Освітня програма
Культурологія
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Другий (магістерський) рівень, одиничний, тривалість програми – 90 кредитів ЄКТС, 1 рік 4 місяці |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2016 р., акредитована на 10 р.
Сертифікат про акредитацію: НД- ІV №0280836, від 12.12.2016 р. до 01.07.2026 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (7 рівень, другий магістерський рівень),
Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Second cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 7) |
Мета програми
Підготувати фахівців високого рівня, які володіють фундаментальними знаннями і практичними навичками роботи у сфері культури, уміють їх ефективно застосовувати у професійній діяльності на підприємствах, в установах і закладах будь-якої організаційно-правової форми.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Набуття умінь та навичок організації науково-дослідного і освітнього процесів; креативне використання знань у професійній діяльності. (Теорія культури, історія культури, прикладна культурологія, методологія наукових досліджень: 20:30:40:10). |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Комбінована |
3 | Орієнтація програми | Професійна |
4 | Особливості програми | Професійна підготовка фахівців з урахуванням специфіки сучасного соціокультурного простору; асистентська практика на кафедрах університету, а також у вітчизняних та зарубіжних закладах культури різних профілів; можливість здійснювати власне наукове дослідження. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | На підприємствах, в установах і закладах будь-якої організаційно-правової форми на посадах спеціалістів у соціокультурній та освітній сферах, а саме: керівник (заступник керівника), викладач, інструктор, консультант культурно-просвітницького закладу; науковий співробітник (архівна справа, музеєзнавство, рекреалогія, туризмологія, екскурсознавство) та ін. За класифікатором професій:
|
2 | Продовження освіти | Можливість навчатися за програмами третього рівня (навчання для здобуття докторського ступеня). |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване, інтерактивне, проблемно-орієнтоване, під керівництвом викладача, самонавчання, проектне, індивідуальне, електронне навчання в системі Moodle тощо. Викладання проводиться у вигляді лекцій, практичних занять, самостійного навчання, онлайн-консультацій, індивідуальних занять. |
2 | Система оцінювання | Усні та письмові екзамени, заліки, поточне оцінювання, захист звіту з практики, магістерської роботи (проекту). |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
- ІК-1. Здатність розв’язувати складні задачі й проблеми у професійній діяльності культуролога.
- ІК-2. Проведення досліджень у сфері культури.
- ІК-3. Здійснення інновацій у сфері культури.
2 Загальні компетентності
- ЗК-1. Здатність гнучко мислити, розуміти проблеми й задачі та використовувати потрібну інформацію й методологію для їх ефективного розв’язання; уміння адаптуватися до нових ситуацій.
- ЗК-2. Здатність до моделювання змісту навчального процесу, форм і методів викладання з урахуванням місця й ролі відповідних дисциплін у загальних програмах.
- ЗК-3. Здатність до опанування нових методів та прийомів наукового дослідження й до самостійної науково-дослідницької діяльності.
- ЗК-4. Здатність організовувати діяльність колективу, аналізувати виробничі ситуації та приймати відповідні рішення; раціонально використовувати наявні трудові, фінансові та інформаційні ресурси.
- ЗК-5. Здатність мотивувати людей до спільної діяльності, застосовуючи навички аргументування, активізування колективної взаємодії, а також демократичні технології прийняття колективних рішень.
- ЗК-6. Уміння застосовувати комунікативні стратегії й вибудовувати ефективну комунікацію з різними суб’єктами взаємодії.
- ЗК-7. Здатність до продовження навчання та готовність підвищувати свій загальнокультурний та професійний рівень.
3 Фахові компетентності
- СК-1. Глибокі знання теорії й історії культури, сучасних соціокультурних процесів, особливостей, видів і форм соціокультурної діяльності; опанування системи понять, термінів, концепцій, методів, необхідних для ефективної роботи.
- СК-2. Здатність до творчого застосування теоретичних знань у практичній сфері.
- СК-3. Знання нормативно-правових засад діяльності у сфері культури, освіти й науки; здатність вибудовувати професійну діяльність на основі чинних нормативно-правових актів.
- СК-4. Здатність спілкуватися державною та іноземними мовами у професійній діяльності, вибудовуючи ефективну професійно орієнтовану комунікацію.
- СК-5. Здатність забезпечувати ефективний навчальний процес викладання дисциплін культурологічного циклу в середніх і вищих навчальних закладах на основі сучасних методик та інноваційних технологій; розробляти методичні матеріали з культурологічних дисциплін.
- СК-6. Здатність до проведення самостійного наукового дослідження, присвяченого актуальним проблемам сучасної культурології, а також до застосування / впровадження його результатів.
- СК-7. Здатність представляти результати досліджень у вигляді звітів і публікацій державною та / чи однією з іноземних мов.
- СК-8. Здатність до проведення консультативної роботи з питань адміністрування й організації соціокультурної діяльності.
- СК-9. Здатність до адміністрування й організації соціокультурної діяльності в межах населеного пункту, регіону, країни; до управління проектною діяльністю, керування розробленням соціокультурних проектів.
Програмні результати навчання
- ПРН-1. Продемонструвати системні знання й глибоке розуміння понять, термінів, сучасних теорій, концепцій, підходів, методів, що становлять основу професійної діяльності.
- ПРН-2. Виявити знання й розуміння соціокультурних процесів; особливостей, видів, форм соціокультурної діяльності.
- ПРН-3. Показати знання основних законодавчих та нормативно-правових засад освітньої, науково-дослідницької, соціально-культурної діяльності.
- ПРН-4. Продемонструвати знання методології й технологій наукової діяльності; здатність до організації й проведення самостійного наукового дослідження, присвяченого актуальним проблемам сучасної культурології.
- ПРН-5. Відобразити здатність до застосування / впровадження результатів власної науково-дослідницької діяльності; представляти результати досліджень у вигляді звітів і публікацій державною та / чи однією з іноземних мов.
- ПРН-6. Проілюструвати здатність до моделювання змісту навчального процесу, форм і методів викладання культурологічних дисциплін.
- ПРН-7. Довести здатність забезпечувати ефективний навчальний процес викладання дисциплін культурологічного циклу в середніх і вищих навчальних закладах на основі сучасних методик та інноваційних технологій; розробляти методичні матеріали з культурологічних дисциплін.
- ПРН-8. Продемонструвати здатність до адміністрування, організації соціокультурної діяльності в межах населеного пункту, регіону, країни.
- ПРН-9. Підтвердити здатність аналізувати соціально-культурну діяльність за визначеними критеріями, оцінювати й аргументувати проблеми та перспективи соціокультурної політики в Україні.
- ПРН-10. Виявити здатність до проведення консультативної роботи з питань адміністрування й організації соціокультурної діяльності.
- ПРН-11. Засвідчити здатність розробляти стратегії розвитку культурної політики міста, регіону, країни; налагоджувати локальну, державну, міжнародну співпрацю між культурними інституціями, громадськими організаціями, державними установами, приватним підприємництвом; керувати розробленням та реалізацією соціокультурних проектів, розвивати культурні інституції з урахуванням специфіки соціокультурного простору і потреб суспільства.
- ПРН-12. Підтвердити вміння застосовувати комунікативні стратегії й вибудовувати ефективну комунікацію з різними суб’єктами взаємодії.
- ПРН-13. Виявити вміння й навички ділового спілкування, його принципів, видів і засобів, правил етики ділових відносин; причин виникнення, видів і наслідків конфліктів у процесі спілкування та способів і механізмів їх розв’язання.
- ПРН-14. Продемонструвати вміння вибудовувати міжособистісні відносини в професійній сфері з урахуванням мети спілкування й індивідуально-психологічних якостей; демонструвати високу культуру поведінки; вміння вибирати правильну стратегію поведінки в конфліктній ситуації й ефективно розв’язувати конфлікти.
- ПРН-15. Виокремлювати вміння організовувати діяльність колективу, аналізувати виробничі ситуації та приймати відповідні рішення; раціонально використовувати наявні трудові, фінансові та інформаційні ресурси.
- ПРН-16. Генерувати вміння продуктивно працювати як індивідуально, так і в складі команди, відстоювати власну думку щодо професійного питання, демонструвати здатність до аналітичного мислення у розв’язанні професійних проблем.
- ПРН-17. Продемонструвати розуміння основ безпечного здійснення професійної діяльності, а також здатність самостійного застосування професійних знань та умінь у виробничих умовах.
- ПРН-18. Практикувати здатність до підвищення свого загальнокультурного та професійного рівня.