Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Облік і оподаткування
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Диплом магістра, одиничний ступінь.
Обсяг освітньо-професійної програми магістра – 90 кредитів ЄКТС, термін навчання 1 рік 4 місяці. Грунтується на інтеграції загальної та професійно-практичної підготовки 07 Управління та адміністрування 071 Облік і оподаткування (accounting and taxation). Цикл загальної підготовки – 19 кредитів ЄКТС, цикл професійної та практичної підготовки – 71 кредит ЄКТС (21,11% + 78,89%) |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2014 р., акредитована на 10 років.
Сертифікат про акредитацію: НД-IV № 0273072 від 03.06.2014 р. до 01.07.2024 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій (НРК) України – 8 рівень, другий магістерський рівень,
Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти (FQ-EHEA) – другий цикл, Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя (EQF-LLL) – 7 рівень |
Мета програми
Підготовка сучасного дослідника в сфері обліку та оподаткування на основі формування комплексу компетентностей, що забезпечують розуміння закономірностей, динаміки, проблем та перспектив розвитку облікових систем у галузях економіки та регіонах
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Об’єкт: організаційна, управлінська, економічна, контрольно-аналітична, консультаційна, експертна діяльність суб’єктів господарювання та установ державного сектору у сфері обліку, аудиту та оподаткування.
Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні завдання і проблеми у сфері обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування, що характеризуються невизначеністю умов і вимог. Теоретичний зміст предметної області: поняття, категорії, теорії і концепції обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування. Методи, методики та технології: загальнонаукові та спеціальні методи досліджень закономірностей функціонування сучасної економіки на макро- і мікрорівні, економіко-математичні методи для вирішення економічних проблем і завдань управління, а також інноваційні методи, методики, технології організації обліку, контролю, аудиту, аналізу та оподаткування. Інструменти та обладнання: сучасні інформаційні системи і технології, спеціалізоване програмне забезпечення, методичний інструментарій для організації та моделювання обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування, а також для збирання і аналізу даних 071 «Облік і оподаткування» |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Загальна |
3 | Орієнтація програми | Освітньо-професійна |
4 | Особливості програми | – акцент на активному дослідницькому середовищі;
– можливість академічної мобільності студентів; – поєднання класичних та інноваційних методів навчання; – поглиблене вивчення міжнародних стандартів: обліку, звітності, контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг, оцінки |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Головний бухгалтер, головний економіст, головний ревізор, директор з економіки, завідувач цехової бухгалтерії, завідувач каси, начальник контрольно-ревізійного відділу, аналітик консолідованої інформації, оцінювач-експерт, начальник планово-економічного відділу, аудитор, головний державний аудитор, головний державний податковий ревізор-інспектор, науковий співробітник |
2 | Продовження освіти | Можливості навчання на наступному (третьому) освітньо-науковому рівні – доктор філософії.
Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване, інтерактивне, проблемно-орієнтоване, проектне навчання. Викладання проводиться у вигляді: лекційні, практичні, лабораторні заняття, магістерська практика, виконання досліджень, написання курсової роботи зі спеціальності, кваліфікаційної роботи, онлайн-консультації, самонавчання. |
2 | Система оцінювання | За результатами поточного та підсумкового контролю, зокрема, екзаменаційних сесій (заліки, усні та письмові екзамени/іспити), захисту курсової роботи, звіту з практики, публічного захисту кваліфікаційної роботи |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні завдання і проблеми у сфері професійної діяльності з обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
2 Загальні компетентності
- Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми (ЗК01).
- Здатність спілкуватися іноземною мовою (ЗК02).
- Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій (ЗК03).
- Здатність проведення досліджень на відповідному рівні (ЗК04).
- Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК05).
- Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК06).
- Здатність працювати в міжнародному контексті (ЗК07).
- Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності) (ЗК08).
- Цінування та повага різноманітності та мультикультурності (ЗК09).
- Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). (ЗК10).
- Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт (ЗК11).
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК12)
- Здатність планувати і проводити наукові дослідження, готувати результати наукових робіт до оприлюднення (ЗК13).
3 Фахові компетентності
- Здатність формувати та використовувати облікову інформацію для прийняття ефективних управлінських рішень на всіх рівнях управління підприємством в цілях підвищення ефективності, результативності та соціальної відповідальності бізнесу (СК01).
- Здатність організовувати обліковий процес та регламентувати діяльність його виконавців у відповідності з вимогами законодавства та менеджменту підприємства (СК02).
- Здатність застосовувати теоретичні, методичні і практичні підходи щодо організації обліку, контролю, планування та оптимізації податкових розрахунків (СК03).
- Здатність формувати фінансову звітність за міжнародними стандартами, коректно інтерпретувати, оприлюднювати й використовувати відповідну інформацію для прийняття ефективних управлінських рішень (СК04).
- Здатність застосовувати методи і методики аналітичного забезпечення сучасних систем менеджменту з урахуванням стратегії розвитку підприємства в умовах невизначеності, ризику та/або асиметричності інформації (СК05).
- Використовувати міжнародні стандарти контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг з дотриманням вимог професійної етики в процесі практичної діяльності (СК06).
- Здатність формулювати завдання, удосконалювати методики та впроваджувати сучасні методи фінансового та управлінського обліку, аналізу, аудиту і оподаткування у відповідності зі стратегічними цілями підприємства (СК07).
- Здатність виконувати адміністративно-управлінські функції у сфері діяльності суб’єктів господарювання, органів державного сектору (СК08).
- Здатність здійснювати діяльність з консультування власників, менеджменту підприємства та інших користувачів інформації у сфері обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування (СК09).
- Здатність проводити наукові дослідження з метою вирішення актуальних завдань теорії, методики, організації та практики обліку, аудиту, аналізу, контролю та оподаткування (СК10).
- Здатність застосовувати загальнонаукові та спеціальні методи досліджень, спрямовані на пізнання економічних явищ і процесів (СК11).
- Здатність застосовувати отримані нові знання та інновації для розв’язання комплексних проблем у сфері обліку, аудиту та оподаткування, а також адаптувати їх до умов змінного середовища та вимог сталого розвитку (СК12).
Програмні результати навчання
- Вміти розвивати та підвищувати свій загальнокультурний і професійний рівень, самостійно освоювати нові методи роботи та знання щодо комплексного бачення сучасних проблем економіки та управління (ПР01).
- Знати теорію, методику і практику формування облікової інформації за стадіями облікового процесу і контролю для сучасних і потенційних потреб управління суб’єктами господарювання з урахуванням професійного судження (ПР02).
- Вільно спілкуватися іноземною мовою усно і письмово при обговоренні результатів досліджень та інновацій (ПР03).
- Організовувати, розвивати, моделювати системи обліку і координувати діяльність облікового персоналу з урахуванням потреб менеджменту суб’єктів господарювання (ПР04).
- Володіти інноваційними технологіями, обґрунтовувати вибір та пояснювати застосовування нової методики підготовки і надання облікової інформації для потреб управління суб’єктом господарювання (ПР05).
- Визначати інформаційні потреби користувачів облікової інформації в управлінні підприємством, надавати консультації управлінському персоналу суб’єкта господарювання щодо облікової інформації (ПР06).
- Розробляти внутрішньофірмові стандарти і форми управлінської та іншої звітності суб’єктів господарювання (ПР07).
- Обґрунтовувати вибір оптимальної системи оподаткування діяльності суб’єкта господарювання на підставі діючого податкового законодавства (ПР08).
- Формувати фінансову звітність за національними та міжнародними стандартами для суб’єктів господарювання на корпоративному рівні, оприлюднювати й використовувати відповідну інформацію для прийняття управлінських рішень (ПР09).
- Збирати, оцінювати та аналізувати фінансові та нефінансові дані для формування релевантної інформації в цілях прийняття управлінських рішень (ПР10).
- Розробляти та оцінювати ефективність системи контролю суб’єктів господарювання (ПР11).
- Обґрунтовувати інноваційні підходи до інформаційного забезпечення системи контролю використання ресурсного потенціалу суб’єктів господарювання та органів державного сектору з урахуванням стратегії розвитку бізнесу (ПР12).
- Знати міжнародні стандарти контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутні послуги з дотриманням вимог професійної етики (ПР13).
- Обґрунтовувати вибір і порядок застосування управлінських інформаційних технологій для обліку, аналізу, аудиту та оподаткування в системі прийняття управлінських рішень з метою їх оптимізації (ПР14).
- Застосовувати наукові методи досліджень у сфері обліку, аудиту, аналізу, контролю та оподаткування та імплементувати їх у професійну діяльність та господарську практику (ПР15).
- Здійснювати публічні ділові і наукові комунікації задля вирішення комунікативних завдань державною та іноземними мовами (ПР16).
- Готувати й обґрунтовувати висновки задля консультування власників, менеджменту суб’єкта господарювання та інших користувачів інформації у сфері обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування (ПР17).
- Дотримуватися норм професійної та академічної етики, підтримувати врівноважені стосунки з членами колективу (команди), споживачами, контрагентами, контактними аудиторіями (ПР18).
- Вміти проектувати, планувати і проводити пошукові і розвідувальні роботи, здійснювати їх інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення (ПР19).
- Діагностувати фінансовий стан суб’єкта господарювання, його фінансові результати, грошові потоки, використовуючи сучасні техніки аналізу (ПР20).
- Ідентифікувати та здійснювати аналіз внутрішніх та зовнішніх чинників, що мають вплив на стратегію діяльності суб’єктів господарювання та визначають їх економічну поведінку (ПР21).
- Вміти генерувати нові ідеї в сфері обліку, аналізу, аудиту та оподаткування (ПР22).
- Моделювати застосування методів наукових досліджень для аналізу закономірностей і тенденцій розвитку основних напрямів розвитку обліку, аналізу та аудиту, оподаткування (ПР23).
- Визначати актуальні проблеми та виявляти наукові факти у сфері теорії, методики, організації та практики обліку, аудиту, аналізу, контролю та оподаткування, робити науково-обґрунтовані висновки та розробляти пропозиції щодо їх вирішення (ПР24).
- вміти розробляти проекти актів застосування права відповідно до такого висновку (ПРН -16);
- вміти виявляти та усувати причини і умови, що сприяють вчиненню правопорушень; запобігати, розкривати та розслідувати правопорушення (ПРН -17);
- вміти застосовувати отримані теоретичні знання в процесі надання консультацій, практичної юридичної допомоги (ПРН -18).