Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Маркетинг
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 90 кредитів ЄКТС, 1 рік 4 місяці |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Сертифікат про акредитацію НД- ІV №0280850, від 12.12.2016 р.
Додаток до ліцензії: АЕ, 636063, термін дії – 01.07.2024 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікаційУкраїни – 7 рівень, другий магістерський рівень.
Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти FQ-EHEA – другий цикл, (Second cycle). Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL – 7 рівень, (level 7). |
Мета програми
Підготовка висококваліфікованих фахівців з маркетингу, які володіють інноваційним способом мислення, відповідними компетентностями, необхідними для ефективного управління маркетинговою діяльністю підприємств та організацій, здатні застосовувати отримані знання в наукових дослідженнях проблем розвитку теорії та практики маркетингу.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Теоретичний зміст предметної області маркетингу ґрунтується на інтеграції гуманітарної, соціально-економічної, математичної та професійно-практичної підготовки.
Предметна область містить знання з маркетингового менеджменту та стратегічного маркетингу; логістичного тарекламногоменеджменту;статистичного моделюванняі прогнозування; економетричного аналізу; інформаційних технології в маркетинговій діяльності та основ ведення бізнесу в мережі Інтернет. |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Загальна програма – «Маркетинг» |
3 | Орієнтація програми | Професійна |
4 | Особливості програми | Особливостіосвітньоїпрограмиполягаютьу наступному:
|
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Працевлаштування здійснюється на підприємствах будь-якої організаційно-правої форми (комерційних, некомерційних, державних, муніципальних), у яких випускникипрацюютьяккерівники,заступники керівників функціональних підрозділів (маркетингу, реклами та зв’язків з громадськістю, матеріально-технічного постачання), керівники науково-дослідних підрозділівтапідрозділів знауково-технічної підготовки виробництва, керівники малих підприємств без апарату управління в оптовій та роздрібній торгівлі тощо; менеджери в торгівлі, готелях та закладах ресторанного господарства, менеджери з реклами; менеджери з досліджень ринку, вивчення суспільної думки, консультацій з питань комерційної діяльності та управління; менеджери з надання послуг юридичним особам (консалтинг-менеджери); професіонали в галузі економіки (економісти); професіонали в сфері Інтернет-маркетингу(таргетингу,SEO,SMM,E-mail-маркетингу).
Посади: науковий співробітник, викладач вищого (середнього) навчального закладу; консультант з питань комерційної діяльності й управління маркетингом; комерційний директор; головний економіст; фахівець з державних закупівель; фахівець з методів розширення ринкузбуту(маркетолог);фахівець-аналітикз дослідження товарногоринку;економіст з договірнихта претензійних робіт; економіст з матеріально-технічного забезпечення; економіст із ціноутворення; консультант з економічних питань; оглядач з економічних питань. |
2 | Продовження освіти | Магістр зі спеціальності 075 «Маркетинг» може продовжувати навчання за третім (освітньо-науковим) рівнем вищої освіти, а також підвищувати кваліфікацію і отримувати додаткову післядипломну освіту. |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Стратегії та методи навчання: студентоцентроване навчання, проблемно-орієнтовне навчання, дистанційне навчання за допомогою системи Moodle, самонавчання, навчання на основі власних досліджень, навчання під керівництвом викладача, індивідуальне навчання. Викладанняпроводитьсяувигляді:лекцій, мультимедійнихлекцій, інтерактивних лекцій, семінарів, лабораторних робот, онлайн-консультацій, індивідуальних занять,практичнихзанятьіз розв’язанням ситуаційних завдань, використанням кейс-методів, упровадженням інформаційно-комунікаційних технологій на основі мережі Інтернет, ділових ігор, тренінгів, що розвивають навички та творчі здібності маркетологів. |
2 | Система оцінювання | Поточний контроль: усне опитування, тестовий контроль, презентація індивідуальних завдань, звіти команд.
Підсумковий контроль: усні (письмові) екзамени та заліки з урахуванням накопичених балів поточного контролю; захист звіту з науково-дослідної практики; захист курсової роботи. Державна атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної (магістерської ) роботи. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингуприздійсненніорганізаційно-економічної, управлінської та наукової діяльності на підприємствах, у торгівельних організаціях, службах постачання і збуту, консалтингових та рекламних фірмах, що передбачає проведення маркетингових дослідженьта впровадження інноваційза невизначеності умов господарювання.
2 Загальні компетентності
- Здатністьвизначати, ставитита вирішувати проблеми (ЗК – 1).
- Уміння обґрунтовувати управлінські рішення та спроможність забезпечувати їх правомочність (ЗК – 2).
- Здатність до адаптації, креативності, генерування ідей та здійснення ефективних дій в новій ситуації (ЗК – 3).
- Здатністьуправляти,виявлятиініціативута підприємливість,проявлятинаполегливістьщодо поставлених завдань і взятих обов’язків, забезпечувати якість виконуваних робіт (ЗК – 4).
- Знання та розуміння предметної області професійної діяльності, застосування методів наукового пізнання; здатність до системного мислення (ЗК – 5).
- Здатність до проведення наукових досліджень на відповідному рівні, пошуку, оброблення та аналізу інформації,представленнярезультатівроботи (підготовка наукової публікації) (ЗК – 6).
- Уміннядоцільнозастосовуватипрограмне забезпечення та інформаційні технології в господарчій діяльності (ЗК – 7).
- Здатність працювати у команді; уміння будувати комунікаційнумережудля обмінуінформацією (ЗК–8).
- Навички здійснення безпечної діяльності (ЗК – 9).
- Здатність до формування світогляду, розуміння принципів розвитку суспільства (ЗК – 10).
3 Фахові компетентності
- Здатністьзастосуватинайновішіідеї,методи, практичні прийоми та концепції для розв’язання практичних маркетингових задач (СК – 1).
- Здатність до проведення самостійних досліджень та інтерпретації їх результатів у предметній області маркетингу (СК – 2).
- Здатністьприйматиоптимальнімаркетингові рішення, що забезпечують зростання прибутку та капіталу, стабілізацію діяльності підприємства (СК – 3). 4. Володіння науково-обґрунтованими методами аналізу та прогнозування; здатність до діагностування різних аспектів маркетингової діяльності ринкового суб’єкта (СК – 4).
- Володіння навичками оптимізації бізнес-процесів на підприємстві (СК – 5).
- Здатністьрозробкимаркетинговоїстратегії підприємства (організації)зурахуванням міжфункціональних зв’язків, включаючи стратегію вибору цільового ринку та позиціонування (СК – 6).
- Здатність до застосування системи методів та алгоритмів антикризового управління маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта на рівні організації, підрозділу, групи, мережі (СК – 7).
- Здатністьстворювати та використовувати маркетингову інформаційну систему підприємства (організації), здійснювати маркетинговий контроль та аудит на її основі (СК – 8).
- Здатністьрозроблятисистемузаходівщодо забезпечення позитивного іміджу підприємства, організації, закладу (СК – 9).
- Здатність ефективно застосовувати інструменти маркетингового та логістичного менеджменту підприємства (організації) (СК – 10).
Програмні результати навчання
- Володіти сучасними методами моніторингу глобальних економічних процесів та здійснювати оцінку їх впливу на маркетингову діяльність підприємства (ПРН – 1).
- Здійснювати пошук, обробку та аналіз різноманітних джерел інформації, у т.ч. за допомогою мережі Інтернет, для прийняття управлінських рішень щодо маркетингусуб’єкта господарювання (ПРН – 2).
- Володіти методологічними прийомами наукових досліджень; вміти застосовувати прикладні методики аналізу маркетингових процесів, використовувати сучасні методи системного наукового аналізу (ПРН – 3).
- Обґрунтовувати зміни і вдосконалення в системі маркетингу для отримання позитивних результатів роботи ринкового суб’єкта (ПРН – 4).
- Використовувати методи міжособистісної комунікації при вирішенні колективнихзадач,веденніпереговорів,науковихдискусій; розподіляти повноваження, створювати та підтримувати організаційну культуру (ПРН – 5).
- Володіти іноземною мовою за професійним спрямуванням на рівні, що забезпечує ефективну професіональну діяльність; працювати з іншомовними джерелами професійної інформації (ПРН – 6).
- Визначати цілі та формулювати завдання, пов’язані з реалізацією професійних функцій (ПРН – 7).
- Розв’язувати складні проблемні ситуації і вирішувати практичні задачівумовахневизначеностізовнішньогосередовищаіз застосуванням сучасного маркетингового інструментарію (ПРН – 8).
- Застосовувати наукові підходи та методи для розробки креативних інноваційних проектів у сфері управління маркетингом підприємства (ПРН – 9).
- Володіти навичками розробки комплексу маркетингових заходів з метою розробки, апробації та виведення нового товару на ринок (ПРН – 10).
- Визначати цільовіринкиі конкурентні стратегії підприємства (ПРН – 11).
- Вміти розробляти стратегію і тактику маркетингової діяльності, в т.ч. у міжнародному середовищі (ПРН – 12).
- Застосовувати методи аналізу маркетингового середовища та ухвалювати ефективні управлінські рішення; знаходити нові ринкові можливості та розробляти заходи щодо запобігання ринковим загрозам (ПРН – 13).
- Оцінювати стратегічні наслідки управлінських рішень, з погляду фази життєвого циклу ринку; приймати ефективні маркетингові рішення (ПРН – 14).
- Здійснюватиобґрунтованийвибірмоделеймаркетингового менеджменту для формування ефективних господарських рішень; керувати маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта, а також його підрозділів, груп і мереж, визначати критерії та показники її оцінювання (ПРН – 15).
- Застосовувати математичні та статистичні методи для оцінки ступеня ризику (ПРН – 16).
- Застосовуватиметодиконтролютакритеріїоцінювання результативності маркетингової діяльності організації (ПРН – 17).
- Формувати маркетинговусистемувзаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини з іншими суб’єктами ринку (ПРН – 18).
- Представляти досліджуваний об’єкт у вигляді моделі; застосовувати методи і прийоми моделювання для вирішення наукових задач (ПРН – 19).
- Розробляти бізнес-план Інтернет-магазину; здійснювати юзабіліті та технічну оптимізацію веб-сайту компанії; володіти методами і технологіями Інтернет-маркетингу (ПРН – 20).
- Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати (ПРН-21). 22. Дотримуватись загальноприйнятих етичних норм і стандартів професійної етики; сприяти зусиллям команди щодо вирішення поставленої задачі (ПРН-22).