Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Облік і оподаткування
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 90 кредитів ЄКТС, 1 рік 4 міс. |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2014 р., акредитована на 10 р. Сертифікат про акредитацію: НД-IV № 0273072 від 03.06.2014 р. до 01.07.2024р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (7 рівень, другий магістерський рівень), Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QFEHEA (Secondcycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQFLLL (level 7) |
Мета програми
Підготовка сучасного дослідника в сфері обліку та оподаткування на основі формування комплексу компетентностей, що забезпечують розуміння закономірностей, динаміки, проблем та перспектив розвитку облікових систем у галузях економіки та регіонах
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | ґрунтується на інтеграції загальної та професійно-практичної підготовки |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Спеціальна |
3 | Орієнтація програми | Професійна |
4 | Особливості програми |
|
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Головний бухгалтер, головний економіст, головний ревізор, директор з економіки, завідувач цехової бухгалтерії, завідувач каси, начальник контрольно-ревізійного відділу, аналітик консолідованої інформації, оцінювач-експерт, начальник планово-економічного відділу, аудитор, головний державний аудитор, головний державний податковий ревізор-інспектор, науковий співробітник. |
2 | Продовження освіти | Можливості навчання на наступному (третьому) освітньо-науковому рівні – доктор філософії |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване, інтерактивне, проблемно-орієнтоване, проектне навчання. Викладання проводиться у вигляді: лекційні, практичні, лабораторні заняття, науково-дослідна практика, виконання досліджень, написання курсового проекту, магістерської роботи, онлайн-консультації, самонавчання. |
2 | Система оцінювання | За результатами поточного та підсумкового контролю, зокрема, екзаменаційних сесій (заліки, усні та письмові іспити), захисту курсового проекту, звіту з практики, магістерської роботи. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні завдання і проблеми у процесі навчання та сфері професійної діяльності з обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог
2 Загальні компетентності
- Здатність розвивати та підвищувати свій загальнокультурний і професійний рівень, самостійно освоювати нові методи роботи та знання щодо комплексного бачення сучасних проблем економіки та управління (ЗК-1).
- Здатність використовувати знання іноземної мови як засобу професійного спілкування, інструменту підвищення свого професійного та особистісного рівня (ЗК-2).
- Здатність проводити науково-дослідну, аналітичну та інноваційну діяльність з метою отримання нових знань та їх використання для експертної оцінки господарських ситуацій і прийняття управлінських рішень (ЗК-3).
- Здатність працювати самостійно і в команді з використанням креативних підходів, налагоджувати комунікаційні зв’язки та міжособистісні взаємодії під час вирішення поставлених завдань, а також здатність до розширення профілю своєї професійної діяльності (ЗК-4).
- Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність з використанням інноваційних освітніх технологій (ЗК-5).
- Здатність бути критичним та самокритичним, нести відповідальність за наслідки прийнятих організаційно-управлінських рішень (ЗК-6).
- Здатність володіти інструментальними засобами дослідження, отримання та обробки обліково-аналітичної інформації та застосовувати їх під час вирішення поставлених завдань (ЗК-7).
- Здатність застосовувати навички публічних ділових і наукових комунікацій з використанням інформаційних технологій задля вирішення поставлених завдань (ЗК-8).
- Здатність до абстрактного мислення, пошуку, опрацювання, аналізу та синтезу інформації в економічних науках (ЗК-9).
3 Фахові компетентності
- Здатність формувати та використовувати облікову інформацію для прийняття обґрунтованих управлінських рішень на всіх рівнях управління підприємством в цілях підвищення ефективності, соціальної відповідальності бізнесу (СК-1).
- Здатність організовувати обліковий процес та регламентувати діяльність його виконавців у відповідності з вимогами управління (СК-2).
- Здатність застосовувати теоретичні, методичні і практичні підходи щодо організації обліку, контролю, планування та оптимізації податкових розрахунків (СК-3).
- Вміння формувати фінансову звітність за міжнародними стандартами, інтерпретувати й використовувати відповідну інформацію для прийняття управлінських рішень (СК-4).
- Здатність застосовувати методи і методики аналітичного забезпечення сучасних систем управління з урахуванням стратегії розвитку підприємства в умовах невизначеності, ризику та/або асиметричності інформації (СК-5).
- Здатність використовувати міжнародні стандарти контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг в процесі практичної діяльності (СК-6).
- Здатність формулювати завдання, удосконалювати методики та впроваджувати сучасні методи обліку, аналізу, аудиту і оподаткування підприємства (СК-7).
- Здатність виконувати адміністративно-управлінські функції у сфері діяльності суб’єктів господарювання, органів державного сектору (СК-8).
- Здатність забезпечувати інформаційну підтримку управлінських рішень у сфері обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування (СК-9).
- Здатність проводити наукові дослідження з метою вирішення актуальних завдань теорії, методики, організації та практики обліку, аудиту, аналізу, контролю та оподаткування (СК-10).
- Здатність застосовувати отримані нові знання й практичні пропозиції для розв’язання комплексних проблем у сфері обліку, аудиту та оподаткування, а також адаптувати їх до умов змінного середовища та викликів сучасності (СК-11).
Програмні результати навчання
- Спілкуватися іноземною мовою усно і письмово з наукових питань для підвищення свого фахового та особистісного рівня (ПРН-1).
- Уміти організовувати, розвивати, моделювати системи обліку і координувати діяльність облікового персоналу з урахуванням потреб управління суб’єктів господарювання (ПРН-2).
- Володіти інноваційними технологіями, обґрунтовувати вибір методики формування та інтерпретації облікової інформації для потреб управління суб’єктом господарювання (ПРН-3).
- Здійснювати інформаційну підтримку управлінських рішень (ПРН-4).
- Розробляти внутрішньофірмові стандарти і форми управлінської звітності суб’єктів господарювання (ПРН-5).
- Обґрунтовувати вибір оптимальної системи оподаткування діяльності суб’єкта господарювання на підставі діючого податкового законодавства (ПРН-6).
- Формувати фінансову звітність за міжнародними стандартами для суб’єктів господарювання на корпоративному рівні й використовувати відповідну інформацію для прийняття управлінських рішень (ПРН-7).
- Визначати поточний і майбутній фінансовий стан суб’єкта господарювання, його фінансові результати, грошові потоки, використовуючи сучасні техніки аналізу (ПРН-8).
- Ідентифікувати та здійснювати аналіз внутрішніх та зовнішніх чинників, що мають вплив на стратегію діяльності суб’єктів господарювання та визначають їх економічну поведінку (ПРН-9). 10. Аналізувати фінансові та нефінансові дані для формування релевантної інформації в цілях прийняття управлінських рішень (ПРН-10).
- Знати теоретичні, методичні та практичні положення контрольного процесу, розробляти та оцінювати ефективність системи контролю суб’єктів господарювання (ПРН-11).
- Обґрунтовувати інноваційні підходи до інформаційного забезпечення системи контролю використання ресурсного потенціалу суб’єктів господарювання та органів державного сектору з урахуванням стратегії розвитку бізнесу (ПРН-12).
- Використовувати знання міжнародних стандартів контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг у професійній діяльності (ПРН-13).
- Обґрунтовувати вибір і порядок застосування управлінських інформаційних технологій для обліку, аналізу, аудиту та оподаткування в системі прийняття управлінських рішень з метою їх оптимізації (ПРН-14).
- Застосовувати наукові методи досліджень у сфері обліку, аудиту, аналізу, контролю та оподаткування та імплементувати їх у професійну діяльність та господарську практику (ПРН-15).
- Здійснювати публічні ділові і наукові комунікації задля вирішення професійних завдань, у тому числі іноземними мовами (ПРН-16).
- Обґрунтовувати порядок реалізації управлінських функцій у сфері діяльності суб’єктів господарювання, органів державного сектору (ПРН-17).
- Використовувати загальноприйняті норми поведінки і моралі в міжособистісних відносинах, професійній і науковій діяльності та підтримувати врівноважені стосунки з контактними аудиторіями (ПРН-18).
- Вміти проектувати, планувати і проводити дослідження, здійснювати їх інформаційне та методичне забезпечення (ПРН-19).
- Демонструвати здатність до адаптації та дії в новій ситуації, пов’язаній з роботою за фахом, вміння генерувати нові ідеї в сфері обліку, аналізу, аудиту та оподаткування (ПРН-20).
- Застосовувати методи моделювання для аналізу закономірностей і тенденцій розвитку основних напрямів обліку, аналізу та аудиту, оподаткування (ПРН-21).
- Визначати актуальні проблеми та виявляти наукові факти у сфері теорії, методики, організації та практики обліку, аудиту, аналізу, контролю та оподаткування, робити науково-обґрунтовані висновки та розробляти пропозиції щодо їх вирішення (ПРН-22).