Освітня програма
Інноваційне підприємництво
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 90 кредитів ECTS, 1 рік 4 місяці |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національна агенція забезпечення якості вищої освіти(НАЗЯВО) |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2017 р., акредитована до 01.07.2024 р. Сертифікат про акредитацію: НД No 0289366 від 21.08.2017р., термін дії до 01.07.2024 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (8рівень, другий магістерський рівень),Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QFEHEA ( Secondcycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQFLLL(level7) |
Мета програми
Підготовка висококваліфікованих фахівців, які володіють глибокими фундаментальними знаннями та прикладними навичками, що дозволять їм гідно конкурувати на ринку праці завдяки сформованих компетентностей з прийняття ефективних гнучких управлінських рішень в сферах підприємництва, торгівлі та біржової діяльності в умовах їх інноваційних змін
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність |
Об’єкти вивчення: діяльність суб’єктів господарювання підприємницьких, торговельних та/або біржових структур з виробництва та обігу товарів і послуг, яка здійснюється з метою забезпечення їх ефективного управління і розвитку. Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні завдання і проблеми у галузі підприємництва, торгівлі та біржової діяльності або у процесі навчання, що
передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначених умов і вимог. Теоретичний зміст предметної області: теоретикометодологічні, науково-методичні і прикладні засади підприємницької, торговельної та біржової діяльності, які забезпечують прийняття обґрунтованих професійних рішень. Методи, методики та технології: система інноваційних методів, професійних методик та технологій управління. Інструменти та обладнання: інформаційно-комунікаційні системи, прилади та обладнання (комп’ютерна техніка, пакети прикладних програм, програмні продукти тощо).
|
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Спеціальна освіта у сфері підприємництва |
3 | Орієнтація програми | Освітньо-професійна |
4 | Особливості програми | Структура програми передбачає оволодіння фундаментальними знаннями щодо економічних процесів та закономірностей організації, функціонування та розвитку підприємств. Орієнтована на глибоку спеціальну професійну підготовку сучасних підприємців, фахівців у сфері управління, ініціативних та здатних до швидкої адаптації до сучасного бізнес-середовища. Враховує сучасні вимоги до вирішення практичних питань. Формує фахівців з інноваційним перспективним способом мислення, здатних застосовувати існуючі методи дослідження. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Працевлаштування на підприємствах будь-якої організаційно-правої форми, в яких випускники працюють у якості керівників структурних підрозділів або виконавців різноманітних служб апарату управління; в органах державного та місцевого самоврядування; на підприємствах малого та середнього бізнесу, що створені за власною ініціативою, в сфері управління проектами та прорамами на підприємствах, в установах та організаціях, в науково-дослідницьких організаціях, пов’язаних з вирішенням управлінських проблем; в установах системи вищої освіти. |
2 | Продовження освіти | Продовження освіти за третім (освітньо-науковим) рівнем вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти. |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студенто-центроване, проблемно-орієнтоване, професійно-орієнтоване, індивідуальне навчання, самонавчання,електронне (дистанційне) навчання в системах Moodle та Google Class , проведення наукових досліджень. Основними методами навчання є дослідницький, інтерактивний, метод проблемного викладення, евристичний, метод наочності, мозкові штурми, круглі столи з провідними фахівцями.Навчання здійснюється шляхом поєднання лекцій, практичних занять, лабораторних робіт, консультацій, самостійної роботи із розв’язання ситуаційних вправ і кейсів, проведення ділових ігор, міждисциплінарних тренінгів, що розвивають комунікативні та лідерські якості й уміння працювати в команді, організації наукових досліджень (на основі підготовки курсової роботи і кваліфікаційної роботи. |
2 | Система оцінювання | Оцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за системою ECTS. Види контролю: поточний (тематичний та модульний), підсумковий (іспити, заліки, курсова робота, звіт з науково-дослідноїпрактики), атестація (публічний захист кваліфікаційноїроботи). |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначених умов і вимог
2 Загальні компетентності
- ЗК 1. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
- ЗК 2. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
- ЗК 3. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
- ЗК 4. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
- ЗК 5. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків
- ЗК-6. Здатність генерувати нові ідеї, ініціативність та дух підприємництва.
- ЗК-7. Здатність до фундаментального аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів.
- ЗК-8. Здатність свідомо та соціально-відповідально діяти на основі етичних міркувань (мотивів)
- ЗК-9. Здатність поєднувати набуті знання із знаннями в інших функціональних сферах діяльності
- ЗК-10. Здатність працювати в міжнародному контексті
- ЗК-11. Здатність провадження наукових досліджень у професійній та/або інноваційнійдіяльності
3 Фахові компетентності
- СК 1. Здатність розробляти та реалізовувати стратегію розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур.
- СК 2. Здатність проводити оцінювання продукції, товарів і послуг в підприємницькій, торговельній та/або біржовій діяльності
- СК 3. Здатність до ефективного управління діяльністю суб’єктів господарювання в сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності.
- СК 4. Здатність до вирішення проблемних питань і прийняття управлінських рішень у професійній діяльності.
- СК 5. Здатність до ініціювання та реалізації інноваційних проектів в підприємницькій, торговельній та/або біржовій діяльності
- СК 6. Здатність аналізувати, планувати та організувати підприємницьку діяльність в сучасних умовах.
- СК 7. Здатність розробляти та надавати рекомендації щодо напрямків розвитку підприємства, поліпшення фінансово-економічного стану, антикризових заходів.
- СК 8. Знання механізму використання інтелектуального потенціалу як чинника реалізації інноваційної моделі економічного зростання на всіх рівнях економіки.
- СК 9. Здатність вирішувати задачі прогнозування процесів розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур із використанням економіко-математичних методів та інфо рмаційних технологій.
- СК 10. Здатність розробляти та здійснювати заходи щодо інтеграції бізнес-процесів, підвищення їх ефективності та одержання синергетичного ефекту
Програмні результати навчання
- ПР01. Вміти адаптуватися та проявляти ініціативу і самостійність в ситуаціях, які виникають в професійній діяльності.
- ПР02. Визначати, аналізувати проблеми підприємництва, торгівлі і біржової діяльності та розробляти заходи щодо їх вирішення.
- ПР03. Вміти розробляти заходи матеріального і морального заохочення та застосовувати інші інструменти мотивування персоналу й партнерів для досягнення поставленої мети.
- ПР04. Застосовувати бізнес-комунікації для підтримки взаємодії з представниками різних професійних груп.
- ПР05. Вміти професійно, в повному обсязі й з творчою самореалізацією виконувати поставлені завдання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності.
- ПР06. Вміти розробляти та впроваджувати заходи для забезпечення якості виконуваних робіт і визначати їх ефективність.
- ПР07. Визначати та впроваджувати стратегічні плани розвитку суб’єктів господарювання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності.
- ПР08. Оцінювати продукцію, товари, послуги, а також процеси, що відбуваються в підприємницьких, торговельних та/або біржових структурах, і робити відповідні висновки для прийняття управлінських рішень.
- ПР09. Розробляти і приймати рішення, спрямовані на забезпечення ефективності діяльності суб’єктів господарювання у сфері підприємницької, торговельної та/або біржової діяльності.
- ПР10. Вміти вирішувати проблемні питання, що виникають в діяльності підприємницьких, торговельних та/або біржових структур за умов невизначеності та ризиків.
- ПР11. Впроваджувати інноваційні проекти з метою створення умов для ефективного функціонування та розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур
- ПР12. Моделювати і прогнозувати процеси розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур з використанням економіко-математичного інструментарію та інформаційних технологій
- ПР13. Застосовувати знання щодо обліку, класифікації об’єктів інтелектуальної власності, їх використання, охорони та захисту у межах інноваційної моделі на всіх рівнях економіки
- ПР14. Уміння використовувати знання в галузі економіки та управління для здійснення окремих функцій у суміжних сферах діяльності, спілкуватися з експертами з інших галузей, організовувати роботу міждисциплінарної команди
- ПР15. Уміти генерувати нові ідеї щодо розвитку підприємницьких, торговельних та біржових структур і впроваджувати їх
- ПР1 6. – Формувати механізми управління соціальною відповідальністю, організовувати ефективну взаємодію роботодавців з персоналом на засадах соціальної відповідальності