Освітня програма
Технології інтернету речей
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Другий (магістерський) рівень, одиничний,
тривалість програми – 90 кредитів ЄКТС, 1 рік та 4 місяці |
Заклад вищої освіти (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна
Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2022р., акредитована на 5 років.
Сертифікат про акредитацію: серія УД, №02015824 від 20.01.2022, термін дії 01.07.2027 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (7 рівень, другий магістерський рівень),
Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Second cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 7) |
Обмеження щодо форм навчання | Немає |
Освітня кваліфікація | Магістр прикладної фізики та наноматеріалів |
Кваліфікація в дипломі | Ступінь вищої освіти – магістр Спеціальність – 105 Прикладна фізика та наноматеріали Освітня програма – Технології інтернету речей, Internet of Things Technology |
Мета програми
Метою програми є підготовка універсального фахівця, здатного до застосування математичного апарату, використання фізичних та інформаційних технологій та засобів досліджень фізичних об’єктів і кіберфізичних систем, розробки фізичних основ створення нових приладів, апаратури, обладнання і технологічних процесів у галузі інтернету речей, залучення здобувачів до проведення науково-технічних досліджень, продукуванню ціннісної парадигми суспільства, що поєднує загальнолюдські і національні цінності, консолідує українську націю та просуває Україну в світі як високо технологічну та незламну і соборну державу.
Характеристика програми
1 | Опис предметної області | Об’єкти вивчення та/або діяльності:
Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних проводити теоретичні та експериментальні дослідження в галузі прикладної фізики та фізико-технічного забезпечення інформаційних систем; застосовувати фізичні принципи та методи, математичні методи та алгоритми в галузі розробки інформаційно-комунікаційних систем, забезпечити ефективність, в тому числі енергетичну, безпекову, та антропоцентричну, в галузі всеохоплюючої інформатизації технічних та соціальних систем. Теоретичний зміст предметної області: сучасні системи, моделі, методи, технології побудови, функціонування апаратної та програмної складової інтернету речей. Методи, методики та технології: апаратна реалізація сучасних та перспективних систем інтернету, теоретичний та концептуальний опис систем збору та передачі інформації, самоорганізація та когнітивні системи управління технологічними процесами, стандарти інтернету речей. Інструменти та обладнання: бездротові сенсорні мережі, енергоефективні системи з подовженим терміном автономної дії, програмне забезпечення мікропроцесорних систем. |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Загальна |
3 | Орієнтація програми | Професійна |
4 | Особливості програми | Особливістю програми є спрямованість на використання імітаційних моделей та комп’ютерне моделювання окремих фізичних явищ, а також орієнтація на вивчення фізичних принципів та основ функціонування апаратного забезпечення пристроїв інтернету речей, особлива увага приділяється розробці прикладного програмного забезпечення, що використовується при проектуванні пристроїв. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Професійна діяльність як науковця, розробника систем інтернету речей у різних галузях, розробника програмного забезпечення інформаційно-комунікаційних систем, фахівця з супроводу складних інформаційних систем. Випускники можуть працювати за професіями:
|
2 | Продовження освіти | Можливість продовжувати освіту за третім (освітньо-науковим) рівнем вищої освіти, а також підвищувати кваліфікацію та отримувати додаткову післядипломну освіту. |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Під керівництвом викладача, студентоцентроване навчання, проблемно-орієнтоване навчання, самонавчання, індивідуальне навчання.
Викладання проводиться у формах лекцій, мультимедійних лекцій, практичних та лабораторних занять різного типу, колоквіумів, самостійного навчання, атестацій-консультацій. |
2 | Система оцінювання | Визначена «Порядком оцінювання знань здобувачів вищої освіти у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса».
Методи оцінювання: усні та письмові екзамени, захист звітів з практик, наукова робота здобувача, виконання індивідуального творчого завдання/проекту, усне опитування, письмовий контроль (у тому числі електронний). |
Програмні компетентності
1. Інтегральна компетентність (ІК)
- Здатність розв’язувати комплексні задачі та проблеми в галузі прикладної фізики та наноматеріалів, здійснювати в цій галузі дослідницько-інноваційну діяльність, що передбачає глибоке осмислення наявних знань, створення нових цілісних знань, оволодіння методологією наукової та педагогічної діяльності, практичне впровадження отриманих результатів ІК
2. Загальні компетентності (ЗК)
- Здатність виявляти наукову сутність проблем у професійній сфері, знаходити адекватні шляхи щодо їх розв’язання ЗК-1
- Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності, аудиторів органів сертифікації) ЗК-2
- Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій ЗК-3
- Здатність до самостійного освоєння нових методів дослідження, зміни наукового й науково-виробничого профілю своєї діяльності ЗК-4
- Здатність досліджувати проблеми з використанням системного аналізу, синтезу, комп’ютерного моделювання та методів оптимізації ЗК-5
- Здатність генерувати нові ідеї (креативність), виявляти, ставити та вирішувати проблеми, знаходити оптимальні шляхи щодо їх вирішення ЗК-6
- Здатність аналізувати, верифікувати, оцінювати повноту інформації в ході професійної діяльності, за необхідності доповнювати й синтезувати відсутню інформацію й працювати в умовах невизначеності ЗК-7
- Здатність вести професійну, у тому числі науково-дослідну діяльність, у міжнародному середовищі ЗК-8
- Здатність керувати проєктами, організовувати командну роботу, проявляти ініціативу з удосконалення діяльності ЗК-9
- Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт ЗК-10
3. Фахові компетентності (ФК)
- Здатність організації складаних запитів на виконання наукових та науковотехнічних проєктів, в тому числі і міжнародних ФК-1
- Здатність планування методики проведення та матеріального забезпечення експериментів та лабораторних досліджень ФК-2
- Здатність організації проведення експериментальних досліджень властивостей фізичної системи, фізичних явищ і процесів ФК-3
- Здатність брати участь у виготовленні зразків матеріалів та об’єктів дослідження ФК-4
- Здатність розробляти схеми фізичних експериментів та обранні необхідного обладнання та пристроїв для проведення експериментів ФК-5
- Здатність керувати колективами виконавців, у тому числі у міждисциплінарних проєктах ФК-6
- Здатність формування запитів щодо матеріально-технічного забезпечення досліджень ФК-7
- Здатність до генерації та поглиблення знань в галузі прикладної фізики, інженерії та комп’ютерних технологій ФК-8
- Здатність генерації сучасних теоретичних уявлень в галузі фізики для аналізу станів та властивостей фізичних систем ФК-9
- Здатність розробляти нові методи і засоби теоретичного дослідження та математичного моделювання для опису фізичних об’єктів, пристроїв та процесів ФК-10
- Здатність створення нових приладів, апаратури, обладнання, матеріалів і речовин, зокрема, наноматеріалів ФК-11
- Здатність складання наукових звітів та у впровадженні результатів проведених досліджень та розробок ФК-12
- Здатність організації роботи над інноваційними проєктами ФК-13
Програмні результати навчання
ПРН-1. Показувати знання в галузі сучасної прикладної фізики та математики;
ПРН-2. Показувати знання в галузі професійної діяльності, технологій та методів дослідження властивостей речовин і матеріалів, включаючи наноматеріали;
ПРН-3. Знаходити науково-технічну інформацію з різних джерел з використанням сучасних інформаційних технологій;
ПРН-4. Поглиблені систематичні знання та розуміння сучасних фізичних теорій і методів, спроможність до їхнього аналізу та ефективного застосовувати в практичній виробничій діяльності та при проведенні досліджень;
ПРН-5. Обговорювати та знаходити рішення проблем і завдань при виконанні науково-технічних проєктів;
ПРН-6. Інтерпретувати науково-технічну інформацію;
ПРН-7. Застосовувати фізичні, математичні та комп’ютерні моделі для дослідження фізичних явищ, приладів і наукоємних технологій;
ПРН-8. Розробляти фізичні основи створення нових приладів, апаратури, обладнання, матеріалів (включаючи наноматеріали), речовини, технологій;
ПРН-9. Вибирати методи та інструментальні засоби проведення досліджень;
ПРН-10. Здатність адаптуватись та використовувати наукову методологію при розв’язанні незнайомих задач, розробці та реалізації проєктів, які дають можливість переосмислювати наявні знання чи створювати нові цілісні знання;
ПРН-11. Організовувати результативну роботу індивідуально і як керівник команди;
ПРН-12. Класифікувати та аналізувати інформацію з різних джерел;
ПРН-13. Розробляти та формулювати свої професійні висновки та розумно їх аргументувати для фахової та нефахової аудиторії;
ПРН-14. Оцінювати важливість матеріалів для досягнення цілей наукового дослідження в галузі прикладної фізики;
ПРН-15. Вміння представляти і захищати отримані наукові і практичні результати в усній та письмовій формі.