Освітня програма
Публічне управління та адміністрування
Профіль освітньої програми
Тип диплому та обсяг програми (в кредитах
ЄКТС) |
Диплом магістра,
тип – одиничний ступінь, обсяг освітньої складової програми – 90 кредитів ЄКТС, розрахунковий строк здобуття освіти – 1рік 4 місяців |
|
Заклад вищої освіти | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна
Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
|
Акредитаційна
організація |
Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти | |
Період акредитації | Сертифікат про акредитацію: НД № 0289370, 21.08.2017 р.,
термін дії сертифіката до 1 липня 2026 р. |
|
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (7 рівень),
Другий (магістерський) рівень Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Second cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 7) |
|
Обмеження щодо форм
навчання |
Немає | |
Освітня кваліфікація | Магістр публічного управління та адміністрування | |
Кваліфікація в дипломі | Ступінь вищої освіти: Магістр
Спеціальність – D 4 Публічне управління та адміністрування Освітня програма – Публічне управління та адміністрування Obtained qualification: Master Program Subject Area Public management and administration Programme Public management and administration |
|
Опис предметної області | Інноваційні світові управлінські тренди, формування національної моделі державного управління та адміністрування потребує від системи освіти підготовку нових професійних кадрів з абсолютно новими менеджеріальними і морально-етичними якостями, на які є запит на всіх рівнях державного управління.
Об’єкти вивчення та/або діяльності: управління на загальнодержавному, регіональному, місцевому рівнях та адміністративна діяльність в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, установах, організаціях різного державного рівня. Цілі програми передбачають підготовку фахівців з публічного управління та адміністрування, здатних стратегічно мислити, організовувати процес управлінської діяльності на різних адміністративних рівнях та розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері публічної політики та адміністрування, адаптуватись до кризових умов. Охоплює сучасні наукові концепції, теорії та парадигми публічного управління, публічної політики та адміністрування, що стосуються функціонування й трансформації інститутів влади на загальнодержавному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях. Включає аналіз моделей врядування, стратегічного управління, цифрової трансформації, антикризового менеджменту, управління людськими ресурсами у публічному секторі, комунікаційної політики, а також питань публічної етики, доброчесності та демократичного врядування. Теоретичний зміст також включає вивчення політико-правових та адміністративних засад європейської інтеграції, зокрема процесу наближення національної системи публічного управління до стандартів ЄС. Охоплює аналіз acquis communautaire, системи врядування в ЄС, практик належного управління, міжурядової координації, децентралізації, регіонального розвитку, оцінювання політик, та імплементації принципів good governance у національному контексті. Особливу увагу приділено теоретичному осмисленню механізмів адаптації інститутів публічного управління до кризових ситуацій – зокрема в умовах воєнного стану, гуманітарних викликів, інформаційної небезпеки, дестабілізації публічних фінансів і масового переміщення населення. Розглядаються підходи до зміцнення інституційної стійкості, кризової комунікації, формування гнучких моделей реагування та стратегій посткризового відновлення. Методи, методики та технології, що використовуються в межах ОП, охоплюють сучасні методи до наукового пізнання, аналізу та прийняття управлінських рішень у публічному секторі з урахуванням цифрової трансформації. Здобувачі опановують методи емпіричних досліджень, інструменти моніторингу та оцінювання політик, аналітики даних, електронного урядування (e-Government), стратегічного та сценарного моделювання, SWOT/PEST-аналіз, policy evaluation, а також застосовують, методики прийняття рішень у складних умовах і технології публічного аналізу. Комплексне використання цих інструментів забезпечує формування аналітичної, управлінської та цифрової компетентності майбутніх фахівців. Інструменти та обладнання: у межах освітньої програми використовуються сучасні інформаційно-аналітичні інструменти та цифрові платформи, зокрема системи підтримки прийняття рішень, електронного врядування, візуалізації даних та управління проєктами. Здобувачі працюють із прикладним програмним забезпеченням, а також з міжнародними аналітичними ресурсами — зокрема, індексами ефективного врядування Світового банку (Worldwide Governance Indicators), індексом сприйняття корупції Transparency International, рейтингами відкритості та цифровізації. Це забезпечує практичну орієнтованість навчання та розвиток аналітичних навичок для роботи в системі сучасного публічного управління. |
|
Академічні права випускників | Магістр може продовжувати освіту на третьому (доктор філософії) освітньо-науковому рівні вищої освіти, підвищувати кваліфікацію, отримувати додаткову післядипломну освіту. Випускники матимуть навички для навчання впродовж життя і вдосконалення себе у сферах прикладної та науково-дослідницької діяльності. |
Мета програми
Підготовка кваліфікованих, аналітично підготовлених фахівців нової генерації, які володіють сучасним інструментарієм науки управління, фундаментальними знаннями з теорії та практики публічного адміністрування, здатні формувати та реалізовувати ефективну політику в умовах трансформації політичної системи України, нової моделі врядування, а також відповідають на соціальні, економічні, демографічні та інфраструктурні виклики воєнного та повоєнного періоду. Програма спрямована на розвиток стратегічного, критичного та інноваційного мислення здобувачів, забезпечення професійної мобільності, міждисциплінарної підготовки та здатності до ефективного публічного лідерства в національному та міжнародному контекстах.
Характеристика програми
1 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Загальна | |
2 | Особливості програми |
|
Працевлаштування та продовження освіти
Випускники освітньої програми «Публічне управління та адміністрування» другого (магістерського) рівня вищої освіти можуть обіймати посади керівників, менеджерів (управителів) та професіоналів у сфері державного управління, місцевого самоврядування, громадянського суспільства, міжнародних організацій, аналітичних центрів, комунальних установ та бізнесу відповідно до Національного класифікатора України: Класифікатор професій (ДК 003:2010).
Типові посади для працевлаштування: – державна служба: посадові особи органів державної виконавчої влади, апарату центральних та місцевих органів влади; – органи місцевого самоврядування: спеціалісти, начальники управлінь, радники; – керівні працівники підприємств, установ, організацій державної і комунальної форм власності, центри надання адміністративних послуг; – управлінські та адміністративні посади в міжнародних організаціях та їх представництвах в Україні, благодійних фондах, PR/GR-секторах, аналітичних центрах, агенціях розвитку. Випускники освітньої програми «Публічне управління та адміністрування» можуть бути працевлаштовані відповідно до класифікаційних груп International Standard Classification of Occupations (ISCO-08) за наступними професійними категоріями: 1. Managers (Рівень ISCO: 1) – 1112 – Senior government officials – 1113 – Traditional chiefs and heads of villages – 1120 – Managing directors and chief executives – 1213 – Policy and planning managers – 1219 – Business services and administration managers not elsewhere classified – 2. Professionals (Рівень ISCO: 2) – 2422 – Policy administration professionals – 2421 – Management and organization analysts – 2423 – Personnel and careers professionals – 2635 – Social work and counselling professionals – 2636 – Religious professionals (у частині роботи з громадськими ініціативами) – 3. Technicians and Associate Professionals (Рівень ISCO: 3) – 3342 – Legal, social and religious associate professionals – 3351 – Customs and border inspectors – 3352 – Government tax and excise officials – 3353 – Government social benefits officials – 3354 – Government licensing officials |
3359 – Government regulatory associate professionals not elsewhere classified.
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване, практико-орієнтоване викладання та навчання з обов’язковими елементами самонавчання.
Навчання та викладання – інтерактивне, електронне навчання, використання інноваційних та digital технологій, навчання, змішане навчання, технології «перевернутого класу» тощо. 75% навчального плану (далі – НП) підготовки фахівця становлять освітні компоненти, що забезпечують виконання НРК і формують у першу чергу основні ПРН та спеціальні компетентності. 25% НП – це індивідуальна траєкторія розвитку здобувача, яка обирається ним самостійно і формує додаткові компетентності. Активне використання інтерактивних методик навчання з залученням експертів-практиків – є перевагою ОП. |
2 | Система оцінювання | Система оцінювання Визначена «Порядком оцінювання знань здобувачів вищої освіти у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса». Форми поточних і підсумкових контролів – екзамени/ індивідуальне творче завдання, захист звітів з практичної підготовки, кваліфікаційна робота здобувача. |
Програмні компетентності
ПЕРЕЛІК КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ВИПУСКНИКА |
|
Інтегральна
компетентність (ІК) |
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері публічного управління та адміністрування або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та наукових методів відповідної галузі, характеризується комплексністю та невизначеністю умов, зорієнтовано на сталий та інклюзивний розвиток територіальних громад. |
Загальні компетентності (ЗК) | ЗК01 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК02.Здатність працювати в команді, мотивувати людей та рухатися до спільної мети, бути лідером, діяти соціально відповідально та свідомо. ЗК03.Здатність розробляти та управляти проєктами. ЗК04.Здатність удосконалювати й розвивати професійний, інтелектуальний і культурний рівні. ЗК05.Здатність приймати обґрунтовані рішення та використовувати сучасні комунікаційні технології. ЗК06. Здатність до професійного спілкування іноземною мовою. ЗК07. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК08 Здатність ухвалювати рішення та діяти відповідно до принципу неприйняття корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності. |
Спеціальні (фахові,предметні) компетентності (СК) | СК01. Здатність налагоджувати соціальну взаємодію, співробітництво, попереджати та розв’язувати конфлікти.
СК02. Здатність організовувати діяльність органів публічного управління та інших організацій публічної сфери. СК03. Здатність організовувати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій, зокрема розробляти заходи щодо впровадження електронного урядування в різних сферах публічного управління та адміністрування. СК04. Здатність визначати показники сталого розвитку на вищому, центральному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях. СК05. Здатність представляти органи публічного управління у відносинах з іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форм власності, громадянами та налагоджувати ефективні комунікації з ними. СК06. Здатність здійснювати професійну діяльність з урахуванням потреб забезпечення національної безпеки України. СК07. Здатність самостійно готувати проєкти нормативно-правових актів, аналітичні довідки, пропозиції, доповіді, надавати експертну оцінку нормативно-правовим актам на різних рівнях публічного управління та адміністрування. СК08. Здатність розробляти стратегічні документи розвитку соціально-економічних систем на вищому, центральному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях. СК09. Здатність здійснювати наукову та дослідницьку діяльність у сфері публічного управління та адміністрування. СК10. Здатність приймати обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції. |
Програмні результати навчання
РН01. Знати теоретичні та прикладні засади вироблення й аналізу публічної політики, основ та технологій прийняття управлінських рішень.
РН02. Розв’язувати складні задачі публічного управління та адміністрування, враховуючи вимоги законодавства, виявляти правові колізії та проблеми, розробляти проєкти нормативно-правових актів для їх усунення. РН03. Знати основні засади національної безпеки та уміти попереджати й нейтралізувати виклики і загрози національним інтересам України в межах своєї професійної компетенції. РН04. Використовувати сучасні статистичні методи, моделі, цифрові технології, спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання складних задач публічного управління та адміністрування. РН05. Визначати пріоритетні напрями впровадження електронного урядування та розвитку електронної демократії. РН06. Здійснювати ефективне управління інноваціями, ресурсами, ризиками, проєктами, змінами, якістю, застосовувати сучасні моделі, підходи та технології, міжнародний досвід при проєктуванні та реорганізації управлінських та загальноорганізаційних структур. РН07. Уміти розробляти національні/регіональні програмні документи щодо розвитку публічного управління, використовуючи системний аналіз і комплексний підхід, а також методи командної роботи. РН08. Уміти здійснювати ефективну комунікацію, аргументувати свою позицію, використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології у сфері публічного управління та адміністрування на засадах соціальної відповідальності, правових та етичних норм. РН09. Спілкуватися іноземною мовою на професійну тематику, обговорювати проблеми публічного управління та результати досліджень. РН10. Представляти органи публічного управління й інші організації публічної сфери та презентувати для фахівців і широкого загалу результати їх діяльності. РН11. Розробляти обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції, враховувати цілі, наявні законодавчі, часові та ресурсні обмеження, оцінювати політичні, соціальні, економічні та екологічні наслідки варіантів рішень. РН12. Планувати і здійснювати наукові та прикладні дослідження у сфері публічного управління та адміністрування, включаючи аналіз проблематики, постановку цілей і завдань, вибір та використання теоретичних та емпіричних методів дослідження, аналіз його результатів, формулювання обґрунтованих висновків. РН13. Вміти розв’язувати складні конфліктні питання в сфері державного управління за допомогою медіативних практик. РН14. Уміти управляти складними динамічними, просторово-часовими системами в умовах воєнного та повоєнного часу, а також на постконфліктних територіях, враховуючи ступінь невизначеності при взаємодії об’єктів. |
РН15. Вміти ефективно розробляти та здійснювати управління по відновленню державних інституцій та зміцнення існуючих.