Освітня програма
Маркетинг
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 240 кредитів ЄКТС, 3 роки 10 місяців |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Сертифікат про акредитацію НД-ІІ №0280794, від 12.12.2016 р.
Додаток до ліцензії: АЕ, 636063, термін дії – 01.07.2024р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України – 6 рівень, перший бакалаврський рівень.
Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA – перший цикл, (First cycle). Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL – 6 рівень, (level 6). |
Мета програми
Підготовка бакалаврів з маркетингу, які володіють сучасним економічним мисленням, відповідними компетентностями, необхідними для провадження ефективної маркетингової діяльності. Бакалавр з маркетингу має оволодіти системою загальнонаукових та спеціальних методів, професійними методиками та технологіями, необхідними для забезпечення ефективної роботи підприємства/установи на засадах маркетингу.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Теоретичний зміст предметної області маркетингу ґрунтується на інтеграції гуманітарної, соціально-економічної, математичної та професійно-практичної підготовки.
Предметна область містить знання з основних категорій та понять маркетингу; базується на принципах теорії маркетингу, які визначають тенденції та закономірності розвитку ринку. Розкривається через вивчення маркетингової товарної політики, маркетингового ціноутворення, поведінки споживачів, маркетингових комунікацій, маркетингу послуг та логістики, а також маркетингових досліджень, міжнародного маркетингу та електронної комерції. |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Загальна програма – «Маркетинг» |
3 | Орієнтація програми | Академічна |
4 | Особливості програми | Особливості освітньої програми полягають у наступному:
|
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Працевлаштування на підприємствах будь-якої організаційно-правої форми (комерційні, некомерційні, державні, муніципальні), у яких випускники працюють як фахівці галузі оптової та роздрібної торгівлі; фахівці електронної комерції; брокери; дилери, біржові маклери, фахівці з біржових операцій; фахівці з корпоративного управління; комерційні агенти; мерчендайзери; інспектори-товарознавці; організатори з постачання та збуту; товарознавці; рекламні агенти тощо.
Посади: первинні посади у функціональних підрозділах (служби маркетингу, постачання, збуту, логістики у виробничих об’єднаннях, посередницьких і торгових підприємствах); первинні посади у науково-дослідних організаціях і органах державного управління та місцевого самоврядування (помічники керівників підприємств, установ та організацій, помічники керівників малих підприємств без апарату управління, інші технічні фахівці в галузі управління); державні інспекторами (інспектори митної служби, податкової служби та інші державні інспектори); лаборанти та техніки в інших видах економічної діяльності. |
2 | Продовження освіти | Бакалавр за спеціальністю «Маркетинг» може продовжити навчання за програмою другого циклу СО «Магістр» за цією чи іншою галуззю знань. |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Стратегії та методи навчання: студентоцентроване навчання, проблемно-орієнтовне навчання, дистанційне навчання за допомогою системи Moodle, самонавчання, навчання на основі власних досліджень, навчання під керівництвом викладача, індивідуальне навчання.
Викладання проводиться у вигляді: лекцій, мультимедійних лекцій, інтерактивних лекцій, семінарів, лабораторних робот, онлайн-консультацій, індивідуальних занять, практичних занять із розв’язанням ситуаційних завдань, використанням кейс-методів, упровадженням інформаційно-комунікаційних технологій на основі мережі Інтернет, ділових ігор, тренінгів, що розвивають навички та творчі здібності маркетологів. |
2 | Система оцінювання | Поточний контроль: усне опитування, тестовий контроль, презентація індивідуальних завдань, звіти команд.
Підсумковий контроль: усні (письмові) екзамени та заліки з урахуванням накопичених балів поточного контролю; захист звіту з практики; захист курсової роботи. Державна атестація: атестація бакалаврів з маркетингу здійснюється у формі складання двох комплексних екзаменів (з теоретичних основ маркетингу і логістики та практичних маркетингових інструментів) |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в сфері маркетингу або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
2 Загальні компетентності
- Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями, генерувати нові ідеї (ЗК – 1).
- Здатність професійно спілкуватися державною та іноземною мовами як усно, так і письмово (ЗК – 2).
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; компетентного застосування набутих знань в широкому діапазоні практичної роботи за фахом та повсякденному житті (ЗК – 3).
- Здатність до проведення досліджень, оцінювання і прогнозування політичних, економічних, соціальних подій та явищ, пошуку, оброблення та аналізу інформації (ЗК – 4).
- Уміння працювати в колективі та команді (ЗК – 5).
- Здатність виявляти ініціативу та підприємливість, мотивувати людей та рухатися до спільної мети, бути наполегливим у досягненні поставлених завдань і взятих обов’язків (ЗК – 6).
- Знання та розуміння предметної області професійної діяльності (ЗК – 7).
- Здатність застосовувати професійні знання у практичних ситуаціях, уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми, приймати обґрунтовані рішення (ЗК – 8).
- Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (ЗК – 9).
- Здатність працювати в міжнародному середовищі (ЗК – 10).
- Прагнення до збереження довкілля, забезпечення здоров’я та гармонійного розвитку людини з високим рівнем якості та безпеки її життя на праці (ЗК – 11).
- Здатність орієнтуватися в історичних процесах для формування соціальної компетентності (ЗК – 12).
- Здатність застосовувати математичні знання у практичних ситуаціях (ЗК – 13).
- Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій (ЗК – 14).
3 Фахові компетентності
- Здатність демонструвати розуміння основ теорії маркетингу, категорій маркетингу та сучасних тенденцій у цій галузі знань, методологічного апарату організації маркетингової діяльності на підприємствах/установах (СК – 1).
- Здатність до виконання маркетингових функцій у відділі маркетингу з використанням маркетингових технологій та інструментів (СК – 2).
- Здатність до підготовки та проведення кількісних та якісних маркетингових досліджень, підготовки звітів щодо стану та динаміки розвитку ринку товарів та послуг; обґрунтовування і впровадження результатів досліджень (СК – 3).
- Здатність визначати вплив функціональних областей маркетингу на результати господарської діяльності ринкових суб’єктів (СК – 4).
- Здатність до розробки і впровадження сукупності практичних заходів впливу на ринок або пристосування діяльності підприємства до ситуації на ринку (СК – 5).
- Здатність демонструвати розуміння маркетингового забезпечення інноваційної діяльності (СК – 6).
- Здатність до обґрунтування і вибору комплексу технічних засобів, організації інформаційної бази, визначення складу програмного забезпечення, використання мережі Інтернет та інформаційних технологій для збирання, реєстрації, накопичування та обробки даних щодо управління і прийняття рішень (СК – 7).
- Здатність демонструвати розуміння законів та закономірностей функціонування ринку, поведінки його суб’єктів; моделювання поведінки контрагентів та споживачів з урахуванням особливостей формування комплексу маркетингу (СК – 8).
- Здатність до використання технологій сегментування ринку, позиціонування продуктів та підприємств (СК – 9).
- Здатність до творчого пошуку напрямків удосконалення маркетингової діяльності (СК – 10).
- Здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності (СК – 11).
- Здатність до застосування в професійній діяльності знань законодавства та державних стандартів України (СК – 12).
- Здатність до управління товарною політикою підприємства (СК – 13).
- Здатність до визначення марочних стратегій підприємства та управління марочними продуктами (СК – 14).
- Здатність до розрахунку та прогнозування цінової політики підприємства: цін, знижок, надбавок, обґрунтування цінових стратегій (СК – 15).
- Здатність до управління системою збуту та товароруху підприємства; планування та організації оптової та роздрібної торгівлі (СК – 16).
- Здатність до організації, планування та оцінки результатів комунікативної кампанії (СК – 17).
- Здатність використовувати математичний інструментарій для розв’язання прикладних економічних задач у спеціальній сфері дослідження (СК – 18).
- Здатність аналізувати економічні й соціальні явища, процеси, об’єкти, системи за допомогою математичних методів, моделей та інформаційних технологій у спеціальній сфері дослідження (СК – 19).
- Здатність застосовувати та формувати інформаційну підтримку з використанням сучасного технічного та методичного інструментарію (СК – 20).
- Здатність розробляти бізнес-плани створення і розвитку нових організацій (напрямків діяльності, продуктів) (СК – 21).
Програмні результати навчання
- Володіти навичками в реалізації загальних функцій управління маркетинговою діяльністю (ПРН – 1).
- Знати інструменти маркетингового дослідження ринку та вміти їх застосувати (ПРН – 2).
- Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, обґрунтовувати управлінські рішення на основі використання необхідного аналітичного й методичного інструментарію (ПРН – 3).
- Використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні пакети загального і спеціального призначення, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію (ПРН – 4).
- Застосовувати математичний інструментарій для розв’язання прикладних економічних задач у спеціальній сфері дослідження, опрацювання статистичних даних, побудови та використання економіко-математичних моделей (ПРН – 5).
- Оцінювати ефективність маркетингової діяльності, функціонування каналів розподілу та постачання (ПРН – 6).
- Уміти аналізувати маркетингове середовище; сегментувати ринок та обирати цільовий ринок, обирати стратегії маркетингу залежно від рівня сегментування ринку (ПРН – 7).
- Вміти здійснити оцінку конкурентоспроможності товару і запропонувати заходи щодо її підвищення; формувати та управляти товарним портфелем підприємства (ПРН – 8).
- Вміти розробляти цінову стратегію підприємства (ПРН – 9).
- Здійснювати управління комунікаційною політикою підприємства (ПРН – 10).
- Вміти використовувати сучасні засоби просування продукції/послуг (ПРН – 11).
- Здійснювати управління каналами розподілу продукції, послуг (ПРН – 12).
- Реалізовувати заходи щодо підвищення ефективності роботи в каналах розподілу (ПРН – 13).
- Вміти здійснити оцінку ризику провадження маркетингової діяльності (ПРН – 14).
- Застосовувати знання щодо поведінки споживачів, упроваджувати маркетингові заходи стимулювання покупки (ПРН – 15).
- Вміти визначати потребу виробництва у матеріальних ресурсах; управляти запасами матеріальних ресурсів та готової продукції; оцінювати ефективність логістичної системи (ПРН – 16).
- Володіти навичками з планування та організації закупівельної, виробничої та збутової логістики суб’єкта господарювання (ПРН – 17).
- Здійснювати моніторинг та аналіз діяльності конкурентів (ПРН – 18).
- Уміти сформувати план маркетингу підприємства та оцінити ефективність маркетингової діяльності на підприємстві (ПРН – 19).
- Вміти організовувати роботу виставок, ярмарок та інших заходів просування продукції на ринок (ПРН – 20).
- Знати та вміти використовувати інструменти промислового маркетингу (ПРН – 21).
- Володіти засобами та інструментами міжнародного маркетингу для організації роботи компанії на зовнішніх ринках збуту (ПРН – 22).
- Знати та вміти використовувати інструменти маркетингу послуг (ПРН – 23).
- Знати та вміти застосовувати комплекс заходів Інтернет-маркетингу по внутрішній і зовнішній оптимізації веб-сайтів підприємства для підняття його позицій у результатах видачі пошукових систем по певних запитах користувачів з метою збільшення потенційних клієнтів (ПРН – 24).
- Розробляти контекстну рекламу за допомогою сервісу «Google AdWords» (ПРН – 25).
- Здійснювати аналіз поведінки споживачів веб-сайту компанії за допомогою Інтернет-сервісів «Яндекс.Метрика» та «Google Analytics» (ПРН – 26).
- Оцінювати стан довкілля, умови праці, стан охорони праці на підприємстві, застосовувати індивідуальні і колективні засоби захисту здоров’я і життя людини (ПРН – 27).
- Оцінювати результати функціонування національної та регіональної економіки (ПРН – 28).
- Знати вітчизняну історію та національні культурні цінності (ПРН – 29).
- Володіти навичками роботи з законодавчими актами та діючими державними стандартами для здійснення маркетингової діяльності (ПРН – 30).
- Оволодіти навичками усної та письмової професійної комунікації державною та іноземною мовами (ПРН-31).
- Володіти базовими знаннями та навичками щодо економічних процесів і закономірностей функціонування й розвитку підприємництва, організації господарської діяльності (ПРН-32).
- Вміти приймати та обґрунтовувати ефективність управлінських рішень з використанням обліково-аналітичної інформації; розуміти організаційно-економічний механізм управління підприємством (ПРН-33).
- Набути навички самостійної роботи, виявляти ініціативу та підприємливість, бути критичним і самокритичним (ПРН-34).
- Вміти організовувати колективну працю з досягнення цілей підприємства (ПРН-35).
- Пояснювати моделі соціально-економічних явищ з погляду фундаментальних принципів і знань на основі розуміння основних напрямів розвитку економічної науки (ПРН-36).
- Володіти базовими знаннями фундаментальних розділів математики в обсязі, необхідному для застосування економіко-математичних методів з обраної професії (ПРН-37).
- Демонструвати навички володіння загальнонауковими та спеціальними методами дослідження економічних явищ, процесів, об’єктів та систем (ПРН-38).
- Обирати та застосовувати економіко-математичні та статистичні методи для аналізу, прогнозування та оптимізації явищ і процесів (ПРН-39).
- Самостійно здійснювати пошук та аналіз різноманітних джерел інформації для прийняття обґрунтованих рішень, складання службових документів та аналітичних звітів (ПРН-40).
- Визначати особливості сучасного соціально-економічного й політичного розвитку українського суспільства та його перспективи (ПРН – 41).