Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Маркетинг
Профіль освітньої програми
Тип диплому та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 90 кредитів ЄКТС, 1 рік 4 місяці |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна
Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти |
Період акредитації | Сертифікат про акредитацію НД № 0289364 від 21 серпня 2017 р., термін дії – 01 липня 2024 р. |
Рівень програми (рівень вищої освіти)
|
НРК України – 7 рівень, FQ-EHEA – другий цикл (Second cycle), ЕQF LLL – 7 рівень (level 7), рівень освіти – другий (магістерський) |
Обмеження щодо форм навчання | Немає |
Освітня кваліфікація | Магістр маркетингу |
Кваліфікація в дипломі | Ступінь вищої освіти – Магістр
Degree Master Спеціальність – 075 «Маркетинг» Program Subject Area 075 Marketing Спеціалізація – немає Освітня програма – Маркетинг Study Program Marketing |
Опис предметної області | Об’єкт вивчення: маркетингова діяльність як форма взаємодії суб’єктів ринкових відносин для задоволення їх економічних та соціальних інтересів.
Цілі навчання: підготовка фахівців, які володіють сучасним економічним мисленням та відповідними компетентностями, необхідними для вирішення проблем і розв’язання складних задач маркетингової діяльності, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризуються невизначеністю умов і вимог. Теоретичний зміст предметної області: суть маркетингу як сучасної концепції управління бізнесом; понятійно-категорійний апарат, принципи, функції, концепції маркетингу та їх історичні передумови; специфіка діяльності ринкових суб’єктів у різних сферах та на різних типах ринків; зміст маркетингової діяльності, розроблення маркетингових стратегій та формування управлінських рішень у сфері маркетингу. Методи, методики та технології: загальнонаукові та спеціальні методи, професійні методики та технології, необхідні для забезпечення ефективної маркетингової діяльності. Інструменти та обладнання: сучасні універсальні та спеціалізовані інформаційні системи і програмні продукти, необхідні для прийняття та імплементації маркетингових управлінських рішень. |
Академічні права випускників | Мають право продовжити навчання на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти. |
Мета програми
Підготовка висококваліфікованих фахівців з маркетингу, які володіють інноваційним способом мислення, фаховими компетентностями, необхідними для ефективного управління маркетинговою діяльністю підприємств та організацій, відповідають запитам ринку праці та здатні застосовувати отримані знання в наукових дослідженнях проблем розвитку теорії та практики маркетингу
Характеристика програми
1 | Фокус програми | Загальна освіта в галузі 07 «Управління та адміністрування» за спеціальністю 075 Маркетинг. |
2 | Орієнтація програми | Освітньо-професійна |
3 | Особливості програми | Особливості освітньо-професійної програми полягають у наступному:
|
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Магістр маркетингу здатний працювати на підприємствах, організаціях та установах будь-якої організаційно-правої форми (комерційні, некомерційні, державні, муніципальні).
Випускники ОП «Маркетинг» можуть реалізувати себе на ринку праці, а саме:
Магістри ОП «Маркетинг» можуть займати такі основні посади:
|
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Стратегії навчання: студентоцентроване та проблемно-орієнтоване навчання, самонавчання.
Методи викладання та навчання: – активні (кейси; проблемні, ділові ігри; дискусії; розробка проєктів; творчі завдання; аналітично-дослідницька робота); – пасивні (роз’яснювально-ілюстративні, аудіовізуальні), активно-пасивні (консультації з викладачами, підготовка та публікація наукових статей, написання та захист курсової роботи, підготовка кваліфікаційної (магістерської роботи). |
2 | Система оцінювання | Відповідно до Порядку оцінювання знань здобувачів вищої освіти, що діє у ДонНУ імені Василя Стуса:
Поточний контроль (усне та тестове опитування, презентації науково-творчих робіт, захист проєктних робіт, тощо); Підсумковий контроль (усні та письмові екзамени, заліки; захист звіту з науково-дослідної практики, курсової роботи). Атестація магістрів маркетингу здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної (магістерської) роботи. |
Перелік компетентностей випускника
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
2 Загальні компетентності
ЗК1. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК5. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК7. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
ЗК8. Здатність розробляти проекти та управляти ними
3 Фахові компетентності
СК1. Здатність логічно і послідовно відтворювати та застосовувати знання з найновіших теорій, методів і практичних прийомів маркетингу.
СК2. Здатність коректно інтерпретувати результати останніх теоретичних досліджень у сфері маркетингу та практики їх застосування. СК3. Здатність до проведення самостійних досліджень та інтерпретації їх результатів у сфері маркетингу.
СК4. Здатність застосовувати творчий підхід до роботи за фахом.
СК5. Здатність до діагностування маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, здійснення маркетингового аналізу та прогнозування.
СК6. Здатність обирати і застосовувати ефективні засоби управління маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта на рівні організації, підрозділу, групи, мережі.
СК7. Здатність розробляти і аналізувати маркетингову стратегію ринкового суб’єкта та шляхи її реалізації з урахуванням міжфункціональних зв’язків.
СК8. Здатність формувати систему маркетингу ринкового суб’єкта та оцінювати результативність і ефективність її функціонування.
СК9. Здатність здійснювати на належному рівні теоретичні та прикладні дослідження у сфері маркетингу.
СК10.Здатність демонструвати професійні знання у сфері маркетингу високих технологій, сервісу інноваційних продуктів, маркетингового аналізу та комерціалізації нововведень.
Результати навчання
Р1. Знати і вміти застосовувати у практичній діяльності сучасні принципи, теорії, методи і практичні прийоми маркетингу.
Р2. Вміти адаптовувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта.
Р3. Планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності.
Р4. Вміти розробляти стратегію і тактику маркетингової діяльності з урахуванням крос-функціонального характеру її реалізації.
Р5. Презентувати та обговорювати результати наукових і прикладних досліджень, маркетингових проектів державною та іноземною мовами.
Р6. Вміти підвищувати ефективність маркетингової діяльності ринкового суб’єкта на різних рівнях управління, розробляти проєкти у сфері маркетингу та управляти ними.
Р7. Вміти формувати і вдосконалювати систему маркетингу ринкового суб’єкта.
Р8. Використовувати методи міжособистісної комунікації в ході вирішення колективних задач, ведення переговорів, наукових дискусій у сфері маркетингу.
Р9. Розуміти сутність та особливості застосування маркетингових інструментів у процесі прийняття маркетингових рішень.
Р10. Обґрунтовувати маркетингові рішення на рівні ринкового суб’єкта із застосуванням сучасних управлінських принципів, підходів, методів, прийомів.
Р11. Використовувати методи маркетингового стратегічного аналізу та інтерпретувати його результати з метою вдосконалення маркетингової діяльності ринкового суб’єкта.
Р12. Здійснювати діагностування та стратегічне й оперативне управління маркетингом задля розробки та реалізації маркетингових стратегій, проектів і програм.
Р13. Керувати маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта, а також його підрозділів, груп і мереж, визначати критерії та показники її оцінювання.
Р14. Формувати маркетингову систему взаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини з іншими суб’єктами ринку.
Р15. Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення.
Р16. Вміти керувати маркетинговими службами інноваційно-активних підприємств та наукових організацій.
Ресурсне забезпечення реалізації програми
1. | Кадрове забезпечення | Кадрове забезпечення освітньо-професійної програми включає науково-педагогічних працівників кафедри маркетингу, а також інших кафедр Університету, які володіють досвідом та компетентностями, що дозволяють сформувати результати навчання за освітніми компонентами даної освітньо-професійної програми.
Гарант, члени проектної групи і група забезпечення відповідають вимогам, які визначені Ліцензійними умовами провадження освітньої діяльності. До викладання професійних дисциплін залучаються практики та бізнес-тренери. Члени групи забезпечення спеціальності є науковими керівниками здобувачів ступеня кандидата економічних наук, переможців та призерів міжнародних та всеукраїнських конкурсів студентських наукових робіт. Більше 50% членів групи забезпечення мають публікації, що індексуються у наукометричних базах Scopus та WoS. |
2. | Матеріально-технічне забезпечення | Матеріально-технічне забезпечення дозволяє повністю забезпечити освітній процес за освітньо-професійною програмою, стан приміщень відповідає діючим Ліцензійним умовам.
Матеріально-технічне забезпечення ДонНУ імені Василя Стуса включає: навчальні корпуси; Хмельницьку філію «Бізнес-інноваційний центр «ДонНУ — Поділля»; бібліотеку; сучасні навчальні аудиторії, комп’ютерні класи, навчальні та науково-навчальні лабораторії; навчально-оздоровчий табір «Наука» с. Мелекіне, Донецька область), навчально-оздоровча база «Сокол» На базі кафедри маркетингу функціонує навчальна лабораторія. |
3. | Інформаційне та навчально-методичне забезпечення
|
Інформаційний пакет.
Інформаційне забезпечення включає доступ до:
Навчально-методичне забезпечення:
Навчально-методичні комплекси дисциплін розташовано на порталі економічного факультету, дистанційній платформі Moodle та OneDrive (з наданням доступу здобувачам вищої освіти). |
Академічна мобільність
1 | Національна кредитна мобільність | Реалізується в Донецькому національного університету імені Василя Стуса відповідно до вимог чинного законодавства та регулюється внутрішніми локальними документами: Положенням про реалізацію права на академічну мобільність в Донецькому національному університету імені Василя Стуса, Положенням про організацію освітньої діяльності в ДонНУ імені Василя Стуса.
Перезарахування отриманих кредитів на основі Європейської кредитно-трансферної системи (ЄКТС), отриманих під час участі здобувача вищої освіти у програмах національної академічної мобільності, відбувається шляхом порівняння змісту навчальних програм та з урахуванням програмних результатів навчання, здобутих студентом. Здобувачі вищої освіти освітньо-професійної програми «Маркетинг» в межах співпраці Університету з провідними закладами вищої освіти України мають право впродовж окремих семестрів навчатися в інших ЗВО, проходити фахові стажування та фахові тренінги. |
2 | Міжнародна кредитна мобільність | Організація кредитної мобільності здійснюється відповідно до програм («Еразмус+») та договорів про співробітництво між Університетом та закладами вищої освіти – партнерами (Університетом Томаша Бата, м.Злін, Чехія).
Перезарахування отриманих кредитів на основі Європейської кредитно-трансферної системи (ЄКТС) здійснюється шляхом порівняння змісту навчальних програм та з урахуванням програмних результатів навчання, здобутих здобувачем вищої освіти. |
Каталог компонентів освітньої програми та їх логіко-структурна схема фахівця
Код | Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проєкти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) | Тип | Кількість кредитів | Форма підсумкового контролю | ||
Дисципліни професійної та практичної підготовки | ||||||
ОК-1 | Стратегічний маркетинг | 5,5 | Екзамен | |||
ОК-2 | Рекламний менеджмент | 5 | Екзамен | |||
ОК-3 | Маркетинг інновацій | 4 | Екзамен | |||
ОК-4 | Смарт-аналітика | 4 | Екзамен | |||
ОК-5 | Аналіз даних та моделювання
(Data analysis and modeling) |
4 | Письмовий екзамен | |||
ОК-6 | Фінансовий менеджмент
(Financial management) |
4 | Залік | |||
ОК-7 | Методологія і організація наукових досліджень. Кваліфікаційна робота | 4 | Залік | |||
ОК-8 | Маркетинговий менеджмент | 4 | Екзамен | |||
ОК-9 | Курсова робота | 3 | Захист звіту | |||
ОК-10 | Виробнича (науково-дослідна) практика | 9 | Захист | |||
ОК-11 | Підготовка кваліфікаційної (магістерської) роботи | 16,5 | ||||
ОК-12 | Атестація | 4,5 | Публічний захист | |||
Загальний обсяг дисциплін професійної та практичної підготовки | 67,5 | |||||
Дисципліни за вибором здобувача вищої освіти | ||||||
Дисципліна за вибором з переліку 1* | 3 | Залік | ||||
Дисципліна за вибором з переліку 1* | 3 | Залік | ||||
Дисципліна за вибором з переліку 2* | 5,5 | Екзамен | ||||
Дисципліна за вибором з переліку 2* | 5,5 | Екзамен | ||||
Дисципліна за вибором з переліку 2* | 5,5 | Екзамен | ||||
Загальний обсяг дисциплін за вибором здобувача вищої освіти |
22,5
|
|||||
Загальний обсяг освітньої програми | 90 |