Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Комп’ютерна математика та інтелектуальний аналіз даних
Профіль освітньої програми
Тип диплому та обсяг програми (в кредитах ЄКТС) | Диплом бакалавра, одиничний ступінь, тривалість програми – 240 кредитів ЄКТС, термін навчання 3 роки 10 місяців |
Заклад вищої освіти | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна
Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національне агенство із забезпечення якості вищої освіти |
Період акредитації | Сертифікат про акредитацію Серія НД-ІІ № 0289341 від 21.08.2017 р., термін дії – «01» липня 2024 р. |
Рівень програми | НРК України – 6 рівень, FQ-EHEA – First cycle, ЕQFLLL – 6 рівень, рівень освіти – перший (бакалаврський) |
Мета програми
Метою програми є формування особистості-професіонала: інтелектуальної, інформованої, інноваційної, самоідентифікованої, інтегрованої у суспільство. Розвиток компетентностей та програмних результатів навчання у сфері застосування математичних структур у професійній діяльності, усвідомлення концепцій та ідей для розвитку математичних теорій з метою пояснення та/або оптимізації природно-технологічних або суспільних-економічних явищ, математичному моделюванні та розв’язанні прикладних задач.
Характеристика програми
1 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Загальна |
2 | Особливості програми | Здобувачі мають можливість поглиблено вивчати нейронні мережі, в основу яких покладено інтелектуальний аналіз даних, працюючи із обладнанням лабораторії машинного навчання. Також є можливість формувати індивідуальну освітню траєкторію, працювати в рамках тематики спільної науково-дослідної лабораторії нелінійного аналізу спільно з Інститутом прикладної математики і механіки НАН України, впроваджувати проєктну діяльність. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 |
Працевлаштування | Працевлаштування у провідних світових та українських компаніях різноманітного профілю, включаючи бізнесструктури, банки, ІТ компанії, промислові виробництва, а також академічні та науково-дослідні інститути, навчальні заклади в Україні та за кордоном тощо. За профілем підготовки бакалавр математики може займати посади: професіонали в галузі математики та статистики (2120, 2130, 2310); фахівці в галузі освіти (1345); технічні фахівці в галузі обчислювальної техніки (технік з системного адміністрування, технік-програміст, фахівець з інформаційних технологій); технічні фахівці в галузі прикладних наук та техніки (стажист-дослідник, технік) (2411-2413); викладачі середніх навчальних закладів (1345), інші професіонали в галузі навчання (3111, 3131); службовці, пов’язані з інформацією (оператор комп’ютерного набору, оператор комп’ютерної верстки)(3141). |
Стиль та методика навчання
Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване, практико-орієнтоване викладання та навчання з обов’язковими елементами самонавчання, використання Web-технологій у навчальному процесі, електронне навчання в системі Moodle. |
Система оцінювання | Визначена «Порядком оцінювання знань здобувачів вищої освіти у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса». Методи оцінювання: усні та письмові екзамени, диференційований залік, наукова робота здобувача, виконання індивідуального творчого завдання / проекту, усне опитування, письмовий контроль (у тому числі електронний). |
Програмні компетентності
- Інтегральна компетентність (ІК)
Здатність розв’язувати складні задачі та практичні проблеми у математиці або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів математики, статистики й комп’ютерних технологій і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. - Загальні компетентності (ЗК)
- ЗК-1 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
- ЗК-2 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
- ЗК-3 Знання й розуміння предметної області та професійної діяльності;
- ЗК-4 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;
- ЗК-5 Здатність спілкуватися іноземною мовою;
- ЗК-6 Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій;
- ЗК-7 Здатність учитися і оволодівати сучасними знаннями;
- ЗК-8 Здатність до пошуку, обробки та аналізу інформації з різних джерел;
- ЗК-9 Здатність приймати обґрунтовані рішення;
- ЗК-10 Здатність працювати в команді;
- ЗК-11 Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань);
- ЗК-12 Здатність працювати автономно;
- ЗК-13 Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків;
- ЗК-14 Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні;
- ЗК-15 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
- Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК)
- СК-1 Здатність формулювати проблеми математично та в символьній формі з метою спрощення їхнього аналізу й розв’язання;
- СК-2 Здатність подавати математичні міркування та висновки з них у формі, придатній для цільової аудиторії, а також аналізувати та обговорювати математичні міркування інших осіб, залучених до розв’язання тієї самої задачі;
- СК-3 Здатність здійснювати міркування та виокремлювати ланцюжки міркувань у математичних доведеннях на базі аксіоматичного підходу, а також розташовувати їх у логічну послідовність, у тому числі відрізняти основні ідеї від деталей і технічних викладок;
- СК-4 Здатність конструювати формальні доведення з аксіом та постулатів і відрізняти правдоподібні аргументи від формально бездоганних;
- СК-5 Здатність до кількісного мислення;
- СК-6 Здатність розробляти і досліджувати математичні моделі явищ, процесів та систем;
- СК-7 Здатність застосовувати чисельні методи для дослідження математичних моделей;
- СК-8 Здатність до аналізу математичних структур, у тому числі до оцінювання обґрунтованості й ефективності використовуваних математичних підходів;
- СК-9 Здатність застосовувати спеціалізовані мови програмування та пакети прикладних програм;
- СК-10 Здатність використовувати обчислювальні інструменти для чисельних і символьних розрахунків.
Програмні результати навчання
ПРН-1 Знати основні етапи історичного розвитку математичних знань і парадигм, розуміти сучасні тенденції в математиці;
ПРН-2 Розуміти правові, етичні та психологічні аспекти професійної діяльності;
ПРН-3 Знати принципи modus ponens (правило виведення логічних висловлювань) та modus tollens (доведення від супротивного) і використовувати умови, формулювання, висновки, доведення та наслідки математичних тверджень;
ПРН-4 Розуміти фундаментальну математику на рівні, необхідному для досягнення інших вимог освітньої програми;
ПРН-5 Мати навички використання спеціалізованих програмних засобів комп’ютерної та прикладної математики і використовувати інтернет-ресурси;
ПРН-6 Знати методи математичного моделювання природничих та/або соціальних процесів
ПРН-7 Пояснювати математичні концепції мовою, зрозумілою для нефахівців у галузі математики;
ПРН-8 Здійснювати професійну письмову й усну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов;
ПРН-9 Уміти працювати зі спеціальною літературою іноземною мовою;
ПРН-10 Розв’язувати задачі придатними математичними методами, перевіряти умови виконання математичних тверджень, коректно переносити умови та твердження на нові класи об’єктів, знаходити й аналізувати відповідності між поставленою задачею й відомими моделями;
ПРН-11 Розв’язувати конкретні математичні задачі, які сформульовано у формалізованому вигляді; здійснювати базові перетворення математичних моделей;
ПРН-12 Відшуковувати потрібну науково-технічну інформацію у науковій літературі, базах даних та інших джерелах інформації;
ПРН-13 Знати теоретичні основи і застосовувати методи математичного аналізу для дослідження функцій однієї та багатьох дійсних змінних;
ПРН-14 Знати теоретичні основи і застосовувати методи аналітичної та диференціальної геометрії для розв’язування професійних задач;
ПРН-15 Знати теоретичні основи і застосовувати алгебраїчні методи для вивчення математичних структур;
ПРН-16 Знати теоретичні основи і застосовувати методи топології, функціонального аналізу й теорії диференціальних рівнянь для дослідження динамічних систем;
ПРН-17 Знати теоретичні основи і застосовувати основні методи теорії ймовірностей, теорії випадкових процесів і математичної статистики для дослідження випадкових явищ, перевірки гіпотез, обробки реальних даних та аналізу тривалих випадкових явищ;
ПРН-18 Знати теоретичні основи і застосовувати методи теорії функцій комплексної змінної;
ПРН-19 Знати теоретичні основи і застосовувати методи математичної фізики для моделювання реальних фізичних, біологічних, екологічних, соціально-економічних та інших процесів і явищ;
ПРН-20 Розв’язувати основні математичні задачі аналізу даних; застосовувати базові загальні математичні моделі для специфічних ситуацій, мати навички управління інформацією, і застосування комп’ютерних засобів статистичного аналізу даних;
ПРН-21 Розв’язувати типові задачі математичного аналізу, алгебри, диференціальних та інтегральних рівнянь, оптимізації за допомогою чисельних методів.