Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Прикладна математика
Профіль освітньої програми
Тип диплому та обсяг програми (в кредитах ЄКТС) | Диплом магістра, одиничний ступінь, тривалість програми – 90 кредитів ЄКТС,
термін навчання 1 рік 4 місяці |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна
Vasyl’ StusDonetskNationalUniversity, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти |
Період акредитації | Сертифікат про акредитацію з галузі знань 11 Математика та статистика спеціальності 113 Прикладна математика за рівнем Магістр
НД №0289378від 21.08.2017р., термін дії – до 01.07.2024р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (8 рівень, другий магістерський рівень)
Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Secondcycle) Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQFLLL (level7) |
Мета програми
Формування особистості-професіонала, інтелектуальної, інформованої, інноваційної, самоідентифікованої, інтегрованої у суспільство, здатної розв’язувати складні задачі і проблеми з використанням фундаментальних та спеціальних прикладних методів математичних і комп’ютерних наук, будувати, досліджувати та застосовувати математичні моделі, що ґрунтуються на даних та на знаннях, створювати та експлуатувати програмне забезпечення, вміти виконувати науково-дослідну роботу
Характеристика програми
1 | Фокус програми:
загальна/спеціальна |
Загальна |
2 | Особливості програми | Програма зорієнтована на використання математичних методів та професійно спрямованих інформаційних технологій, включає дослідження, розробку, впровадження інформаційних технологій і систем в різних галузях, а також на підприємствах різних видів діяльності в умовах використання сучасних інформаційних технологій. Мобільність за програмою Erasmus, DirectMobilityProgram – рекомендується, але не є обов’язковою |
Працевлаштування та продовження освіти
1 |
Працевлаштування | Випускники можуть працювати за професіями:
|
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване, практико-орієнтоване викладання та навчання з обов’язковими елементами самонавчання. Лекційні та практичні заняття, лабораторні роботи, самостійна робота на основі підручників, навчальних посібників та конспектів лекцій, консультації з викладачами. Електронне навчання за допомогою систем Moodle, Teams,
GoogleClassroom. Використання інноваційних та діджитал технологій, навчання, засноване на дослідженнях (Researchbasedlearning). Практична підготовка здобувача вищої освіти, підготовка кваліфікаційної (магістерської) роботи |
2 | Система оцінювання | Визначена «Порядком оцінювання знань здобувачів вищої освіти у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса». Методи оцінювання: усні та письмові екзамени, захист звітів з практик, наукова робота здобувача, виконання індивідуального творчого завдання / проекту, усне опитування, письмовий контроль (у тому числі електронний). Оцінювання навчальних знань здобувачів освіти здійснюється за національною шкалою (відмінно, добре, задовільно, незадовільно; зараховано, незараховано); 100-бальною шкалою та шкалою ECTS (A, B, C, D, E, FX). |
Програмні компетентності
- Інтегральна компетентність
Здатність розв’язувати складні математичні задачі та практичні проблеми у професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується комплексністю та/або невизначеністю умов.
- Загальні компетентності
-
- Здатність учитися, здобувати нові знання, уміння, у тому числі в галузях, відмінних від математики.
- Здатність використовувати у професійній діяльності знання з галузей математичних, природничих, соціально-гуманітарних та економічних наук.
- Здатність вирішувати проблеми у професійній діяльності на основі абстрактного мислення, аналізу, синтезу та прогнозу.
- Здатність до пошуку, оброблення й аналізу інформації з різних джерел, необхідної для розв’язування наукових і професійних завдань.
- Здатність генерувати нові ідеї: математичні структури, моделі та алгоритми.
- Здатність розробляти проекти та управляти ними.
- Здатність до виконання дослідницької роботи з елементами наукової новизни.
- Здатність критично оцінювати та переосмислювати власний і чужий досвід, аналізувати свою професійну й соціальну діяльність.
- Здатність відповідально приймати рішення з урахуванням соціальних та етичних цінностей і правових норм.
- Здатність орієнтуватись на сучасному етапі у предметних галузях природничих та економічних наук
- Спеціальні компетентності
-
- Знання на рівні новітніх досягнень, необхідні для дослідницької та/або інноваційної діяльності у сфері прикладної математики та її практичних застосувань.
- Здатність застосовувати міждисциплінарні підходи при критичному осмисленні математичних проблем.
- Здатність до використання принципів, методів та організацій-них процедур дослідницької та/або інноваційної діяльності.
- Спроможність розуміти прикладні проблеми та виділяти їхні суттєві риси.
- Спроможність розробляти математичну модель ситуації з реального світу та переносити математичні знання у нематематичні контексти, використовуючи сучасні інформаційні технології.
- Здатність доводити знання та власні висновки до фахівців та нефахівців.
- Здатність до теоретичного та практичного аналізу даних вели-кого обсягу (DataMining та BigData-концепції).
- Здатність до розвитку нових та удосконалення існуючих математичних методів аналізу, моделювання, прогнозування, теоретичної та практичної алгоритмізації, розв’язування нових проблем у нових галузях знань.
- Здатність управляти стратегічним розвитком команди в процесі здійснення професійної діяльності.
- Здатність до самоосвіти та підвищення кваліфікації на основі інноваційних підходів у сфері прикладної математики.
- Володіння знаннями та здатність ініціювати й проводити наукові дослідження у спеціалізованій області математики.
- Здатність самостійно розробляти проекти шляхом творчого застосування існуючих та генерування нових математичних ідей та сучасних інформаційних технологій .
Програмні результати навчання
ЗНАННЯ
-
- Знати та розуміти фундаментальні і прикладні аспекти наук у сфері статистики, прикладної математики та інформаційних технологій.
- Відтворювати знання фундаментальних розділів математики в обсязі, необхідному для володіння математичним апаратом відповідної галузі знань і використання математичних методів та сучасних інформаційних технологій у обраній професії.
- Володіти основами математичних дисциплін і теорій, сучасних інформаційних технологій, зокрема які вивчають комп’ютерно-математичних моделі природничих і соціальних процесів.
- Володіти математичними методами аналізу, прогнозування, аналізу даних та оцінки параметрів моделей, математичними способами інтерпретації числових даних та принципами функціонування природничих процесів.
- Володіти знаннями грамотної побудови комунікації в освітньому і науковому процесі, відбору вихідних даних дослідження, складання списку використаних джерел, опису наукових результатів.
УМІННЯ
-
- Уміти використовувати фундаментальні математичні закономірності та базові принципи сучасних інформаційних технологій у професійній діяльності.
- Читати і розуміти фундаментальні розділи математичної літератури та демонструвати майстерність їх відтворення в аргументованій усній та/або письмовій доповіді.
- Доносити професійні знання, власні обґрунтування і висновки до фахівців і широкого загалу.
- Ініціювати і проводити наукові дослідження у спеціалізованій області прикладної математики та/або розв’язувати задачі в інших галузях знань методами математичного та комп’ютерно-математичного моделювання.
- Інтегрувати знання з різних галузей для вирішення теоретичних та/або практичних задач і проблем.
- Застосовувати нові підходи для вироблення стратегії прийняття рішень у складних непередбачуваних умовах.
- Бути наполегливим у досягненні мети під час вирішення математичної проблеми.
- Бути спроможними використовувати сучасні програмні комплекси для чисельних і символьних розрахунків, для постановки, моделювання та розв’язання задач.
- Уміти самостійно планувати виконання дослідницького та/або інноваційного завдання та формулювати висновки за його результатами.
- Усно й письмово спілкуватися рідною та іноземною мовами в науковій, виробничій та соціально-суспільній сферах діяльності із професійних питань; читати спеціальну літературу; знаходити, аналізувати та використовувати інформацію з різних довідкових джерел.
- Використовувати раціональні способи пошуку та використання науковотехнічної інформації, включаючи засоби електронних інформаційних мереж; застосовувати інформаційні ресурси, у тому числі, електронні, для пошуку відповідних математичних моделей, концепцій та алгоритмів.
- Дотримуватися норм етичної поведінки стосовно інших людей, принципів академічної доброчесності, адаптуватися та комунікувати.
КОМУНІКАЦІЯ
-
- Здатність до фахового спілкування у діалоговому режимі з колегами та цільовою аудиторією.
- Вміння коректно використовувати мовні засоби в професійної діяльності залежно від мети спілкування.
- Вміння відображати результати своїх наукових досліджень у письмовому вигляді рідною та іноземними мовами.
- Здатність до презентації результатів своїх досліджень.
- Здатність працювати в міждисциплінарній команді, мати навички міжособистісної взаємодії.
- Здатність використовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології при спілкуванні, а також збору, аналізу оброки інтерпретації даних.
- Використання іноземних мов у професійній діяльності.
АВТОНОМІЯ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
-
- Здатність вести професійну діяльність з найменшими ризиками для навколишнього середовища.
- Здатність діяти соціально, відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань.
- Здатність вчитися самостійно та самовдосконалюватися, нести відповідальність за власні судження та результати діяльності.
- Здатність приймати обґрунтовані рішення та рухатись до визначеної мети.
- Здатність співвідносити результати власної професіональної діяльності зі стратегічно важливими суспільними інтересами.