Освітня програма
Біохімія
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 120 кредитів ЄКТС, 1 рік 9 місяців |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2014 р. Акредитована на 10 років Сертифікат про акредитацію: НД-IV № 0273084._____________________ серія, номер Рішення Акредитаційної комісії від_______ 03.06.2014 протокол № 109, до 01.07.2024р. дата, термін дії |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (7 рівень, другий магістерський рівень), Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QFEHEA (Second cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQFLLL (level 7) |
Мета програми
Підготовка фахівців, що мають поглиблені знання та розуміння понять, явищ і закономірностей, отриманих на рівні бакалавра хімії, та можуть застосовувати цей базис для розвитку і використання ідей у дослідницькому контексті. Забезпечення переліку компетентностей, що дадуть можливість працевлаштування як професіональних біохіміків в галузі хімічної та пов’язаних із нею промисловостей або в науково-освітній сфері. Забезпечення знань та компетентностей, що дадуть доступ до освітніх програм третього циклу.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | 10 Природничі науки, 102 Хімія |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Спеціальна освіта в галузі біохімії |
3 | Орієнтація програми | Дослідницька, СО Магістр |
4 | Особливості програми | Науково-дослідницька діяльність. Мобільність за програмою ТЕМПУС-ТАСІС, ЕРАЗМУС МУНДУС та ін.– рекомендується, але не є обов’язковою |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Науково-дослідницька, науково-виробнича, викладацька діяльність. |
2 | Продовження освіти | Навчання на третьому науково-освітньому рівні (доктор філософії); Набуття часткових кваліфікацій за іншими спеціальностями в системі післядипломної освіти. |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Проблемно-орієнтоване навчання, з елементами самонавчання. Викладання проводиться у вигляді: лекцій, мультимедійні лекцій, практичних занять, лабораторних робіт, самостійного навчання, тощо. |
2 | Система оцінювання | Усні та письмові екзамени, заліки, захист звіту з практики, виконання наукових досліджень, захист магістерської роботи. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері творення, тлумачення, реалізації права у професійні діяльності та у процесі навчання.
2 Загальні компетентності
- знання і розуміння предметної області та розуміння професії (ЗК-1);
- здатність навчатися та самонавчатися (ЗК-2);
- здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології (ЗК-3);
- здатність знаходити, обробляти та аналізувати інформацію з різних джерел (ЗК-4);
- здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК-5);
- здатність виявляти, ставити і вирішувати проблеми (ЗК-6);
- здатність застосувати знання на практиці (ЗК-7);
- здатність до усного та письмового спілкування рідною та іноземною мовами (ЗК-8);
3 Фахові компетентності
- здатність застосовувати знання про сучасні досягнення в області біохімії (CК-1);
- здатність генерувати нові ідеї і методичні рішення (CК-2);
- здатність використовувати навички роботи з комп’ютером та знання й уміння в галузі сучасних інформаційних технологій для рішення експериментальних і практичних завдань (CК-3);
- уміння застосовувати математичні знання для освоєння теоретичних основ і практичного застосування теоретичних і практичних методів аналізу біологічних систем (CК-4);
- уміння застосовувати сучасні експериментальні методи (біологічні, фізичні, хімічні, фізико-хімічні, комп’ютерного моделювання) в лабораторних умовах та в умовах виробництва (CК-5);
- володіння основами експлуатації та технічного обслуговування спеціального обладнання (CК-6);
- знання та володіння методами опису, ідентифікації та класифікації об’єктів професійної діяльності (CК-7);
- володіння навичками формування навчального матеріалу, читання лекцій, готовність до викладання у вищих навчальних закладах і керівництву науково-дослідницькою роботою студентів; вміння представляти навчальний матеріал в усній, письмовій і графічній формі (CК-8).
Програмні результати навчання
Знання:
- демонструвати систематичне розуміння аспектів біохімії, а також концепцій, принципів та сучасних теорій в обраній сфері вивчення (ПРН3-1);
- знати принципи, процедури та методи дослідження, що використовуються при аналізі та вивченні структури і властивостей хімічних сполук, що входять до складу біологічних систем (ПРНЗ-2);
- встановлювати зв’язок між структурою та властивостями досліджуваних об’єктів та/або їх складових (ПРНЗ-3).
Уміння:
- демонструвати здатність розуміти, проектувати, здійснювати та розвивати основний процес дослідження в області хімії та біохімії (ПРНУ-1);
- аналізувати інформацію, отриману при виконанні власного наукового дослідження, а також отриману з літературних джерел (ПРНУ-2);
- співставляти власні наукові результати з отриманими іншими дослідниками (ПРНУ-3);
- обробляти дані, отримані при проведенні експерименту, в тому числі з використанням спеціалізованого програмного забезпечення (ПРНУ-4);
- узагальнювати результати власного дослідження у вигляді наукових публікацій, магістерської роботи (ПРНУ-5);
- оцінювати і захищати результати досліджень перед поінформованою аудиторією (ПРНУ-6);
- здійснювати планування і проведення навчальних занять (ПРНУ-7).
- демонструвати майстерність володіння навичками і методами в полі власного дослідження (ПРНУ-8);
- інтерпретувати дані, отримані в результаті лабораторних спостережень і вимірювань, з точки зору їх значимості і зв’язків з відповідними гіпотезами, теоріями (ПРНУ-9);
- оцінювати ризики, пов’язані з використанням хімічних речовин та лабораторних процедур (ПРНУ-10);
- обирати методи і процедури, які будуть оптимальними при виконанні наукових досліджень (ПРНУ-11);
- оцінювати методики експерименту й дані для визначення обґрунтованості висновків або потреби в доопрацюванні експерименту (ПРНУ-12);
Комунікація:
- використовувати засоби комунікації (документи, семінари, конференції) для отримання нових знань (ПРНК-1);
- демонструвати самостійність і відповідальність при прийнятті рішень, в тому числі при здійсненні дослідницької діяльності(ПРНК-2);
- розуміти іншомовні наукові тексти з біохімії (ПРНК-3);
- представляти результати власного наукового дослідження українською мовою та однією з поширених європейських мов в усній та письмовій формах (ПРНК-4);
- дотримуватись загальноприйнятих етичних норм і стандартів професійної етики (ПРНК-5);
- ланувати і виконувати науково-дослідницьку роботу (ПРНК-6).
Автономія та відповідальність
- Здатність вести професійну діяльність з найменшими ризиками для навколишнього середовища (ПРНАВ-1).
- Здатність діяти соціально відповідально та громадянсько свідомо на основі етичних міркувань (ПРНАВ-2).
- Здатність вчитись самостійно та самовдосконалюватися, нести відповідальність за власні судження та результати (ПРНАВ-3).
- Здатність приймати обґрунтовані рішення та рухатися до спільної мети (ПРНАВ-4).