Освітня програма
Психологія
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Диплом магістра, одиничний, тривалість програми – 90 кредитів ЄКТС, термін навчання 1 р. 4 міс. |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2016 р., акредитована на 10 р. Сертифікат про акредитацію: НД-IV №0289355 від 21 серпня 2017 р.; термін дії сертифіката до 1 липня 2025 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (8 рівень, магістерський рівень), Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Second cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 7) |
Мета програми
Поглиблення наукових уявлень про природу психіки, про методи та результати дослідження психічних явищ; розвиток здатності до застосування психологічних знань в умовах професійної діяльності
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Предметною областю програми є психологічні методи дослідження психічних явищ в процесі і стані, а також поведінки людини.
05 Соціальна та поведінкові науки 053 Психологія (Рsychology) |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Комбінація загальної та спеціальної програм зі спеціальності 053 «Психологія» («Рsychology») за освітньою програмою «Психологія» («Рsychology»). Програма дозволяє всебічно вивчити психічні явища людини за допомогою сучасних методів дослідження психіки. Ключові слова: психіка, метод, метод дослідження, психічне явище, особистість. |
3 | Орієнтація програми | Освітньо-професійна, академічна Акцент робиться на здобутті знань та навичок з організації дослідження різноманітних психічних явищ людини, а також впливу на її поведінку на основі виявлених психологічних закономірностей. |
4 | Особливості програми | Проходження практики з застосуванням спеціального обладнання; іноземна мова викладання, поглиблене вивчення комп’ютерної техніки, сучасних інформаційних та комунікаційних технологій, що дозволяють досягати цілей навчання та професійного розвитку. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Магістр здатен виконувати професійну роботу за кодами ДК: 2445.2 психолог; 1229.7 начальник центру (психологічного забезпечення, соціально-трудової реабілітації дорослих, з надання соціальних послуг тощо) 2445.1 науковий співробітник (з психології);- 2340 консультант медико-психолого-педагогічної консультації; 1229.6 завідувач центру (молодіжного); 1229.1головний консультант (керівник головного підрозділу); 2443.2 консультант із суспільно-політичних питань; 2310 психолог і викладач психології в середніх і вищих навчальних закладах; 2445.1 молодший науковий співробітник (психологія); 2445.1 науковий співробітник консультації (психологія); 2445.1 науковий співробітник та асистент у лабораторіях, науково-дослідних інститутах, консультативних установах; 2442.2 консультант із питань організації колективної діяльності, вирішення конфліктів; 2445.2 психолог в установах із питань виконання покарань; 1210.1 завідувач лабораторії; 1229.3 директор центру соціальної служби для молоді; 1229.7 завідувач психолого-медико-педагогічної консультації; 2310 викладач ЗВО; 2340 вихователь соціальний по роботі з дітьми-інвалідами; 1229.7 завідувач лабораторії; 2340 консультант центральної психолого-медико-педагогічної консультації. |
2 | Продовження освіти | Можливість продовження навчання на третьому освітньому рівні – в аспірантурі, на освітньо-науковому рівні «доктор філософії», а також підвищувати кваліфікацію |
Стиль та методика навчання
1 | Студентоцентроване навчання, інтерактивне навчання, проблемно-орієнтоване навчання, самонавчання, індивідуальне навчання тощо. | Основні стратегії та методи навчання: студентоцентроване, інтерактивне, проблемно-орієнтоване, проектне навчання, самонавчання. Викладання проводиться у вигляді: лекцій, мультимедійних лекцій, інтерактивних лекцій, семінарів, практичних занять, лабораторних робот, самостійного навчання. |
2 | Система оцінювання | Усні та письмові екзамени, заліки, захист звіту з практики, тематичні дослідження, ессе, презентації, поточне оцінювання, захист курсових робіт, захист кваліфікаційної роботи |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері психології або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів психологічної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. ІК-1
2 Загальні компетентності
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК-1)
- Здатність застосовувати набуті знання у практичних ситуаціях професійної діяльності (ЗК-2)
- Здатність бути критичним і самокритичним (ЗК-3)
- Здатність приймати обґрунтовані рішення (ЗК-4)
- Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК-5)
- Навички міжособистісної взаємодії, здатність працювати в команді (ЗК-6)
- Здатність діяти соціально відповідально та свідомо (ЗК-7)
3 Фахові компетентності
- Здатність використовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій (СК-1)
- Здатність самостійно планувати, організовувати та здійснювати психологічне дослідження (СК-2)
- Здатність знаходити власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності (СК-3)
- Здатність аналізувати та систематизувати одержані результати, формулювати аргументовані висновки та рекомендації (СК-4)
- Здатність представляти результати власних досліджень (СК-5)
- Уміння організовувати та надавати психологічну допомогу (індивідуальну та групову) (СК-6)
- Здатність здійснювати просвітницьку та психопрофілактичну роботу відповідно до запиту (СК-7)
- Здатність усвідомлювати межі своєї компетентності та дотримуватися норм професійної етики (СК-8)
- Здатність до особистісного та професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку (СК-9)
- Навички міжособистісного спілкування та роботи в команді у процесі професійної діяльності (СК-10)
- Уміння адаптуватися до нових ситуацій та здатність до професійної мобільності
Програмні результати навчання
- Демонструвати розуміння закономірностей та особливостей розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань (ПРН-1)
- Самостійно обирати та застосовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій (тести, опитувальники, проективні методики тощо) психологічного дослідження та технології психологічної допомоги (ПРН-2)
- Формулювати мету, завдання дослідження, володіти навичками збору первинного матеріалу, вміння дотримуватися процедури дослідження (ПРН-3)
- Рефлексувати та критично оцінювати достовірність одержаних результатів психологічного дослідження, формулювати аргументовані висновки (ПРН-4)
- Презентувати результати власних досліджень усно та письмово для поінформованої аудиторії, формулювати розгорнутий аналіз та тези досліджень (ПРН-5)
- Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання (ПРН-6)
- Формулювати думку логічно, доступно, дискутувати, відстоювати власну позицію, модифікувати висловлювання відповідно до культуральних особливостей співрозмовника (ПРН-7)
- Складати та реалізовувати план консультативного процесу з урахуванням специфіки запиту та індивідуальних особливостей клієнта, встановлювати ефективність власних дій (ПРН-8)
- Складати та реалізовувати програму психопрофілактичних та просвітницьких дій, заходів психологічної допомоги у формі лекцій, бесід, круглих столів, ігор, тренінгів, тощо, відповідно до запиту (ПРН-9)
- Емпатійно взаємодіяти, вступати у комунікацію, бути зрозумілим, толерантно ставитися до осіб, що мають інші культуральні чи гендерно-вікові особливості (ПРН-10)
- Демонструвати навички командної роботи у процесі вирішення фахових завдань (ПРН-11)
- Демонструвати відповідальне ставлення до професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку (ПРН-12)
- Демонструвати соціально відповідальну та свідому поведінку, слідувати гуманістичним та демократичним цінностям (ПРН-13)
- Розуміти важливість збереження здоров’я (власного й навколишніх) та за потреби визначати зміст запиту до супервізії (ПРН-14)