Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Міжнародні відносини
Профіль освітньої програми
<tdВідділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 240 кредитів ЄКТС, 3 роки 10 місяців (для СО Бакалавр) |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2014 р., акредитована на 10 років. Сертифікат про акредитацію: серія НД-ІІ №0273050 від 6 січня 2015 р., термін дії – до 1 липня 2024 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (6 рівень, перший бакалаврський рівень), Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (First cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 6) |
Мета програми
Підготовка висококваліфікованих фахівців у галузі міжнародних відносин, що володіють знаннями з історії та теорії міжнародних відносин, національної, регіональної та міжнародної безпеки, міжнародного співробітництва, міжнародних регіональних комплексів; орієнтуються в міжнародному інформаційному просторі; здатні вирішувати складні проблеми у сфері професійної діяльності; адаптуватися до нових професій в політиці в умовах політичних трансформацій, інформаційного суспільства, глобалізації світу
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Міжнародні відносини, суспільні комунікації (в т.ч. іноземні мови) та регіональні студії (40:40:20) |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Комбінована освіта в галузі міжнародних відносин |
3 | Орієнтація програми | Академічна, СО «Бакалавр» |
4 | Особливості програми | Вивчення двох іноземних мов; комунікаційна, перекладацька, виробнича практики; програми обміну та академічної мобільності студентів; система кураторства академічних груп |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Первинні посади в органах державної влади й управління, міжнародних урядових і неурядових організаціях, комерційних структурах, науково-дослідних інституціях і аналітичних центрах, засобах масової інформації |
2 | Продовження освіти | Навчання на СО «Магістр» |
Стиль та методика навчання
1 | Студентоцентроване навчання, інтерактивне навчання, проблемно-орієнтоване навчання, самонавчання, індивідуальне навчання тощо. | Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване навчання; лекції, семінари, лабораторні заняття, консультації |
2 | Система оцінювання | Усні екзамени, заліки, захист звіту з практики, есе, презентації, поточне оцінювання, захист курсових робіт, комплексні екзамени |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність вирішувати проблеми і розв’язувати складні завдання в галузі міжнародних відносин, суспільних комунікацій та політики на регіональному рівні, адаптуватися до нових професій в умовах політичних, соціальних трансформацій, зміни мовного та культурного середовища
2 Загальні компетентності
- Здатність навчатися та самонавчатися (ЗК-1)
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК-2)
- Здатність знаходити, обробляти та аналізувати інформацію з різних джерел (ЗК-3)
- Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології (ЗК-4)
- Здатність виявляти, ставити і вирішувати проблеми (ЗК-5)
- Здатність адаптуватися та діяти в нових ситуаціях і впоратися з тиском (ЗК-6)
- Здатність застосувати знання на практиці (ЗК-7)
- Здатність приймати обґрунтовані рішення (ЗК-8)
- Здатність працювати в команді (ЗК-9)
- Уміння мотивувати людей і досягати спільних цілей (ЗК-10)
- Здатність до фахового спілкування з непрофесіоналами у галузі (ЗК-11)
- Здатність до оцінки та прогнозування політичних, економічних, соціальних подій та явищ (ЗК-12)
- Здатність працювати в міжнародному контексті (ЗК-13)
- Здатність до усного та письмового спілкування рідною мовою (ЗК-14)
- Здатність спілкуватися другою (іноземною) мовою (ЗК-15)
- Здатність діяти з соціальною відповідальністю і громадянською свідомістю (ЗК-16)
- Прагнення до здоров’я, благополуччя і безпеки (ЗК-17)
-
3 Фахові компетентності
- Здатність аналізувати стан та розвиток міжнародних відносин (СК-1)
- Здатність готувати аналітичні звіти з міжнародної проблематики рідною та іноземними мовами (СК-2)
- Здатність включатися в роботу та забезпечувати належний рівень функціонування органів державної влади і управління, міжнародних урядових та неурядових організацій, комерційних структур, науково-дослідних інституцій і аналітичних центрів (СК-3)
- Здатність розв’язувати проблеми у галузі професійної діяльності (СК-4)
- Здатність здійснювати перевірку достовірності фактів, інформаційних повідомлень та вміння орієнтуватися в міжнародному інформаційному просторі (СК-5)
- Здатність розуміти і впливати на суспільні процеси (СК-6)
- Здатність встановлювати і підтримувати комунікації з міжнародними партнерами (СК-7)
- Наявність внутрішньої мотивації, моральних якостей і відповідної кваліфікації для діяльності в галузі міжнародних відносин (СК-8)
- Здатність складати дипломатичні документи, проекти угод, контрактів, програм заходів (СК-9)
- Уміння використовувати у своїй роботі чинні міжнародні нормативно-правові акти (СК-10)
- Здатність до стратегічного мислення, стратегічного планування й управління, уміння оцінити міжнародне середовище держави, визначити адекватні зовнішнім загрозам і можливостям цілі та завдання зовнішньої або внутрішньої політики держави та пропонувати відповідні ефективні інструменти їх реалізації (СК-11)
Програмні результати навчання
1. Знання
- Знати понятійно-категоріальний апарат, основні дослідницькі школи та парадигми в історії і теорії міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій (ПРН-1)
- Знати особливості і тенденції розвитку інформаційного суспільства (ПРН-2)
- Знати концепції та моделі зовнішньої політики, міжнародних систем, міжнародної безпеки, міжнародного співробітництва (ПРН-3)
- Знати роль та функції міжнародних організацій (ПРН-4)
- Уявлення про особливості інформаційної політики на глобальному, регіональному та національному рівнях (ПРН-5)
- Застосування інформаційних технологій в міжнародних відносинах (ПРН-6)
- Застосування іноземної мови у самонавчанні (ПРН-7)
- Знати основні моделі переговорного процесу, процесу ухвалення рішень в галузі міжнародних відносин (ПРН-8)
- Знати основні види соціальних конфліктів та способи управління конфліктом (ПРН-9)
- Оцінювання та прогнозування політичних, економічних, соціальних подій та явищ (ПРН-10)
- Переклад з іноземної мови, складання рідною та іноземною мовою документів, інформаційних повідомлень, звітів, проект угод, контрактів, програм заходів тощо (ПРН-11)
- Складання аналітичних звітів з міжнародної проблематики рідною та іноземними мовами (ПРН-12)
2. Уміння
- Оцінка міжнародного середовище держави, визначення адекватних зовнішнім загрозам і можливостям цілей і завдань зовнішньої або внутрішньої політики держави, внесення відповідних пропозицій та розробка ефективних інструментів їх реалізації (ПРН-13)
- Збір і аналіз інформації рідною та іноземною мовою з джерел різного походження з використанням сучасних комунікаційних та інформаційних технологій (ПРН-14)
- Аналіз суспільних процесів, просування суспільних ініціатив і їхнє втілення в життя (ПРН-15)
- Аналіз, оцінювання та прогнозування стану та розвитку міжнародних відносин (ПРН-16)
- Орієнтація в міжнародному інформаційному просторі та оцінка ступеня достовірності інформації (ПРН-17)
- Розпізнавання проблем у галузі професійної діяльності (ПРН-18)
- Формування стратегічного мислення, організація стратегічного планування й управління (ПРН-19)
3. Комунікації
- Використання рідної та іноземних мов у професійному спілкуванні усно та письмово, а також у спілкуванні з непрофесіоналами (ПРН-20)
- Орієнтація в нових умовах, швидка адаптація до них, внесення пропозицій і активне включення в процес прийняття рішень (ПРН-21)
- Пошук, встановлення зв’язку та підтримка комунікації з міжнародними партнерами (ПРН-22)
- Планування, проектування і координація міжнародної співпраці (ПРН-23)
4. Автономність і відповідальність
- Застосування у роботі чинного міжнародного законодавства (ПРН-24)
- Впровадження результатів діяльності у сфері міжнародних відносин (ПРН-25)
- Участь у роботі органів державної влади і управління, міжнародних урядових та неурядових організацій, комерційних структур, науково-дослідних інституцій і аналітичних центрів, розробка відповідних професійних рекомендацій і пропозицій (ПРН-26)
- Високий ступінь особистої зацікавленості у міжнародних подіях, ідентифікація основних загроз у сфері міжнародної безпеки і сприяння через професійну діяльність підтримці міжнародної безпеки й стабільності (ПРН-27)
- Здатність оцінювати виконану роботу та покращувати її якість (ПРН-28)