Освітня програма
Цифрова журналістика
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Другий (магістерський) рівень, одиничний, тривалість програми – 90 кредитів ЄКТС, 1 рік 4 місяці |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2019 р., акредитована на 10 р. з 2016. Сертифікат про акредитацію: НД- ІV №0280836, від 12.12.2016 р. – до 01.07.2026 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (7 рівень, другий магістерський рівень), Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Second cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 7) |
Мета програми
Формування здатності випускника до ефективної інформаційно-комунікативної діяльності в цілісній мультимедійній медіа-системі, до виконання завдань в галузі соціальних комунікацій на мультимедійних платформах із використанням кросмедійних технологій, здійснення наукових та науково-прикладних досліджень в сфері соціальних комунікацій.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Об’єкти вивчення: соціальні комунікації в різних виявах і видах функціонування на мультимедійних платформах із використанням кросмедійних технологій; продукти соціального комунікування; аудиторія та інші споживачі (користувачі) цих продуктів: цифрова журналістика та медіакомунікації. Підготовка до здійснення медіа-діяльності, виконання науково-дослідницької роботи за фахом, а також адміністративної роботи в ЗМК. Випускник має володіти широким спектром методів, інструментів, методик і цифрових технологій, що використовують у сфері соціальних комунікацій. |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Комбінована |
3 | Орієнтація програми | Освітньо-професійна |
4 | Особливості програми | Ступенева освітньо-професійна програма передбачає підготовку журналіста та редактора мультимедійних ЗМК; проходження науково-дослідної та медіаосвітньої практики; обов’язкову участь у щорічних Всеукраїнських наукових студентських конференціях «Актуальні проблеми розвитку засобів масової комунікації у сучасній Україні», які проводить кафедра журналістики з виданням збірників тез та обов’язкове написання й друк дослідницьких статей у цьому та інших виданнях для молодих журналістикознавців; можливість стажування протягом навчання на мультимедійних платформах із використанням кросмедійних технологій в Прес-центрі ДонНУ імені Василя Стуса, корпоративному виданні «Університетські вісті», у «Productions studio – ДонНУ», всеукраїнських та регіональних медіа; участь у тренінгових медіа-програмах як в якості учасника, так і в якості тренера. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | 2451.2/20294 Ведучий програми 2451.2/23045 Коментатор 2451.2/23124 Кореспондент 2451.2/24187 Оглядач 1238 Керівник проектів та програм Редактор мультимедійних ЗМК |
2 | Продовження освіти | Можливість продовження навчання на третьому освітньому рівні – в аспірантурі. |
Стиль та методика навчання
1 | Студентоцентроване навчання, інтерактивне навчання, проблемно-орієнтоване навчання, самонавчання, індивідуальне навчання тощо. | Основним принципом навчання є студентоцентрованість. Форми навчання: академічне навчання, проблемно-орієнтоване та проектне навчання, індивідуальне навчання з елементами самонавчання, інтерактивне навчання. Викладання проводиться у вигляді: лекцій, мультимедійних лекцій, практичних занять та семінарів, самостійного виконання дослідницьких завдань під керівництвом викладача, онлайн- та офлайн-консультацій, індивідуальних занять. |
2 | Система оцінювання | Усні та письмові екзамени, заліки, захист звітів з практики, презентації, поточне оцінювання, захист курсової роботи (проекту), захист кваліфікаційної роботи – атестація. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
ІК 1: здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми в галузі соціальної комунікації, що передбачає застосування теорій, методів і інструментарію журналістикознавчої науки та масової комунікації.
2 Загальні компетентності
- ЗК 1: здатність до формування активної громадянської позиції; громадська та соціальна активність; здатність діяти соціально відповідально та свідомо, в правовому полі згідно до чинного законодавства України;
- ЗК 2: здатність до аналізу та синтезу, до генерування нових ідей (креативність);
- ЗК 3: здатність до розуміння, наукового вивчення та висвітлення в медіа складних політичних, економічних, ментальних проблем розвитку суспільства;
- ЗК 4: здатність відповідально приймати обґрунтовані рішення;
- ЗК 5: здатність розробляти проекти та управляти ними;
- ЗК 6: здатність до фахового спілкування державною мовою та іноземною мовою; до використання іноземних мов у популяризації своєї дослідницької та/або інноваційної роботи;
- ЗК 7: здатність самостійно набувати нові знання та уміння за допомогою комп’ютерних технологій і використовувати їх у практичній діяльності, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
3 Фахові компетентності
- ФК 1: здатність використовувати спеціалізовані концептуальні знання з соціальних комунікацій, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень в інноваційній діяльності та дослідницькій роботі;
- ФК 2: здатність критично осмислювати проблеми у професійній діяльності чи дослідницькій роботі на межі предметних галузей;
- ФК 3: здатність виконувати складні завдання і вирішувати складні проблеми, що потребує оновлення та інтеграції знань;
- ФК 4: здатність формувати інформаційний контент, створювати та поширювати його на мультимедійних платформах, оцінювати та аналізувати інформаційний продукт;
- ФК 5: здатність до системного розуміння інформаційно-безпекових процесів та засобів впровадження захисту інформації;
- ФК 6: здатність проводити дослідницьку та інноваційну діяльність у галузі соціальних комунікацій;
- ФК 7: вміння використання кросмедійних технологій у професійній діяльності;
- ФК 8: здатність до володіння процесами управління інформацією та до організації журналістської та редакційної діяльності;
- ФК 9: здатність ефективно просувати створений медійний продукт, володіти іміджевими та брендінговими інструментами.
Програмні результати навчання
- ПРН-З-1. Вміти використовувати спеціалізовані концептуальні знання з соціальних комунікацій, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень в інноваційній діяльності та дослідницькій роботі;
- ПРН-К-1. Застосовувати інноваційні методології соціальних комунікацій у фаховій діяльності: журналістській та дослідницькій.
- ПРН-У-1. Відтворювати інформаційні та комунікаційні технології.
- ПРН-К-2. Використовувати державну та іноземну мови в професійній діяльності на високому рівні.
- ПРН-У-2. Застосовувати знання в галузі цифрової журналістики у професійній діяльності.
- ПРН-К-3. Використовувати при створенні власного інформаційного продукту провідні ідеї політологічних студій.
- ПРН-К-4. Використовувати при створенні власного інформаційного продукту провідні ідеї етнологічних студій.
- ПРН-К-5. Впроваджувати інформаційно-безпекові технології та методи захисту інформації у фаховій діяльності.
- ПРН-У-3. Генерувати інформаційний контент, створювати та поширювати його на мультимедійних платформах.
- ПРН-У-4. Практикувати впровадження нових кросмедійних технологій.
- ПРН-К-6. Дотримуватися інтересів аудиторії, враховувати адресацію інформації та спеціалізовані інформаційні потреби.
- ПРН-З-2. Оцінювати отримані знання з погляду можливості їх застосування в професійній діяльності.