Освітня програма
Бізнес-аналітика
Профіль освітньої програми
| Тип ступеня та обсяг програми | Диплом бакалавра, одиничний, 240 кредитів ЄКТС, термін навчання 3 роки 10 місяців | 
| Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Економічний факультет, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine, Faculty of Economics | 
| Акредитаційна організація | Національна агенція забезпечення якості вищої освіти | 
| Період акредитації | Сертифікат про акредитацію НД No0289330, від 21.08.2017р.термін дії -01.07.2026р | 
| Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України -7рівень, перший бакалаврський рівень. Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA –перший цикл, (First cycle). Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL –6 рівень, (level 6).  | 
Мета програми
Підготовка бакалаврів у сфері економіки, які володіють інноваційним способом мислення, відповідними компетентностями, необхідними для комплексного аналізу, моделювання, прогнозуваннята ефективного управління економічними системами.
Характеристика програми
| 1 | Предметна область / Спеціальність | Теоретичний зміст предметної області ґрунтується на інтеграції гуманітарної, соціально-економічної, математичної та професійно-практичної підготовки.Практичний зміст включає знання з основних економічних категорій та понять; базується на принципах економічної теорії, дозволяє визначити тенденції та закономірності розвитку бізнес-процесів та соціально-економічних систем, обґрунтовувати та приймати управлінські рішення 05 Соціальні та поведінкові науки051 Економіка (Economics) Цикл загальної підготовки та цикл професійної та практичної підготовки 32% :68%. | 
| 2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Загальна. | 
| 3 | Орієнтація програми | Освітньо-професійна | 
| 4 | Особливості програми | 
  | 
Працевлаштування та продовження освіти
| 1 | Працевлаштування | Економіст (широкого профілю –за класифікатором професій), аналітик (товарний ринок, фінанси, банківська діяльність, комп’ютерні комунікації, програмне забезпечення), фахівець з ефективності підприємництва, фахівець з інформаційних технологій, з управління проектами та програмами –на підприємствах та в установах різних форм власності і галузевої приналежності, у відділах, департаментах, управліннях державних органів влади міського, районного і національного рівня. | 
| 2 | Продовження освіти | Можливість продовжувати освіту за другим (магістерським) рівнем вищої освіти, а також підвищувати кваліфікацію та отримувати додаткову післядипломну освіту. | 
Стиль та методика навчання
| 1 | Студентоцентроване навчання, інтерактивне навчання, проблемно-орієнтоване навчання, самонавчання, індивідуальне навчання тощо. | Стратегії та методи навчання: студентоцентроване та проблемно-орієнтовне навчання, дистанційне навчання за допомогою системи Moodle, самонавчання, навчання на основі власних досліджень, навчання під керівництвом викладача, індивідуальне навчання.
 Викладання проводиться у вигляді: лекцій, мультимедійних лекцій, інтерактивних лекцій, семінарів, лабораторних робот, онлайн-консультацій, індивідуальних занять,практичних занять із розв’язанням ситуаційних завдань, використанням кейс-методів, упровадженням інформаційно-комунікаційних технологій на основі мережі Інтернет, ділових ігор, тренінгів, що розвивають навички та творчі здібностіаналітика  | 
| 2 | Система оцінювання | Поточний контроль:усне опитування, тестовий контроль, презентація індивідуальних завдань, модульний контроль.
 Підсумковий контроль: усні (письмові) екзамени та заліки з урахуванням накопичених балів поточного контролю; захист звіту з практики; захист курсової роботи. Атестація:у формі складання двох комплексних атестаційних екзаменів  | 
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері економіки та у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки, IT-технологій та програмних продуктів.
2 Загальні компетентності
- ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
 - ЗК2. Здатність зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
 - ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
 - ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
 - ЗК5. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
 - ЗК6. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
 - ЗК7. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
 - ЗК8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
 - ЗК9. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
 - ЗК10. Навички міжособистісної взаємодії.
 - ЗК11. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
 - ЗК12. Здатність вчитися та оволодівати новими знаннями
 
3 Фахові компетентності
- СК1. Здатність виявляти знання та розуміння проблем предметної області, основ функціонування сучасної економіки на мікро-, мезо-, макро-та міжнародному рівнях.
 - СК2. Здатність здійснювати професійну діяльність у відповідності з чинними нормативними та правовими актами.
 - СК3. Розуміння основних особливостей провідних наукових шкіл та напрямів економічної науки.
 - СК4. Здатність пояснювати економічні та соціальні процеси і явища на основі теоретичних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати.
 - СК5. Розуміння особливостей сучасної світової та національної економіки, їх інституційної структури, обґрунтуваннянапрямів соціальної, економічної та зовнішньоекономічної політики держави.
 - СК6. Здатність застосовувати економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач, вдосконалювати процеси економічних розрахунків за допомогою сучаснихпрограмнихпродуктів.
 - СК7. Здатність застосовувати комп’ютерні технології та програмне забезпечення з обробки даних для вирішення економічних завдань, аналізу інформації та підготовки аналітичних звітів.
 - СК8. Здатність аналізувати та розв’язувати завдання у сфері економічних та соціально-трудових відносин.
 - СК9. Здатність прогнозувати на основі стандартних теоретичних та економетричних моделей соціально-економічні процеси.
 - СК10. Здатність обробляти великі масиви даних за допомогою комп’ютерних технологій, виявляти закономірності і зв’язки, які неможливо побачити при звичайному аналізі.
 - СК11. Здатність обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей економічних систем і процесів та із застосуванням сучасного методичного інструментарію.
 - СК12. Здатність самостійно виявляти проблеми економічного характеру при аналізі конкретних ситуацій, пропонувати способи їх вирішення.
 - СК13. Здатність проводити економічний аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, оцінку їх конкурентоспроможності.
 - СК14. Здатність використовувати економіко-математичні методи для оцінки ризиків, ведення бізнесу, бізнес-процесів та прийняття управлінських рішень.
 - СК15.Здатність використовувати пакети фахових прикладних програм для аналізу, моделювання та прогнозування.
 - СК16.Здатність виконувати наочний аналіз за допомогою засобів візуальної аналітики.
 
Програмні результати навчання
- ПРН1.Асоціювати себе як члена громадянського суспільства, наукової спільноти, визнавати верховенство права, зокрема у професійній діяльності, розуміти і вміти користуватися власними правами і свободами, виявляти повагу до прав і свобод інших осіб, зокрема, членів колективу.
 - ПРН2.Відтворювати моральні, культурні, наукові цінності, примножувати досягнення суспільства в соціально-економічній сфері, пропагувати ведення здорового способу життя.
 - ПРН3.Знати та використовувати економічну термінологію, пояснювати базові концепції мікро-та макроекономіки.
 - ПРН4.Розуміти принципи економічної науки, особливості функціонування економічних систем.
 - ПРН5.Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади).
 - ПРН6.Демонструвати здатність застосовувати засоби візуальної аналітики для наочного представлення результатів аналізу та необхідних управлінських рішень.
 - ПРН7.Пояснювати моделі соціально-економічних явищ з погляду фундаментальних принципів і знань на основі розуміння основних напрямів розвитку економічної науки.
 - ПРН8.Застосовувати відповідні економіко-математичні методи та моделі длявирішення економічних задач.
 - ПРН9.Усвідомлювати основні особливості сучасної світової та національної економіки, інституційної структури, напрямів соціальної, економічної та зовнішньоекономічної політики держави.
 - ПРН10.Проводити аналіз функціонування тарозвитку суб’єктів господарювання, визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники які характеризують результативність їх діяльності.
 - ПРН11.Вміти аналізувати процеси державного та ринкового регулювання соціально-економічних і трудових відносин.
 - ПРН12.Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати.
 - ПРН13.Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання соціально-економічних даних, збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та соціальні показники.
 - ПРН14.Визначати необхідні комп’ютерні програми для обробки великих масивів даних з метою виявлення нових закономірностей та тенденцій.
 - ПРН15.Демонструвати базові навички креативного та критичного мислення у дослідженнях та професійному спілкуванні.
 - ПРН16.Визначати економіко-математичні методи та моделі для оцінки ризиків ведення бізнесу, бізнес-процесів та прийняття управлінських рішень.
 - ПРН17.Виконувати міждисциплінарний аналіз соціально-економічних явищ і проблем в однієї або декількох професійних сферах з врахуванням ризиків та можливих соціально-економічних наслідків.
 - ПРН18.Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність.
 - ПРН19.Використовувати інформаційні та комунікаційні технології для вирішення соціально-економічних завдань, підготовки та представлення аналітичних звітів.
 - ПРН20.Оволодіти навичками усної та письмової професійної комунікації державною та іноземною мовами.
 - ПРН21.Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик економічних систем різного рівня, а також особливостей поведінки їх суб’єктів.
 - ПРН22.Демонструвати гнучкість та адаптивність у нових ситуаціях, у роботі із новими об’єктами, та у невизначених умовах.
 - ПРН23.Показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне, креативне, самокритичне мислення.
 - ПРН24.Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та свідомо на основі етичних принципів, цінувати та поважати культурне різноманіття, індивідуальні відмінності людей.
 

