Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Облік і оподаткування
Профіль освітньої програми
Тип диплому та обсяг програми (в кредитах ЄКТС) | Диплом бакалавра, одиничний ступінь, тривалість програми – 240 кредитів ЄКТС, термін навчання 3 роки 10 місяців |
Заклад вищої освіти | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна
Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2014 р., акредитована на 10 р.
Сертифікат про акредитацію НД № 0289336 від 21.08.2017 р. до 01.07.2024 р. |
Рівень програми | НРК України – 6 рівень, FQ-EHEA – First cycle, EQF – LLL – 6 рівень, рівень освіти – перший (бакалаврський) |
Обмеження щодо форм навчання | Немає |
Освітня кваліфікація | Бакалавр обліку і оподаткування |
Кваліфікація в дипломі | Ступінь вищої освіти Бакалавр
Спеціальність 071 Облік і оподаткування Освітньо-професійна програма Облік і оподаткування Degree Bachelor Program subject area 071 Accounting and taxation Study program Accounting and taxation |
Опис предметної області | Об’єкт: теоретичні, методичні, організаційні та практичні засади обліку, контролю, аудиту та аналізу діяльності суб’єктів господарювання і їх оподаткування;
Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні спеціалізовані завдання та прикладні проблеми у сфері обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування; Теоретичний зміст предметної області: поняття, категорії, теорії і концепції обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування; Методи, методики та технології: загальнонаукові та спеціальні методи, методики, процедури організації і здійснення обліку, аналізу, контролю, аудиту та оподаткування; Інструменти та обладнання: сучасні інформаційні системи і комп’ютерні технології, стандартні, спеціальні й галузеві пакети прикладних програм обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування. |
Академічні права випускників | Можливість навчання за програмою другого (магістерського) рівня вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти. |
Мета програми
Програма орієнтована на підготовку конкурентоспроможного фахівця, здатного розв’язувати складні спеціалізовані завдання за допомогою інноваційних технологій та інструментів ведення обліку та адміністрування податків, інтегрованого у суспільство та соціально-відповідального за результати професійної діяльності.
Характеристика програми
1 | Фокус програми:
загальна / спеціальна |
Загальна |
2 | Особливості програми | – поєднання класичних та інноваційних методів викладання;
– акцент на формуванні у здобувачів вищої освіти аналітичного мислення, соціальних компетентностей та практичних навичок фахівця; – формування у здобувачів вищої освіти практичних навичок роботи з прикладним програмним забезпеченням за фахом; – формування у здобувачів вищої освіти знань Міжнародних стандартів фінансової звітності та аудиту; – можливість працевлаштування під час навчання завдяки прикладному характеру програми. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Випускник освітньої програми здатний займати посади у сфері управління, обліку, контролю, аналізу, оподаткування, економіки, зокрема, бухгалтер, бухгалтер-експерт, бухгалтер-ревізор, консультант з податків і зборів, економіст з: бухгалтерського обліку та аналізу господарської діяльності, планування, матеріально-технічного забезпечення, податків і зборів, економічний радник, аналітик, інспектор-ревізор, кредитний інспектор, оцінювач (експертна оцінка майна). |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване, інтерактивне, проблемно-орієнтоване, проєктне навчання. Поєднання класичних та інноваційних методів викладання, виконання наукових та прикладних досліджень, індивідуальних, самостійних, творчих завдань, проходження практики, участь у конкурсах, суспільній діяльності, самонавчання. |
2 | Система оцінювання | Здійснюється відповідно до «Порядку оцінювання знань здобувачів вищої освіти у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса», зокрема, включає програмне, групове оцінювання, виконання наукового чи прикладного проєкту або творчого завдання в якості підсумкового оцінювання |
Перелік компетентностей випускника
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі професійної правничої діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування правових доктрин, правових принципів, норм права, що передбачає проведення досліджень і впровадження інновацій та характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
2 Загальні компетентності
- Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК01).
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК02).
- Здатність працювати в команді (ЗК03).
- Здатність працювати автономно (ЗК04).
- Цінування та повага різноманітності та мультикультурності (ЗК05).
- Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів) (ЗК06).
- Здатність бути критичним та самокритичним (ЗК07).
- Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності (ЗК08).
- Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово (ЗК09)
- Здатність спілкуватися іноземною мовою (ЗК10)
- Навички використання сучасних інформаційних та комунікаційних технологій (ЗК11)
- Здатність діяти соціально відповідально та свідомо (ЗК12).
- Здатність проведення досліджень на відповідному рівні (ЗК13).
- Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні (ЗК14).
- Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, вести здоровий спосіб життя (ЗК15).
3 Фахові компетентності
- Здатність досліджувати тенденції розвитку економіки за допомогою інструментарію макро- та мікроекономічного аналізу, робити узагальнення стосовно оцінки прояву окремих явищ, які властиві сучасним процесам в економіці (СК01).
- Використовувати математичний інструментарій для дослідження соціально економічних процесів, розв’язання прикладних завдань в сфері обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування (СК02).
- Здатність до відображення інформації про господарські операції суб’єктів господарювання в фінансовому та управлінському обліку, їх систематизації, узагальнення у звітності та інтерпретації для задоволення інформаційних потреб осіб, що приймають рішення (СК03).
- Застосовувати знання права та податкового законодавства в практичній діяльності суб’єктів господарювання (СК04).
- Проводити аналіз господарської діяльності підприємства та фінансовий аналіз з метою прийняття управлінських рішень (СК05).
- Здійснювати облікові процедури із застосуванням спеціалізованих інформаційних систем і комп’ютерних технологій (СК06).
- Застосовувати методики проведення аудиту й послуг з надання впевненості (СК07).
- Ідентифікувати та оцінювати ризики недосягнення управлінських цілей суб’єкта господарювання, недотримання ним законодавства та регулювання діяльності, недостовірності звітності, збереження й використання його ресурсів (СК08).
- Здійснювати зовнішній та внутрішній контроль діяльності підприємства та дотримання ним законодавства з бухгалтерського обліку і оподаткування (СК09).
- Здатність застосовувати етичні принципи під час виконання професійних обов’язків (СК10).
- Демонструвати розуміння вимог щодо професійної діяльності, зумовлених необхідністю забезпечення сталого розвитку України, її зміцнення як демократичної, соціальної, правової держави (СК11).
- Здатність демонструвати розуміння законів та закономірностей функціонування ринку, поведінки його суб’єктів; моделювання поведінки контрагентів та споживачів з урахуванням особливостей формування комплексу маркетингу (СК12).
Результати навчання
- Знати та розуміти економічні категорії, закони, причинно-наслідкові та функціональні зв’язки, які існують між процесами та явищами на різних рівнях економічних систем (ПР01).
- Розуміти місце і значення облікової, аналітичної, контрольної, податкової та статистичної систем в інформаційному забезпеченні користувачів обліково-аналітичної інформації у вирішенні проблем в сфері соціальної, економічної і екологічної відповідальності підприємств (ПР02).
- Визначати сутність об’єктів обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування та розуміти їх роль і місце в господарській діяльності (ПР03).
- Формувати й аналізувати фінансову, управлінську, податкову і статистичну звітність підприємств та правильно інтерпретувати отриману інформацію для прийняття управлінських рішень (ПР04).
- Володіти методичним інструментарієм обліку, аналізу, контролю, аудиту та оподаткування господарської діяльності підприємств (ПР05).
- Розуміти особливості практики здійснення обліку, аналізу, контролю, аудиту та оподаткування діяльності підприємств різних форм власності, організаційно-правових форм господарювання та видів економічної діяльності (ПР06).
- Знати механізми функціонування бюджетної і податкової систем України та враховувати їх особливості з метою організації обліку, вибору системи оподаткування та формування звітності на підприємствах (ПР07).
- Розуміти організаційно-економічний механізм управління підприємством та оцінювати ефективність прийняття рішень з використанням обліково-аналітичної інформації (ПР08).
- Ідентифіковувати та оцінювати ризики господарської діяльності підприємств (ПР09).
- Розуміти теоретичні засади аудиту та вміти застосовувати його методи і процедури (ПР10).
- Визначати напрями підвищення ефективності формування фінансових ресурсів, їх розподілу та контролю використання на рівні підприємств різних організаційно-правових форм власності (ПР11).
- Застосовувати спеціалізовані інформаційні системи і комп’ютерні технології для обліку, аналізу, контролю, аудиту та оподаткування (ПР12).
- Усвідомлювати особливості функціонування підприємств у сучасних умовах господарювання та демонструвати розуміння їх ринкового позиціонування (ПР13).
- Вміти застосовувати економіко-математичні методи в обраній професії (ПР14).
- Володіти загальнонауковими та спеціальними методами дослідження соціально-економічних явищ і господарських процесів на підприємстві (ПР15).
- Володіти та застосовувати знання державної та іноземної мови для формування ділових паперів і спілкування у професійній діяльності (ПР16).
- Вміти працювати як самостійно, так і в команді, проявляти лідерські якості та відповідальність у роботі, дотримуватися етичних принципів, поважати індивідуальне та культурне різноманіття (ПР17).
- Аналізувати розвиток систем, моделей і методів бухгалтерського обліку на національному та міжнародному рівнях з метою обґрунтування доцільності їх запровадження на підприємстві (ПР18).
- Дотримуватися здорового способу життя, безпеки життєдіяльності співробітників та здійснювати заходи щодо збереження навколишнього середовища (ПР19).
- Виконувати професійні функції з урахуванням вимог соціальної відповідальності, трудової дисципліни, вміти планувати та управляти часом (ПР20).
- Розуміти вимоги до діяльності за спеціальністю, зумовлені необхідністю забезпечення сталого розвитку України, її зміцнення як демократичної, соціальної, правової держави (ПР21).
- Розуміти і реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності вільного демократичного суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні (ПР22).
- Зберігати та примножувати досягнення і цінності суспільства на основі розуміння місця предметної області у загальній системі знань, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя (ПР23).
- Демонструвати розуміння принципів і закономірностей розвитку світового господарства з метою визначення і формування конкурентних переваг для суб’єктів міжнародних економічних відносин різного рівня (ПР24).
- Володіти навичками в реалізації загальних функцій управління маркетинговою діяльністю (ПР25).
Ресурсне забезпечення реалізації програми
1. | Кадрове забезпечення | Кадрове забезпечення реалізації освітньої програми включає науково-педагогічних працівників кафедри обліку, аналізу і аудиту та інших кафедр університету, які володіють досвідом та компетентностями, що дозволяють сформувати програмні результати навчання за освітніми компонентами даної освітньої програми.
Більшість науково-педагогічних працівників, що задіянні у викладанні, є штатними співробітниками університету, мають наукові ступені та вчені звання, а також підтверджений рівень наукової та професійної активності Гарант, члени проєктної групи ОП, група забезпечення спеціальності повністю відповідають вимогам, які визначені Ліцензійними умовами провадження освітньої діяльності. |
2. | Матеріально-технічне забезпечення | Матеріально-технічне забезпечення Університету відповідає Ліцензійним умовам провадження освітньої діяльності та дозволяє повністю забезпечити освітній процес за освітньо-професійною програмою. Стан приміщень відповідає санітарно-гігієнічним нормам. Матеріально-технічне забезпечення ДонНУ імені Василя Стуса включає: 4 навчальних корпуси; Хмельницьку філію «Бізнес-інноваційний центр «ДонНУ — Поділля»; бібліотеку; сучасні навчальні аудиторії, комп’ютерні класи, навчальні та науково-навчальні лабораторії, зокрема, навчальну лабораторію кафедри обліку, аналізу і аудиту; навчально-оздоровчий табір «Наука» (с. Мелекіно, Донецька область), навчально-оздоровчу базу «Сокол» (с. Дронівка Донецька область). |
3. | Інформаційне та навчально-методичне забезпечення
|
Інформаційне забезпечення включає доступ до:
Навчально методичне забезпечення:
Навчально-методичні комплекси дисциплін розташовані на порталі факультету, дистанційній платформі Moodle, папках дисциплін, які розташовані на OneDrive. |
Академічна мобільність
1 | Національна кредитна мобільність | Реалізується в ДонНУ імені Василя Стуса відповідно до вимог чинного законодавства та регулюється внутрішніми локальними документами: Положенням про реалізацію права на академічну мобільність в ДонНУ імені Василя Стуса, Положенням про організацію освітньої діяльності в ДонНУ імені Василя Стуса.
Перезарахування отриманих кредитів на основі Європейської кредитно-трансферної системи (ЄКТС), отриманих під час участі здобувача вищої освіти у програмах національної академічної мобільності відбувається шляхом порівняння змісту навчальних програм та з урахуванням програмних результатів навчання здобутих здобувачем вищої освіти. Здобувачі вищої освіти освітньо-професійної програми Облік і оподаткування в межах співпраці Університету з провідними закладами вищої освіти України, науковими установами НАН України мають право впродовж окремих семестрів навчатися в інших ЗВО, проходити фахові стажування та фахові тренінги. |
2 | Міжнародна кредитна мобільність | Міжнародна кредитна мобільність здійснюється згідно з вимогами чинного законодавства та регулюється внутрішніми локальними документами: Положенням про реалізацію права на академічну мобільність в ДонНУ імені Василя Стуса, Положенням про організацію освітньої діяльності в ДонНУ імені Василя Стуса, а також відповідно до укладених договорів про співробітництво Університету з іноземними закладами вищої освіти – партнерами.
Перезарахування отриманих кредитів на основі Європейської кредитно-трансферної системи (ЄКТС) шляхом порівняння змісту навчальних програм та з урахуванням програмних результатів навчання здобутих здобувачем вищої освіти. |
3 | Навчання іноземних здобувачів вищої освіти | Не передбачено |
Каталог компонентів освітньої програми та їх логіко-структурна схема фахівця
Код | Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проєкти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) | Кількість кредитів | Форма підсумкового контролю |
Дисципліни професійної та практичної підготовки | |||
ОК1 | Політична економія | 4 | Екзамен |
ОК2 | Вища математика і теорія ймовірності | 8 | Залік, екзамен |
ОК3 | Інформаційні технології в економіці і управлінні | 5 | Екзамен |
ОК4 | Просторова економіка | 4 | Екзамен |
ОК5 | Історія бухгалтерського обліку | 4 | Залік |
ОК6 | Іноземна мова | 10 | Залік, залік, залік, екзамен |
ОК7 | Громадянське суспільство: соціально-економічний дискурс | 3 | Залік |
ОК8 | Мікроекономіка | 4 | Екзамен |
ОК9 | Гроші і кредит | 4,5 | Залік |
ОК10 | Макроекономіка | 4 | Екзамен |
ОК11 | Бухгалтерська справа | 4,5 | Екзамен |
ОК12 | Економетрика | 4 | Письмовий екзамен |
ОК13 | Бухгалтерський облік | 9 | Екзамен, письмовий екзамен |
ОК14 | Статистика | 4 | Екзамен |
ОК15 | Фінанси | 4 | Екзамен |
ОК16 | Міжнародні економічні відносини | 4 | Залік |
ОК17 | Курсова робота | 3 | Захист курсової роботи |
ОК18 | Фінанси підприємств | 4 | Екзамен |
ОК19 | Навчальна (ознайомча) практика | 3 | Захист звіту |
ОК20 | Фінансовий облік | 10 | Екзамен, письмовий екзамен |
ОК21 | Курсова робота | 3 | Захист курсової роботи |
ОК22 | Інформаційні системи і технології в обліку і аудиті | 4 | Екзамен |
ОК23 | Облік у зарубіжних країнах | 4 | Залік |
ОК24 | Облік у бюджетних установах | 5 | Екзамен |
ОК25 | Облік у фінансово-кредитних інститутах | 4 | Екзамен |
ОК26 | Менеджмент | 4 | Екзамен |
ОК27 | Виробнича практика | 6 | Захист звіту |
ОК28 | Аналіз господарської діяльності | 8 | Екзамен, екзамен |
ОК29 | Аудит та бухгалтерська експертиза | 8 | Екзамен,
екзамен |
ОК30 | Курсова робота | 3 | Захист курсової роботи |
ОК31 | Внутрішньогосподарський контроль та облікова політика | 6,5 | Залік, залік |
ОК32 | Управлінський облік | 4 | Екзамен |
ОК33 | Облік у галузях економіки | 4 | Екзамен |
ОК34 | Маркетинг | 4 | Екзамен |
ОК35 | Облік і звітність в оподаткуванні | 4 | Екзамен |
ОК36 | Звітність підприємств | 4 | Екзамен |
ОК37 | Атестація | 4,5 | |
Загальний обсяг дисциплін професійної та практичної підготовки | 180 | ||
Дисципліни за вибором здобувача вищої освіти | |||
Дисципліна за вибором (з переліку світоглядних дисциплін) | 5 | Залік | |
Дисципліна за вибором ( з переліку практико-орієнтовних дисциплін) | 5 | Залік | |
Дисципліни за вибором (Варіант 1 – minor) | |||
Дисципліна 1 | 5 | Залік | |
Дисципліна 2 | 5 | Залік | |
Дисципліна 3 | 5 | Залік | |
Дисципліна 4 | 5 | Залік | |
Дисципліна 5 | 5 | Залік | |
Дисципліна 6 | 5 | Залік | |
Дисципліна 7 | 5 | Залік | |
Дисципліна 8 | 5 | Залік | |
Дисципліна 9 | 5 | Залік | |
Дисципліна 10 | 5 | Залік | |
Дисципліни за вибором (Варіант 2 – сертифікаційна освітня програма+ дисципліни) | |||
Дисципліна 1 | 5 | Залік | |
Дисципліна 2 | 5 | Залік | |
Дисципліна 3 | 5 | Залік | |
Дисципліна 4 | 5 | Залік | |
Дисципліна 5 | 5 | Залік | |
Дисципліна 6 | 5 | Залік | |
Дисципліни з переліку * | 5 | Залік | |
Дисципліни з переліку * | 5 | Залік | |
Дисципліни з переліку * | 5 | Залік | |
Дисципліни з переліку * | 5 | Залік | |
Дисципліни за вибором (Варіант 3 – вибір дисциплін) | |||
Дисципліни з переліку * | 5 | Залік | |
Дисципліни з переліку * | 5 | Залік | |
Дисципліни з переліку * | 5 | Залік | |
Дисципліни з переліку * | 5 | Залік | |
Дисципліни з переліку * | 5 | Залік | |
Дисципліни з переліку * | 5 | Залік | |
Дисципліни з переліку * | 5 | Залік | |
Дисципліни з переліку * | 5 | Залік | |
Дисципліни з переліку * | 5 | Залік | |
Дисципліни з переліку * | 5 | Залік | |
Загальний обсяг дисциплін за вибором здобувача вищої освіти | 60 | ||
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ | 240 |