Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Математика
Профіль освітньої програми
ип ступеня та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 240 кредитів ЄКТС, 3 роки 10 місяців (для ОС Бакалавр) |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Програма впроваджена 17.07.2015 р., акредитована на 10р. до 01.07.2024р. Сертифікат про акредитацію: Серія НД-ІІNo 0289341від 21.07.2017р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (7рівень, перший бакалаврський рівень).Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QFEHEA(Firstcycle). Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQFLLL(level7) |
Мета програми
Формування і розвиток компетентностей у сфері застосування математичних структур у професійній діяльності, усвідомлення концепцій та ідей для розвитку математичних теорій з метою пояснення та/або оптимізації природно-технологічних або суспільних-економічних явищ, математичному моделюванніта розв’язанні прикладних задач
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Математика, статистика, інформаційні технології(70:10:20).2 |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Загальна освіта в області математики |
3 | Орієнтація програми | Освітньщо-професійна, СО Бакалавр |
4 | Особливості програми | Студенти мають можливість поглиблено вивчати математичне моделювання, математичний аналіз, диференціальні рівняння та профільне навчання математики. Мобільність за програмоюErasmus,DirectMobilityProgram–рекомендується, але не є обов’язковою. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Посади у сфері практичних задач математики, оброблення даних, консультування з питань інформатизації та комп’ютерногопрограмування, загальноїсередньої тапрофесійно-технічноїосвіти.Коди і назви професійної роботи за класифікаційним угрупуванням: 334 –Фахівці в галузі освіти(3340 Викладач-стажист, 3340 Лаборант (освіта)); 312 –Технічні фахівці в галузі обчислювальної техніки(3121 Технік з системного адміністрування,3121 Технік-програміст,3121 Фахівець з інформаційних технологій); 311 –Технічні фахівці в галузіприкладних наук та техніки (3119 Стажист-дослідник, 3119 Технік); 212 –Професіонали в галузі математики та статистики (2121.2 Математики); 232 –Викладачі середніх навчальних закладів (2320 Викладачі середніх навчальних закладів,2359 Інші професіонали в галузі навчання); 411–Службовці, пов’язані з інформацією (4112 Оператор комп’ютерного набору,4112 Оператор комп’ютерної верстки |
2 | Продовження освіти | Можливість навчатися за програмою ОС «Магістр» чи за програмою магістратури з інших галузей знань |
Стиль та методика навчання
Студентоцентроване навчання, інтерактивне навчання, проблемно-орієнтоване навчання, самонавчання, індивідуальне навчання тощо. | Студенто-центроване навчання, інтерактивне навчання, проблемно-орієнтоване навчання, проектне навчання, використання Web-технологій у навчальному процесі, електронне навчання в системі Moodle.Викладання: лекції, мультимедійні лекції, інтерактивні лекції, семінари, практичні заняття, лабораторні роботи, самостійне навчання, індивідуальні заняття, онлайн-консультації. | |
2 | Система оцінювання | Усні та письмові екзамени, заліки, захист звіту з практики, тематичні дослідження, поточне оцінювання, захист курсових робіт, атестаційний комплексний екзамен. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні математичні задачі та практичні проблеми у професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів математики, статистики й комп’ютерних технологій і характеризується комплексністю та/або невизначеністю умов
2 Загальні компетентності
- Здатність учитися, здобувати нові знання, уміння, у тому числі в галузях, відмінних від математики (ЗК-1);
- Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності (ЗК-2);
- Здатність використовувати у професійній діяльності базові знання з галузей математичних, природничих, соціально-гуманітарних та економічних наук (ЗК-3);
- Здатність використовувати стандартні прийоми та методи математичних досліджень, проявляти творчий підхід, ініціативу (ЗК-4);
- Здатність застосовувати професійні математичні знання й уміння на практиці (ЗК-5);
- Здатність критично оцінювати та переосмислювати власний і чужий досвід, аналізувати свою професійну й соціальну діяльність (ЗК-6);
- Здатність вирішувати проблеми в професійній діяльності на основі абстрактного мислення,аналізу, синтезу та прогнозу (ЗК-7);
- Здатність до пошуку, оброблення й аналізу інформації з різних джерел, необхідної для розв’язування наукових і професійних завдань (ЗК-8);
- Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій (ЗК-9);
- Здатність спілкуватися державною мовою і усно, і письмово (ЗК-10);
- Здатність спілкуватися іноземною мовою (ЗК-11);
- Здатність грамотно будувати комунікацію, виходячи з мети і ситуаціїспілкування (ЗК-12);
- Здатність відповідально приймати рішення з урахуванням соціальних та етичних цінностей і правових норм (ЗК-13);
- Здатність усвідомлювати й враховувати соціокультурні розбіжності у професійній діяльності, проявляти толерантність до різних культур (ЗК-14).
3 Фахові компетентності
- Спроможність формулювати проблеми математично та в символьній формі з метою спрощення їхнього аналізу й розв’язання (СК-1);
- Спроможність подавати математичні міркування та висновки з них у формі, придатній для цільової аудиторії, до якої звертаються і усно, і письмово, а також розуміти математичні міркування інших осіб, залучених до розв’язання тієї самої задачі(СК-2);
- Здатність розуміти міркування та виокремлювати ланцюжки міркувань у математичних доведеннях на базі аксіоматичного підходу, а також розташовувати їх у логічну послідовність, у тому числі відрізняти основні ідеї від деталей і технічних викладок (СК-3);
- Спроможність конструювати формульні доведення з аксіом та постулатів і відрізняти правдоподібні аргументи від формально бездоганних (СК-4);
- Спроможність виражати терміни специфічної предметної області мовою математики (СК-5);
- Здатність до кількісного мислення (СК-6);
- Спроможність розуміти проблеми та виділяти їхні суттєві риси (СК-7);
- Спроможність формулювати складні задачі оптимізації та прийняття рішень й інтерпретувати їхні розв’язки в оригінальному контексті цих задач (СК-8);
- Спроможність розробляти математичну модель явищ, процесів та систем та переносити математичні знання у нематематичні контексти (СК-9);
- Спроможність перевіряти математичну модель на адекватність емпіричним даним (СК-10);
- Здатність проводити обчислення в рамках основних математичних моделей і застосовувати необхідні математичні методи (СК-11);
- Здатність до аналізу основ і властивостей існуючих математичних структур та розуміння переваг тих чи інших математичних підходів, у тому числі до оцінки їх обґрунтованості й ефективності (СК-12);
- Спроможність отримувати якісну інформацію на основі кількісних даних (СК-13);
- Спроможність розробляти експериментальні та спостережні дослідження й аналізувати дані, отримані на їх основі (СК-14);
- Здатність пояснювати математичними термінами результати, отримані під час розрахунків (СК-15);
- Знання спеціалізованих мов програмування та пакетів програмного забезпечення (СК-16);
- Спроможність використовувати обчислювальні інструменти для чисельних і символьних розрахунків та для постановки й розв’язання задач (СК-17);
- Готовність вирішувати нові проблеми у нових галузях знань (СК-18);
- Здатність реалізовувати діяльнісний, особистісно-орієнтований та компетентнісний підходи при навчанні шкільного курсу математики (СК-19);
- Володіння основними методами педагогічної діагностики,
технологіями контролю і моніторингу якості підготовки учнів (СК-20); - Спроможність розробляти та проводити уроки з математики ( у тому числі,комп’ютерно-орієнтовані) (СК-21).
Програмні результати навчання
ЗНАННЯ
- Відтворювати історичний розвиток математичних знань і парадигм, знати сучасні тенденції в математиці (ПРН-З-1);
- Володіти основами правових, етичних відносин і психологічних особливостей поведінки (ПРН-З-2)
- Знати аксіоми різних складових частин математики, принципи modusponens(правила виведення логічних висловлювань) та modustollens(доведення від супротивного) використовувати умови, формулювання, висновки, доведення, та наслідки математичних тверджень у різних складових частинах математики (ПРН-З-3);
- Відтворювати базові знання фундаментальних розділів математики в обсязі необхідному для володіння математичним апаратом відповідної галузі знань використання математичних методів у обраній професій (ПРН-З-4);
- Володіти базовими знаннями в галузі дискретної математики, інформатики й сучасних інформаційних технології у обсязі, необхідному для засвоєння загальнопрофесійних дисциплін; володіти навичками використання програмних засобів і роботи в комп’ютерних мережах, умінням створювати бази даних і використовувати інтернет-ресурси (ПРН-З-5);
- Володіти основами математичних дисциплін, у яких вивчаються моделі природничих та соціальних процесів, основами математичних теорій, що використовуються при математичному моделюванні (ПРН-З-6);
- Володіти основними математичними методами аналізу, прогнозування та оцінки параметрів моделей, базовими математичними способами інтерпретації числових даних основними принципами функціонування природничих процесів (ПРН-З-7);
- Базові знання та розуміння спеціальних розділів на вибір студента: додаткові розділи математики, математичне моделювання систем, вступ до теорії стійкості, інтерактивні технології навчання математики, застосування Web-технологій у навчанні математики з метою поглиблення знань з математики та реалізації міждисциплінарних підходів (ПРН-З-8);
- Володіти сучасними уявленнями про теорію і методику навчання математику навчання математики у класах різних профілів загальноосвітньої школи (ПРН-З-9);
- Мати уявлення про сучасні підходи у навчанні математики (ПРН-З-10).
УМІННЯ
- Пояснювати математичні концепції мовою, зрозумілою для нефахівців у галузі математики (ПРН-У-1);
- Усно й письмово спілкуватися рідною мовою із професійних питань; читати спеціальну літературу іноземною мовою; знаходити, аналізувати та використовувати інформацію різних довідкових джерел (ПРН-У-2);
- Дотримуватися норм етичної поведінки стосовно інших людей, адаптуватися та комунікувати (ПРН-У-3);
- Бути наполегливим у досягненні мети під час вирішення математичної проблеми (ПРН-У-4);
- Розв’язувати задачі з математичною строгістю та математичними методами, перевіряти умови виконання математичних тверджень, переносити умови та твердження на новікласи об’єктів, знаходити й аналізувати відповідності між поставленою задачею існуючими моделями (ПРН-У-5);
- Розв’язувати конкретні математичні задачі, які сформульовано через термін відповідної предметної області; здійснювати базові перетворення математичних моделей метою розв’язування математичних та/або прикладних задач (ПРН-У-6);
- Використовувати раціональні способи пошуку та використання науково-технічної інформації, включаючи засоби електронних інформаційних мереж; застосовувати інформаційні ресурси, утому числі електронні, для пошуку існуючих математичних моделей (ПРН-У-7);
- Застосовувати методи математичного аналізу для дослідження функцій однієї та багатьох дійсних змінних (ПРН-У-8);
- Володіти методами аналітичної та диференціальної геометрії (ПРН-У-9);
- Застосовувати алгебраїчні методи для вивчення математичних структур (ПРН-У-10);
- Застосовувати методи топології, функціонального аналізу й теорії диференціальних рівнянь для дослідження динамічних систем (ПРН-У-11);
- Використовувати основні методи теорії ймовірностей, теорії випадкових процесів і математичної статистики для дослідження випадкових явищ, перевірки гіпотез, обробки реальних даних та аналізу тривалих випадкових явищ (ПРН-У-12);
- Застосовувати методи теорії функції комплексної змінної (ПРН-У-13);
- Застосовувати методи математичної фізики для моделювання реальних фізичних, біологічних, екологічних, соціально-економічних та інших процесів і явищ (ПРН-У-14);
- Розв’язувати основні математичні задачі аналізу даних; застосовувати базові загальні математичні моделі для специфічних ситуацій, навички управління інформацією, принципи комп’ютерного забезпечення статистичного аналізу даних (ПРН-У-15);
- Самостійно розв’язувати задачі з числовими даними в різних розділах математики, перевіряти правильність відповіді, переносити правильні розв’язання на схожу задачі (ПРН-У-16).
- Оволодіння навичками працювати самостійно (курсова робота) або в групі (лабораторні роботи, проектна діяльність), демонструючи навички роботи в команді, лідерські навички. Уміння отримати результат з акцентом на професійну відповідальність та сумлінність за умов обмеженого часу (ПРН-У-17);
- Виконання планування та структуризації навчального матеріалу з математики у загальноосвітній школі, ефективне застосування інформаційно-комунікаційних технологій у математичних розрахунках та при проектуванні уроку з математики (ПРН-У-18);
- Використання технологій контролю і моніторингу якості математичної підготовки учнів (ПРН-У-19).
КОМУНІКАЦІЯ
- Здатність до фахового спілкування у діалоговому режимі з колегами та цільовою аудиторією (ПРН-К-1);
- Вміння коректно використовувати мовні засоби в професійної діяльності залежно від мети спілкування (ПРН-К-2);
- Вміння відображати результати своїх наукових досліджень у письмовому вигляді (ПРН-К-3).
- Здатність до презентації результатів своїх досліджень (ПРН-К-4).
- Здатність працювати в міждисциплінарній команді, мати навички міжособистісної взаємодії (ПРН-К-5).
- Здатність використовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології при спілкуванні, а також збору, аналізу оброки інтерпретації даних (ПРН-К-6).
- Використання іноземних мов у професійній діяльності (ПРН-К-7).
АВТОНОМІЯ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
-
- Здатність вести професійну діяльність з найменшими ризиками для навколишнього середовища (ПРН-АВ-1).
- Здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (ПРН-АВ-2).
- Здатність вчитися самостійно та самовдосконалюватися, нести відповідальність за власні судження та результати діяльності (ПРН-АВ-3).
- Здатність приймати обґрунтованірішення та рухатись до визначеної мети (ПРН-АВ-4)