Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Бізнес-аналітика та статистика
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми | Одиничний, тривалість програми – 90 кредитів ЄКТС, 1 рік 4 місяці |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна
Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Відділ ліцензування Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, НАЗЯВО |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2017р., акредитована до р. Сертифікат про акредитацію: серія НД-IV, номер 0280841, від 12.12.2016, термін дії до 01.07.2024 |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (6 рівень, перший бакалаврський рівень), Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (First cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 6 |
Мета програми
Підготовка фахівців з вищої освіти за другим (магістерським) рівнем у сфері економіки, які здатні застосовувати результати дослідження з метою ефективного управління, володіють інноваційним способом мислення, відповідними компетентностями, необхідними для комплексного аналізу, моделювання та прогнозування.
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | 051 Економіка. Бізнес-аналітика та статистика.
Загальна підготовка – 40%, спеціальна – 60%. |
|
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Спеціальна. Освіта в галузі економіки | |
3 | Орієнтація програми | Професійна. | |
4 | Особливості програми |
|
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування |
|
|
2 | Продовження освіти | Можливості навчання на наступному (третьому) освітньо-науковому рівні – доктор філософії (PhD). |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання |
|
|
2 | Система оцінювання | Поточний контроль, модульний контроль, усні та письмові іспити, заліки, захист курсової роботи, звіту з практики. Державна атестація – підготовка та захист магістерської роботи |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати економічні завдання та практичні проблеми у професійній діяльності, що передбачає застосування теорій та методів математики, статистики й комп’ютерних технологій і характеризується комплексністю та/або невизначеністю умов
2 Загальні компетентності
-
- Здатність розв’язувати складні спеціальні практичні проблеми у сфері економіки із застосуванням теорії та методології наукового пізнання;
- Здатність до аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів;
- Уміння узагальнювати та структурувати проблему господарської одиниці та розробляти рішення на основі моделювання та прогнозування;
- Здатність до навчання та готовність підвищувати рівень своїх знань;
- Здатність до самостійної роботи та самостійного прийняття рішень і нести відповідальність за їх реалізацію;
- Здатність до формування світогляду, розуміння принципів розвитку суспільства;
- Уміння будувати комунікаційну мережу для обміну інформацією;
- Уміння на основі інформаційного забезпечення та комп’ютерних технологій розробляти та впроваджувати альтернативні варіанти управлінських рішень;
- Здатність використовувати понятійно-категоріальний апарат та методологічний інструментарій сучасної економічної теорії для ідентифікації та ефективного вирішення актуальних економічних проблем.
- Здатність обґрунтовувати управлінські рішення
3 Фахові компетентності
-
- Здатність до цілісного уявлення процесу розвитку соціально-економічної системи та формування його механізму.
- Аналізувати економічні проблеми, виявляти закономірності розвитку соціально-економічних процесів та приймати на цій основі управлінські рішення;
- Здатність давати загальну оцінку стану та результатів фінансово-господарської діяльності підприємств;
- Здатність оцінювати конкуренто-спроможність та якість продукції підприємств;
- Здатність досліджувати бізнес-процеси, визначати тенденції розвитку, оцінювати вплив зовнішніх і внутрішніх чинників;
- Уміння досліджувати економічну діяльність суб’єктів господарювання з використанням методу моделювання та прогнозування.
- Здатність вдосконалювати економіко-статистичний аналіз з метою підвищення ефективності діяльності підприємств;
- Уміння на основі статистичного моделювання та прогнозування розробляти та застосовувати моделі для аналізу та прогнозування економічної діяльності;
- Уміння обрати інструментальні засоби для обробки економічних даних, аналізувати результати розрахунків і обґрунтовувати отримані висновки;
- Навички зі застосування методології аналізу економічних систем макро- та мікрорівнів.
Програмні результати навчання
-
- Розуміння закономірностей розвитку економічних та соціальних процесів та сучасних інформаційних технологій;
- Здатність критично оцінювати і прогнозувати економічні явища з використанням сучасних інформаційних технологій;
- Впроваджувати статистичну методологію, яка базується на результатах наукових досліджень, міжнародних та вітчизняних стандартах та рекомендаціях;
- Уміння ставити завдання та проводити комп’ютерне моделювання та комплексний економічний аналіз діяльності підприємств в умовах ризику та невизначеності;
- Здатність ефективно використовувати сучасне програмне забезпечення для проведення аналітичних досліджень, прийняття рішень та презентації результатів професійної діяльності;
- Уміння застосовувати економіко-математичні методи, виявляти приховані закономірності у великих масивах даних (датамайнінг), здійснювати прогнозування та оптимізацію за допомогою економіко-математичних моделей;
- Уміння визначати склад показників, за якими можна оцінити соціально-економічний процес або систему, розробляти економіко-математичні моделі та здійснювати їх економічний аналіз, застосовувати методи та інструменти статистичного аналізу, оцінювати ступінь невизначеності зовнішнього оточення та розробляти стратегії;
- Дотримуватись загальноприйнятих етичних норм і стандартів професійної етики, сприяти зусиллям команди щодо вирішення поставленої задачі;
- Володіти сучасними інформаційними технологіями збору, обробки, аналізу та поширення даних;
- Проводити системний аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища діяльності суб’єктів господарювання;
- Забезпечувати вірогідність, актуальність, своєчасність статистичної інформації.
- Володіти методикою міжнародних статистичних зіставлень;
- Забезпечувати складання, супроводження і проходження документів з облікової, фінансової, виробничо-господарської та державної діяльності;
- Уміння застосовувати інформаційні технології до аналізу управлінських рішень;
- Уміння застосовувати економіко-математичні методи – оптимізацію, кореляційно-регресійний аналіз, виявляти приховані закономірності у великих масивах даних, здійснювати прогнозування за допомогою економіко-математичних моделей;
- Знання особливостей соціально-економічних систем як об’єктів моделювання, базових категорій теорії розвитку складних систем, генезису глобальної економічної інтеграції, основних моделей сталого розвитку економіки;
- Уміння відстоювати власну наукову позицію та ефективно трансформувати її з урахуванням конструктивних професійних зауважень;
- Здатність до цілісного уявлення процесу розвитку соціально-економічної системи та формування його механізму;
- Уміння надавати узагальнену оцінку ефективності функціонування економічної системи, аналізувати відповідність соціально- економічної, структурної, фінансової, інноваційної та інвестиційної політики;
- Здатність розраховувати економічну ефективність проектів, оцінювати альтернативи з урахуванням ризиків.