Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Менеджмент персоналу
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми |
Диплом бакалавра, одиничний, 240 кредитів ЄКТС, Тривалість програми:
|
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національне агентство із забезпечення якості освіти |
Період акредитації | Сертифікат про акредитацію: НД-ІІ №0289337 від 21.08.2017р. термін дії – до 01.07.2024р. |
Рівень програми |
Національна рамка кваліфікацій України (7 рівень, перший бакалаврський рівень), Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (First cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 6) |
Мета програми
Підготовка фахівців, здатних вирішувати практичні проблеми та складні спеціалізовані задачі, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, у сфері управління організаціями та їх підрозділами, менеджменті людських ресурсів.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність |
Предметна область програми містить парадигми, закони, закономірності, принципи, історичні передумови еволюції менеджменту; концепції системного, ситуаційного, адаптивного, антисипативного, антикризового, інвестиційного, інноваційного, проектного менеджменту, менеджменту персоналу; функції, методи, механізми, технології та управлінські рішення у менеджменті. Цикл загальної підготовки – 65 кредитів ЄТКС, цикл професійної та практичної підготовки – 175 кредитів ЄТКС (27%+73%) 073 Менеджмент |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна |
Комбінація загальної (широке представлення предметної області, всебічне вивчення парадигм, законів, закономірностей, принципів менеджменту, функцій, методів, технологій та управлінських рішень у менеджменті) та спеціальної (фокусується на закономірностях, методах та технологіях менеджменту персоналу) програм підготовки зі спеціальності 073 “Менеджмент” за освітньо-професійною програмою “Менеджмент персоналу” Ключові слова: менеджмент персоналу, управління персоналом. |
3 | Орієнтація програми | Освітньо-професійна |
4 | Особливості програми | Поглиблене вивчення комплексу економічних і соціальних складових менеджменту, формування компетентностей в сфері управління організаціями та їх структурними підрозділами, управління персоналом організацій з використанням тренінгів, практикумів та інших інтерактивних методів навчання. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Бакалаври з менеджменту (освітньо-професійна програма “Менеджмент персоналу”) підготовлені для роботи на підприємствах, в установах та організаціях усіх галузей і здатні обіймати посади менеджерів з підбору, забезпечення та використання персоналу, менеджерів (управителів) з персоналу, помічників менеджерів (управителів) в різних галузях економіки, менеджерів з адміністративної діяльності, менеджерів (управитель) у соціальній сфері, менеджерів з постачання, менеджерів з організації консультативних послуг, фахівців з корпоративного управління, інспекторів з кадрів, організаторів з персоналу, фахівців з найму робочої сили (рекрутерів), помічників керівника підприємства / структурного підрозділу, адміністраторів, тощо |
2 | Продовження освіти | Бакалавр може продовжувати освіту за другим (магістерським) рівнем, а також підвищувати кваліфікацію за сертификованими програмами та отримувати додаткову післядипломну освіту. |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване, ініціативне самонавчання. Викладання проводиться у вигляді: лекцій, практичних, лабораторних робіт, проведення індивідуальних занять, проходження практики, консультацій з викладачами, написання курсових проектів. |
2 | Система оцінювання | Поточний та підсумковий контроль, зокрема, складання екзаменаційних сесій (заліки, усні та письмові іспити), захист курсових робіт, звітів з практики, захист кваліфіційної роботи. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі тв практичні проблеми, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, у сфері управління або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.
2 Загальні компетентності
- ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу.
- ЗК2. Здатність до застосовування концептуальних і базових знань, розуміння предметної області і професії менеджера.
- ЗК3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
- ЗК4. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
- ЗК5. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
- ЗК6. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
- ЗК7. Здатність до адаптації, креативності, генерування ідей та дій у новій ситуації.
- ЗК8. Здатність працювати у міжнародному контексті.
- ЗК9. Здатність діяти на основі етичних міркувань, соціально відповідально і свідомо.
- ЗК10. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
- ЗК11. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
- ЗК12. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
3 Фахові компетентності
- СК1. Здатність визначати та описувати характеристики організації.
- СК2. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища.
- СК3. Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними.
- СК4. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту.
- СК5. Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту.
- СК6. Здатність планувати діяльність організації та управляти часом.
- СК7. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
- СК8. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління.
- СК9. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення.
- СК10. Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички.
- СК11. Розуміти принципи права та використовувати їх у професійній діяльності.
- СК12. Розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності.
- СК13. Здатність мотивувати персонал на досягнення робочих цілей, розробляти сучасні системи мотивації та оплати праці персоналу.
- СК14. Здатність організовувати виконання функцій менеджменту персоналу організації.
- СК15. Здатність забезпечувати організацію людськими ресурсами необхідної кількості та якості.
- СК16. Здатність організовувати облік кадрів, документаційне забезпечення руху персоналу організації.
- СК17. Здатність вивчати процеси та технології організаційного проектування й управління організацією.
- СК18. Здатність проводити аудит у сфері менеджменту персоналом.
Програмні результати навчання
- ПРН-1. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства.
- ПРН-2. Демонструвати навички виявлення проблеми та обґрунтування управлінських рішень.
- ПРН-3. Описувати зміст функціональних сфер управління діяльністю організації.
- ПРН-4. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень.
- ПРН-5. Виявляти навички організаційного проектування.
- ПРН-6. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації.
- ПРН-7. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи.
- ПРН-8. Показувати навички обґрунтування дієвих інструментів мотивування персоналу організації.
- ПРН-9. Пояснювати, аналізувати та здійснювати комунікацію у різних сферах діяльності організації.
- ПРН-10. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації.
- ПРН-11. Демонструвати здатність грамотно спілкуватись в усній та письмовій формі державною та іноземною мовами.
- ПРН-12. Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації.
- ПРН-13. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та між культурності.
- ПРН-14. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним.
- ПРН-15. Виконувати дослідження індивідуально та/або в групі під керівництвом лідера.
- ПРН-16. Знати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності грома-дянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
- ПРН-17. Зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя
- ПРН-18. Здійснювати адміністрування процесів в менеджменті персоналу, зокрема планування та маркетингу персоналу, рекрутингу, кадрового діловодства, адаптації та розвитку персоналу, оцінювання та атестації персоналу, управління кар’єрою та кадровим резервом.
- ПРН-19. Аналізувати показники ефективності праці та менеджменту персоналу, виявляти резерви та фактори їх зростання.
- ПРН-20. Організовувати та здійснювати професійний добір кандидатів на вакантні посади та робочі місця у відповідності до результатів аналізу роботи, застосовуючі адекватні методи оцінки компетентностей.
- ПРН-21. Вести облік руху персоналу, відпрацьованого робочого часу та використання відпусток працівників, виготовляти кадрову документацію та складати статистичні звіти з праці та персоналу у відповідності до вимог законодавства
- ПРН-22. Здійснювати стратегічне і повсякденне планування діяльності організацій та структурних підрозділів; визначати пріоритети у справах, делегувати повноваження і відповідальність, обліковувати і аналізувати трудові процеси та затрати робочого часу, здійснювати нормування праці та організовувати процес виконання завдань відповідно до принципів управління.
- ПРН-23. Розробляти мотиваційні схеми, системи оплати праці та морального заохочення, преміювання, формувати соціальний пакет підприємства.
- ПРН-24. Попереджати та врегульовувати соціально-трудові та внутрішньо-організаційні конфлікти.
- ПРН-25. Вивчати психологічні особливості людей і уміло застосовувати соціально-психологічні методи управління персоналом; досліджувати вимоги до соціальних і психологічних умов виробництва та праці.