Каталог освітніх компонентів

Освітня програма

Менеджмент

Профіль освітньої програми

Тип диплому та обсяг програми (в кредитах ЄКТС) Диплом бакалавра, одиничний ступінь.

Тривалість програми:
– на базі повної загальної середньої освіти – 240 кредитів
ЄКТС, термін навчання 3 роки 10 місяців

Заклад вищої освіти Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна
Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine
Акредитаційна організація Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти
Період акредитації Сертифікат про акредитацію: НД № 0289337 від 21.08.2017 р.,Термін дії – 01.07.2024 р.
Рівень програми

 

НРК – 6 рівень, FQ­EHEA – first cycle, EQF­LLL – 6 рівень, рівень освіти – перший (бакалаврський)
Обмеження щодо форм навчання Немає
Освітня кваліфікація Бакалавр менеджменту
Кваліфікація в дипломі Ступінь вищої освіти – бакалавр
Спеціальність – 073 «Менеджмент»
Освітня програма – «Менеджмент»
Degree – Bachelor
Program Subject Area – Management
Educational Program – Management
Опис предметної області – Об’єкт вивчення: управління організаціями, їх підрозділами .

– Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних вирішувати
практичні проблеми та складні спеціалізовані задачі, що
характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, у сфері управління організаціями, їх підрозділами, бізнес-
процесами та персоналом організації.

– Теоретичний зміст предметної області: парадигми, закони, закономірності, принципи, історичні передумови розвитку менеджменту, зокрема; концепції системного, ситуаційного, адаптивного, антисипативного, антикризового, інноваційного, проєктного менеджменту тощо; функції, методи, технології та управлінські рішення у менеджменті.

– Методи, методики та технології: загальнонаукові та
специфічні методи дослідження (розрахунково аналітичні,
економіко-статистичні, економіко-математичні, експертного оцінювання, фактологічні, соціологічні, документальні, балансові тощо); методи реалізації функцій менеджменту (методи маркетингових досліджень; методи економічної діагностики; методи прогнозування і планування; методи проєктування організаційних структур управління; методи
мотивування; методи контролювання; методи оцінювання
соціальної, організаційної та економічної ефективності в
менеджменті тощо); методи менеджменту (адміністративні, економічні, соціально-психологічні, технологічні); технології обґрунтування управлінських рішень (економічний аналіз, імітаційне моделювання, дерево рішень тощо).

– Інструментарій та обладнання: сучасне інформаційно-комунікаційне обладнання, інформаційні системи та програмні продукти, що застосовуються в менеджменті.

Академічні права випускників Бакалавр може продовжувати освіту за другим (магістерським) рівнем вищої освіти, а також підвищувати кваліфікацію та отримувати додаткову післядипломну освіту.

Мета програми

Підготовка сучасних фахівців-менеджерів, націлених на відновлення та прогресивний розвиток України й здатних розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері управління організаціями та їх підрозділами та/або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів сучасного менеджменту і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

Характеристика програми

1 Фокус програми: загальна/спеціальна Загальна
2 Особливості програми      Особливість програми полягає в підготовці сучасного фахівця у сфері управління, яка забезпечується багатопрофільністю підготовки, що дає можливість сформувати розуміння системних звязків щодо процесів управління організаціями різних видів діяльності та сфер, із глибоким знанням економіки, що обумовлює ефективність його управлінських дій в операційній,
фінансово-економічній, адміністративно-господарській,
проєктній, інвестиційній, інноваційній діяльності тощо.

Працевлаштування та продовження освіти

Працевлаштування Бакалавр з менеджменту підготовлений для роботи на
підприємствах, в установах та організаціях усіх галузей і
здатний обіймати посади: менеджера (управителя) підприємства, установи, організації та їх підрозділів, менеджера (управителя) з адміністративної діяльності, менеджера (управителя) у сфері досліджень та розробок, менеджера (управителя) з питань комерційної діяльності та управління, менеджера із соціальної та корпоративної відповідальності менеджера (управителя) з підбору, забезпечення та використання персоналу, фахівця зор кпоративного управління, професіоналів у сфері маркетингу,
ефективності господарської діяльності, раціоналізації
виробництва, інтелектуальної власності та інноваційної
діяльності, технічного та торговельного представника,
технічного фахівця в галузі управління, помічника керівника
підприємства, установи та організації, помічника керівника
виробничих та інших основних підрозділів, помічника керівника малих підприємств без апарату управління, адміністратора тощо.Згідно до International Standart Classification of Occupations 2008 (ISCO-08)
2421 Management and Organization Analysts
2422 Policy Administration Professionals
2423 Personnel and Careers Professionals
2424 Training and Staff Development Professionals
Продовження освіти

 

Можливість навчання за СО «Магістр» спеціальності
«Менеджмент» та споріднених спеціальностей.
Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної
освіти.

Стиль та методика навчання

1 Підходи до викладання та навчання Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване, ініціативне
самонавчання.
Форма навчання: традиційні, проблемні та мультимедійні лекції; практичні та лабораторні роботи, тренінги, ділові ігри, кейс-стаді, наукові семінари, наукові гуртки, навчання в малих групах з предметними дискусіями; самостійне навчання, онлайн-консультації, електронне навчання в системі Moodle, Teams під керівництвом викладача тошо.
2 Система оцінювання Оцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється
відповідно до «Порядок оцінювання знань здобувачів вищої освіти у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса», «Положення про організацію освітньої діяльності у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса», «Методичних рекомендацій до розробки критеріїв оцінювання
типових завдань у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса».Система оцінювання передбачає проведення усних та письмових екзаменів, презентацію індивідуальних творчо-аналітичних завдань, захистів звітів з практичної підготовки, захистів курсових робіт, захисту кваліфікаційної роботи, наукових робіт, проєктів, усного опитування, письмового контролю (у тому числі електронного).Види контролю: поточний (модульний), підсумковий (екзамени, заліки, звіти з практики, курсові роботи, захист кваліфікаційної роботи).Оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти здійснюється за системою ЄКТС.

Перелік компетентностей випускника

1 Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук, а також сучасного менеджменту .

2 Загальні компетентності

ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу  суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу.

ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК5. Здатність до розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК6. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК7. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

ЗК8. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій, зокрема уміння користуватися пакетами прикладних програм для управління проєктами.

ЗК9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

ЗК10. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні.

ЗК11. Здатність до адаптації та дій у новій ситуації.

ЗК12. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

ЗК13. Цінування та повага різноманітності.

ЗК14. Здатність працювати у міжнародному контексті.

ЗК15. Здатність діяти на основі етичних міркувань.

3 Фахові компетентності

СК1. Здатність визначати та описувати характеристики організації.

СК2. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища.

СК3. Здатність визначати перспективи розвитку організації.

СК4. Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними.

СК5. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту.

СК6. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.

СК7. Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту.

СК8. Здатність планувати діяльність організації та управляти часом, зокрема планувати проєктну діяльність на основі розуміння методів та методик оцінки ефективності проєктів, використовувати інструментарій проєктного менеджменту у процесі планування управління часовими, ресурсними, витратними, якісними параметрами проєкту.

СК9. Здатність працювати в команді та налагоджувати ефективну міжособистісну взаємодію при вирішенні
професійних завдань.

СК10. Здатність оцінювати виконувані роботи, забезпечувати їх якість та мотивувати персонал організації.

СК11. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління.

СК12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення.

СК13. Розуміти принципи права та використовувати їх у професійній діяльності.

СК14. Розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності.

СК15. Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички.

СК16. Здатність обирати і використовувати адекватні інструменти дослідження ринку.

СК17. Здатність вивчати процеси та технології організаційног проектування й управління організацією.

СК18. Здатність застосовувати методи економічного і фінансового аналізу, планування та контролю в управлінні організацією та/або її підрозділами.

СК19. Здатність забезпечувати організацію, її підрозділи всіма необхідними видами ресурсів.

СК 20. Здатність управляти інноваційною діяльністю підприємства та процесами створення інновацій .

Програмні результати навчання

ПРН 1. Знати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні .

ПРН 2. Зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя.

ПРН 3. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства.

ПРН 4. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень.

ПРН 5. Описувати зміст функціональних сфер діяльності організації.

ПРН 6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень.

ПРН 7. Виявляти навички організаційного проектування.

ПРН 8. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації.

ПРН 9. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи.

ПРН 10. Мати навички обґрунтування дієвих інструментів мотивування персоналу організації.

ПРН 11. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації.

ПРН 12. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації.

ПРН 13. Спілкуватись в усній та письмовій формі державною та іноземною мовами.

ПРН 14. Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації.

ПРН 15. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та міжкультурності.

ПРН 16. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним.

ПРН 17. Виконувати дослідження індивідуально та/або в групі під керівництвом лідера.

ПРН 18. Здійснювати оцінювання економічного потенціалу та динаміки розвитку організації на основі даних статистичної звітності, бухгалтерського обліку та спеціальних досліджень; проведення моніторингу основних конкурентів організації. Здатність оцінювати результати фінансово-економічної діяльності.

ПРН 19. Розробляти бізнес-плани створення та стратегічних планів розвитку організацій, напрямів діяльності, продукції (товарів, послуг); уміти розробляти тактичні та оперативні плани поточної діяльності, інвестиційно-інноваційні проекти.

ПРН 20. Організовувати процес управління організаціями, оцінювати ефективність діючих організаційних структур управління

ПРН 21. Оцінювати стан забезпечення поточного функціонування організацій всіма видами ресурсів, визначати потребу у ресурсах для здійснення поточної діяльності.

Ресурсне забезпечення реалізації програми

1 Кадрове забезпечення Кадрове забезпечення освітньо-професійної програми включає науково-педагогічних працівників кафедри менеджменту та поведінкової економіки, а також інших кафедр Університету, які володіють компетентностями та мають досвід, що дозволяють сформувати програмні результати навчання за освітніми компонентами ОП.

Гарант, члени проєктної групи та групи забезпечення
відповідають вимогам, які визначені Ліцензійними умовами провадження освітньої діяльності.
До викладання професійних дисциплін залучаються практики- професіонали в сфері управління.

Всі науково-педагогічні працівники, задіяні у викладанні мають підтверджений рівень наукової і професійної активності, більшість з яких є штатними співробітниками університету, мають наукові ступені та вчені звання.

2 Матеріально-технічне забезпечення Матеріально-технічне забезпечення Університету відповідає Ліцензійним умовам провадження освітньої діяльності та дозволяє повністю забезпечити освітній процес за освітньо- професійною програмою. Стан приміщень відповідає санітарно- гігієнічним нормам.

Матеріально-технічне забезпечення ДонНУ імені Василя Стуса включає: 4 навчальних корпуси; Хмельницьку філію «Бізнес- інноваційний центр «ДонНУ — Поділля»; наукову бібліотеку з читальними залами в кожному корпусі; сучасні навчальні аудиторії, комп’ютерні класи, навчальні та науково-навчальні лабораторії; зокрема міжкафедральна навчально- методична лабораторія організаційно-методичного забезпечення підготовки
фахівців у сфері економіки, бізнесу та менеджменту.

В усіх навчальних корпусах забезпечений доступ до мережі Інтернет.

3 Інформаційне та навчально-методичне забезпечення Інформаційний пакет (розміщено на офіційному сайті Університету).

Інформаційне забезпечення включає доступ до:
– онлайн-бібліотеки Університету;
– електронної бази наукових журналів та електронних
бібліотечних ресурсів світу.

Навчально-методичне забезпечення включає:
– силабуси, робочі програми практичної підготовки;
– посібники (навчальні, навчально-методичні), конспекти
лекцій;
– методичні вказівки до написання та захисту курсових
робіт, до лабораторних практикумів та практичних занять, щодо організації самостійної роботи здобувачів освіти;
– методичні рекомендації до виконання, оформлення та
захисту кваліфікаційної (бакалаврської) роботи;
– інші навчально-методичні матеріали.

Всі навчально-методичні матеріали розміщено на порталі
економічного факультету, дистанційній платформі Moodle, командах Teams, OneDrive (з наданням доступу здобувачам освіти).

Академічна мобільність

1 Національна кредитна мобільність Реалізується в ДонНУ імені Василя Стуса відповідно до вимог чинного законодавства та регулюється внутрішніми локальними документами: Положенням про реалізацію права на академічну мобільність в ДонНУ імені Василя Стуса, Положенням про організацію освітньої діяльності в ДонНУ імені Василя Стуса Перезарахування отриманих кредитів на основі Європейської кредитно-трансферної системи (ЄКТС), отриманих під час участі здобувача вищої освіти у програмах національної академічної мобільності відбувається відповідно до Положення про
реалізацію права на академічну мобільність в Донецькому
національному університеті імені Василя Стуса та Положення про визнання результатів навчання, отриманих шляхом неформальної освіти у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса шляхом порівняння змісту навчальних програм та з урахуванням програмних результатів навчання здобувачів.Здобувачі вищої освіти освітньо-професійної програми
Менеджмент в межах співпраці Університету з провідними
закладами вищої освіти України (Київський національний
університет імені Тараса Шевченка, Львівський національний університет імені Івана Франка, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, НУ "Запорізька політехніка" тощо) мають право впродовж окремих семестрів навчатися в інших ЗВО, проходити фахові стажування та фахові тренінги.
2 Міжнародна кредитна мобільність Міжнародна кредитна мобільність здійснюється згідно з
вимогами чинного законодавства та регулюється внутрішніми локальними документами: Положенням про реалізацію права на академічну мобільність в ДонНУ імені Василя Стуса, Положенням про організацію освітньої діяльності в ДонНУ імені Василя Стуса, а також відповідно до укладених договорів про співробітництво Університету з іноземними закладами вищої освіти – партнерами.Перезарахування отриманих кредитів на основі Європейської кредитно-трансферної системи (ЄКТС) шляхом порівняння змісту навчальних програм та з урахуванням програмних результатів навчання здобутих здобувачем вищої освіти.
3 Навчання іноземних здобувачів вищої освіти

 

Можливе на основі договорів між Донецьким національним університетом імені Василя Стуса та зарубіжними університетами й організаціями, а також відповідно до нормативної бази ДонНУ імені Василя Стуса

Каталог компонентів освітньої програми та їх логіко-структурна схема

Код Компоненти освітньо-професійної програми (навчальні дисципліни, курсові проєкти (роботи), практики, кваліфікаційна роботи) Кількість кредитів Форма підсумкового контролю
1 2 3 4
Дисципліни професійної та практичної підготовки
ОК-1 Політична економія 4 Екзамен
ОК-2 Вища математика та теорія ймовірностей 8 Залік, екзамен
ОК-3 Інформаційні технології в економіці та управлінні 4 Екзамен
ОК-4 Іноземна мова 9 Залік, залік
ОК-5 Громадянське суспільство: соціально-економічний дискурс 3 Залік
ОК-6 Просторова економіка 4 Екзамен
ОК-7 Основи менеджменту 4 Екзамен
ОК-8 Ділові комунікації 4 Екзамен
ОК-9 Мікроекономіка 4 Екзамен
ОК-10 Макроекономіка 5 Екзамен
ОК-11 Тренінг з лідерства та командоутворення 3 Залік
ОК-12 Навчальна практика (Вступ до фаху) 3 Захист звіту
ОК-13 Статистика 4 Письмовий екзамен
ОК-14 Менеджмент 9 Залік, екзамен
ОК-15 Управління персоналом 4 Екзамен
ОК-16 Маркетинг 4 Екзамен
ОК-17 Економіка підприємства 4 Екзамен
ОК-18 Психологія управління 4 Залік
ОК-19 Курсова робота 3 Захист
ОК-20 Виробнича (економічна) практика 3 Захист звіту
ОК-21 Організаційне проектування 4 Екзамен
ОК-22 Фінанси підприємства 4 Екзамен
ОК-23 Бухгалтерський облік 4 Екзамен
ОК-24 Господарське право 4 Залік
ОК-25 Операційний менеджмент 7 Залік, екзамен
ОК-26 Курсова робота 3 Захист
ОК-27 Управління інноваціями 4 Екзамен
ОК-28 Бізнес-планування 4 Залік
ОК-29 Виробнича (організаційно-управлінська) практика 6 Захист звіту
ОК-30 Бізнес-планування та підприємництво 4 Екзамен
ОК-31 Прийняття управлінських рішень 4 Екзамен
ОК-32 Інвестиційний менеджмент 4 Екзамен
ОК-33 Стратегічне управління 4 Екзамен
ОК-34 Адміністративний менеджмент 4 Екзамен
ОК-35 Мотивування персоналу 4 Екзамен
ОК-36 Управлінська економіка 4 Екзамен
ОК-37 Кроскультурні комунікації (Cross-cultural communications) 3 Залік
ОК-38 Проектний менеджмент 4 Екзамен
ОК-39 Виробнича практика (за фахом) 3 Захист
  Кваліфікаційна (бакалаврська) робота 9 Захист
Загальний обсяг компонентів професійної та практичної підготовки 180  
Дисципліни за виробом здобувача вищої освіти
  Дисципліна за вибором (з переліку світоглядних дисциплін) 5 Залік
  Дисципліна за вибором (з переліку практико-орієнтованих дисциплін) 5 Залік
Варіант 1 – minor
  Дисципліна за вибором 1 5 Залік
Дисципліна за вибором 2 5 Залік
  Дисципліна за вибором 3 5 Залік
  Дисципліна за вибором 4 5 Залік
  Дисципліна за вибором 5 5 Залік
  Дисципліна за вибором 6 5 Залік
  Дисципліна за вибором 7 5 Залік
  Дисципліна за вибором 8 5 Залік
  Дисципліна за вибором 9 5 Залік
  Дисципліна за вибором 10 / Підсумковий проект 5 Залік
  Варіант 2 – сертифікатна освітня програма + практика/ курсова робота/дисципліни
  Сертифікатна освітня програма
  Дисципліна за вибором 1 5 Залік
Дисципліна за вибором 2 5 Залік
  Дисципліна за вибором 3 5 Залік
  Дисципліна за вибором 4 5 Залік
  Дисципліна за вибором 5 5 Залік
  Дисципліна за вибором 6 5 Залік
  Дисципліна 6 / Підсумковий проєкт 5 Залік
  Дисципліна з переліку 5 Залік
  Дисципліна з переліку 5 Залік
  Дисципліна з переліку 5 Залік
  Курсова робота 5 Захист
  Варіант 3 – вибір дисциплін + практика/ курсова робота/дисципліни
  Дисципліна з переліку 5 Залік
  Дисципліна з переліку 5 Залік
  Дисципліна з переліку 5 Залік
  Дисципліна з переліку 5 Залік
  Дисципліна з переліку 5 Залік
  Дисципліна з переліку 5 Залік
  Дисципліна з переліку 5 Залік
  Дисципліна з переліку 5 Залік
  Дисципліна з переліку 5 Залік
  Курсова робота 5 Захист
Загальний обсяг компонентів за вибором здобувача вищої освіти: 60  
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ 240