Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Прикладна математика
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Диплом магістра, одиничний, тривалість програми – 90 кредитів ЄКТС, термін навчання – 1 рік 4 місяці |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна
Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національна агенція забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО) |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2014 р., акредитована на 10 р. Сертифікат про акредитацію: НД №0289346, від 21.08.2017, термін дії 01.07.2024 |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (8 рівень, другий магістерський рівень).
Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Second cycle). Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 7) |
Мета програми
Забезпечити підготовку фахівців в галузі 11 «Математика і статистика». Забезпечити освіту в галузі прикладної математики із широким доступом до працевлаштування, підготувати магістрів до науково-дослідної, організаційно-управлінської, аналітичної, проектної інноваційної, сервісно-експлуатаційної діяльностей. Передбачає фундаментальну теоретичну і практичну підготовку висококваліфікованих кадрів, які б набули глибоких ґрунтовних знань для виконання професійних завдань та вміння виконувати науково-дослідницьку роботу.
Характеристика програми
1 | Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності)) | Математика, механіка, інформаційні технології (30:10:60). |
2 | Орієнтація освітньої програми | Загальна освіта в галузі математики |
3 | Основний фокус освітньої програми та спеціалізації | Освітньо-професійна, ОС «Магістр» |
4 | Особливості програми | Програма зорієнтована: на використання математичних методів та професійно спрямованих інформаційних технологій, включає дослідження, розробку, впровадження інформаційних технологій і систем в різних галузях, а також на підприємствах різних видів діяльності в умовах використання сучасних комп’ютерних технологій.
Мобільність за програмою Erasmus, Direct Mobility Program – рекомендується, але не є обов’язковою. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Придатність до працевлаштування | Випускники можуть працювати за професіями згідно з Національним класифікатором професій ДК 003:2010:
2121.1 Молодший науковий співробітник (математика) 2121.1 Науковий співробітник-консультант (математика) 2121.2 Математик (прикладна математика) 2121.2 Математик-аналітик з дослідження операцій 2131.2 Адміністратор бази даних 2131.2 Адміністратор даних 2131.2 Адміністратор доступу 2131.2 Адміністратор доступу (груповий) 2131.2 Адміністратор задач 2131.2 Адміністратор системи 2131.2 Аналітик з комп’ютерних комунікацій 2131.2 Аналітик комп’ютерних систем 2131.2 Аналітик комп’ютерного банку даних 2131.2 Аналітик операційного та прикладного програмного забезпечення 2131.2 Аналітик програмного забезпечення та мультимедіа 3121.2 Фахівець з інформаційних технологій 3121.2 Фахівець з розробки та тестування програмного забезпечення 3121.2 Фахівець з розроблення комп’ютерних програм 2132.2 Програміст (база даних) 2132.2 Програміст прикладний 2132.2 Програміст системний 2310 Викладачі університетів та вищих навчальних закладів |
2 | Подальше навчання | Можливість навчатися за третім (освітньо-науковим) рівнем чи за програмою магістратури з інших галузей знань. |
Стиль та методика навчання
1 | Викладання та навчання |
|
|
2 | Оцінювання | Усні та письмові іспити, заліки, захист звіту з практики, презентації, тематичні дослідження, поточне оцінювання, захист магістерських робіт. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні математичні задачі та практичні проблеми у професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується комплексністю та/або невизначеністю умов.
2 Загальні компетентності
- Здатність учитися, здобувати нові знання, уміння, у тому числі в галузях, відмінних від математики (ЗК–1);
- Здатність використовувати у професійній діяльності знання з галузей математичних, природничих, соціально-гуманітарних та економічних наук (ЗК–2);
- Здатність вирішувати проблеми у професійній діяльності на основі абстрактного мислення, аналізу, синтезу та прогнозу (ЗК–3);
- Здатність до пошуку, оброблення й аналізу інформації з різних джерел, необхідної для розв’язування наукових і професійних завдань (ЗК–4);
- Здатність генерувати нові ідеї: математичні структури, моделі та алгоритми (ЗК–5);
- Здатність розробляти проекти та управляти ними (ЗК–6);
- Здатність до виконання дослідницької роботи з елементами наукової новизни (ЗК–7).
- Здатність критично оцінювати та переосмислювати власний і чужий досвід, аналізувати свою професійну й соціальну діяльність (ЗК–8);
- Здатність відповідально приймати рішення з урахуванням соціальних та етичних цінностей і правових норм (ЗК–9);
- Здатність орієнтуватись на сучасному етапі у предметних галузях природничих та економічних наук (ЗК–10).
3 Фахові компетентності
- Знання на рівні новітніх досягнень, необхідні для дослідницької та/або інноваційної діяльності у сфері прикладної математики та її практичних застосувань (ФК–1);
- Здатність застосовувати міждисциплінарні підходи при критичному осмисленні математичних проблем (ФК–2);
- Здатність до використання принципів, методів та організаційних процедур дослідницької та/або інноваційної діяльності (ФК–3);
- Спроможність розуміти прикладні проблеми та виділяти їхні суттєві риси (ФК–4);
- Спроможність розробляти математичну модель ситуації з реального світу та переносити математичні знання у нематематичні контексти, використовуючи сучасні інформаційні технології (ФК–5);
- Здатність доводити знання та власні висновки до фахівців та нефахівців (ФК–6);
- Здатність до теоретичного та практичного аналізу даних великого обсягу (Data Mining та BigData-концепції) (ФК–7);
- Здатність до розвитку нових та удосконалення існуючих математичних методів аналізу, моделювання, прогнозування, теоретичної та практичної алгоритмізації, розв’язування нових проблем у нових галузях знань (ФК–8);
- Здатність управляти стратегічним розвитком команди в процесі здійснення професійної діяльності (ФК–9).
Програмні результати навчання
ЗНАННЯ
- Знати та розуміти фундаментальні і прикладні аспекти наук у сфері статистики, прикладної математики та інформаційних технологій (ПРН-З-1);
- Відтворювати знання фундаментальних розділів математики в обсязі, необхідному для володіння математичним апаратом відповідної галузі знань і використання математичних методів та сучасних інформаційних технологій у обраній професії (ПРН-З-2);
- Володіти основами математичних дисциплін і теорій, сучасних інформаційних технологій, зокрема які вивчають комп’ютерно-математичних моделі природничих і соціальних процесів (ПРН-З-3);
- Володіти математичними методами аналізу, прогнозування, аналізу даних та оцінки параметрів моделей, математичними способами інтерпретації числових даних та принципами функціонування природничих процесів (ПРН-З-4).
- Володіти знаннями грамотної побудови комунікації в освітньому і науковому процесі, відбору вихідних даних дослідження, складання списку використаних джерел, опису наукових результатів (ПРН-З-5).
УМІННЯ
- Уміти використовувати фундаментальні математичні закономірності та базові принципи сучасних інформаційних технологій у професійній діяльності (ПРН-У-1);
- Читати і розуміти фундаментальні розділи математичної літератури та демонструвати майстерність їх відтворення в аргументованій усній та/або письмовій доповіді
(ПРН-У- 2); - Доносити професійні знання, власні обґрунтування і висновки до фахівців і широкого загалу (ПРН-У-3);
- Ініціювати і проводити наукові дослідження у спеціалізованій області прикладної математики та/або розв’язувати задачі в інших галузях знань методами математичного та комп’ютерно-математичного моделювання (ПРН-У-4);
- Інтегрувати знання з різних галузей для вирішення теоретичних та/або практичних задач і проблем (ПРН-У-5);
- Застосовувати нові підходи для вироблення стратегії прийняття рішень у складних непередбачуваних умовах (ПРН-У-6);
- Бути наполегливим у досягненні мети під час вирішення математичної проблеми (ПРН-У-7);
- Бути спроможними використовувати сучасні програмні комплекси для чисельних і символьних розрахунків, для постановки, моделювання та розв’язання задач (ПРН-8);
- Уміти самостійно планувати виконання дослідницького та/або інноваційного завдання та формулювати висновки за його результатами (ПРН-У-9);
- Усно й письмово спілкуватися рідною та іноземною мовами в науковій, виробничій та соціально-суспільній сферах діяльності із професійних питань; читати спеціальну літературу; знаходити, аналізувати та використовувати інформацію з різних довідкових джерел (ПРН-У-10);
- Використовувати раціональні способи пошуку та використання науково-технічної інформації, включаючи засоби електронних інформаційних мереж; застосовувати інформаційні ресурси, у тому числі, електронні, для пошуку відповідних математичних моделей, концепцій та алгоритмів (ПРН-У-11);
- Дотримуватися норм етичної поведінки стосовно інших людей, принципів академічної доброчесності, адаптуватися та комунікувати (ПРН-У-12).
КОМУНІКАЦІЯ
- Здатність до фахового спілкування у діалоговому режимі з колегами та цільовою аудиторією (ПРН-К-1);
- Вміння коректно використовувати мовні засоби в професійної діяльності залежно від мети спілкування (ПРН-К-2);
- Вміння відображати результати своїх наукових досліджень у письмовому вигляді рідною та іноземними мовами (ПРН-К-3).
- Здатність до презентації результатів своїх досліджень (ПРН-К-4).
- Здатність працювати в міждисциплінарній команді, мати навички міжособистісної взаємодії (ПРН-К-5).
- Здатність використовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології при спілкуванні, а також збору, аналізу оброки інтерпретації даних (ПРН-К-6).
- Використання іноземних мов у професійній діяльності (ПРН-К-7).
АВТОНОМІЯ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
- Здатність вести професійну діяльність з найменшими ризиками для навколишнього середовища (ПРН-АВ-1).
- Здатність діяти соціально, відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (ПРН-АВ-2).
- Здатність вчитися самостійно та самовдосконалюватися, нести відповідальність за власні судження та результати діяльності (ПРН-АВ-3).
- Здатність приймати обґрунтовані рішення та рухатись до визначеної мети
(ПРН-АВ-4). - Здатність співвідносити результати власної професіональної діяльності зі стратегічно важливими суспільними інтересами (ПРН-АВ-5).