Каталог освітніх компонентів

Освітня програма

Міжнародні комунікації та медіація в умовах конфліктного врегулювання

Профіль освітньої програми

Тип диплому та обсяг програми Диплом магістра, одиничний ступінь, тривалість програми – 90 кредитів ЄКТС, 1 рік 4 міс.
Заклад вищої освіти Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна
Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine
Акредитаційна організація Національне агентство із забезпечення якості
вищої освіти
Період акредитації Сертифікат про акредитацію спеціальності 291 Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії НД № 0289358 від 21.08.2017 р. відповідно до рішення Акредитаційної комісії від 03.06.2014 р. (протокол №109); термін дії сертифіката до 01.07.2024 р.
Рівень програми Національна рамка кваліфікацій України – 7 рівень.
Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Second cycle).
Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 7),
рівень освіти – другий (магістерський).
Обмеження щодо форм навчання немає
Освітня кваліфікація Магістр міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій
Кваліфікація в дипломі Ступінь віщої освіти Магістр
Degree MasterСпеціальність 291 – Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії
Program Subject Area International Relations, Social Communication and Regional StudiesОсвітньо-професійна програма Міжнародні комунікації та медіація в умовах конфліктного врегулювання Educational Program International communications and mediation in conflict settlement conditions
Опис предметної області Об’єкти вивчення та діяльності:

міжнародні відносини, транскордонні та транснаціональні відносини, зовнішня політика та національні інтереси України, міжнародні організації, міжнародні комунікації, держави та міжнародні регіони у взаємодіях на глобальному, регіональному та локальному рівнях, міжнародна безпека та конфлікти, методології та методи міжнародно-політичних досліджень, досліджень міжнародних комунікацій, регіональних студій; сучасний стан досліджень війни та миру; медіація на міжнародному рівні; теорії і практики розбудови миру у постконфліктних суспільствах; політика пам’яті у міжнародних відносинах; інформаційно-аналітична діяльність у галузі міжнародних відносин.

Цілі навчання:

підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми професійної діяльності у сфері міжнародних відносин, зовнішньої політики та міжнародних комунікацій, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, передбачають проведення досліджень та/або запровадження інновацій.

Теоретичний зміст предметної області:

теорія та практика міжнародних відносин, міжнародної безпеки, міжнародних конфліктів, системи та джерел зовнішньої політики держави, регіональні студії, теорія та практика міжнародних суспільних комунікацій, міжнародний інформаційний простір; система знань про природу війн і стан співробітництва; політико-правові засади діяльності міжнародних організацій з врегулювання конфліктів; поняття «історична пам’ять» та політика пам’яті.

Методи, методики та технології (якими має оволодіти здобувач вищої освіти для застосовування на практиці):

загальнонаукові та спеціальні методи та методики, аналіз і синтез, індукція і дедукція, методики оцінки й аналізу процесів у міжнародних відносинах, суспільних комунікаціях та регіональних студіях, методи та методики пошуку й оброблення інформації, методи експертного оцінювання ефективності зовнішньої політики та міжнародних комунікацій; використання альтернативних способів вирішення конфліктів; усний та письмовий переклад.

Інструменти та обладнання:
сучасні універсальні та спеціалізовані інформаційні системи (інформаційно-комунікаційні, інформаційно-пошукові, інформаційно-аналітичні) та спеціалізоване програмне забезпечення, що застосовується у дослідженні та аналізі міжнародних відносин, суспільних комунікацій та у регіональних студіях.

Академічні права випускників Особа, яка здобула вищу освіту другого (магістерського) рівня, має право продовжити навчання за третім науково-освітнім рівнем (доктор філософії) відповідно до потреб, реалізовувати власний потенціал і навчатися протягом всього життя (life-long learning).

Мета програми

Підготовка висококваліфікованих та конкурентоспроможних фахівців у галузі міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій, які можуть самостійно проводити наукові дослідження війни та миру; володіють іноземною мовою на рівні, який дозволяє швидко адаптуватися до іншого культурного середовища, встановлювати і ефективно підтримувати  комунікації з колегами-іноземцями, вчасно реагувати на зміни міжнародного контексту; орієнтуються в поточній міжнародній ситуації; вирішують складні завдання в професійній сфері діяльності, в тому числі в умовах збройного конфлікту; спрямовують свою діяльність на захист інтересів держави і народу України

Характеристика програми

1

Фокус програми: загальна / спеціальна

Загальна
2 Особливості програми Освітня програма має міждисциплінарний характер, передбачає практикоорієнтований підхід до навчання, викладання окремих дисциплін англійською мовою.

Фокус програми спрямовано у площину підготовки спеціалістів-міжнародників, спроможних працювати в умовах конфлікту, управляти конфліктом та використовувати різні засоби комунікації для врегулювання конфлікту. Опанування сучасного аналітичного інструментарію здобувачем передбачає співпрацю з провідними вітчизняними аналітичними центрами (Фонд «Демократичні ініціативи» ім. Ілька Кучеріва, Центр глобалістики «Стратегія ХХІ», Центр досліджень армії, конверсії, роззброєння). Викладання навчальної дисципліни «Зовнішня та безпекова політика посттоталітарних країн» здійснюється іноземним професором.

Працевлаштування та продовження освіти

Магістр за освітньою програмою «Міжнародні комунікації та медіація в умовах конфліктного врегулювання» здатний виконувати роботу відповідно до професійних назв робіт, кодів і назв професійних угруповань професій відповідно до Національного класифікатора професій і обіймати такі посади:

  • керівник підприємств, установ та організацій (head of enterprises, institutions and organizations);
  • керівник проектів та програм (project and program manager);
  • менеджер підприємств, установ, організацій та їх підрозділів (manager of enterprises, institutions, organizations and their subdivisions);
  • професіонал в галузі інформації та інформаційні аналітики (professional in the field of information and information analytics);
  • консультант (в системі органів державної влади, місцевого самоврядування) (consultant (in the system of state authorities, local self-government);
  • радник (органи державної влади, місцевого самоврядування) (advisor (public authorities, local self-government);
  • спеціаліст державної служби (місцевого самоврядування) (specialist of the civil service (local self-government);
  • експерт із суспільно-політичних питань (expert on socio-political issues);
  • консультант із суспільно-політичних питань (consultant on socio-political issues);
  • оглядач політичний (political observer);
  • помічник керівника підприємства (установи, організації) (assistant to the head of an enterprise (institution, organization).

Стиль та методика навчання

Підходи до викладання та навчання Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване, практико-орієнтоване викладання та навчання з обов’язковими елементами самонавчання.

Поглиблене вивчення англійської мови та її культурного контексту передбачають участь здобувача у  практикумі перекладу.

Система оцінювання Визначена «Порядком оцінювання знань здобувачів вищої освіти у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса». Методи оцінювання: усні та письмові екзамени, захист звітів з практик, наукова робота здобувача, виконання індивідуального творчого завдання/проекту, усне опитування, письмовий контроль (у тому числі електронний).

Програмні компетентності

1 Інтегральні компетентності

Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.

2 Загальні компетентності

ЗК-1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

ЗК-2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

ЗК-3. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

ЗК-4. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

ЗК-5. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

ЗК-6. Здатність працювати в міжнародному контексті.

ЗК-7. Здатність працювати в команді.

ЗК-8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.

ЗК-9. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.

ЗК-10. Здатність адаптуватися та діяти у нових ситуаціях і впоратися з тиском.

ЗК-11. Здатність до фахового спілкування з непрофесіоналами у галузі.

ЗК-12. Здатність до відповідального лідерства.

ЗК-13. Здатність діяти з соціальною відповідальністю і громадянською свідомістю.

3 Фахові компетентності

СК-1. Здатність виявляти та аналізувати природу, динаміку, принципи організації міжнародних відносин, типи та види міжнародних акторів,  сучасні тенденції розвитку світової політики.

СК-2. Здатність приймати обґрунтовані рішення щодо здійснення міжнародної та зовнішньополітичної діяльності.

СК-3. Здатність аргументувати вибір шляхів вирішення завдань професійного характеру у сфері міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій, критично оцінювати отримані результати та обґрунтовувати прийняті рішення.

СК-4. Здатність аналізувати глобальні процеси та їх вплив на міжнародні та суспільні відносини, політичні та суспільні системи.

СК-5. Здатність аналізувати та прогнозувати міжнародні відносини у різних контекстах, зокрема політичному, безпековому, правовому, економічному, суспільному, культурному та інформаційному.

СК-6. Здатність використовувати для дослідження міжнародних відносин, суспільних комунікацій та для регіональних студій теоретичні та методологічні підходи політології, економічної та правової науки, міждисциплінарних досліджень.

СК-7. Здатність здійснювати прикладні аналітичні дослідження проблем міжнародних відносин та світової політики,  суспільних комунікацій, регіональних студій, професійно готувати аналітичні матеріали та довідки.

СК-8. Здатність організовувати та проводити міжнародні зустрічі та переговори, розробляти, аналізувати і оцінювати дипломатичні та міжнародні документи.

СК-9. Здатність виявляти та аналізувати особливості розвитку країн та регіонів, сучасних глобальних, регіональних та локальних процесів, та місця в них України.

СК-10. Здатність до самонавчання, підтримки належного рівня знань, готовність до опанування знань нового рівня, підвищення своєї фаховості та рівня кваліфікації.

СК-11. Здатність розуміти сучасні підходи у дослідженні війни та миру.

СК-12.Здатність до функціонального та оперативного використання знань іноземних мов та навичок перекладу у дослідженні міжнародних відносин та у практичній роботі.

СК-13.Здатність приймати рішення в умовах конфлікту.

СК-14.Здатність до ділових комунікацій у професійній сфері, роботи в команді, використання

СК-15.Здатність до функціонального та оперативного використання знань іноземних мов та навичок перекладу у дослідженні міжнародних відносин та у практичній роботі.

Програмні результати навчання

ПРН-1. Знати та розуміти природу, джерела та напрями еволюції міжнародних відносин, міжнародної політики, зовнішньої політики держав, стану теоретичних досліджень міжнародних відносин та світової політики.

ПРН-2. Критично осмислювати та аналізувати глобальні процеси та їх вплив на міжнародні відносини.

ПРН-3. Застосовувати сучасні наукові підходи, методології та методики для дослідження проблем міжнародних відносин та зовнішньої політики.

ПРН-4. Аналізувати та оцінювати проблеми міжнародної та національної безпеки, міжнародні та інтернаціоналізовані конфлікти, підходи, способи та механізми забезпечення безпеки у міжнародному просторі та у зовнішній політиці держав.

ПРН-5. Збирати, обробляти та аналізувати інформацію про стан міжнародних відносин, світової політики та зовнішньої політики держав.

ПРН-6. Визначати, оцінювати та прогнозувати політичні, дипломатичні, безпекові, суспільні й інші ризики у сфері міжнародних відносин та глобального розвитку.

ПРН-7. Оцінювати та аналізувати міжнародні та зовнішньополітичні проблеми та ситуації, пропонувати підходи до вирішення таких проблем.

ПРН-8. Вільно спілкуватися державною та іноземними мовами усно і письмово, з професійних і наукових питань.

ПРН-9. Готувати аналітичні довідки, звіти та інші документи про стан міжнародних відносин, зовнішньої політики, суспільних комунікацій т а регіональних студій.

ПРН-10. Розробляти та реалізовувати проєкти прикладних досліджень міжнародних відносин, зовнішньої та світової політики.

ПРН-11. Здійснювати професійний усний та письмовий переклад з/на іноземну мову, зокрема, з фахової тематики міжнародного співробітництва, зовнішньої та світової політики.

ПРН-12. Формулювати задачі моделювання, створювати і досліджувати моделі об’єктів і процесів міжнародних відносин, зовнішньої політики, суспільних комунікацій та регіональних студій.

ПРН-13. Брати участь у професійні дискусії у сфері міжнародних відносин, зовнішньої політики, суспільних комунікацій та регіональних студій, поважати опонентів і їхню точки зору, доносити до фахівців та широкого загалу інформацію, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід з фахових проблем.

ПРН-14. Оцінювати результати власної роботи і відповідати  за  особистий  професійний розвиток.

ПРН-15. Організовувати та проводити самостійні наукові дослідження у галузі міжнародних  та соціальних конфліктів з використанням сучасних наукових методів і підходів, використовувати методи суміжних наук в дослідженні конфлікту.

ПРН-16. Знати альтернативні способи вирішення конфліктів та критерії медіабельності конфлікту чи спору; принципи і правила медіації; оцінювати ситуацію на медіабельність перед початком та під час медіації.

ПРН-17. Керувати процесом (плином) та темпом переговорів; організовувати та підтримувати безпечний та комфортний простір для конструктивних переговорів, забезпечувати дотримання принципів та правил медіації, послідовності її етапів; діяти відповідно до цінностей та норм етики медіатора, триматись в межах ролі медіатора під час медіації.

ПРН-18. Підтримувати високий рівень комунікації у вирішенні складних проблем.

ПРН-19. Демонструвати соціальну відповідальність і громадянську свідомість.

ПРН-20. Формувати обґрунтовані пропозиції та рекомендації щодо їх впровадження у професійній діяльності.

ПРН-21. Демонструвати високий ступінь особистої зацікавленості у міжнародних подіях, ідентифікувати основні загрози у сфері міжнародної безпеки і сприяти через професійну діяльність підтримці миру і стабільності.

Ресурсне забезпечення реалізації програм

Кадрове забезпечення Кадрове забезпечення освітньо-професійної програми включає науково-педагогічних працівників кафедри міжнародних відносин і зовнішньої політики, а також інших кафедр Університету, які володіють досвідом та компетентностями, що дозволяють сформувати програмні результати навчання за освітніми компонентами ОП.
Гарант, члени проєктної групи та групи забезпечення відповідають вимогам, які визначені Ліцензійними умовами провадження освітньої діяльності.
До викладання професійних дисциплін залучаються запрошені спеціалісти у галузі міжнародних відносин.
Всі науково-педагогічні працівники, задіяні у викладанні, мають підтверджений рівень наукової і професійної активності, більшість з яких є штатними співробітниками університету, мають наукові ступені та вчені звання.
Матеріально-технічне забезпечення Матеріально-технічне забезпечення Університету  відповідає Ліцензійним умовам провадження освітньої діяльності та дозволяє повністю забезпечити освітній процес за освітньо-професійною програмою. Стан приміщень відповідає санітарно-гігієнічним нормам. Матеріально-технічне забезпечення ДонНУ імені Василя Стуса включає: 4 навчальних корпуси; Хмельницьку філію «Бізнес-інноваційний центр «ДонНУ — Поділля»; бібліотеку; сучасні навчальні аудиторії, комп’ютерні класи, навчальні та науково-навчальні лабораторії; навчально-оздоровчий табір «Наука» (с. Мелекіно, Донецька область), навчально-оздоровчу базу «Сокол» (с. Дронівка Донецька область).

В освітньому процесі, окрім аудиторного фонду, задіяні навчально-методична лабораторія кафедри міжнародних відносин і зовнішньої політики та навчально-практична лабораторія інформатизації та організаційного забезпечення освітньої діяльності.

Інформаційне та навчально- методичне забезпечення Інформаційний пакет (розміщено на офіційному сайті Університету).

Інформаційне забезпечення включає доступ до:
–  онлайн-бібліотеки Університету;
–  електронної бази наукових журналів та електронних бібліотечних ресурсів світу.

Навчально-методичне забезпечення включає:
–  робочі програми навчальних дисциплін та практик;
–  посібники (навчальні, навчально-методичні), конспекти лекцій;
–  методичні вказівки до написання та захисту курсових робіт, до лабораторних практикумів та практичних занять, щодо організації самостійної роботи студентів-здобувачів вищої освіти;
–  методичні матеріали для проведення атестації студентів-здобувачів вищої освіти;
–  інші навчально-методичні матеріали.

Всі навчально-методичні матеріали розміщено на порталі факультету історії та міжнародних відносин, дистанційній платформі Moodle та на OneDrive(з наданням доступу студентам-здобувачам освіти).

Академічна мобільність

Національна кредитна мобільність Реалізується в ДонНУ імені Василя Стуса відповідно до вимог чинного законодавства та регулюється внутрішніми локальними документами: Положенням про реалізацію права на академічну мобільність в ДонНУ імені Василя Стуса, Положенням про організацію освітньої діяльності в ДонНУ імені Василя Стуса.

Перезарахування отриманих кредитів на основі Європейської кредитно-трансферної системи (ЄКТС), отриманих під час участі студента-здобувача вищої освіти у програмах національної академічної мобільності відбувається шляхом порівняння змісту навчальних програм та з урахуванням програмних результатів навчання здобутих студентом.

Студенти-здобувачі вищої освіти освітньої програми «Міжнародні комунікації та медіація в умовах конфліктного врегулювання» в межах співпраці Університету з провідними закладами вищої освіти України мають право впродовж окремих семестрів навчатися в інших ЗВО.

Міжнародна кредитна мобільність Міжнародна кредитна мобільність здійснюється згідно з вимогами чинного законодавства та регулюється внутрішніми локальними документами: Положенням про реалізацію права на академічну мобільність в ДонНУ імені Василя Стуса, Положенням про організацію освітньої діяльності в ДонНУ імені Василя Стуса, а також відповідно до укладених договорів про співробітництво Університету з іноземними закладами вищої освіти – партнерами.

Перезарахування отриманих кредитів на основі Європейської кредитно-трансферної системи (ЄКТС) шляхом порівняння змісту навчальних програм та з урахуванням програмних результатів навчання здобутих студентом-здобувачем вищої освіти.

Навчання іноземних здобувачів вищої освіти Не передбачено

Каталог компонентів освітньої програми

Код Компоненти освітньо-професійної програми (навчальні дисципліни, курсові проєкти (роботи), практики, кваліфікаційна роботи) Кількість кредитів Форма підсумкового контролю
1 2 3 4
Дисципліни професійної і практичної підготовки
ОК-1 Сучасні дослідження війни та миру 4 іспит
ОК-2 Зовнішня та безпекова політика посттоталітарних країн 4 іспит
ОК-3 Мова і міжкультурна комунікація (практикум перекладу) 4,5 іспит
ОК-4 Методологія     і     організація     наукового      дослідження. Підготовка кваліфікаційної (магістерської) роботи 7 залік
ОК-5 Медіація 6 залік
ОК-6 Інформаційно-аналітична діяльність 4 залік
ОК-7 Історична політика 4 залік
ОК-8 Розбудова миру 4 іспит
ОК-9 Підготовка кваліфікаційної (магістерської) роботи 19,5 захист
ОК-10 Практика виробнича (комунікаційна) 6 диференційний залік
ОК-11 Атестація 4,5 Атестаційний екзамен

Захист кваліфікаційної (магістерської) роботи

Загальний обсяг компонентів професійної та практичної підготовки 67,5
Дисципліни за вибором здобувача вищої освіти
  Дисципліна за вибором з переліку 1* 3 залік
  Дисципліна за вибором з переліку 1* 3 залік
  Дисципліна за вибором з переліку 2* 5,5 іспит
  Дисципліна за вибором з переліку 2* 5,5 іспит
  Дисципліна за вибором з переліку 2* 5,5 залік
Загальний обсяг компонентів за вибором здобувача вищої освіти 22,5
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ 90