародні економічні відносини
Юридичний факультет
081 Право Право
Навчально-науковий інститут загальноуніверситетської
підготовки та інформаційних технологій
073 Менеджмент Управління навчальним закладом у сфері освіти та виробничого навчання
011 Освітні, педагогічні науки Педагогіка вищої школи

Прийом на навчання до Донецького національного університету імені Василя Стуса здійснюється Приймальною комісією згідно із затвердженими Правилами прийому Університету, розробленими відповідно до Умов прийому до вищих навчальних закладів України в 2018 році, затверджених Наказом Міністерства освіти і науки України № 1378 від 13 жовтня 2017 року та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 14 листопада 2017 року за № 1397/31265.

Донецький національний університет імені Василя Стуса оголошує прийом на підготовку фахівців з вищою освітою за ступенями освіти, спеціальностями (спеціалізаціями), освітніми програмами, формами навчання відповідно до ліцензії в межах ліцензованого обсягу.

До ДонНУ імені Василя Стуса приймаються громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які проживають на території України на законних підставах, мають освіту за відповідним освітнім (освітньо-кваліфікаційним) рівнем та виявили бажання здобути вищу освіту.

Усі особи, які здобувають вищу освіту у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса, мають рівні права та обов’язки.

Прийом до Університету за всіма ступенями освіти здійснюється на підставі конкурсу незалежно від джерел фінансування.

Університет здійснює прийом студентів на старші курси у порядку переведення та поновлення в межах вакантних місць ліцензованого обсягу відповідно до Положення про порядок переведення, відрахування та поновлення студентів вищих закладів освіти, затвердженого Наказом Міністерства освіти України № 245 від 15 липня 1996 року та відповідно до чинного Положенням про порядок переведення та поновлення у ДонНУ імені Василя Стуса.

Здобувачі вищої освіти освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста на основі ступеня бакалавра або раніше здобутого ступеня вищої освіти, які навчались в Університеті та були відраховані або перервали навчання у зв’язку з академічною відпусткою, мають право бути поновленими для завершення навчання за цим самим освітньо-кваліфікаційним рівнем за індивідуальним навчальним планом за тією самою або спорідненою в межах галузі знань спеціальністю у ДонНУ імені Василя Стуса або в іншому закладі вищої освіти.

Детально з інформацією щодо правил і вимог до зарахування Донецького національного університету імені Василя Стуса можна ознайомитися за посиланням.

Для здобуття ступеня бакалавра І курс особи, які здобули повну загальну середню освіту
ІІ або ІІІ курс, І зі с. т. н. особи, які здобули освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста
Для здобуття ступеня магістра І курс особи, які здобули ступінь бакалавра, магістра (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста)
Для здобуття ступеня бакалавра за іншою спеціальністю ІІ курс особи, які здобувають освітній ступінь бакалавра не менше одного року та виконують у повному обсязі індивідуальний навчальний план
І зі с.т.н. особиособи, які здобули ступінь бакалавра або вищий ступінь (рівень)
Для здобуття ступеня доктора філософії особи, які здобули ступінь магістра (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста)
Для здобуття ступеня доктора наук особи, які мають науковий ступінь доктора філософії (кандидата наук)

Реєстрація претендентів на навчання

Реєстрація претендентів на навчання здійснюється приймальною комісією Університету.

Для вступу до Донецького національного університету імені Василя Стуса в 2018 році до Приймальної комісії необхідно подати наступні документи:

  1. Заяву (в електронній або паперовій формі) про участь у конкурсному відборі. Абітурієнти, які не мають спеціальних прав на вступ, мають подати заяву шляхом заповнення вступником електронної форми в режимі он-лайн відповідно до Порядку подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до вищих навчальних закладів. Заява в паперовій формі подається вступником до Приймальної комісії особисто.
  2. Копію документа, що посвідчує особу та громадянство (паспорт громадянина України або паспорт громадянина України для виїзду за кордон; свідоцтво про народження — для осіб, які за віком не мають паспорта).
  3. Довідку про реєстрацію місця проживання (як додаток до паспортів з безконтактним електронним носієм та без безконтактного електронного носія).
  4. Довідку про присвоєння індивідуального податкового номеру (ІПН).
  5. Атестат про повну загальну середню освіту і додаток до нього, за особистим вибором — оригінали або копії.
  6. Сертифікати зовнішнього незалежного оцінювання, видані У 2016, 2017 і 2018 року, ОКРІМ сертифікату ЗНО з іноземної мови (дійсний лише сертифікат 2018 року).— оригінали або копії.
  7. Чотири кольорових фотокартки розміром 3×4 см.
  8. Копію військового квитка або приписного свідоцтва (для військовозобов’язаних).
  9. Документи, що підтверджують наявність підстав для спеціальних прав на вступ (якщо є пільги).

При прийомі в порядку переведення або поновлення додається також академічна довідка встановленого зразка про незакінчену вищу освіту.

Реєстрація іноземних громадян

Іноземні громадяни, які бажають навчатися в Донецькому національному університеті, зобов’язані в’їхати на територію України за візою типу «Д», яка видається дипломатичними представництвами та консульськими установами України за кордоном на підставі запрошення на навчання.

Після зарахування до складу студентів університет здійснює процедуру оформлення тимчасової посвідки на проживання відповідно до законодавства України.

Реєстрацію на території України неможливо оформити без міграційної карти. Міграційна карта — це документ, який свідчить, що студент перетнув кордон України легально. Вона є обов’язковим документом для подальшої реєстрації студента.

Міграційна карта видається персоналом літака (потягу) під час перельоту (поїздки). Крім того бланки міграційних карт можна отримати перед проходженням паспортного контролю в аеропорту або, якщо студент добирається іншим способом, безпосередньо при перетині кордону України.

Страхування життя та медичне страхування є необхідними та обов’язковими для всіх іноземних студентів, що бажають навчатися в Україні.

Європейська система трансферу і накопичення кредитів (ЄКТС) створено для забезпечення єдиної міждержавної процедури виміру, порівняння і підтвердження кваліфікацій та результатів навчання, сприяння мобільності студентів, спрощення розуміння й порівняння навчальних програм та досягнень як між вітчизняними, так і зарубіжними навчальними закладами. Ця система базується на угоді, яка передбачає, що навчальне навантаження студента денної форми навчання впродовж навчального року становить 60 кредитів.

До навчального навантаження входять усі види робіт студентів: відвідування лекцій, підготовка та участь у семінарах, практичних і лабораторних заняттях, самостійна робота, складання заліків та екзаменів, проходження практики, атестація, написання та захист курсових і кваліфікаційних робіт.

Система ЄКТС ґрунтується на принципах взаємної довіри учасників і передбачає використання всіх її складових: кредитів ЄКТС, шкали оцінювання, угоди про навчання, інформаційних пакетів, академічної довідки, Diploma Supplement.

Кредити ЄКТС – числовий еквівалент навчального навантаження, необхідного студентам для досягнення очікуваних результатів навчання, призначаються всім розділам програми навчання (дисципліні) для окреслення навчального навантаження студента та виконують дві функції: визначення трудомісткості роботи та облік її виконання. Кредити ЄКТС зараховуються студентам, які успішно вивчили дисципліну і одержали позитивну оцінку за виконану роботу.

Шкалу оцінювання використовують для спрощення переведення оцінок, отриманих за системою ЄКТС, національною і 100-баловою системами ДонНУ імені Василя Стуса.

Схема оцінювання результатів навчальних досягнень здобувачів вищої освіти ДонНУ імені Василя Стуса

Оцінка (за національною шкалою) Бали Шкала ЄКТС
Національна диференційована шкала
Відмінно / Excellent 90-100 A
Добре / Good 82-89 B
75-81 C
Задовільно / Satisfactory 67-74 D
60-66 E
Незадовільно / Fail 35-59 Fx
0-34 F
Національна недиференційована шкала
Зараховано / Pass 60-100 P
Не зараховано / Fail 0-59

Перезарахування кредитів за періоди навчання у закладах вищої освіти за програмами академічної мобільності, подвійних дипломів та визнання результатів навчання здійснюється на основі Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи. Порівняння обсягу навчального навантаження ґрунтується на зіставленні результатів навчання, яких було досягнуто здобувачем вищої освіти у вищому навчальному закладі — партнері, та результатів навчання, запланованих освітньою програмою ДонНУ імені Василя Стуса.

Здобувачі, які поновлюються на навчання, переводяться з інших ЗВО України в ДонНУ імені Василя Стуса здійснюється за допомогою академічної довідки.

Для отримання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти студенту необхідно набрати певну кількість кредитів, визначену навчальним планом підготовки бакалаврів

відповідного напряму/спеціальності. Кількість кредитів навчального плану підготовки бакалаврів дорівнює 180-240 кредитам.

Для отримання другого (магістерського) рівня вищої освіти студенту необхідно набрати певну кількість залікових балів, визначену навчальним планом підготовки магістрів відповідної спеціальності. Кількість кредитів навчального плану підготовки магістрів дорівнює 90-120 кредитам.

Структурні підрозділи

Консультаційну допомогу студент може отримати в деканаті факультету, на кафедрі, у відділі виховної та соціальної роботи, у відділі міжнародних зв’язків і роботи з іноземними студентами, у науково-практичному центрі кар’єри та професійного зростання, у відділі кадрів, у юридичному відділу…

У деканаті факультету / інституту студент може отримати інформацію щодо:

  • реєстрації студента на початку навчального року;
  • розкладу занять; довідки про навчання, академічної довідки;
  • навчального рейтингу, кількості опанованих кредитів;
  • стипендії: загальної, підвищеної, соціальної;
  • індивідуального плану опанування дисциплін;
  • перезарахування дисциплін;
  • надання академічної відпустки, стажування, відрахування;
  • поновлення на навчання;
  • переведення на іншу спеціальність, форму навчання.

На кафедрі студент може отримати інформацію щодо:

  • навчального плану підготовки за певною спеціальністю/освітньою програмою;
  • індивідуального плану опанування дисциплін;
  • запису на вибіркові дисципліни, сертифікатні програми;
  • навчальну систему Moodle;
  • обрання тем курсових, кваліфікаційних робіт;
  • проходження практик.

У відділі з виховної та соціальної роботи студент може отримати інформацію щодо:

  • отримання єдиного квитка пільговою категорією студентів діти-сироти та діти позбавлені батьківського піклування;
  • отримання соціальних стипендій;
  • отримання грошової компенсації деякими пільговими категоріями студентів за проживання у гуртожитках;
  • отримання грошової компенсації за навчання пільговою категорією студентів діти, із сімей учасників АТО;
  • поселення у гуртожитки;
  • отримання медичної допомоги;
  • участі у творчих колективах та заходах університетського, міського та обласного рівня

Відділі міжнародних зв’язків і роботи з іноземними студентами надає інформацію щодо:

  • міжнародних програм: стипендії, літні школи, волонтерство, гранти, конкурси;
  • академічної мобільності;
  • порядку прийому іноземних громадян на навчання до Донецького національного університету імені Василя Cтуса.

Навчально-практичний центр кар’єри та професійного зростання студент може отримати інформацію щодо:

  • організації практичної підготовки;
  • наявності баз практичної підготовки;
  • пропозицій стажування та працевлаштування здобувачів вищої освіти.

Актуальні питання

Як і коли я можу дізнатись про результати рейтингу?

Довідка про навчання та академічна довідка надаються деканатом/директоратом (секретарем) факультету/інституту.

Термін виготовлення довідки про навчання – 1 день, академічної довідки – 1 тиждень. Якщо довідка необхідна для військового комісаріату, то необхідно звернутися до Військово-мобілізаційного відділу (каб.417).

Як і коли я можу дізнатись про результати стипендіального рейтингу?

Інформація про стипендіальне забезпечення оприлюднюється на сайті університету після затвердження на засіданні Стипендіальної комісії. Ви можете знайти як чинні списки, так і архів в розділі «Стипендіальне забезпечення»: https://www.donnu.edu.ua/uk/stipendialne-zabezpechennya/

Чи можу я перевестись на іншу форму навчання?

Так, якщо є вакантні місця в межах ліцензійного обсягу.

Більш детальну інформацію можна отримати в деканаті/директораті або приймальній комісії університету.

Чи можу я і за яких умов навчатись за індивідуальним графіком?

Графік індивідуального навчання надається на термін до одного семестру, або на інший термін упродовж відповідного семестру студентам денної форми навчання.

Графік може надаватись студентам:

  • матерям (батькам) для догляду за дитиною віком до трьох років;
  • які беруть участь у програмах подвійних дипломів;
  • випускного курсу, які працюють за фахом;
  • які мають базову, або повну вищу освіту і здобувають другу спеціальність;
  • які навчаються за програмами паралельного навчання, беруть участь у програмах академічної мобільності;
  • вагітним;
  • які здійснюють догляд за хворими родичами;
  • які беруть участь у програмах мовного (професійного) стажування за кордоном;
  • за станом здоров’я;
  • з інших поважних причин.

Де дізнатись про умови одержання академічної, підвищеної та/або соціальної стипендії?

Умови призначення стипендій в ДонНУ імені Василя Стуса визначені «Правилами призначення академічних та соціальних стипендій в Донецькому національному університеті імені Василя Стуса».

Консультацію щодо отримання академічної, підвищеної стипендій можна дізнатися у деканаті/директораті, соціальної стипендії – у відділі з виховної і соціальної роботи зі студентами (каб. 105).

Що робити, якщо я загубив студентський квиток та/або залікову книжку?

Для відновлення студентського квитка необхідно написати відповідну заяву в деканаті/директораті; звернутись у будь-яку редакцію газети, де замовити друк оголошення про втрату документу. Примірник газети з оголошенням додається до заяви на відновлення квитка.

Де можу я ознайомитись з електронною версією розкладу навчальних занять та/або заліково-екзаменаційної сесії?

З розкладом можна ознайомитись на порталі відповідного факультету/інституту.

Де я можу ознайомитись з електронними ресурсами навчальних і навчально-методичних матеріалів дисциплін спеціальності?

З матеріалами можна ознайомитись на порталі відповідного факультету/інституту або на платформі дистанційного навчання Moodle Донецького національного університету імені Василя Стуса.

Куди я можу звертатись з питань поселення до гуртожитку?

Інформацію можна одержати у відділі з виховної і соціальної роботи зі студентами (навчальний корпус №1, к. 105).

Чи можу я отримати ксерокопії власних документів (атестату, диплому про базову вищу освіту), які подавав при вступі?

Так, копії документів можна одержати у відділі кадрів (навчальний корпус № 1, к. 510).

Що робити, якщо я загубив диплом про вищу освіту, одержаний в ДонНУ імені Василя Стуса?

Потрібно звернутися до деканату/директорату, навчального відділу університету.

Де я можу дізнатись про умови та терміни поновлення/переведення до університету?

З питань поновлення/переведення необхідно звертатись до Приймальної комісії університету (навчальний корпус № 1, к. 101).

Строки прийняття заяв від осіб, що поновлюються/переводяться:

на осінній семестр – з 01 червня по 15 вересня.

на весняний семестр – з 01 грудня по 15 лютого.

Корисна інформація

Нагорняк Т.Л.

Проректор з науково-педагогічної роботи, стратегічного розвитку та інновацій, доктор політичних наук, професор

Орехова Т.В.

Проректор з науково-педагогічної роботи та міжнародних зв’язків, доктор економічних наук, професор

Хаджинов І.В.

Проректор з наукової роботи, доктор економічних наук, професор

Євтухова О.В.

Завідувач навчального відділу

Войт Л.Л.

Заступник завідувача навчального відділу

Інформація для здобувачів вищої освіти

Загальна інформація

Гуртожитки

Гуртожитки

Донецький національний університет імені Василя Стуса забезпечує потреби здобувачів у житлі, використовуючи гуртожитки закладів вищої освіти м. Вінниця (Вінницького національного технічного університету, Вінницького державного педагогічного університету ім. М.М. Коцюбинського тощо) та приватні гуртожитки.

Гуртожитки обираються за місцем розташуванням, умовами проживання (блочна або коридорна система, ремонт, наявність Інтернет) та вартістю.

Поселення в державні гуртожитки починається після 29 серпня, в приватні – термін не обмежений.

Поселення в державні гуртожитки відбувається в порядку черги, першочергово поселятимуться студенти із зони проведення АТО та студенти пільгових категорій.

Іноземці та особи без громадянства, які є студентами й аспірантами ДонНУ, за поданням навчально-наукового центру міжнародної освіти забезпечуються проживанням у гуртожитку в обов’язковому порядку.

У планах ДонНУ імені Василя Стуса – будівництво повноцінного університетського кампусу з житлом для студентів та викладачів.

Контактна інформація: Відділу з виховної і соціальної роботи зі студентами
м. Вінниця, вул. 600-річчя, 21, к.105.
Пн-чт з 9:00 до 18:00
Пт з 9:00 до 16:45

Харчування

Харчування

В навчальних корпусах Університету працюють:

  • сучасні їдальні, де можна якісно та збалансовано харчуватися за помірними цінами;
  • встановлені торговельні автомати з гарячими та холодними напоями, кондитерськими виробами.

Поряд із Університетом є розвинена інфструктура цілий спектр кафе, ресторанів та столових з різноманітною кухнею за замовленням.

Медичне забезпечення та страхування

В університеті є два медпункти, які діють в головному корпусі (вул. 600-річчя, 21, к. 620) та корпусі № 2 (вул. Академіка Янгеля, 4, к. 227).

Отримати комплексну медичну допомогу студенти ДонНУ імені Василя Стуса можуть в медично-лікувальному центрі матері та дитини: вул. 50-річчя Перемоги, 49 (з 8.00 до 20.00, вихідні – субота, неділя), тел. 27-33-85.

Медичне страхування є обов’язковим для іноземних громадян на момент перетину кордону України та подачі документів на реєстрацію до навчального закладу. З питань оформлення медичної страховки необхідно звертатись у Відділ міжнародних зв’язків ДонНУ імені Василя Стуса.

Здобувачі вищої освіти мають право на добровільне страхування відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 23 вересня 1999 року (в редакції від 20.01.2018 року).

Умови для навчання

Донецький національний університет імені Василя Стуса – це потужний комплекс навчально-виробничих приміщень де створені сприятливі умови для навчання. До послуг здобувачів вищої освіти 4 корпуси , три філії: Костянтинівська, Маріупольська та Хмельницька філія «Бізнес-інноваційний центр «ДонНУ — Поділля», бібліотека, сучасні навчальні аудиторії, комп’ютерні класи, навчальні та науково-навчальні лабораторії, навчально-оздоровчий табір «Наука» (с. Мелекіно, Донецька область), навчально-оздоровча база «Сокол» (с. Дронівка Донецька область).

Стипендіальне забезпечення

Студенти Донецького національного університету імені Василя Стуса мають право на стипендіальне забезпечення. Рішення про стипендіальне забезпечення приймається стипендіальною комісією Університету. Стипендії виплачуються раз на місяць.

Види стипендій:

  1. академічні стипендії, в т.ч. іменні;
  2. соціальні стипендії.

Академічні стипендії виплачуються здобувачам денної форми навчання, які навчаються за державним (регіональним) замовленням за успіхи в навчанні.

Академічні стипендії поділяються на:

  1. ординарні (звичайні);
  2. стипендії у підвищеному розмірі для здобувачів, які досягли особливих успіхів у навчанні;
  3. іменні стипендії (розміри і порядок їх призначення визначаються окремими нормативно-правовими актами).

Здобувачам 1-го року навчання (І семестр) академічна стипендія призначається на підставі конкурсного балу, отриманого під час вступу. В подальшому, згідно з рейтингом успішності, який складається на підставі прямих вимірювань навчальних досягнень претендентів вищої освіти з кожного компоненту освітньої програми, в який включаються всі здобувачі, які навчаються на певному факультеті/інституті за відповідною спеціальністю.

Здобувачі вищої освіти мають можливість отримувати такі персональні та іменні академічні стипендії:

  • стипендія Президента України;
  • іменні та академічні стипендії, засновані Кабінетом Міністрів України;
  • стипендія Верховної Ради України;
  • стипендії Президента України учасникам і призерам міжнародних учнівських олімпіад з базових навчальних предметів;
  • стипендії Президента України переможцям Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика та Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка;
  • інші академічні іменні та персональні стипендії.

Соціальні стипендії виплачуються здобувачам денної форми навчання на підставі законів, що встановлюють державні пільги і гарантії щодо

призначення соціальних стипендій окремим категоріям громадян. Соціальні стипендії отримують здобувачі, які успішно здали сесію.

На виплату соціальної стипендії мають право:

Розмір стипендії регулюється відповідними нормативними актами Кабінету Міністрів України.

Ознайомитися з Правилами призначення академічних та соціальних стипендій у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса стипендій можна за посиланням: goo.gl/LsJN3R.

Рейтингові списки стипендіатів і накази на призначення стипендій знаходяться за посиланням: https://www.donnu.edu.ua/uk/stipendialne-zabezpechennya/

Студенти Донецького національного університету імені Василя Стуса мають право на стипендіальне забезпечення. Рішення про стипендіальне забезпечення приймається стипендіальною комісією Університету. Стипендії виплачуються раз на місяць.

Види стипендій:

  1. академічні стипендії, в т.ч. іменні;
  2. соціальні стипендії.

В Університеті на базі юридичного факультету  працює юридична клініка «Pro bono», яка надає безоплатну первинну юридичну допомогу незахищеним верствам населення, учасникам бойових дій, ВПО, студентам та громадянам.

У межах юридичної клініки «Pro bono» діють: дві клініки цивільного та сімейного права, клініка трудового права та соціального забезпечення, клініка адміністративного права.

Для здійснення правової просвіти створений Клуб юного юриста.

Функціонують дві імітаційні клініки з відпрацювання навичок юридичного обслуговування суб’єктів господарювання; інтернатура для аспірантів та молодих учених.

Юридична клініка «Pro bono» діє за принципами поваги до права, справедливості, людської гідності; спрямованості на захист прав і свобод людини; гуманізму; законності та верховенства права; об’єктивності; безоплатності надання правової допомоги; конфіденційності; компетентності та добросовісності.

Юридична клініка «Pro bono» надає безоплатну правову допомогу у сфері цивільного, сімейного, трудового, житлового права, права соціального забезпечення; захисту прав споживачів, інтелектуальної власності та ін.

Прийом громадян здійснюється консультантами юридичної клініки «Pro bono» – студентами старших курсів двічі на тиждень відповідно до затвердженого графіку.

Протягом сесії, а також канікул прийом та надання правової допомоги не здійснюється.

Інформація щодо роботи юридичної клініки:

https://www.facebook.com/LCDonNU/?ref=bookmarks  https://www.facebook.com/groups/310316046112844/?source_id=2027745787512923

Що таке студентське самоврядування?

Це форма громадського самоврядування, що забезпечує захист прав та інтересів студентів й забезпечує їхню участь в управлінні закладом вищої освіти.

В Університеті створюються і діють органи студентського самоврядування:

  • Конференція студентів Університету
  • Студентська рада Університету
  • Студентські ради факультетів
  • Студентські ради філій
  • Контрольно-ревізійна комісія

Структура студентської ради Університету:

  • голова Студентської ради Університету
  • секретар
  • голови Студентських рад факультетів

Окремі питання розглядуються департаментами Студентської ради. В Університеті існують такі Департаменти Студентської ради:

  • Департамент з навчально-наукової роботи
  • Департамент з інформації та комунікації
  • Департамент з проектної роботи
  • Департамент з культурно-масової роботи
  • Департамент з спортивно-масової роботи
  • Департамент з соціально-побутової роботи
  • Департамент з виховної та волонтерської діяльності
  • голови департаментів

Контактна інформація:

https://www.donnu.edu.ua/uk/studentska-rada/

https://www.facebook.com/studrada.donnu/

Більш докладну інформацію про студентське самоврядування ви можете дізнатись у голови Студентської ради свого факультету

Усі органи студентського самоврядування є виборними.

Напрямки реалізації наукової роботи студентів Університету:

  • відвідування семінарів науково-методичної спрямованості, які проводить ННЛ «Молодіжна наукова майстерня», участь у «Днях інформації» тощо;
  • підготовка наукових статей для участі у конференціях, семінарах, конкурсах тощо, які проходять як в університеті так і за його межами;
  • підготовка наукових доповідей для виступу на конференції, семінарі тощо;
  • науково-організаційна робота в організаційних комітетах наукових заходів;
  • участь у наукових гуртках кафедри;
  • участь у роботі Ради молодих вчених факультету та університету;
  • підготовка та участь у Всеукраїнських студентських олімпіадах, Всеукраїнських конкурсах студентських наукових робіт з галузей знань і спеціальностей, Всеукраїнському конкурсі дипломних робіт;
  • публікації в наукових фахових виданнях разом з науковими керівниками;
  • написання та подача заявок на отримання грантів для проведення наукових досліджень;
  • проведення спільних досліджень, можливість отримати патенти та авторські права на твір на наукові винаходи;
  • здобуття Премій та стипендій Національної академії наук України, Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України;
  • проходження науково-дослідної або наукової практики (для магістрів);
  • формування власного профайлу молодого науковця на корпоративному сайті університету.

У Донецькому національному університеті імені Василя Стуса згідно навчальних планів підготовки здобувачів першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівня вищої освіти передбачено обов’язкове проходження:

  • навчальної практики (наприклад, ознайомча, вступ до фаху, комп’ютерна, обчислювальна, загально-екологічна та ландшафтно-екологічна, фольклорна, діалектологічна, соціолінгвістична, редакційна, музейна, етнографічна, навчальна, археологічна, соціологічна, перекладацька, комунікаційна тощо);
  • виробничої практики (наприклад, перекладацька, економічна, організаційно-управлінська, навчально-виробнича, технологічна, педагогічна, музейно-краєзнавча, фахова журналістська, медіаосвітня, науково-дослідна, асистентська, переддипломна тощо).

Зміст і послідовність проходження практики регламентується наскрізною програмою, яка розробляється кафедрою згідно з навчальним планом.

Практична підготовка, стажування і працевлаштування студентів координується в Університеті Навчально-практичним центром кар’єри та професійного зростання. Центр забезпечує планування, координацію, організацію практики і стажування, сприяння працевлаштуванню здобувачів вищої освіти та випускників, а також формуванню спільноти випускників Університету спільно із ГО «Асоціація студентів та випускників ДонНУ», здійснює моніторинг можливостей підвищення кваліфікації і стажування працівників Університету.

Практична підготовка і стажування здійснюється на більше ніж 80-ти базах практики, серед яких провідні закордонні, українські та регіональні підприємства, установи та організації різних форм власності.

Студенти можуть самостійно, за погодженням кафедр, вибрати місце проходження практики в межах заключених договорів, або пропонувати нові бази практики для використання.

Університет активно співпрацює з Державною службою зайнятості населення, міським центром зайнятості, рекрутинговими агенціями з питань подальшого працевлаштування студентів і випускників.

Більш детальну інформацію щодо проходження практики, стажування, працевлаштування можна знайти на сторінці Навчально-практичного центру кар’єри та професійного зростання

Позанавчальна та дозвіллєва активність студентів в університеті – це ціла система заходів, діяльність колективу співробітників закладу та членів студентського самоврядування.

Виховна робота в ДонНУ імені Василя Стуса реалізується:

  • Відділом з виховної і соціальної роботи зі студентами:
  • Навчально-практичним центром культурно-естетичного розвитку та соціальних проектів:
  • Заступниками деканів факультету, директорів інституту з соціальної та виховної роботи:
  • Кураторами академічних груп.

Важливою формою виховної роботи є кураторська година, яка сприяє входженню студента в освітній простір, формує засади корпоративної етики та культури поведінки студента в якості здобувача освіти – члена великої родини.

Невід’ємними елементами виховної роботи є корпоративні заходи. На регулярній основі в ДонНУ імені Василя Стуса відбуваються щорічне посвячення в студенти, екскурсії музеєм Університету, фестивалі «Дебют першокурсника», «Екватор», День університету, дні факультетів та інші заходи.

Реалізація соціальних проектів, спрямованих на користь громади регіону та держави є важливою складовою інноваційної діяльності ДонНУ імені Василя Стуса як відкритої елітарної академічної спільноти, що є провідним центром освіти, науки та інновацій. Проектна діяльність Університету дозволяє залучити зовнішні фінансові ресурси для впровадження проектних ініціатив, створити світоглядний простір (living-learning-community), який надає можливості жити, працювати, навчатися, самореалізовуватися за принципами академічної свободи і доброчесності, професійної гідності і патріотизму.

Результатом соціальних проектів, реалізованих ДонНУ імені Василя Стуса, є створення й покращення умов праці, навчання та творчості, поповнення інтелектуального та соціального капіталу Університету, розширення мережі стратегічного партнерства не лише в Україні, а й у світі. Впровадження соціальних проектів стає платформою для самореалізації студентів, становлення їх громадської свідомості, інтеграції у соціальне життя громади і суспільства.

Свідченням відкритості, високого корпоративного духу та соціальної активності університетської родини є низка успішно реалізованих структурними підрозділами, факультетами, інститутами, студентським самоврядуванням Університету соціальних проектів:

  • «Гуляючи коридорами Стусівського Університету у Вінниці» – проект соціальної дії, завдяки якому було створено атмосферу креативу і наукового пошуку у стінах ДонНУ імені Василя Стуса та проведено мистецький форум «Творимо Україну: міжкультурний діалог у стінах Стусівського університету». Реалізація проекту стала можливою за підтримки Вінницької міської ради та Вінницької ОДА, громадських організацій – Подільської агенції регіонального розвитку, Лабораторії актуальної творчості, Центру інновацій та сталого міжнародного розвитку та міжнародного партнера Британської ради. Результат проекту продемонстрував реальну інтеграцію Університету у Вінницьку громаду, їх тісну співпрацю на користь міста та об’єднав мистецьке студентство і митців з усієї України. Офіційна сторінка проекту «Гуляючи коридорами Стусівського Університету у Вінниці» https://www.facebook.com/artwallsstusuniver/
  • «Наука – це просто!» – проект, покликаний популяризувати природничі науки серед школярів Вінничини. За підтримки British Council Ukraine та програмної ініціативи «Координаційний центр переміщених ВНЗ» ГО «Центр інновацій та сталого міжнародного розвитку» («CISID») було організовано 5 науково-популяризаційних заходів для школярів-вінничан і дітей-переселенців. В рамках проекту охоплено більше 10 шкіл Вінницької області, близько 900 учнів, у тому числі майже 100 дітей-переселенців зі Сходу України.
  • «Старший брат» – благодійний проект реалізований у партнерстві із БО «Львівська освітня фундація» та ГО «Академія успіху». Даний проект торкався однієї з найгостріших проблем сучасної України – військового конфлікту на Сході України та тривав протягом серпня 2017 – квітня 2018 року. В результаті проекту була реалізована програма наставництва для дітей, чий батько загинув під час війни на Сході України.
  • «Школа молодого посадовця» – цільова освітня програма, спрямована на підготовку кадрів для Департаменту економіки і інвестицій Вінницької міської ради за підтримки Німецького товариства міжнародного співробітництва GIZ. Місія «Школи молодого посадовця» полягала у вихованні нового типу лідера – порядного професіонала та патріота, який працюватиме з громадою і для громади Вінниці. Окрім того, слухачами під керівництвом менторів розроблено 5 проектів розвитку міста.
  • «Маєш допомогу – допомагай» – соціальний проект із залучення студентів до волонтерської суспільно-корисної діяльності з допомоги малозахищеним верствам населення та притулкам для тварин. Під час реалізації юридичним факультетом ДонНУ імені Василя Стуса даного проекту були здійснені такі заходи: відвідування інтернатів для дітей з вадами розвитку, будинків пристарілих, військового шпиталю, притулку для тварин «Планета» (м. Вінниця) із концертами, матеріальною допомогою та допомогою працею.
  • «Подаруй дитині радість» – щорічна благодійна акція, яка реалізується філологічним факультетом ДонНУ імені Василя Стуса. Проект спрямований на дітей-сиріт міста Жмеринки. Результатом стала вистава для дітей «Снігова королева».
  • «Smile ярмарок. Продемонструй свою емоцію!» – благодійний ярмарок, організований кафедрою психології філологічного факультету. Усі зібрані кошти пішли на придбання подарунків для Жмеринського дитячого будинку-інтернату (дитячі речі, канцтовари, іграшки, дитячі книжки).
  • Велосипедний Прогресивний Рух у ДонНУ (ВЕПР у ДонНУ) – проект соціальної дії, реалізований за підтримки Британської ради в Україні. В рамках програми «Активні громадяни» біля корпусів ДонНУ імені Василя Стуса з’явилися велосипедні парковки та проведено вело-квест для молоді м. Вінниця.
  • Програма уряду Королівства Нідерландів — «Програма європейського партнерства» – соціально-освітній проект, мета якого полягала у створенні освітньої онлайн платформи для розвитку підприємницьких і соціальних компетенцій населення Донбасу. Проект «Освітня онлайн платформа розвитку підприємницьких та соціальних компетенцій населення Донбасу» реалізовувалась протягом 4 основних етапів на території Донецької та Луганської областей.
  • Курси підвищення кваліфікації безробітних – проект соціальної дії, реалізований Економічним факультетом протягом 2016-2017 років та спрямований на допомогу безробітним у підвищенні кваліфікації і конкурентоздатності слухачів програми на ринку праці. За результатами випускного екзамену учасники програми отримали свідоцтва, що зазначають проходження ними освітніх курсів.

Фізичне виховання в ДонНУ імені Василя Стуса сприяє всебічному гармонійному розвитку особистості, покращенню розумової і фізичної діяльності студента, підвищенню функціональних можливостей організму засобами фізичної культури, а також забезпечує отримання студентами необхідних знань, умінь та навичок у галузі фізичної культури з метою формування свідомого ставлення до активного та здорового способу життя.

Зазначені завдання успішно реалізуються кафедрою фізичного виховання і спорту ДонНУ імені Василя Стуса. При кафедрі функціонують різнопланові секції, щорічно проводиться Спартакіада з різних видів спорту, академічні заняття проводяться в ігровій та тренажерній формі висококваліфікованими викладачами.

Навчально-виховний процес є різноплановим та насиченим творчими і мистецькими заходами, що реалізуються в ДонНУ імені Василя Стуса навчально-практичним центром культурно-естетичного розвитку та соціальних проектів. В Університеті організовуються та проводяться найрізноманітніші заходи, такі як: «Посвята в студенти ДонНУ імені Василя Стуса», «Дебют першокурсника», «День університету», «Випуск магістрів», конкурси творчості, мистецьки конкурси тощо.

Більш детальну інформацію можна дізнатися на сторінці кафедри фізичного виховання і спорту: http://www.donnu.edu.ua/uk-ua/edu-sport/Pages/default.aspx

Освітні програми

Факультет математики та ІТ

ФМІТ

Фізико-технічний факультет

ФТФ

Біологічний факультет

Біологічний факультет

Історичний факультет

Історичний факультет

Філологічний факультет

Філологічний факультет

Факультет іноземних мов

ФІМ

Економічний факультет

Економічний факультет

Юридичний факультет

Юридичний факультет

Навчально-науковий інститут хімії

ННІ хімії

Факультет математики та інформаційних технологій

(Бакалавріат)

111 Математика

112 Статистика

113 Прикладна математика

122 Комп’ютерні науки

029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа

Факультет математики та інформаційних технологій

111 Математика

029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа

113 Прикладна математика

112 Комп’ютерні науки

Фізико-технічний факультет

014 Середня освіта (Фізика)

104 Фізика та астрономія

105 Прикладна фізика та наноматеріали

125 Кібербезпека

122 Комп’ютерні науки

152 Метрологія та інформаційно-вимірювальні технології

Фізико-технічний факультет

014.08 Середня освіта (фізика)

104 Фізика та астрономія

105 Прикладна фізика та наноматеріали

122 Комп’ютерні науки

152 Метрологія та інформаційно-вимірювальні технології

Біологічний факультет

091 Біологія

101 Екологія

Біологічний факультет

091 Біологія

101 Екологія

Історичний факультет

032 Історія та археологія

052 Політологія

291 Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії

Історичний факультет

032 Історія та археологія

052 Політологія

291 Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії

Факультет іноземних мов

035 Філологія. 035.04 Германські мови та літератури (переклад включно)

035 Філологія. 035.05 Романські мови та літератури (переклад включно)

Факультет іноземних мов

035 Філологія. 035.04 Германські мови та літератури (переклад включно)

035 Філологія. 035.05 Романські мови та літератури (переклад включно)

Філологічний факультет

035 Філологія. 035.03 Слов’янські мови та літератури (переклад включно)

035 Філологія. 035.10 Прикладна лінгвістика

034 Культурологія

053 Психологія

061 Журналістика

Філологічний факультет

035 Філологія. 035.03 Філологія (Українська мова і література)

035 Філологія. 035.03 Філологія (Слов’янські мови та літератури)

035 Філологія. 035.10 Філологія (прикладна лінгвістика)

034 Культурологія

053 Психологія

061 Журналістика

Економічний факультет

051 Економіка

075 Маркетинг

072 Фінанси, банківська справа та страхування

073 Менеджмент

071 Облік і оподаткування

076 Підприємництво, торгівля і біржова діяльність

292 Міжнародні економічні відносини

Економічний факультет

051 Економіка

075 Маркетинг

072 Фінанси, банківська справа та страхування

073 Менеджмент

071 Облік і оподаткування

076 Підприємництво, торгівля і біржова діяльність

281 Публічне управління та адміністрування

292 Міжнародні економічні відносини

Юридичний факультет

081 Право

Юридичний факультет

081 Право

Навчально-науковий інститут хімії

102 Хімія

Навчально-науковий інститут хімії

102 Хімія

Програми подвійних дипломів

СО Бакалавр

  • Молекулярна біологія (з Університетом Вітовта Великого (м. Каунас, Литва));
  • Екологія (з Університетом Вітовта Великого (м. Каунас, Литва)).

СО Магістр

  • Молекулярна біологія (з Університетом Вітовта Великого (м. Каунас, Литва));
  • Екологія (з Університетом Вітовта Великого (м. Каунас, Литва));
  • Міжнародний фінансовий менеджмент (з Господарською Академією Д.А. Ценова (м. Свіштов, Болгарія)).

Курси професійного вдосконалення

  • Автоматизація бізнес-процесів. Управління підприємством і бухгалтерія

Курси з підготовки до вступу у ВНЗ

  • Українська мова та література;
  • Історія України;
  • Математика;
  • Англійська мова;
  • Фізика;
  • Хімія
  • Біологія;
  • Географія;
  • Підготовка до творчого конкурсу для вступу на напрям «Журналістика».

Комп’ютерні курси

  • Основи роботи на комп’ютері: Microsoft Office: Word, Excel, Access, PowerPoint; Internet;
  • Web-design: HTML, CSS, WordPress, Adobe Flash;
  • Інтернет-програмування: JavaScript, Ajax, JQuery, PHP (4 рівня);
  • Основи програмування: Pascal, Delphi, C/C++, C#;
  • Професійне програмування: Java, C/С++, С#, Java for Android;
  • Комп’ютерна графіка: 3D Max, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, CorelDraw.

Мовні курси

  • Англійська на все життя;
  • Ділова українська мова.

Математика – це просто