Освітня програма
Міжнародні економічні відносини
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 90 кредитів ЄКТС, 1 рік 4 місяці |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2001 р., акредитована на 10 р.
Сертифікат про акредитацію: НД-IV 0273690 від 27 червня 2013, протокол № 105. Термін дії до 1 липня 2023 року. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (7 рівень, другий магістерський рівень),
Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Second cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 7) |
Мета програми
Підготовка висококваліфікованих фахівців з міжнародних економічних відносин, які мають фундаментальні фахові знання, володіють сучасним економічним мисленням і прикладними навичками, необхідними для розв’язання завдань та проблем реалізації міжнародних зв’язків на різних рівнях.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Цілеспрямована міжнародна економічна діяльність, що ґрунтується на врахуванні конкретних особливостей роботи в міжнародних організаціях, підприємствах, установах різних галузей всіх форм власності та частих змін ситуацій внутрішнього і зовнішнього середовища з метою досягнення ефективного особистого впливу на результат діяльності. |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Комбінована: економіка світогосподарських зв’язків з її закономірностями формування та розвитку суспільних відтворювальних процесів у їх взаємозв’язку і взаємозалежності на основі міжнародної економічної діяльності, міжнародного поділу праці та інституціонального механізму регулювання в процесі трансформації міжнародних економічних відносин та міжнародного економічного співробітництва.
Цикл гуманітарної і соціально-економічної підготовки – 10%. Цикл математичної та природничо-наукової підготовки – 13%. Цикл професійної та практичної підготовки – 77%. |
3 | Орієнтація програми | Професійна |
4 | Особливості програми | Поглиблене вивчення тенденцій розвитку глобального економічного середовища, міжнародного менеджменту компаній, міжнародних стратегій економічного розвитку країн. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Професійна діяльність у сфері міжнародних економічних відносин, міжнародних відносин, у галузі економіки та інших.
Наукова діяльність у наукових закладах і підрозділах. Викладацька діяльність в системі освіти. |
2 | Продовження освіти | Магістр може продовжувати навчання на освітньо-науковому рівні доктор філософії. Набуття часткових кваліфікацій за іншими спеціалізаціями в системі післядипломної освіти. |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Основна стратегія навчання: інтерактивне проблемно-орієнтоване студентоцентроване навчання з використанням методів самостійної та індивідуальної роботи студентів під керівництвом викладача.
Викладання проводиться у вигляді: мультимедійних лекцій, інтерактивних лекцій, семінарів, самостійного навчання, індивідуальних занять тощо. |
2 | Система оцінювання | Усні та письмові екзамени, заліки, захист звіту з практики, тематичні дослідження, есе, презентації, поточне оцінювання, захист курсових робіт, захист кваліфікаційної роботи. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі міжнародних економічних відносин або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень із застосування новітніх інноваційних технологій при здійсненні комплексних досліджень світогосподарських зв’язків з урахуванням невизначеності умов.
2 Загальні компетентності
- Здатність до усної та письмової професійної комунікації іноземною мовою/іноземними мовами (ЗК – 1).
- Здатність до абстрактного, креативного, критичного мислення, аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів в умовах обмеженого часу та ресурсів (ЗК – 2).
- Здатність систематизувати та синтезувати інформацію з різних джерел, використовуючи інноваційні підходи та технології, програмне забезпечення з урахуванням крос-культурних особливостей суб’єктів МЕВ (ЗК – 3).
- Здатність працювати самостійно та в команді, вміти брати на себе ініціативу і відповідальність, мотивувати та керувати роботою інших для досягнення поставлених цілей (ЗК – 4).
- Здатність самостійно організовувати та здійснювати наукові дослідження проблем міжнародних економічних відносин, продукувати гіпотези, визначати наукові проблеми, готувати наукові тексти та доповіді, здійснювати публічну апробацію результатів досліджень (ЗК – 5).
3 Фахові компетентності
- Здатність аналізувати моделі розвитку національних економік та визначати їх роль у сучасній світогосподарській системі (СК – 2).
- Здатність оцінювати масштаби діяльності глобальних фірм та їх позиції на світових ринках (СК – 3).
- Здатність застосовувати кумулятивні знання, науково-технологічні досягнення, інформаційні технології для осягнення сутності феномену нової економіки, виявлення закономірностей та тенденцій новітнього розвитку світового господарства (СК – 4).
- Здатність впроваджувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів МЕВ (СК – 5).
- Здатність визначати геоекономічні стратегії країн та їх регіональні економічні пріоритети (СК – 6).
- Здатність до виявлення системної сутності міжнародної конкурентоспроможності підприємств, галузей, регіонів та національних економік в умовах економічної глобалізації; визначення показників та факторів міжнародної конкурентоспроможності підприємств (організацій); дослідження та селекції різних типів міжнародних стратегій конкурентної поведінки та оцінюванні їх ефективності (СК – 7).
- Здатність застосування сучасних теоретичних основ і технологій управління міжнародними корпораціями, методів розв’язання ключових проблем розвитку в умовах глобалізації економіки; методів та інструментарію міжнародного фінансового менеджменту на українських підприємствах (СК – 8).
- Здатність до самонавчання, підтримки належного рівня знань, готовність до опанування знань нового рівня, підвищення своєї фаховості та рівня кваліфікації (СК – 9).
Програмні результати навчання
- Демонструвати знання та навички з ділових комунікацій у сфері міжнародних економічних відносин, а також ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях, включаючи усну та письмову комунікацію іноземною мовою/іноземними мовами (ПРН – 1).
- Демонструвати неординарні підходи у розв’язанні практичних завдань, уміння креативно мислити, проявляти гнучкість у прийнятті рішень на основі логічних аргументів та перевірених фактів в умовах обмеженого часу та ресурсів на засадах використання різних діагностичних методологій провідних міжнародних організацій (ПРН – 2).
- Систематизувати, синтезувати й упорядковувати отриману інформацію, ідентифікувати проблеми, формулювати висновки і розробляти рекомендації, використовуючи інноваційні підходи та технології, програмне забезпечення з метою розв’язання практичних завдань з урахуванням крос-культурних особливостей суб’єктів МЕВ (ПРН – 3).
- Приймати обґрунтовані рішення, працювати самостійно і в команді, брати на себе ініціативу та відповідальність, мотивувати та керувати роботою інших для досягнення поставлених цілей забезпечувати якість виконуваних робіт, аргументувати результативність економічної діяльності у мінливому середовищі (ПРН – 4).
- Демонструвати дослідницькі навички, що проявляються в оригінальності дослідження, здатності продукувати нові наукові гіпотези в обраній галузі, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх реалізації, беручи до уваги наявні ресурси; інтерпретувати результати проведених досліджень, вміти їх презентувати, знаходити засоби розв’язання проблем і прогнозувати майбутні наслідки прийнятих рішень (ПРН – 5).
- Аналізувати нормативно-правові документи, оцінювати аналітичні звіти, грамотно використовувати нормативно-розпорядчі документи та довідкові матеріали, вести прикладні аналітичні розробки, професійно готувати аналітичні матеріали, з метою формування пропозиції налагодження міжнародних економічних відносин на всіх рівнях їх реалізації (ПРН – 6).
- Досліджувати та аналізувати моделі розвитку національних економік та обґрунтовувати заходи досягнення їх стратегічних цілей в умовах трансформації світогосподарських відносин (ПРН – 7).
- Здійснювати моніторинг, аналіз ,оцінку діяльності глобальних фірм (корпорацій, стратегічних альянсів, консорціумів, синдикатів, трастів тощо) з метою ідентифікації їх конкурентних позицій та переваг на світових ринках (ПРН – 8).
- Демонструвати розуміння закономірностей та тенденцій новітнього розвитку світового господарства та феномену нової економіки з урахуванням процесів інтелектуалізації, інформатизації та науково-технологічного обміну (ПРН – 9).
- Розуміти сутність соціального виміру глобального економічного розвитку та імплементувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів МЕВ (ПРН – 10).
- Здійснювати пошук та вибір адаптивних моделей вирівнювання дисбалансів та нівелювання загроз глобального розвитку (ПРН – 11).
- Здійснювати пошук та вибір адаптивних моделей вирівнювання дисбалансів та нівелювання загроз глобального розвитку (ПРН – 12).
- Визначати геоекономічні стратегії країн та їх регіональні економічні пріоритети з урахуванням національних економічних інтересів та безпекової компонтенти міжнародних економічних відносин в контексті глобальних проблем людства і асиметричності розподілу світових ресурсів (ПРН – 13).
- Аналізувати фактори та показники конкурентоспроможності суб’єктів міжнародного бізнесу; тенденцій глобалізації економічного розвитку; виявляти та оцінювати проблеми розвитку міжнародного бізнесу (ПРН – 14).
- Здійснювати стратегічний аналіз умов розвитку міжнародної економічної діяльності; формувати стратегії міжнародної економічної діяльності підприємства (організації), галузі, регіону; розробляти стратегічні заходи для забезпечення міжнародної конкурентоспроможності товарів, послуг, підприємств, галузей, міжгалузевих комплексів (ПРН – 15).
- Генерувати інноваційні стратегічні рішення у міжнародно-економічній сфері; організовувати процеси управління розвитком підприємства (організації) міжнародного профілю (ПРН – 16).
- Організовувати взаємодію підприємства (організації) з зовнішнім середовищем (ПРН – 17).
- Організовувати процеси управління міжнародною економічною діяльністю регіонів, галузей, міжгалузевих комплексів (ПРН – 18).
- Організовувати міжнародне науково-технічне співробітництво (ПРН – 19).
- Здійснювати менеджмент прибутку, капіталу та активів міжнародної компанії. Керувати інвестиційними проектами міжнародної компанії на основі даних про витрати та можливий прибуток від них (ПРН – 20).
- Здійснювати менеджмент фінансової діяльності міжнародної компанії в умовах кризи (ПРН – 21).
- Усвідомлювати необхідність самонавчання впродовж усього життя та постійного самовдосконалення; прагнути професійного зростання, проявляти толерантність та готовність до інноваційних змін, та застосування міждисциплінарного підходу у формуванні знань (ПРН – 22).