Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Освітні, педагогічні науки / Педагогіка вищої школи
Профіль освітньої програми
Тип диплому та обсяг програми | Диплом магістра, одиничний ступінь, тривалість програми – 90 кредитів ЄКТС, термін навчання 1 рік 4 місяців |
Заклад вищої освіти | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національне агенство із забезпечення якості вищої освіти |
Період акредитації | Сертифікат про акредитацію НД 0289383 від 21.08.2017 р., термін дії – 01 07.2024 р. |
Рівень програми | НРК України – 7 рівень, QF EHEA – Second cycle, EQF LLL – level 7, рівень освіти – другий (магістерський) |
Мета програми
Сформувати компетентного професіонала-викладача, здатного виконувати нові функціональні обов’язки і ролі відповідно до освітніх викликів.
Характеристика програми
1 | Фокус програми загальна / спеціальна | Спеціальна освіта в галузі 01 Освіта / Педагогіка
Акцент на підготовці викладача закладу вищої освіти, викладача-тьютора, викладача-андрагога |
2 | Особливості програми | Провідне місце в освітніх компонентах відводиться підготовці педагога нової формації, умотивованому, компетентному, який виконує в освітньому процесі ролі партнера, модератора, фасилітатора і тьютора, володіє навичками випереджувального освітнього менеджменту (планування й організації навчання, розроблення навчально-методичного забезпечення, оцінювання та ін.), організовує студентоцентрований процес, трансформуючи методи, прийоми і технології навчання залежно від запитів і потреб замовників освітніх послуг |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Місцем працевлаштування є заклади освіти різних форм власності та усіх рівнів акредитації.
Випускник може обіймати посаду: науково-педагогічного, педагогічного, наукового працівника. |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Компетентнісний, студентоцентрований, проблемно- орієнтований, андрагогічний, акмеологічний, особистісно орієнтований підходи.
Методи навчання: проблемний, частково-пошуковий, дослідницький. Технології навчання: інтерактивні, проектні, інформаційні, електронне навчання. Види занять: лекції, семінари, практичні заняття, робота в малих групах, ділові ігри, консультації викладачів, виконання контрольних, самостійних робіт, підготовка кваліфікаційної роботи. |
2 | Система оцінювання | Визначена «Порядком оцінювання знань здобувачів вищої освіти у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса». Форми контролю: усні та письмові екзамени, захист звітів з практики, наукова робота здобувача, виконання індивідуального творчого завдання / проекту, усне опитування, письмовий контроль (у тому числі електронний).
Накопичувальна бально-рейтингова система, що передбачає оцінювання студентів за усі види аудиторної та позааудиторної навчальної діяльності, спрямовані на опанування навчального навантаження з освітньої програми: поточний контроль, модульний, підсумковий контроль; письмові, усні екзамени, заліки, тестування, есе, презентації, залік з науково-дослідної практики, захист кваліфікаційної (магістерської) роботи. |
Програмні компетентності
1 Інтегральна компетентність (ІК)
Здатність розв’язувати складні завдання та проблеми в галузі освітніх, педагогічних наук, професійній діяльності, в процесі навчання, що передбачає проведення досліджень, застосування відповідних освітніх, педагогічних інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
2 Загальні компетентність (ЗК)
- ЗК1. Здатність до набуття й аналізу та синтезу концептуальних знань у предметній сфері, необхідних для дослідницької роботи й інноваційної діяльності;
- ЗК2. Здатність до застосовування здобутих знань й набутих умінь у ситуаціях практичної діяльності на основі розуміння особливостей предметної області і професії;
- ЗК3. Здатність здійснювати аналіз стану, причини стагнації та визначення шляхів розвитку системи вищої освіти в Україні;
- ЗК4. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій з метою пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
- ЗК5. Здатність діяти з позиції соціальної відповідальності, займати активну життєву та громадянську позицію, розвивати лідерські якості.
3 Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК)
- СК1. Здатність до виконання професійних завдань і педагогічних функцій в умовах мінливого освітнього середовища;
- СК2. Здатність до критичного осмислення світових тенденцій, складних процесів та явищ у системі вищої освіти і застосування комплексних підходів до їх аналізу та прогнозування;
- СК3. Здатність до андрагогічної та тьюторської роботи;
- СК4. Здатність до планування та організації навчальної діяльності, проектування соціально-педагогічної системи підготовки фахівця з урахуванням особливостей професійної діяльності;
- СК5. Здатність до управління навчальною діяльністю з підготовки фахівця за допомогою розробленої системи дидактичних засобів;
- СК6. Здатність до впровадження ефективних освітніх технологій, інтерактивних методів навчання;
- СК7. Здатність до педагогічного спілкування на засадах суб’єкт-суб’єктної взаємодії учасників педагогічного процесу, працювати в команді та налагоджувати міжособистісні взаємодії при вирішенні поставлених завдань;
- СК8. Здатність самостійно розробляти навчальні й робочі програми з дисципліни, плани практичних занять і самостійної роботи студентів;
- СК9. Здатність до діалогічної взаємодії з колегами, широким академічним товариством та громадськістю з метою реалізації інноваційного проекту або вирішення наукової, практичної проблеми;
- СК10. Здатність до формування професійно значущих якостей фахівця у сфері вищої освіти;
- СК11. Здатність до самоаналізу та коригування педагогічної діяльності, самоменеджменту, саморозвитку;
- СК12. Навички роботи з різноманітними джерелами: уміння виявляти, класифікувати, опрацювати та використовувати їх у професійній діяльності;
- СК13. Готовність до викладацької діяльності в межах освітніх програм, використання сучасних педагогічних методів та засобів активізації педагогічної діяльності управління пізнавальною діяльністю студентів;
- СК14. Здатність до самостійного проведення досліджень на відповідному рівні, вправність використовувати на практиці навички та уміння організації й проведення науково-виробничих робіт;
- СК15. Забезпечення науково-методичного підґрунтя опанування студентами основних інструментів управління проєктами в закладах вищої освіти.
Програмні результати навчання
ПРОГРАМНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ (ПРН)
- ПРН1. Знання та розуміння структури вищої освіти в Україні, специфіки професійно-педагогічної діяльності викладача вищої школи; вміння використовувати законодавче та нормативно-правове забезпечення вищої освіти, сучасні засоби і технології організації та здійснення освітнього процесу, різноманітні аспекти виховної роботи зі студентами, інноваційні методи навчання;
- ПРН2. Уміння та навички проводити критичний аналіз різних інформаційних джерел конкретних освітніх, наукових та професійних текстів в сфері обраної спеціальності, виявляти теоретичні та практичні проблеми, а також дискусійні питання в сфері конкретних освітніх, наукових та професійних проблем педагогічних наук, виявляти, ставити та вирішувати наукові задачі та проблеми;
- ПРН3. Уміння планувати, організовувати та проводити навчальну і навчально-методичну роботу відповідно до освітніх стандартів вищої школи; розробляти документацію щодо забезпечення освітньої діяльності з навчальної дисципліни у закладі вищої освіти; ефективно формувати комунікаційну стратегію щодо планування, організації та ведення освітньої діяльності у закладі вищої освіти;
- ПРН4. Знання та розуміння форм, методів і засобів навчання, нових педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій;
- ПРН5. Уміння використання в освітній діяльності сучасних педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій, які сприяють ефективній комунікації в освітньому середовищі, прогресу у досягненні результатів навчання студентами та підвищенню якості освітньої діяльності в цілому;
- ПРН6. Уміння вибудовувати стратегію і тактику професійного зростання науково-педагогічного працівника ЗВО; ефективно формувати комунікаційну стратегію у професійному середовищі; відповідати за результати професійної діяльності;
- ПРН7. Уміння дотримуватися режиму роботи і відпочинку, підтримувати працездатність та здоровий спосіб життя, прагнути до фізичного самовдосконалення;
- ПРН8. Здатність виконання функцій викладача-андрагога і викладача-тьютора;
- ПРН9. Здатність підтримувати врівноважені і толерантні стосунки з членами колективу та команди, споживачами та іншими представниками сфери життєдіяльності;
- ПРН10. Уміння працювати в команді та організовувати ефективну взаємодію членів групи у робочому процесі та неформальній ситуації;
- ПРН11. Уміння проектувати та формувати оптимальну структуру управління закладом вищої освіти;
- Володіти загальною методологією здійснення наукового дослідження та планування і проведення навчальних занять (ПРН-15).