Освітня програма
Економіка підприємства
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 240 кредитів ECTS, 3 роки 10 місяців |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2017 р., акредитована до 01.07.2024 р.
Сертифікат про акредитацію: НД- ІІ №0280791, від 12.12.2016 р., термін дії до 01.07.2024 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (6 рівень, перший бакалаврський рівень),
Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QFEHEA (Firstcycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQFLLL (level 6) |
Мета програми
Підготувати фахівців високого рівня, які володіють фундаментальними знаннями і практичними навичками соціально-економічної, організаційно-управлінської, цілеспрямованої економічної діяльності, що ґрунтується на врахуванні конкретних особливостей роботи в організаціях, підприємствах, установах всіх форм власності з метою досягнення ефективного особистого впливу на результат діяльності.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | 051 Економіка
Блок гуманітарної та соціально-економічної підготовки (13,8%), блок математичної та природничо-наукової підготовки (18,8%), блок професійної та практичної підготовки (67,5%). |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Спеціальна (фокусується на глибокому розумінні предмета) |
3 | Орієнтація програми | Академічна програма |
4 | Особливості програми | Орієнтована на глибоку спеціальну професійну підготовку сучасних аналітиків, підприємців, фахівців у сфері управління, ініціативних та здатних до швидкої адаптації до сучасного бізнес-середовища. Враховує сучасні вимоги до вирішення практичних питань. Формує фахівців з новим перспективним способом мислення, здатних застосовувати існуючі теорії та методи дослідження. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Працевлаштування на підприємствах будь-якої організаційно-правої форми, в яких випускники працюють у якості керівників структурних підрозділів або виконавців різноманітних служб апарату управління; в органах державного та місцевого самоврядування; на підприємствах малого та середнього бізнесу, що створені за власною ініціативою. |
2 | Продовження освіти | Можливість продовжувати освіту за другим (магістерським) рівнем вищої освіти |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студенто-центроване, проблемно-орієнтоване, професійно-орієнтоване, індивідуальне навчання, самонавчання.
Викладання відбувається у вигляді: лекційних, практичних, лабораторних занять, консультацій. Методи: обговорення проблем, розв’язання ситуаційних завдань, використання кейс-методів, ділових ігор, тренінгів. |
2 | Система оцінювання | Оцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за системою ECTS. Види контролю: поточний (тематичний та модульний), підсумковий (усні та письмові екзамени, заліки, захист звітів з практики, захист курсових робіт, підсумкова атестація). |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері економіки та у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки (ІК).
2 Загальні компетентності
- ЗК-1 – Володіння культурою мислення, здатністю до сприймання, узагальнення і аналізу інформації, визначення мети та вибору шляхів її досягнення.
- ЗК-2 – Уміння логічно вірно, аргументовано і ясно будувати усне та письмове мовлення.
- ЗК-3 – Готовність до співпраці з колегами, роботи в колективі.
- ЗК-4 – Здатність розуміти наукові здобутки і внесок у розвиток економічної науки різних шкіл та напрямів економічної думки.
- ЗК-5 – Уміння використовувати нормативні правові документи в своїй діяльності.
- ЗК-6 – Прагнення до особистого та професійного розвитку.
- ЗК-7 – Володіння одною з іноземних мов на рівні, який забезпечує ефективну професійну діяльність.
- ЗК-8 – Володіння методами кількісного аналізу і моделювання, теоретичного і експериментального дослідження.
- ЗК-9 – Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
- ЗК-10 – Здатність працювати з інформацією в глобальних комп’ютерних мережах і корпоративних інформаційних системах.
- ЗК-11 – Здатність здійснювати ділове спілкування: публічні виступи, переговори, проведення нарад, ділову переписку, електронні комунікації.
- ЗК-12 – Здатність враховувати наслідки управлінських рішень і дій з позиції соціальної відповідальності.
3 Фахові компетентності
- СК-1 – Здатність аналізувати економічну діяльність та результати господарської діяльності підприємства, за допомогою математичних методів, моделей та інформаційних технологій у спеціальній сфері дослідження
- СК-2 – Здатність виявляти та обчислювати можливості оптимізації діяльності підприємства.
- СК-3 – Здатність розробляти бізнес-плани реалізації підприємницьких намірів та інвестиційних проектів.
- СК-4 – Здатність формувати альтернативні стратегічні напрями розвитку підприємства.
- СК-5 – Здатність виявлення та обґрунтування пріоритетних напрямків організації бізнес-процесів на підприємстві.
- СК-6 – Здатність оцінювати інноваційну активність та її вплив на конкурентоспроможність підприємства.
- СК-7 – Здатність розраховувати економічну ефективність проектів, оцінювати альтернативи з урахуванням ризиків.
- СК-8 – Здатність організовувати процес управління структурними підрозділами підприємства
- СК-9 – Здатність використовувати аналітичний та методичний інструментарій до аналізу, планування та організації господарської діяльності щодо обґрунтування економічних рішень в професійній сфері.
- СК-10 – Здатність створювати систему комунікацій по просуванню товарів і послуг, формувати імідж підприємства.
- СК-11 – Здатність прогнозувати на основі стандартних теоретичних та економетричних моделей соціально-економічні процеси на підприємстві.
- СК-12 – Навички використання сучасних інформаційних технологій при обробці економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів.
Програмні результати навчання
- ПРН-1 – Володіти базовими знаннями та навичками щодо економічних процесів та закономірностей функціонування та розвитку підприємництва, організації господарської діяльності.
- ПРН-2 – Обирати та застосувати економіко-математичні та статистичні методи для аналізу, прогнозування та оптимізації явищ і процесів.
- ПРН-3 – Вміти впроваджувати управлінські рішення щодо формування інноваційного портфеля підприємства.
- ПРН-4 – Вміти збирати, обробляти, систематизувати і узагальнювати інформацію про діяльність підприємства та умови його функціонування.
- ПРН-5 – Вміти розробляти стратегії та плани діяльності підприємства в цілому та його окремих підрозділів.
- ПРН-6 – Володіти методами прогнозування, розробки стратегії та розвитку господарської діяльності.
- ПРН-7 – Уміти розробляти та обґрунтовувати господарські рішення щодо підвищення конкурентоспроможності та ефективності функціонування підприємства.
- ПРН-8 – Знати основи нормативно-правового забезпечення діяльності підприємств і застосовувати їх на практиці.
- ПРН-9 – Вміти застосовувати методичний інструментарій і стандарти економічної роботи, вивчення і впровадження передового досвіду, проведення наукових досліджень з економіки підприємства.
- ПРН-10 – Вміти приймати та підтримувати управлінські рішення.
- ПРН-11 – Розробляти плани інвестиційних проектів та обґрунтовувати інвестиційну привабливість заходів.
- ПРН-12 – Вміти організовувати колективну працю з досягнення цілей підприємства. ПРН-13 – Демонструвати навички володіння загальнонауковими та спеціальними методами дослідження економічних явищ, процесів, об’єктів та систем.
- ПРН-14 – Володіти лідерськими навичками.
- ПРН-15 – Вміти проводити колективні наради та переговори, узгоджувати інтереси всіх учасників з цілями та завданнями щодо управління розвитком підприємства.
- ПРН-16 – Забезпечувати встановлення ефективних контактів з діловими партнерами.
- ПРН-17 – Самостійно здійснювати пошук та аналіз різноманітних джерел інформації для прийняття обґрунтованих рішень.
- ПРН-18 – Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері економічної діяльності
- ПРН-19 – Проводити аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники які характеризують результативність їх діяльності
- ПРН-20 – Демонструвати базові навички креативного та критичного мислення у дослідженнях та професійному спілкуванні
- ПРН-21 – Оволодіти навичками усної та письмової професійної комунікації державною та іноземною мовами
- ПРН-22 – Набути навички самостійної роботи, виявляти ініціативу та підприємливість, бути критичним і самокритичним
- ПРН-23 – Виконувати міждисциплінарний аналіз соціально-економічних явищ і проблем в однієї або декількох професійних сферах
- ПРН-24 – Пояснювати та визначати особливості моделі сучасного соціально-економічного й політичного розвитку українського суспільства та його перспективи з погляду фундаментальних принципів і знань на основі розуміння основних напрямів розвитку економічної науки