Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Комп’ютерна математика та інтелектуальний аналіз даних
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 240 кредитів ЄКТС, 3 роки 10 місяців (для ОС Бакалавр) |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національне агенство із забезпечення якості вищої освіти |
Період акредитації | Програма впроваджена 17.07.2015 р., акредитована на 10р. до 01.07.2024р. Сертифікат про акредитацію: Серія НД-ІІ № 0289341 від 21.08.2017 р., термін дії – «01» липня 2024р |
Рівень програми | НРК України – 6 рівень, FQ-EHEA – First cycle, ЕQFLLL – 6 рівень, рівень освіти – перший (бакалаврський) |
Мета програми
Формування особистості-професіонала: інтелектуальної, інформованої, інноваційної, самоідентифікованої, інтегрованої у суспільство. Розвиток компетентностей та програмних результатів навчання у сфері застосування математичних структур у професійній діяльності, усвідомлення концепцій та ідей для розвитку математичних теорій з метою пояснення та/або оптимізації природно-технологічних або суспільнихекономічних явищ, математичному моделюванні та розв’язанні прикладних задач
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Спеціальність – 111 Математика
Освітня програма – Комп’ютерна математика та інтелектуальний аналіз даних |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Загальна |
3 | Орієнтація програми | Освітньо-професійна, СО Бакалавр |
4 | Особливості програми | Студенти мають можливість поглиблено вивчати нейронні мережі, в основу яких покладено інтелектуальний аналіз даних, працюючі із обладнанням лабораторії машинного навчання. Також є можливість працювати в рамках тематики спільної науково-дослідної лабораторії нелінійного аналізу спільно з Інститутом прикладної математики і механіки НАН України. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 |
Працевлаштування | Працевлаштування у провідних світових та українських компаніях різноманітного профілю, включаючи бізнесструктури, банки, ІТ компанії, промислові виробництва, а також академічні та науководослідні інститути, навчальні заклади в Україні та за кордоном тощо. За профілем підготовки бакалавр математики може займати посади: професіонали в галузі математики та статистики; фахівці в галузі освіти; технічні фахівці в галузі обчислювальної техніки (технік з системного адміністрування, технік-програміст, фахівець з інформаційних технологій); технічні фахівці в галузі прикладних наук та техніки (стажист-дослідник, технік); викладачі середніх навчальних закладів, інші професіонали в галузі навчання; службовці, пов’язані з інформацією (оператор комп’ютерного набору, оператор комп’ютерної верстки). |
2 |
Продовження освіти | Можливість навчання за програмою другого (магістерського) рівня вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти |
Стиль та методика навчання
Студентоцентроване навчання, інтерактивне навчання, проблемно-орієнтоване навчання, самонавчання, індивідуальне навчання тощо. | Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване, практикоорієнтоване викладання та навчання з обов’язковими елементами самонавчання, використання Web-технологій у навчальному процесі, електронне навчання в системі Moodle. |
Система оцінювання | Визначена «Порядком оцінювання знань здобувачів вищої освіти у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса». Методи оцінювання: усні та письмові екзамени, захист звітів з практик, наукова робота здобувача, виконання індивідуального творчого завдання / проекту, усне опитування, письмовий контроль (у тому числі електронний). |
Програмні компетентності
- Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні задачі та практичні проблеми у математиці або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів математики, статистики й комп’ютерних технологій і характеризується комплексністю та невизначеністю умов - Загальні компетентності
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; ЗК-1
- Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; ЗК-2
- Знання й розуміння предметної області та професійної діяльності; ЗК-3
- Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; ЗК-4
- Здатність спілкуватися іноземною мовою ЗК-5
- Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій; ЗК-6
- Здатність учитися і оволодівати сучасними знаннями; ЗК-7
- Здатність до пошуку, обробки та аналізу інформації з різних джерел; ЗК-8
- Здатність приймати обґрунтовані рішення; ЗК-9
- Здатність працювати в команді; ЗК-10
- Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань); ЗК-11
- Здатність працювати автономно; ЗК-12
- Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків; ЗК-13
- Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; ЗК-14
- Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. ЗК-15
- Фахові компетентності
- Здатність формулювати проблеми математично та в символьній формі з метою спрощення їхнього аналізу й розв’язання; СК-1
- Здатність подавати математичні міркування та висновки з них у формі, придатній для цільової аудиторії, а також аналізувати та обговорювати математичні міркування інших осіб, залучених до розв’язання тієї самої задачі; СК-2
- Здатність здійснювати міркування та виокремлювати ланцюжки міркувань у математичних доведеннях на базі аксіоматичного підходу, а також розташовувати їх у логічну послідовність, у тому числі відрізняти основні ідеї від деталей і технічних викладок; СК-3
- Здатність конструювати формальні доведення з аксіом та постулатів і відрізняти правдоподібні аргументи від формально бездоганних; СК-4
- Здатність до кількісного мислення; СК-5
- Здатність розробляти і досліджувати математичні моделі явищ, процесів та систем; СК-6
- Здатність застосовувати чисельні методи для дослідження математичних моделей; СК-7
- Здатність до аналізу математичних структур, у тому числі до оцінювання обґрунтованості й ефективності використовуваних математичних підходів; СК-8
- Здатність застосовувати спеціалізовані мови програмування та пакети прикладних програм; СК-9
- Здатність використовувати обчислювальні інструменти для чисельних і символьних розрахунків. СК-10
Програмні результати навчання
ПРН-1 Знати основні етапи історичного розвитку математичних знань і парадигм, розуміти сучасні тенденції в математиці;
ПРН-2 Розуміти правові, етичні та психологічні аспекти професійної діяльності; ПРН-3 Знати принципи modus ponens (правило виведення логічних висловлювань) та modus tollens (доведення від супротивного) і використовувати умови, формулювання, висновки, доведення та наслідки математичних тверджень;
ПРН-4 Розуміти фундаментальну математику на рівні, необхідному для досягнення інших вимог освітньої програми; ПРН-5Мати навички використанняспеціалізованих програмних засобів комп’ютерної та прикладної математики і використовувати інтернетресурси;
ПРН-6 Знати методи математичного моделювання природничих та/або соціальних процесів;
ПРН-7 Пояснювати математичні концепції мовою, зрозумілою для нефахівців у галузі математики;
ПРН-8 Здійснювати професійну письмову й усну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов;
ПРН-9 Уміти працювати зі спеціальною літературою іноземною мовою;
ПРН-10 Розв’язувати задачі придатними математичними методами, перевіряти умови виконання математичних тверджень, коректно переносити умови та твердження на нові класи об’єктів, знаходити й аналізувати відповідності між поставленою задачею й відомими моделями;
ПРН-11 Розв’язувати конкретні математичні задачі, які сформульовано у формалізованому вигляді; здійснювати базові перетворення математичних моделей;
ПРН-12 Відшуковувати потрібну науково-технічну інформацію у науковій літературі, базах даних та інших джерелах інформації;
ПРН-13 Знати теоретичні основи і застосовувати методи математичного аналізу для дослідження функцій однієї та багатьох дійсних змінних;
ПРН-14 Знати теоретичні основи і застосовувати методи аналітичної та диференціальної геометрії для розв’язування професійних задач;
ПРН-15 Знати теоретичні основи і застосовувати алгебраїчні методи для вивчення математичних структур;
ПРН-16 Знати теоретичні основи і застосовувати методи топології, функціонального аналізу й теорії диференціальних рівнянь для дослідження динамічних систем;
ПРН-17 Знати теоретичні основи і застосовувати основні методи теорії ймовірностей, теорії випадкових процесів і математичної статистики для дослідження випадкових явищ, перевірки гіпотез, обробки реальних даних та аналізу тривалих випадкових явищ;
ПРН-18 Знати теоретичні основи і застосовувати методи теорії функцій комплексної змінної;
ПРН-19 Знати теоретичні основи і застосовувати методи математичної фізики для моделювання реальних фізичних, біологічних, екологічних, соціально-економічних та інших процесів і явищ;
ПРН-20 Розв’язувати основні математичні задачі аналізу даних; застосовувати базові загальні математичні моделі для специфічних ситуацій, мати навички управління інформацією, і застосування комп’ютерних засобів статистичного аналізу даних;
ПРН-21 Розв’язувати типові задачі математичного аналізу, алгебри, диференціальних та інтегральних рівнянь, оптимізації за допомогою чисельних методів.