Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Менеджмент
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Диплом бакалавра, одиничний ступінь.
Тривалість програми:
|
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти |
Період акредитації | Сертифікат про акредитацію: НД № 0289337 від 21.08.2017 р., термін дії – 01.07.2024 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (7 рівень, перший бакалаврський рівень),
Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (First cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 6) |
Мета програми
Підготовка фахівців, здатних вирішувати складні спеціалізовані задачі у сфері управління організаціями та їх підрозділами на засадах оволодіння системою компетентностей
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Управління та адміністрування
Предметна область містить парадигми, закони, закономірності, принципи, історичні передумови еволюціії менеджменту; концепції системного, ситуаційного, адаптивного, антисипативного, антикризового, інвестиційного, інноваційного, проектного менеджменту; функції, методи, механізми, технології та управлінські рішення у менеджменті.Менеджмент |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Загальна |
3 | Орієнтація програми | Освітньо-професійна |
4 | Особливості програми | Програма пропонує міждисциплінарну та багатопрофільну підготовку для формування навичок у сфері управління сучасними організаціями та їх підрозділами |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Бакалавр з менеджменту підготовлений для роботи на підприємствах, в установах та організаціях усіх галузей і здатний обіймати посади менеджера підприємства, установи, організації та їх підрозділів, менеджера у сфері досліджень та розробок, менеджера з питань комерційної діяльності та управління, менеджера із соціальної та корпоративної відповідальності, менеджера з адміністративної роботи, менеджера з підбору, забезпечення та використання персоналу, фахівця з корпоративного управління, технічного та торговельного представника, технічного фахівця в галузі управління, помічника керівника підприємства, установи та організації, помічника керівника виробничих та інших основних підрозділів, помічника керівника малих підприємств без апарату управління, адміністратора тощо |
2 | Продовження освіти | Можливість навчання на СО «Магістр» спеціальності «Менеджмент» та споріднених спеціальностей.
Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти. |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання |
Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване, ініціативне самонавчання. Викладання проводиться у вигляді: лекцій, практичних, лабораторних робіт, роботи в малих групах, проведення індивідуальних занять, проходження практики, консультацій з викладачами, написання курсових робіт, онлайн-консультації. |
2 | Система оцінювання |
За результатами поточного та підсумкового контролю, зокрема, екзаменаційних сесій (заліки, усні та письмові екзамени), захист курсових робіт, звітів з практики, захист кваліфікаційної роботи. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.
2 Загальні компетентності
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу (ЗК – 1).
- Здатність до застосовування концептуальних і базових знань, розуміння предметної області і професії менеджера (ЗК – 2).
- Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово (ЗК – 3).
- Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій (ЗК – 4).
- Здатність спілкуватися іноземною мовою (ЗК – 5).
- Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК – 6).
- Здатність до адаптації, креативності, генерування ідей та дій у новій ситуації (ЗК – 7).
- Здатність працювати у міжнародному контексті (ЗК – 8).
- Здатність діяти на основі етичних міркувань, соціально відповідально і свідомо (ЗК – 9).
- Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях (ЗК – 10).
- Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. (ЗК – 11).
- Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. (ЗК – 12).
3 Фахові компетентності
- Здатність визначати та описувати характеристики організації (СК – 1).
- Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища, визначати перспективи розвитку організації (СК – 2).
- Вміння визначати функціональні області управління організацією та зв’язки між ними (СК – 3).
- Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту (СК – 4).
- Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту (СК – 5).
- Здатність планувати діяльність організації та управляти часом (СК – 6).
- Здатність оцінювати виконувані роботи, забезпечувати їх якість та мотивувати персонал організації (СК – 7).
- Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління (СК – 8).
- Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, розробляти обґрунтовані рішення (СК – 9).
- Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички (СК – 10).
- Розуміти принципи права та використовувати їх у професійній діяльності (СК – 11).
- Здатність працювати в команді та налагоджувати міжособистісну взаємодію при вирішенні професійних завдань (СК – 12 ).
- Виявляти (обирати) і використовувати адекватні інструменти (наприклад, дослідження ринку, статистичний аналіз, порівняння) (СК – 13).
- Здатність вивчати процеси та технології організаційного проектування й управління організацією (СК – 14).
Програмні результати навчання
- Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства (ПРН – 1).
- Демонструвати навички виявлення проблеми та обґрунтування управлінських рішень (ПРН – 2).
- Описувати зміст функціональних сфер управління діяльністю організації. (ПРН – 3).
- Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень (ПРН – 4).
- Виявляти навички організаційного проектування (ПРН – 5).
- Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації (ПРН – 6).
- Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи (ПРН – 7).
- Показувати навички обґрунтування дієвих інструментів мотивування персоналу організації (ПРН – 8).
- Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації (ПРН – 9).
- Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації (ПРН – 10).
- Демонструвати здатність грамотно спілкуватись в усній та письмовій формі державною та іноземною мовами (ПРН – 11).
- Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації (ПРН – 12).
- Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів) і толерантності (ПРН – 13).
- Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним (ПРН – 14).
- Виконувати дослідження індивідуально та/або в команді (ПРН – 15).
- Знати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні (ПРН – 16).
- Зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя (ПРН – 17).
- Виконувати, обробляти та аналізувати результати маркетингових досліджень для обґрунтування перспектив розвитку організації (ПРН – 18).
- Показувати здатність формувати інформаційні бази щодо аналізу, планування та організації діяльності суб’єкту управління (ПРН – 19).
- Виявляти навички формування системи інформаційних ресурсів для обґрунтування вибору прогресивних технологій організації та управління виробництвом (ПРН – 20).
- Демонструвати навички використання наукових методів до розробки кадрової стратегії організації на основі соціальної відповідальності (ПРН – 21).
- Здійснювати оцінювання економічного потенціалу та динаміки розвитку організації на основі даних статистичної звітності, бухгалтерського обліку та спеціальних досліджень; проведення моніторингу основних конкурентів організації. Здатність оцінювати результати фінансово-економічної діяльності (ПРН – 22).
- Розробляти бізнес-плани створення та стратегічних планів розвитку організацій, напрямів діяльності, продукції (товарів, послуг); уміти розробляти тактичні та оперативні плани поточної діяльності, інвестиційно-інноваційні проекти (ПРН – 23).
- Контролювати виробничі процеси та обсяги виробництва продукції (послуг), уміння контролювати дотримання національних та міжнародних стандартів якості виробництва продукції (послуг) (ПРН – 24).
- Здійснювати стратегічне і повсякденне планування діяльності організацій; організаційне проектування; визначити пріоритети у справах, делегувати повноваження та відповідальність, облікувати і аналізувати робочий час; організовувати процес виконання завдань відповідно до принципів управління; дотримуватись режиму роботи та відпочинку, підтримувати працездатність працівників та власну (ПРН – 25).