Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Документознавство та інформаційна діяльність
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Диплом магістра, одиничний ступінь, тривалість програми – 90 кредитів ЄКТС, 1 рік 4 місяці |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна
Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національна агенція забезпечення якості вищої освіти |
Період акредитації | Сертифікат про акредитацію серія НД № 0289352 від 21 серпня 2017 р., термін дії – 01.07.2022 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (8 рівень, другий магістерський рівень)
Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Second cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 7) |
Мета програми
Метою програми є формування теоретичних знань та практичних умінь і навичок, достатніх для визначення перспективних напрямів інформаційної діяльності установи, складу і структури документно-інформаційних систем і підготовки науково-обґрунтованих варіантів цілеспрямованої зміни та розвитку електронного документообігу з урахуванням змісту інформаційних потреб їх користувачів. Програма формує у студентів комплекс знань, умінь та навичок фахівців з новими поглядами та способом мислення, лідерськими навичками і готовністю розв’язувати комплексні проблеми, проводити оригінальні самостійні наукові дослідження.
Характеристика програми
1 | Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності)) |
|
|
2 | Орієнтація освітньої програми | Освітньо-професійна. | |
3 | Основний фокус освітньої програми та спеціалізації | Загальна освіта та професійна підготовка у сфері інформаційної, бібліотечної та архівної справи. | |
4 | Особливості програми | Магістри документознавства, інформаційної діяльності отримують магістерську підготовку із узагальненим об’єктом діяльності: документальні та інформаційні системи, керування інформаційними ресурсами органів державного управління та місцевого самоврядування, підприємств, організацій, установ (з метою керування інформацією, зокрема документованою, формування і прогнозування варіантів оперативних та стратегічних управлінських рішень, прийнятих юридичними особами, з використанням новітніх інформаційних технологій). |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Придатність до працевлаштування |
|
|
2 | Подальше навчання | Право продовжити навчання на третьому освітньо-науковому рівні вищої освіти. Право набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти. |
Стиль та методика навчання
1 | Викладання та навчання | Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване навчання, ініціативне самонавчання. Викладання проводиться у вигляді лекцій, лабораторних робіт, семінарів, роботи в малих групах, проведення індивідуальних занять, проходження практики, консультацій з викладачами, електронне навчання в системі Moodle ДонНУ імені Василя Стуса, інтерактивні лекції та практичні заняття. |
2 | Оцінювання | Презентації, звіти про практику, есе, захист лабораторних робіт, контрольні роботи, курсові роботи, усні екзамени. Атестація у вигляді захисту магістерської кваліфікаційної роботи. |
Програмні компетентності
1 Інтегральна компетентність (ІК)
Здатність розв’язувати складні завдання та проблеми в інформаційній, бібліотечній та архівній сфері або у процесі навчання, що передбачає проведення дослідження та/або здійснення інновацій та характеризуються невизначеністю умов і вимог
2 Загальні компетентності (ЗК)
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК-1).
- Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК-2).
- Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми (ЗК-3).
- Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети (ЗК-4).
- Здатність виявляти ініціативу та підприємливість (ЗК-5).
- Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт (ЗК-6).
- Здатність приймати обґрунтовані рішення (ЗК-7).
- Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК-8).
3 Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК)
- Здатність до формування ефективної системи управління інформаційною, бібліотечною та архівною діяльністю (СК-1).
- Здатність організовувати роботу та здійснювати керівництво інформаційно-аналітичними структурними підрозділами на підприємствах, в організаціях та установах, зокрема в архівних та бібліотечних (СК-2).
- Здатність використовувати автоматизовані технології для вирішення практичних, управлінських, науково-дослідних і прогностичних завдань у професійній діяльності (СК-3).
- Здатність застосовувати технології та процедури аналітико-синтетичного опрацювання наукової та управлінської інформації (СК-4).
- Здатність відстежувати тенденції розвитку предметної сфери шляхом проведення аналізу інформаційних потоків та масивів (СК-5).
- Здатність застосовувати комп’ютерні технології з метою вдосконалення професійної діяльності, розуміти принципи проектування та функціонування автоматизованих БД, семантичного вебу, веб-сервісів та соціальних медіа (СК-6).
- Здатність використовувати у фаховій діяльності знання наукових принципів та методів архівознавства та бібліотекознавства, стратегії, моделі, стандарти та методи розвитку й адміністрування бібліотечних та архівних систем (СК‑7).
- Здатність організовувати та реалізовувати маркетингову діяльність інформаційних установ (СК-8).
- Здатність забезпечувати ефективне управління інноваційними проектами (СК-9).
- Здатність визначати специфіку предметної сфери діяльності для формулювання завдань автоматизації інформаційних процесів (СК-10).
- Здатність здійснювати інформаційний моніторинг (СК-11).
- Володіння науково-методичними засадами навчання та інноваційними підходами до фахової підготовки інформаційних фахівців; планування власної науково-педагогічної діяльності (СК-12).
Програмні результати навчання
ЗНАННЯ
- Формувати стратегії системної організації, модернізації, підвищення ефективності управління інформаційною, бібліотечною та архівною діяльністю (РН-1).
- Здійснювати організацію та управління інформаційно-аналітичною діяльністю на підприємствах та установах (РН-2).
- Розробляти проекти автоматизації формування інформаційних ресурсів бібліотечних та архівних установ (РН-3).
- Застосовувати технології створення та підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, вивчення та задоволення інформаційних потреб користувачів (РН-4).
- Здійснювати процедури аналітико-синтетичного опрацювання наукової та управлінської інформації (РН-5).
- Володіти методиками бібліо- та вебометричного аналізу інформаційних потоків та масивів (РН-6).
УМІННЯ
- Розробляти моделі предметної галузі, застосовувати принципи проектування автоматизованих БД, семантичного вебу, веб-сервісів та соціальних медіа в інформаційній діяльності (РН‑7).
- Створювати та реалізовувати затребувані споживачами інформаційні продукти та послуги (РН-8).
- Здійснювати маркетингові дослідження ринку інформаційних продуктів та послуг (РН-9).
- Використовувати прикладні соціокомунікативні технології для організації ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва (РН-10).
- Застосувати законодавчі та нормативні документи, що регулюють функціонування інформаційної сфери (РН-11).
- Використовувати знання та навички щодо проведення збору даних, моделювання документно-інформаційних систем і їх ресурсів при аналізі конкурентоспроможності установи (РН-12.).
- Застосовувати прикладне програмне забезпечення для вирішення управлінських та/або наукових завдань на основі поєднання інтелектуальних здібностей людини з функціональними можливостями інформаційних систем (РН-13).
- Використовувати методи проведення експертизи цінності, систематизації, обліку документів та формування архівних фондів (РН-14).
КОМУНІКАЦІЇ
- Застосовувати законодавство, що регулює управління авторськими правами в інформаційній галузі (РН-15).
АВТОНОМІЯ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
- Володіти культурою мислення, вміти узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням (РН-16).