Освітня програма
Управління відновленням територій та регіональним розвитком
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, обсяг програми – 90 кредитів ЄКТС; 1 рік 4 місяці |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Акт узгодження переліку спеціальностей. Ліцензія АЕ №636063 від 10.03.2015 р., термін дії – до 01.07.2024 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (7 рівень, другий магістерський рівень); Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Secondcycle); Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 7) |
Мета програми
Підготовка фахівців з вищої освіти у сфері управління та адміністрування, які володіють фундаментальними теоретико-методологічними знаннями і практичними фаховими навичками з вирішення завдань ефективного функціонування територіально-адміністративних одиниць.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | 281 Публічне управління та адміністрування
Міждисциплінарна. Блок дисциплін загальної підготовки – 30%. Блок дисциплін професійно-практичної підготовки – 70%. |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Спеціальна |
3 | Орієнтація програми | Професійна |
4 | Особливості програми | Стажування, навчання, практика в органах виконавчої влади і органах самоврядування України і Польщі. |
Академічна мобільність студентів у межах Договору про співпрацю з Познанським економічним університетом (Республіка Польща).
Залучення до спільної діяльності лекторів-практиків і представників органів публічної влади; зарубіжних лекторів; керівників-практиків з підприємств.
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Магістр з публічного управління та адміністрування підготовлений та здатний обіймати посади керівників, провідних і головних спеціалістів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, ЗВО, академічних установах і бізнес-структурах різних галузей. Може обіймати посади радника, консультанта; спеціаліста виконавчих органів сільських, селищних рад і громад; спеціаліста зі зв’язків із громадськістю. |
2 | Продовження освіти | Можливості навчання на наступному (третьому) освітньо-науковому рівні |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване, професійно-орієнтоване, індивідуальне навчання, самонавчання, проведення наукових досліджень. Викладання відбувається у вигляді: лекційних, практичних занять, консультацій. Методи: розв’язання ситуаційних завдань, використання кейс-технологій, ділових ігор, тренінгів, проблемний метод. |
2 | Система оцінювання | Оцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за системою ECTS. Види контролю: поточний (тематичний та модульний), підсумковий (іспити, заліки, звіт з магістерської практики, захист курсової та магістерської роботи). |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в адміністративній діяльності, які спрямовані на суспільний розвиток і передбачають застосування певних теорій та методів науки публічного управління та адміністрування.
2 Загальні компетентності
- ЗК 1 Здатність до фундаментального аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів.
- ЗК 2 Здатність до самостійної роботи та самостійного приймання управлінських рішень, здатність нести відповідальність за їх реалізацію.
- ЗК 3 Здатність до навчання, готовність підвищувати рівень своїх знань і професійних компетенцій.
- ЗК 4 Здатність працювати в команді, вести наукові дискусії, переконувати та впливати на інших учасників групових процесів, демонструвати широкий спектр пізнавальних, правових і інтелектуальних навичок.
- ЗК 5 Уміння застосовувати інформаційні технології в публічному адмініструванні.
- ЗК 6 Володіння усною і письмовою українською мовою, використання іноземної мови у професійній діяльності.
- ЗК 7 Навички публічних комунікацій і взаємодії з громадськістю.
- ЗК 8 Уміння працювати в групах, управляти змінами, конфліктами та стресовими ситуаціями.
- ЗК 9 Здатність виявляти загальні тенденції та можливості розвитку публічної організації, адаптуватися до нових ситуацій у професійній діяльності, генерувати нові ідеї, обґрунтовувати їх доцільність.
- ЗК 10 Здатність поєднувати набуті знання із знаннями в інших функціональних сферах діяльності.
- ЗК 11 Здатність провадження наукових досліджень у професійній та/або інноваційній діяльності.
- ЗК 12 Здатність до системного мислення та самовдосконалення, формування стійкого світогляду, наполегливість у досягненні мети, адаптивність, комунікабельність, креативність, толерантність.
- ЗК 13 Здатність свідомо та соціально-відповідально діяти на основі етичних міркувань з урахуванням національних, історичних, культурних, економічних та соціальних особливостей регіонів країни.
3 Фахові компетентності
- СК 1 Уміння на основі аналізу та синтезу інформації приймати рішення, розробляти та реалізовувати проекти у публічному врядуванні.
- СК 2 Визначати особливості економічного розвитку регіонів в умовах глобалізації і регіоналізації.
- СК 3 Уміння розробляти пропозиції з організації сучасного врядування та управління на основі знань про політичні та адміністративні системи країн-членів ЄС.
- СК 4 Уміння використовувати механізми інформаційних технологій електронного урядування в різних сферах публічного адміністрування.
- СК 5 Здатність розробляти та застосовувати інструментарій аналізу політики та організаційних форм залучення громадськості до процесів опрацювання інформації та визначення напрямків розвитку публічних організацій.
- СК 6 Знати законодавчу базу з питань державного регулювання розвитку регіонів, процесу децентралізації державної влади.
- СК 7 Знати принципи формування планів та програм соціально-економічного розвитку регіону.
- СК 8 Знання сучасних моделей публічного управління регіональним розвитком в умовах інтеграції і глобалізації.
- СК 9 Знання механізму використання інтелектуального потенціалу як чинника реалізації інноваційної моделі економічного зростання регіону.
- СК 10 Знання про цілі, засоби і методи проведення аудиту територій.
- СК 11 Знання напрямків і методів управління відновленням територій.
- СК 12 Здатність застосовувати брендинговий інструментарій в управлінні розвитком територій.
- СК 13 Знання механізму використання інтелектуального потенціалу як чинника реалізації інноваційної моделі економічного зростання.
- СК 14 Розуміння необхідності забезпечення безперервного підвищення якості життя населення території
Програмні результати навчання
- ПРН 1 Знання інформаційно-пошукових ресурсів у системі засобів масової комунікації, організаційно-функціональних, програмно-технологічних та лінгвістичних засобів системно-мережевої взаємодії.
- ПРН 2 Уміння спілкуватися усно і письмово українською мовою, використовувати іноземну мову для забезпечення результативної професійної діяльності.
- ПРН 3 Уміння розробляти комунікаційні заходи публічного адміністрування у сфері фінансів, бюджетування і тендерних закупівель.
- ПРН 4 Здатність організовувати підготовку, презентації та поширення спеціалізованої інформації про діяльність публічної організації, використовуючи комунікаційні PR-технології.
- ПРН 5 Здатність підтримувати врівноважені стосунки з членами колективу та команди, нести відповідальність за розвиток їхніх професійних знань та практичних навичок.
- ПРН 6 Уміння застосовувати методичний інструментарій для оцінювання тенденцій та можливостей розвитку публічної організації, створювати та аналізувати базу даних щодо впливу факторів зовнішнього і внутрішнього середовища організації.
- ПРН 7 Уміння використовувати знання в галузі управління для здійснення окремих функцій у суміжних сферах діяльності, спілкуватися з експертами з інших галузей, організовувати роботу міждисциплінарної команди.
- ПРН 8 Формування та забезпечення функціонування ефективної мережі інформаційних ресурсів, уміння використовувати методи збирання соціальної інформації (спостереження, аналіз документації, опитування, тестування, соціометрія та ін.) і методи кількісної та якісної обробки даних (математичні, статистичні та ін.).
- ПРН 9 Уміння використовувати принципи ефективного публічного урядування, організовувати взаємоузгоджене функціонування виборних та призначених органів управління.
- ПРН 10 Уміння використовувати проектний підхід в публічному урядуванні, формулювати мету, завдання, обґрунтовувати ресурсне забезпечення проекту, складати календарний план за допомогою використання методів управління проектом у часі.
- ПРН 11 Уміння аналізувати динаміку і структуру показників економічного розвитку регіону, галузі, відповідної господарської структури, руху грошових потоків та здійснювати контроль фінансових розрахунків.
- ПРН 12 Здатність оцінювати процеси глобалізації та регіоналізації як новітніх тенденцій соціально-економічних перетворень.
- ПРН 13 Уміння застосовувати знання з державної та регіональної політики щодо розвитку процесів публічного врядування в Україні та в країнах Європейського Союзу з метою розроблення практичних пропозицій.
- ПРН 14 Уміння застосовувати інформаційні ресурси при прогнозуванні та плануванні просторового розвитку
- ПРН 15 Знання організаційних форм залучення громадськості до процесів ефективного врядування на рівні регіонів, уміння організовувати моніторинг діяльності публічної організації, формувати систему показників та критеріїв, здійснювати їх ідентифікацію.
- ПРН 16 Уміння здійснювати комплексний аналіз рівня готовності органів управління загальнодержавного, регіонального або галузевого рівня до впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
- ПРН 17 Діяти соціально відповідально, усвідомлюючи національні, історичні, культурні, економічні та соціальні особливості регіонів країни.
- ПРН 18 Застосовувати знання щодо обліку, класифікації об’єктів інтелектуальної власності у межах інноваційної моделі розвитку регіонів, способи їх охорони та захисту.
- ПРН 19 Застосовувати брендинговий інструментарій у процесі проведення маркетингових досліджень і підвищення привабливості конкретних територій.
- ПРН 20 Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність.
- ПРН 21 Здатність орієнтуватися в процесах створення кращих умов для економічного зростання та нових робочих місць, підвищення якості життя населення території.
- ПРН 22 Уміння розробляти та впроваджувати план стратегічного розвитку території.
- ПРН 23 Уміння застосовувати інструментарій правового регулювання господарських відносин для підвищення ефективної діяльності суб’єктів господарювання.