Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Освітні, педагогічні науки
Профіль освітньої програми
Тип диплому та обсяг програми (в кредитах ЄКТС) | Диплом магістра, одиничний ступінь, тривалість програми – 90 кредитів ЄКТС, термін навчання 1 рік 4 місяці |
Заклад вищої освіти | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти |
Період акредитації | Сертифікат про акредитацію НД № 0289383 від 21 серпня 2017 р., термін дії – 01 липня 2024 р. |
Рівень програми | НРК України – 8 рівень, QF EHEA – Second cycle, EQF LLL – level 7, рівень освіти – другий (магістерський) |
Обмеження щодо форм навчання | Навчання тільки за заочною формою |
Мета програми
Підготувати висококваліфікованого конкурентоспроможного керівника-професіонала у сфері освіти та виробничого навчання, який розвивається як: Особистість, Лідер, Інноватор, Інтелектуал.
Характеристика програми
1 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Спеціальна освіта в галузі 01 Освіта / Педагогіка
Акцент на підготовці сучасного керівника у галузі освіти, який розвивається як: Особистість – володіє багатим морально-культурно-гуманістичним потенціалом, має властивість впливати на людей емоційно, є носієм певної культури; Лідер – викликає довіру, продукує ідеї, уміє переконувати й об’єднувати навколо себе людей для досягнення загальних цілей; приймає оптимальні рішення та несе за них відповідальність; допомагає підлеглим та сприяє роботі в команді; створює дух солідарності й співробітництва; Інноватор – володіє стратегічним мисленням; ініціює перетворювальні дії, здатний забезпечувати стабільне функціонування та розвиток закладу освіти, високу якість надання освітніх послуг; спроможний долати стереотипи, має властивість забезпечувати вагомими аргументами для дій; Інтелектуал – володіє відповідним рівнем освіти і професіоналізму, здатний створити атмосферу інтелектуальної колегіальності. |
2 | Особливості програми | Підготовка керівних педагогічних працівників до стратегічного управління закладом освіти як відкритою соціально-педагогічною системою. Формування критичного мислення здобувача вищої освіти як інструменту для досягнення успіху в його професійній діяльності.
Практична підготовка підсилюється завдяки науково- дослідній практиці за спеціальністю в установах різного типу. Підготовка, опублікування та апробація науково- методичних праць із фаху. |
Працевлаштування
Місцем працевлаштування є освітні заклади різних форм власності у сфері освіти та виробничого навчання: дошкільні заклади освіти, заклади загальної середньої та позашкільної освіти, навчальні центри, заклади професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти (коледжі, академії, інститути, університети); науково-дослідні інститути (центри, лабораторії); органи управління освітою.
Випускник може обіймати посаду: керівника, заступника керівника закладу освіти усіх типів; керівника, заступника керівника структурного підрозділу закладу освіти; директора (завідувача, начальника), завідувача відділу, лабораторії, кабінету.
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Викладання та навчання за освітньо-професійною програмою здійснюється на засадах студентоцентрованого та андрагогічного підходів, технологій проблемного і диференційованого, дистанційного і розвивального навчання, інформаційно- комунікаційних технологій, технологій критичного мислення, технологій самоосвіти.
Викладання проводиться у формі лекцій, практичних занять, семінарів, роботи в малих групах, проведення індивідуальних і групових консультацій, проходження практики, самонавчання через електронне модульне середовище навчального процесу ДонНУ імені Василя Стуса. В освітньому процесі застосовуються інтерактивні методи навчання. |
2 | Система оцінювання | Визначена «Порядком оцінювання знань здобувачів вищої освіти у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса». Форми контролю: усні та письмові екзамени, захист звітів з практик, наукова робота здобувача, виконання індивідуального творчого завдання / проєкту, усне опитування, письмовий контроль (у тому числі електронний). |
Програмні компетентності
1 Інтегральна компетентність (ІК)
Здатність розв’язувати складні завдання та проблеми в галузі освітніх, педагогічних наук, професійній діяльності, в процесі навчання, що передбачає проведення досліджень, застосування відповідних освітніх, педагогічних інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
2 Загальні компетентності (ЗК)
- ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
- ЗК2. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
- ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел, усвідомлення норм академічної доброчесності.
- ЗК4. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
- ЗК5. Навички міжособистісної взаємодії.
- ЗК6. Здатність діяти соціально відповідально і свідомо.
- 3 Фахові (спеціальні) компетентності
3 Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК)
- СК1. Обізнаність з різними рівнями суб’єкт-суб’єктної взаємодії учасників освітнього процесу.
- СК2. Розуміння цілей і особливостей освітніх систем.
- СК3. Здатність аналізувати й структурувати проблеми закладу освіти, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію.
- СК4. Здатність оперувати ключовими поняттями, категоріями та принципами якістю освіти.
- СК5. Здатність керувати освітніми практико орієнтованими проєктами.
- СК6. Здатність застосовувати знання правил і процедур забезпечення якості освіти.
- СК7. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими заклад освіти визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани.
- СК8. Здатність оперувати категоріально-понятійним апаратом психології управління.
- СК9. Здатність до управління закладом освіти та її розвитком.
- СК10. Здатність застосовувати управлінські навички у сфері фінансово-економічної діяльності закладу освіти.
- СК11. Здатність ухвалювати рішення у ситуаціях, що вимагають системного, логічного та функціонального тлумачення правових норм, а також знання практики їх застосування.
- СК12. Здатність до пошуку, використання та інтерпретації інформації, необхідної для вирішення професійних і наукових завдань в сфері фінансово- економічної діяльності закладу освіти.
- СК13. Здатність до розуміння природи поведінки, діяльності та вчинків.
- СК14. Здатність самостійно готувати проєкти локальних нормативно-правових актів та інших документів правового характеру, включаючи вимоги щодо їх законності, обґрунтованості та мотивованості.
- СК15. Здатність дотримуватися у фаховій діяльності норм професійної етики та керуватися загальнолюдськими цінностями.
- СК16. Здатність до вміння формувати критерії оцінювання якості освітньої діяльності.
Програмні результати навчання
ПРОГРАМНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ (ПРН)
- ПРН1. Здійснювати пошук, опрацювання та аналіз професійно-важливих знань із різних джерел із використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
- ПРН2. Уміти організовувати та проводити науково-педагогічне дослідження, діяти у професійних і навчальних ситуаціях із позицій академічної доброчесності та професійної етики.
- ПРН3. Узагальнювати емпіричні дані та формулювати висновки.
- ПРН4. Уміти розробляти програми соціально-педагогічних інтервенцій.
- ПРН5. Уміти розробляти просвітницькі матеріали та програми, впроваджувати їх, отримувати зворотний зв’язок, оцінювати якість.
- ПРН6. Уміти доступно та аргументовано представляти результати досліджень у письмовій та усній формах, брати участь у наукових дискусіях.
- ПРН7. Уміти оцінювати ступінь складності завдань діяльності та приймати за потреби рішення про звернення за фаховою допомогою.
- ПРН8. Здатність розв’язувати проблеми етики партнерської суб’єкт-суб’єктної взаємодії, етики спілкування з опертям на загальнолюдські цінності та норми закону.
- ПРН9. Здійснювати аналітичний пошук наукової інформації та оцінювати її за критеріями доцільності та достовірності.
- ПРН10. Здійснювати адаптацію та модифікацію існуючих наукових підходів до конкретних ситуацій професійної діяльності.
- ПРН11. Уміти делегувати повноваження та керівництво закладом освіти (підрозділом).
- ПРН12. Застосовувати поглиблені знання в сфері фінансово-економічної діяльності закладу освіти для прийняття рішень
- ПРН13. Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач.
- ПРН14. Уміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення закладу освіти (підрозділу).
- ПРН15. Самостійно готувати проєкти локальних нормативно-правових актів та інших документів правового характеру у різних сферах професійної діяльності.
- ПРН16. Здатність відшуковувати, обробляти, систематизувати та аналізувати інформацію, необхідну для вирішення професійних та наукових завдань в сфері фінансово-економічної діяльності закладу освіти.
- ПРН17. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність.
- ПРН18. Застосовувати управлінські навички у сфері фінансово-економічної діяльності закладу освіти.
- ПРН19. Демонструвати знання основних сучасних правових доктрин, цінностей та принципів функціонування правових норм.
- ПРН20. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу.