Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Менеджмент туризму
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 90 кредитів ЄКТС, 1 рік і 4 місяці |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2016 році, акредитована на 10 років. Сертифікат про акредитацію НД- ІV №0273075, від 03.06.2014 р.. термін дії – до 01.07.2024 р. |
Рівень програми | Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA: Second Сycle Національна рамка кваліфікацій України: 7 рівень Рівень освіти (цикл): Другий (магістерський) Ступінь вищої освіти: Магістр Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL: Level 7 |
Мета програми
Метою програми є підготовка висококваліфікованих, професійних та перспективних менеджерів, які володіють фундаментальними знаннями, практичними навичками, вміннями здійснювати наукові дослідження та здатні реалізувати сучасні погляди й нестандартні способи мислення щодо управління та реалізації можливостей розвитку туристичної сфери з урахуванням вимог динамічного та непрогнозованого середовища.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Поєднання гуманітарної і соціально-економічної підготовки (10%), математичної і природно-наукової підготовки (19%) та професійно-практичної підготовки (71%). |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Спеціальна |
3 | Орієнтація програми | Професійна |
4 | Особливості програми | Розвиток теоретичних знань та практичних навичок у сфері управління діяльністю суб’єктів туристичного бізнесу на макро-, мезо- і мікрорівні з використанням інтерактивних методів навчання. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Випускники магістратури мають можливість працевлаштування на підприємствах будь-якої організаційно-правової форми. Фахівці готуються для організаційно-управлінської, господарської, комерційної, науково-дослідної та іншої діяльності в сфері туризму. Випускники можуть працювати на посадах: керівників підприємств, установ та організацій; керівників фінансових, економічних та адміністративних підрозділів; менеджерів з туризму; консультантів органів виконавчої влади та місцевого самоврядування з розвитку туризму; керівників туристичних фірм. |
2 | Продовження освіти | Третій рівень освіти (освітньо-науковий) – доктор філософії |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване, інтерактивне, проблемно-орієнтоване, проектне навчання. Викладання проводиться у вигляді наступних форм навчального процесу: лекційні, лабораторні заняття, магістерська практика, виконання досліджень, написання курсової роботи (проекту), магістерської роботи, онлайн-консультації, самонавчання. |
2 | Система оцінювання | Поточний контроль – тематичний та модульний контроль протягом семестру. Підсумковий контроль – екзамени та заліки, захист курсової роботи (проекту), захист звіту з магістерської практики. Підсумкова атестація – підготовка та захист магістерської роботи. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
ІК 1. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
2 Загальні компетентності
- ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
- ЗК 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
- ЗК 3. Знання та розуміння предметної області професійної діяльності.
- ЗК 4. Здатність до усної та письмової професійної комунікації державною та іноземною мовами.
- ЗК 5. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
- ЗК 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- ЗК 7. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
- ЗК 8. Здатність до креативного та критичного мислення.
- ЗК 9. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
- ЗК 10. Навички міжособистісної взаємодії.
- ЗК 11. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
- ЗК 12. Здатність свідомо та соціально-відповідально діяти на основі етичних міркувань.
3 Фахові компетентності
- СК 1. Здатність використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність суб’єктів туристичної сфери.
- СК 2. Здатність описувати економічні та соціальні процеси і явища в сфері туристичного бізнесу на основі теорій менеджменту та прикладних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати.
- СК 3. Здатність застосовувати економіко-математичні методи та прогнозувати на основі стандартних теоретичних та економетричних моделей показники, що характеризують стан туристичної галузі.
- СК 4. Здатність визначати сегментацію ринку туристичних послуг, структуру попиту та пропозиції.
- СК 5. Здатність управляти поточними витратами підприємства і собівартістю продукції, формування доходу та прибутку туристичного підприємства; визначати резерви підвищення ефективності здійснювати комплексне оцінювання ефективності впровадження інновацій у туристичному бізнесі.
- СК 6. Здатність до оцінки логістичного потенціалу існуючих та виявлення нових туристичних та обслуговуючих потоків на регіональному, державному та міжнародному рівні; володіння навиками розробки транспортно-логістичних маршрутів та каналів просування туристичного продукту
- СК 7. Здатність до систематизації різних видів і форм комунікацій; вміння передбачати та запобігати можливим помилкам, конфліктам при комунікаціях з представниками різних культур; здатність до виявлення, аналізу і вирішення типових проблем при налагодженні міжкультурного контакту.
- СК 8. Здатність визначити туристичні дестинації на регіональному та місцевому рівнях, оцінити їх економічні, соціальні, культурні цінності за ключовими ознаками; систематизувати та класифікувати туристичні дестинації, вміння аналізувати цикли їх розвитку.
- СК 9. Здатність до оцінки стану та аналізу політики держави в сфері туризму, формулювання, планування та розробки напрямів, рекомендацій, заходів щодо удосконалення державного регулювання туристичного бізнесу.
- СК 10. Здатність управляти соціальною взаємодією працівників, аналізувати і регулювати групові та особистісні відносини, управляти психологічною та кадровою стабільністю трудового колективу; володіння основними навиками оцінки, мотивації, стимулювання, організації праці персоналу туристичної компанії.
- СК 11. Здатність обґрунтовувати стратегічні цілі діяльності суб’єктів туристичної сфери на основі системного аналізу; здатність оцінювати ризики реалізації альтернативних стратегічних рішень.
Програмні результати навчання
- ПРН 1. Знати, розуміти, адаптуватися і очолювати процес управління змінами. Вміти забезпечувати успіх переходу компанії з одного рівня розвитку на інший, розуміти необхідність ретельного планування впровадження змін, своєчасного з’ясування причин та джерел опору нововведенням, а також вміти їх усувати.
- ПРН 2. Використовувати аналітичний та методичний інструментарій менеджменту для розуміння логіки прийняття господарчих рішень різними суб’єктами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади).
- ПРН 3. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері туристичної діяльності.
- ПРН 4. Пояснювати моделі соціально-економічних явищ з погляду фундаментальних принципів і теорій менеджменту.
- ПРН 5. Застосовувати відповідні економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач і прогнозування показників, що характеризують стан і динаміку розвитку туристичної сфери України.
- ПРН 6. Визначати попит та пропозицію на ринку туристичних послуг, аналізувати структуру попиту та пропозиції.
- ПРН 7. Розуміти та самостійно формувати зміст, структуру і висновки наукових та аналітичних текстів з менеджменту (менеджменту туризму).
- ПРН 8. Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність в сфері туризму.
- ПРН 9. Демонструвати вміння абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик і особливостей поведінки суб’єктів туристичного бізнесу.
- ПРН 10. Демонструвати гнучкість та адаптивність у нових ситуаціях, у роботі із новими об’єктами, та у невизначених умовах.
- ПРН 11. Набути навички самостійної роботи, виявляти ініціативу та підприємливість, бути критичним і самокритичним.
- ПРН 12. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та свідомо на основі етичних принципів, цінувати та поважати культурне різноманіття, індивідуальні відмінності людей.
- ПРН 13. Вміти управляти поточними витратами підприємства і собівартістю продукції, формувати доход та прибуток туристичного підприємства; визначати резерви підвищення ефективності, здійснювати комплексне оцінювання ефективності впровадження інновацій у туристичному бізнесі.
- ПРН 14. Вміти оцінювати логістичний потенціал існуючих та виявляти нові туристичні та обслуговуючі потоки на регіональному, державному та міжнародному рівні; володіти навиками розробки транспортно-логістичних маршрутів та каналів просування туристичного продукту.
- ПРН 15. Володіти навиками систематизації різних видів і форм комунікацій; вміння передбачати та запобігати можливим помилкам, конфліктам при комунікаціях з представниками різних культур; здатність до виявлення, аналізу і вирішення типових проблем при налагодженні міжкультурного контакту.
- ПРН 16. Визначити туристичні дестинації на регіональному та місцевому рівнях, оцінити їх економічні, соціальні, культурні цінності за ключовими ознаками; систематизувати та класифікувати туристичні дестинації, вміння аналізувати цикли їх розвитку.
- ПРН 17. Оцінювати стан та аналіз політики держави в сфері туризму, формулювати, планувати та розробляти напрямки, рекомендації, заходи щодо удосконалення державного регулювання туристичного бізнесу.
- ПРН 18. Вміння управляти соціальною взаємодією працівників, аналізувати і регулювати групові та особистісні відносини, управляти психологічною та кадровою стабільністю трудового колективу; володіння основними навиками оцінки, мотивації, стимулювання, організації праці персоналу туристичної компанії.
- ПРН 19. Вміння формулювати обґрунтовані стратегічні цілі діяльності суб’єктів туристичної сфери на основі системного аналізу, оцінювати ризики реалізації альтернативних стратегічних рішень.