Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Психологія
Профіль освітньої програми
Тип диплому та обсяг освітньої програми |
Диплом магістра, одиничний , тривалість програми 90 кредитів ЄКТС, термін навчання 1 р. 4 міс. |
Заклад вищої освіти | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО) |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2016 р., акредитована на 10 р. Сертифікат про акредитацію: НД №0289355 від 21 серпня 2017 р.; термін дії сертифіката до 1 липня 2025 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (8 рівень, магістерський рівень), Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QFEHEA Secondcycle ), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQFLLL level 7) |
Мета програми
Поглиблення наукових уявлень про природу психіки, про методи та результати дослідження психічних явищ; розвиток здатності до застосування психологічних знань в умовах професійної діяльності
Характеристика програми
1 | Предметна область | Предметною областю програми є психологічні методи дослідження психічних явищ в процесі і стані, а також поведінки людини. 05 Соціальні та поведінкові науки 053 Психологія (Рsychology) Цикл загальної підготовки 6 кредитів ЄКТС, цикл професійної та практичної підготовки 84 кредити ЄКТС (6,7% : 93,3%) Об’єкт вивчення: психічні явища, закономірності їх виникнення функціонування та розвиток; поведінка, діяльність, учинки; взаємодія людей у малих і великих соціальних групах; психофізіологічні процеси та механізми, які лежать в основі різних форм психічної активності. Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні задачі та практичні у процесі навчання та професійної діяльності у галузі психології, що передбачає проведення наукових та проектних досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог, та здійснення професійної діяльності з урахуванням загальнолюдських цінностей та норм професійної етики психолога. Теоретичний зміст предметної області: поняття психіки, свідомого і несвідомого, поведінки, діяльності, вчинку, спілкування, особистості, індивідуальності; концепції та теорії, що розкривають закономірності виникнення, розвитку та функціонування психіки; психологічні особливості життєвого шляху особистості, взаємодії людей у малих і великих соціальних групах; міжгрупової взаємодії тощо. Методи, методики та технології: методи теоретичного та емпіричного дослідження, валідні, стандартизовані психодіагностичні методики, методи аналізу даних, технології психологічної допомоги (тренінгові, психотерапевтичні, просвітницькі, консультаційні, психодіагностичні та інші). Інструменти та обладнання: психологічні прилади, комп’ютерна техніка, мережеві системи пошуку та обробки інформації; бібліотечні ресурси та технології, зокрема, електронні; мультимедійне обладнання; програми статистичної обробки та візуалізації даних. |
2 | Орієнтація програми | Освітньо-професійна, академічна. Акцент робиться на здобутті знань та навичок з організації дослідження різноманітних психічних явищ людини, а також впливу на її поведінку на основі виявлених психологічних закономірностей. |
3 | Фокус програма та спеціалізація | Комбінація загальної та спеціальної програм зі спеціальності 053 «Психологія» («Рsychology») за освітньою програмою «Психологія» («Рsychology»). Програма дозволяє всебічно вивчити психічні явища людини за допомогою сучасних методів дослідження психіки. Ключові слова: психіка, метод, метод дослідження, психічне явище, особистість. |
4 | Особливості програми | Проходження практики з застосуванням спеціального діагностичного інструментарію; вивчення сучасних інформаційних та комунікаційних технологій, що дозволяють досягати цілей навчання та професійного розвитку. |
Працевлаштування та продовження освіти
Магістр здатен виконувати професійну роботу за кодами ДК:
2445.2 психолог;
1229.7 начальник центру (психологічного забезпечення, соціально-трудової реабілітації дорослих, з надання соціальних послуг тощо)
2445.1 науковий співробітник (з психології);-
2340 консультант медико-психолого-педагогічної консультації;
1229.6 завідувач центру (молодіжного);
1229.1головний консультант (керівник головного підрозділу);
2443.2 консультант із суспільно-політичних питань;
2310 психолог і викладач психології;
2445.1 молодший науковий співробітник (психологія);
2445.1 науковий співробітник консультації (психологія);
2445.1 науковий співробітник та асистент у лабораторіях, науково-дослідних інститутах, консультативних установах;
2442.2 консультант із питань організації колективної діяльності, вирішення конфліктів;
2445.2 психолог в установах із питань виконання покарань;
1210.1 завідувач лабораторії;
1229.3 директор центру соціальної служби для молоді;
1229.7 завідувач психолого-медико-педагогічної консультації;
2340 вихователь соціальний по роботі з дітьми-інвалідами;
1229.7 завідувач лабораторії;
2340 консультант центральної психолого-медико-педагогічної консультації.
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання |
Основні стратегії та методи навчання:студентоцентроване, інтерактивне, проблемно-орієнтоване, проектне навчання, самонавчання. Викладання проводиться у вигляді: лекцій, мультимедійних лекцій, інтерактивних лекцій, семінарів, практичних занять, лабораторних робот, самостійного навчання. |
2 | Система оцінювання | Усні та письмові екзамени, заліки, захист звіту з практики, тематичні дослідження, ессе, презентації, поточне оцінювання, захист курсових робіт, захист кваліфікаційної роботи |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері психології або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів психологічної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. ІК-1
2 Загальні компетентності
- ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
- ЗК2. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
- ЗК3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
- ЗК4. Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
- ЗК5. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
- ЗК6. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
- ЗК7. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
- ЗК8. Здатність розробляти та управляти проектами.
- ЗК9. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
- ЗК10. Здатність спілкуватися іноземною мовою
3. Спеціальні компетентності
- СК1. Здатність здійснювати теоретичний, методологічний та емпіричний аналіз актуальних проблем психологічної науки та / або практики.
- СК2. Здатність самостійно планувати, організовувати та здійснювати психологічне дослідження з елементами наукової новизни та / або практичної значущості.
- СК3. Здатність обирати і застосувати валідні та надійні методи наукового дослідження та/або доказові методики і техніки практичної діяльності
- СК4. Здатність здійснювати практичну діяльність (тренінгову, психотерапевтичну, консультаційну, психодіагностичну та іншу залежно від спеціалізації) з використанням науково-верифікованих методів та технік.
- СК5. Здатність організовувати та реалізовувати просвітницьку та освітню діяльність для різних категорій населення у сфері психології.
- СК6. Здатність ефективно взаємодіяти з колегами в моно- та мультидисциплінарних командах.
- СК7. Здатність приймати фахові рішення у складних і непередбачуваних умовах, адаптуватися до нових ситуацій професійної діяльності.
- СК8. Здатність оцінювати межі власної фахової компетентності та підвищувати професійну кваліфікацію.
- СК9. Здатність дотримуватися у фаховій діяльності норм професійної етики та керуватися загальнолюдськими цінностями.
- СК10. Здатність знаходити власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності.
- СК11. Здатність розробляти та впроваджувати інноваційні методи психологічної допомоги клієнтам у складних життєвих ситуаціях
Програмні результати навчання
- ПР1. Здійснювати пошук, опрацювання та аналіз професійно важливих знань із різних джерел із використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
- ПР2. Вміти організовувати та проводити психологічне дослідження із застосуванням валідних та надійних методів.
- ПР3. Узагальнювати емпіричні дані та формулювати теоретичні висновки.
- Пр4. Робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, груп, організацій.
- ПР5. Розробляти програми психологічних інтервенцій (тренінг, психотерапія, консультування тощо), провадити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість.
- ПР6. Розробляти просвітницькі матеріали та освітні програми, впроваджувати їх, отримувати зворотній зв’язок, оцінювати якість.
- ПР7. Доступно і аргументовано представляти результати досліджень у писемній та усній формах, брати участь у фахових дискусіях.
- ПР8. Оцінювати ступінь складності завдань діяльності та приймати рішення про звернення за допомогою або підвищення кваліфікації.
- ПР9. Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності.
- ПР10. Здійснювати аналітичний пошук відповідної до сформульованої проблеми наукової інформації та оцінювати її за критеріями адекватності.
- ПР11. Здійснювати адаптацію та модифікацію існуючих наукових підходів і методів до конкретних ситуацій професійної діяльності