Освітня програма
Підприємництво і торгівля 2016
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 240 кредитів ECTS, 3 роки 10 місяців |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2017 р., акредитована до 01.07.2024 р. Сертифікат про акредитацію: НД-ІІ № 0280791, від 12.12.2016 р., термін дії до 01.07.2024 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (6 рівень, перший бакалаврський рівень), Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QFEHEA (Firstcycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQFLLL (level 6) |
Мета програми
Підготувати фахівців високого рівня, які володіють фундаментальними знаннями і практичними навичками з підприємництва, торгівлі та біржової діяльності і вміють їх застосовувати з метою ефективного управління підприємством, створення нового (власного) бізнесу.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Підприємництво і торгівля. Блок гуманітарної та загальноекономічної підготовки (32,5%), блок професійної та практичної підготовки (67,5%). |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Спеціальна (фокусується на глубокому розумінні предмета) |
3 | Орієнтація програми | Академічна програма |
4 | Особливості програми | Структура програми передбачає оволодіння базовими знаннями щодо економічних процесів та закономірностей функціонування та розвитку підприємства та організації торгівлі; економічного діагностування підприємства, аналізу й оцінки підприємницького потенціалу; виконання техніко-економічних розрахунків потреби в ресурсах, рівня їх використання та результатів діяльності; розвитку інноваційного підприємництва; збирання, обробки, систематизації і узагальнення інформації про діяльність підприємства та умови його функціонування; розробки стратегій та планів діяльності підприємства в цілому та його окремих підрозділів; прогнозування, розробки стратегії та розвитку власної справи у різних сферах; створення і налагодження внутрішнього економічного механізму підприємства, системного проектування управління матеріальними і фінансовими потоками; розроблення та обґрунтування господарських рішень щодо підвищення конкурентоспроможності та ефективності функціонування підприємства; контролю за ефективністю використання ресурсів і досягненням поставлених завдань; реалізації товарознавчо-комерційних завдань щодо асортименту і якості товарів; прийняття оперативних рішень в межах своєї компетенції щодо збереження якості товарів у процесі товароруху; розпізнавання ринкових і внутрішніх сигналів, оцінювання ефективних можливостей зовнішнього зростання і організаційно-структурних змін та економічне обґрунтування відповідних проектів; розроблення та удосконалення методичного інструментарію і стандартів економічної роботи, вивчення і впровадження передового досвіду, проведення наукових досліджень з економіки підприємства та організації торгівлі. Орієнтована на глибоку спеціальну професійну підготовку сучасних аналітиків, підприємців, фахівців у сфері управління, ініціативних та здатних до швидкої адаптації до сучасного бізнес-середовища. Враховує сучасні вимоги до вирішення практичних питань. Формує фахівців з новим перспективним способом мислення, здатних застосовувати існуючі методи дослідження. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Працевлаштування на підприємствах будь-якої організаційно-правої форми, в яких випускники працюють у якості керівників структурних підрозділів або виконавців різноманітних служб апарату управління; в органах державного та місцевого самоврядування; на підприємствах малого та середнього бізнесу, що створені за власною ініціативою. |
2 | Продовження освіти | Можливість продовжувати освіту за другим (магістерським) рівнем вищої освіти |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студенто-центроване, проблемно-орієнтоване, професійно-орієнтоване, індивідуальне навчання, самонавчання. Викладання відбувається у вигляді: лекційних, практичних, лабораторних занять, консультацій. Методи: обговорення проблем, розв’язання ситуаційних завдань, використання кейс-методів, ділових ігор, тренінгів. |
2 | Система оцінювання | Оцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за системою ECTS. Види контролю: поточний (тематичний та модульний), підсумковий (усні та письмові екзамени, заліки, захист звітів з практики, захист курсових робіт, підсумкова атестація). |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та проблеми у сферах підприємницької, торговельної та біржової діяльності, що передбачає застосування теорій та методів організації і функціонування підприємницьких, торговельних, біржових структур і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
2 Загальні компетентності
- ЗК-1 – Володіння культурою мислення, здатністю до сприймання, узагальнення і аналізу інформації, визначення мети та вибору шляхів її досягнення.
- ЗК-2 – Уміння логічно вірно, аргументовано і ясно будувати усне та письмове мовлення.
- ЗК-3 – Готовність до співпраці з колегами, роботи в колективі.
- ЗК-4 – Здатність знаходити організаційно-управлінські рішення і готовність за них нести відповідальність.
- ЗК-5 – Уміння використовувати нормативні правові документи в своїй діяльності.
- ЗК-6 – Прагнення до особистого та професійного розвитку.
- ЗК-7 – Володіння одною з іноземних мов на рівні, який забезпечує ефективну професійну діяльність.
- ЗК-8 – Володіння методами кількісного аналізу і моделювання, теоретичного і експериментального дослідження.
- ЗК-9 – Володіння основними методами, способами і засобами отримання, зберігання, переробки інформації.
- ЗК-10 – Здатність працювати з інформацією в глобальних комп’ютерних мережах і корпоративних інформаційних системах.
- ЗК-11 – Здатність здійснювати ділове спілкування: публічні виступи, переговори, проведення нарад, ділову переписку, електронні комунікації.
- ЗК-12 – Здатність враховувати наслідки управлінських рішень і дій з позиції соціальної відповідальності.
3 Фахові компетентності
- СК-1 – Здатність аналізувати економічну діяльність та результати господарської діяльності підприємства та його підрозділів за окремими напрямками.
- СК-2 – Здатність вести управлінський облік витрат та інших економічних показників діяльності підрозділів і підприємства.
- СК-3 – Здатність виявляти та обчислювати можливості оптимізації діяльності підприємства.
- СК-4 – Здатність розробляти бізнес-плани реалізації підприємницьких намірів та інвестиційних проектів.
- СК-5 – Здатність проводити ресурсне обґрунтування певних аспектів реалізації стратегії підприємства.
- СК-6 – Здатність формувати альтернативні стратегічні напрями розвитку підприємства.
- СК-7 – Здатність виявлення та обґрунтування пріоритетних напрямків організації власного бізнесу.
- СК-8 – Здатність оцінювати інноваційну активність та її вплив на конкурентоспроможність підприємства.
- СК-9 – Здатність розраховувати економічну ефективність проектів, оцінювати альтернативи з урахуванням ризиків.
- СК-10 – Здатність організовувати процес управління структурними підрозділами підприємства.
- СК-11 – Здатність прийняття ефективних підприємницьких рішень на внутрішніх та зовнішніх ринках.
- СК-12 – Здатність прийняття ефективних управлінських рішень з організації торгівельних операцій.
- СК-13 – Здатність до аналізу, планування та організації підприємницької діяльності в сучасних умовах
- СК-14 – Здатність створювати систему комунікацій по просуванню товарів і послуг, формувати імідж підприємства
Програмні результати навчання
- ПРН-1 – Демонструвати базові знання та розуміння економічних категорій, законів, причинно-наслідкових та функціональних зв’язків, які існують між процесами та явищами на різних рівнях економічних систем.
- ПРН-2 – Вміти проводити економічне діагностування підприємства, аналіз і оцінку використання підприємницького потенціалу у досягненні цілей.
- ПРН-3 – Володіти методами виконання техніко-економічних розрахунків потреби в ресурсах, рівня їх використання та результатів діяльності.
- ПРН-4 – Вміти впроваджувати управлінські рішення щодо формування інноваційного портфеля підприємства.
- ПРН-5 – Вміти збирати, обробляти, систематизувати і узагальнювати інформацію про діяльність підприємства та умови його функціонування.
- ПРН-6 – Вміти розробляти стратегії та плани діяльності підприємства в цілому та його окремих підрозділів.
- ПРН-7 – Володіти методами прогнозування, розробки стратегії та розвитку власної справи у сферах виробництва та надання послуг.
- ПРН-8 – Уміти розробляти та обґрунтовувати господарські рішення щодо підвищення конкурентоспроможності та ефективності функціонування підприємства.
- ПРН-9 – Вміти здійснювати контроль за ефективністю використання ресурсів і досягненням поставлених завдань.
- ПРН-10 – Володіти навичками реалізації товарознавчо-комерційних завдань щодо асортименту і якості товарів шляхом здійснення переважно адміністраторських та операторських і частково евристичних процедур праці.
- ПРН-11 – Вміти приймати оперативні рішення в межах своєї компетенції щодо збереження якості товарів у процесі товароруху.
- ПРН-12 – Вміти оцінювати якість основних груп послуг у ринкових умовах з урахуванням чинної законодавчої бази, створювати або вдосконалювати послуги з метою захисту інтересів споживачів.
- ПРН-13 – Володіти базовими знаннями фундаментальних розділів математики в обсязі, необхідному для застосовування економіко-математичних методів у обраній професії.
- ПРН-14 – Вміти приймати та підтримувати управлінські рішення.
- ПРН-15 – Розробляти плани інвестиційних проектів та обґрунтовувати інвестиційну привабливість заходів.
- ПРН-16 – Вміти організовувати колективну працю з досягнення цілей підприємства.
- ПРН-17 – Застосовувати методи контролю та розробляти критерії оцінювання результативності діяльності підприємства.
- ПРН-18 – Володіти лідерськими навичками.
- ПРН-19 – Вміти проводити колективні наради та переговори, узгоджувати інтереси всіх учасників з цілями та завданнями щодо управління розвитком підприємства.
- ПРН-20 – Забезпечувати встановлення ефективних контактів з діловими партнерами.
- ПРН-21 – Самостійно здійснювати пошук та аналіз різноманітних джерел інформації для прийняття управлінських рішень.
- ПРН-22 – Показувати уміння працювати автономно та в команді, мати навички міжособистісної взаємодії, які дозволяють досягати професійних цілей.
- ПРН-23 – Застосовувати одержані знання й уміння для ініціювання та реалізації заходів у сфері збереження навколишнього природного середовища і здійснення безпечної діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
- ПРН-24 – Знати основи нормативно-правового забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур і застосовувати на практиці.
- ПРН-25 – Знати основи нормативно-правового забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур і застосовувати на практиці.
- ПРН-26 – Використовувати знання основ обліку та оподаткування в підприємницькій, торговельній і біржовій діяльності.
- ПРН-27 – Застосовувати знання й уміння щодо ефективної організації зовнішньоекономічної діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур з урахуванням ринкової кон’юнктури і діючих правових норм.
- ПРН-28 – Демонструвати вміння бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків та результатів діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур з урахуванням ризиків. ПРН-29 – Вміти використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері економічної діяльності