Освітня програма
Математика
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний (реалізується одним навчальним закладом), тривалість програми –90кредитів ЄКТС, 1 рік 4 місяці |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Програма впроваджена у 08.07.2014р., акредитована на 10 р. до 01.07.2024 р.Сертифікат про акредитацію: Серія НД-IVNo0289374 від 12. 12 201 |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (8рівень, другий магістерський рівень).Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QFEHEA(Secondcycle). Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQFLLL(level8) |
Мета програми
Формування компетентностей у сфері застосування математики у професійній діяльності, проведення математичних досліджень, в тому числі із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій, розвитку математичних теорій, математичному моделюванні із застосуванням у галузі технічних, економічних, соціальних сферах, аналізі та розв’язуванні прикладних задач, викладанні математичних дисциплін у вищих навчальних закладах різних рівнів акредитації.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Математика, інформаційно-комунікаційні технології, освітні технології (60:20:20) |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Спеціальна |
3 | Орієнтація програми | Професійна, ОСМагістр |
4 | Особливості програми | Участь у науково-практичнихконференціях, публікація статейу наукових збірниках. Можливість мобільності за програмамиDirectMobilityProgram |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Посади в науково-дослідних установах, управліннях обробки статистичних даних, організаційно-наукових центрах, аналітичних центрах, комп’ютерних фірмах, центрах зберігання та обробки інформації, банківських та страхових установах, консультування з питань інформатизації та комп’ютерного програмування, оброблення даних. Коди і назви професійної роботи за класифікаційним угрупуванням:212 –Професіонали в галузі математики та статистики;2121.1 Молодший науковий співробітник (математика);Науковий співробітник (математика); 2351.1 Молодший науковий співробітник (методи навчання); Науковий співробітник (методи навчання);411–Службовці, пов’язані з інформацією; 2310.2 Викладач вищого навчального закладу; 2320 Викладач професійного навчального закладу; 2351.2 Викладач математики та інформатики (методи навчання);2320 Викладачі середніх навчальних закладів; 2359 Інші професіонали в галузі навчання. |
2 | Продовження освіти | Можливість здобуття освіти на третьому (освітньо-науковому) рівні. |
Стиль та методика навчання
1 | Студентоцентроване навчання, інтерактивне навчання, проблемно-орієнтоване навчання, самонавчання, індивідуальне навчання тощо. | Студентоцентроване навчання, інтерактивне навчання, проблемно-орієнтоване навчання, проектне навчання, інтегроване навчання, використання Web-технологій у навчальному процесі, електронне навчання в системі Moodle, навчання з використанням сучасних наукових баз WebofScience, Scopus, GoogleScholar тощо. Викладання: лекції, мультимедійні лекції, інтерактивні лекції, семінари, практичні заняття, лабораторні роботи, самостійне навчання, індивідуальні заняття, онлайн-консультації. |
2 | Система оцінювання | Усні та письмові іспити, заліки, захист звіту з практики, презентації, портфоліо, тематичні дослідження, поточне оцінювання, курсові роботи, індивідуальні роботи, реферати,захист магістерської роботи. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні математичні задачі, ситуаційні задачі, які потребують математичної структуризації, обробки, аналізу та алгоритмізації, практичні проблеми у професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується комплексністю та/або невизначеністю умов.
2 Загальні компетентності
- Здатність учитися, здобувати нові знання, уміння, у тому числі в галузях, відмінних від математики (ЗК–1);
- Здатність використовувати у професійній діяльності знання з галузей математичних, природничих, соціально-гуманітарних,економічнихта комп’ютерних наук (ЗК-2);
- Здатність вирішувати проблеми у професійній діяльності на основі абстрактного мислення, аналізу, синтезу та прогнозу (ЗК-3);
- Здатність до пошуку, оброблення й аналізу інформації з різних джерел, необхідної для розв’язування наукових і професійних завдань (ЗК-4);
- Здатність генерувати нові ідеї, розвивати нові напрямки(ЗК–5);
- Здатність розробляти проекти та управляти ними (ЗК–6);
- Здатність до виконання науково-дослідницької роботи з елементами наукової новизни,практично-методичної роботи з елементами застосування(ЗК–7);
- Здатність спілкуватися державною мовою і усно, і письмово (ЗК-8);
- Здатність спілкуватися іноземною мовою (ЗК-9);
- Здатність грамотно будувати комунікацію, виходячи з мети і ситуації спілкування (ЗК-10);
- Здатність критично оцінювати та переосмислювати власний і чужий досвід, аналізувати свою професійну й соціальну діяльність (ЗК-11);
- Здатність відповідально приймати рішення з урахуванням соціальних та етичних цінностей і правових норм (ЗК-12);
- Здатність усвідомлювати й враховувати соціокультурні розбіжності у професійній діяльності, проявляти толерантність до різних культур (ЗК-13);
- Здатністьнауковоїкомунікаціїанглійськоюмовою (виступи на конференціях, написання тез, статей англійськоюмовою) (ЗК-14);
- Здатністьвикористовування в своїйдіяльностіметодівматематичного та комп’ютерногомоделюваннярізноманітнихпроцесів (ЗК-15);
- Здатність організовувати педагогічну діяльність (ЗК-16).
3 Фахові компетентності
- Знання на рівні новітніх досягнень, необхідні для дослідницької та/або інноваційної діяльності у сфері математики та її практичних застосувань (СК-1);
- Здатність застосовувати міждисциплінарні підходи при критичному осмисленні математичних проблем (СК-2);
- Здатність до використання принципів, методів та організаційних процедур дослідницької та/або інноваційної діяльності (СК-3);
- Спроможність розуміти проблеми та виділяти їхні суттєві риси (СК-4);
- Спроможність розробляти математичну модель ситуації з реального світу та переносити математичні знання у нематематичні контексти (СК-5);
- Здатність доводити знання та власні висновки до фахівців та нефахівців (СК-6);
- Здатність самостійно розробляти проекти шляхом творчого застосування існуючих та генерування нових математичних ідей (СК-7);
- Здатність до розвитку нових та удосконалення існуючих математичних методів аналізу,диференціальних рівнянь, моделювання, прогнозування, розв’язування нових проблем у нових галузях знань (СК-8);
- Здатність управляти стратегічним розвитком команди в процесі здійснення професійної діяльності (СК-9);
- Здатність до самоосвіти та підвищення кваліфікації на основі інноваційних підходів у сфері математики (СК-10);
- Володіння дидактичними знаннями процесів і методів викладання та навчання математики (СК-11);
- Володіння знаннями та здатність ініціювати й проводити наукові дослідження у спеціалізовані й області математики (СК-12);
- Здатність брати участь в розробці наукових проектів, участі в міжнародних грантових проектах (СК-13);
- Здатність використовувати сучасні науково-метричні бази даних в своїй науково-дослідній роботі (СК-14);
- здатність до самоорганізації науково-дослідної діяльності, до самостійної організації пошуку інформації для наукових проектів, до організації колективу для спільної проектної роботи (СК-15);
- Здатність переносити та адаптувати методи різних математичних дисциплін для розв’язання поставленої наукової проблеми(СК-16);
- Здатність використовувати відповідне програмне забезпечення для проведення математичних досліджень(СК-17);
- Здатність розуміти місце проблематики свого дослідження в науковому просторі (актуальність, доля досліджуваності тощо) (СК-18)
- Здатність організовувати навчання математичних дисциплін у вищих навчальних закладах різних рівнів акредитації (СК-19);
- Здатність застосовувати сучасні інформаційні технології у процесі навчання математичних дисциплін у вищих навчальних закладах різних рівнів акредитації(СК-20);
- Здатність проводити дослідження в сфері дидактики математики, застосовуючи методи не параметричної статистики, відповідне програмне забезпечення та сучасні науково-метричні бази даних (СК-21).
Програмні результати навчання
ЗНАННЯ
- Знати та розуміти фундаментальні і прикладні аспекти наук у сфері математики (ПРН-З-1);
- Відтворювати знання фундаментальних розділів математики в обсязі, необхідному для володіння математичним апаратом відповідної галузі знань і використання математичних методів у обраній професії (ПРН-З-2);
- Володіти основами математичних дисциплін і теорій, зокрема які вивчають моделі природничих і соціальних процесів (ПРН-З-3);
- Володіти математичними методами аналізу, прогнозування та оцінки параметрів моделей, математичними способами інтерпретації числових даних та принципами функціонування природничих процесів (ПРН-З-4);
- Володіти знаннями грамотної побудови комунікації в освітньому і науковому процесі, відбору вихідних даних дослідження, складання списку використаних джерел, опису наукових результатів (ПРН-З-5);
- Володіння основними методами: алгебри, логіки, дискретної математики, диференціальних рівнянь, здатність провести їх якісний аналіз, в тому числі за допомогою крайових, початкових та початково-крайових задач для них, здатність використовувати при цьому базові методи аналізу, варіаційні методи, методи нелінійного аналізу, теорії операторів, тощо; дослідження та побудови функцій з потрібними властивостями, використовуючи методи з різних галузей математики: алгебри, математичного аналізу, дискретної математики, теорії функційних рівнянь, теорій диференціальних та інтегральних рівнянь (ПРН-З-6);
- Володіння основними методами: вищої математики, методики викладання математики, інноваційних технологій в освіті, здатність провести науково-педагогічне дослідження, в тому числі за допомогою математичного апарату педагогічної діяльності (методів не параметричної статистики), інформаційних технологій та науково-метричних баз даних; ефективна організація традиційного (face-to-face), дистанційного та змішаного (blended) навчання математичних дисциплін у вищому навчальному закладі, використовуючи методи з додаткових розділів математики та дидактики математики, застосовуючи хмарні технології та сервіси, комп’ютерні
- мережі, інтернет та мультимедіа технології (ПРН-З-7).
УМІННЯ
- Уміти використовувати фундаментальні математичні закономірності у професійній діяльності(ПРН-У-1);
- Читати і розуміти фундаментальні розділи математичної літератури та демонструвати майстерність їх відтворення в аргументованій усній та/або письмовій доповіді (ПРН-У-2);
- Доносити професійні знання, власні обґрунтування і висновки до фахівців і широкого загалу(ПРН-У-3);
- Ініціювати і проводити наукові дослідження у спеціалізованій області математики та/або розв’язувати задачі в інших галузях знань методами математичного моделювання (ПРН-У-4);
- Інтегрувати знання з різних галузей для вирішення теоретичних та/або практичних задач і проблем(ПРН-У-5);
- Застосовувати нові підходи для вироблення стратегії прийняття рішень у складних непередбачуваних умовах(ПРН-У-6);
- Мати здатність до організації колективної діяльності та реалізації комплексних проектів з урахуванням наявних ресурсів та часових обмежень(ПРН-У-7);
- Бути наполегливим у досягненні мети під час вирішення математичної проблеми (ПРН-У-8);
- Уміти самостійно планувати виконання дослідницького та/або інноваційного завдання та формулювати висновки за його результатами(ПРН-У-9);
- Усно й письмово спілкуватися рідною та іноземною мовами в науковій, виробничій та соціально-суспільній сферах діяльності із професійних питань; читати спеціальну літературу; знаходити, аналізувати та використовувати інформацію з різних довідкових джерел (ПРН-У-10);
- Використовувати раціональні способи пошуку та використання науково-технічної інформації, включаючи засоби електронних інформаційних мереж; застосовувати інформаційні ресурси, у тому числі електронні, для пошуку наукової інформації (ПРН-У-11);
- Дотримуватися норм етичної поведінки стосовно інших людей, адаптуватися та комунікувати (ПРН-У-12);
- Уміння проводити оригінальні наукові дослідження в галузі алгебри, логіки, дискретної математики, теорії квазі груп і латинських квадратів, теорії функційних рівнянь,математичного аналізу, теорії диференціальних рівнянь, методики навчання математики(ПРН-У-13);
- Уміння застосовувати апарат комп`ютерного моделювання для розв’язання науково-практичних задач (ПРН-У-14);
- Уміння написати науковий проект (ПРН-У-15);
- Виконання планування та структуризації навчального матеріалу з математики у вищій школі, технікумах, коледжах, загальноосвітніх школах, ефективне застосування інформаційно-комунікаційних технологій у математичних розрахунках та при проектуванні занять з математичних досліджень (ПРН-У-16).
КОМУНІКАЦІЯ
- Здатність до фахового спілкування у діалоговому режимі з колегами та цільовою аудиторією (ПРН-К-1);
- Вміннякорректновикористовуватимовнізасоби в професійної діяльності залежно від мети спілкування (ПРН-К-2);
- Вміннявідображатирезультатисвоїхнауковихдосліджень у письмовому вигляді (ПРН-К-3);
- Здатність до презентаціїрезультатівсвоїхдосліджень (ПРН-К-4);
- Здатність працювати в міждисциплінарній команді, матинавичкиміжособистісноївзаємодії (ПРН-К-5);
- Здатністьвикористовуватисучасніінформаційно-комунікаційні технології при спілкуванні, а також збору, аналізу оброки інтерпретації даних(ПРН-К-6);
- Зрозуміле і недвозначнедонесеннявласнихвисновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються (ПРН-К-7);
- Використання іноземних мов у професійній діяльності (ПРН-К-8).
АВТОНОМІЯ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
- Здатність вести професійну діяльність з найменшими ризиками для навколишнього середовища (ПРН-АВ-1);
- Здатність діяти соціально відповідально та громадсько-свідомо на основі етичних міркувань (ПРН-АВ-2);
- Здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним (ПРН-АВ-3);
- Здатність приймати обґрунтовані рішення та рухатись до визначеної мети (ПРН-АВ-4);
- Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування (ПРН-АВ-5);
- Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінкустратегічногорозвиткукоманди (ПРН-АВ-6)