Каталог освітніх компонентів
Освітньо-наукова програма
Біохімія
Профіль освітньої програми
Тип диплому та обсяг програми (в кредитах ЄКТС) | Диплом магістра, одиничний ступінь, тривалість програми – 120 кредитів ЄКТС, термін навчання 1 рік 9 місяців |
Заклад вищої освіти | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти |
Період акредитації | Сертифікат про акредитацію: НД № 0289371 серія, номер 21.08.2017, до 01.07.2024 р. |
Рівень програми | НРК України – 8 рівень, FQ-EHEA – Second cycle, ЕQFLLL – 7 рівень, рівень освіти – другий (магістерський) |
Мета програми
Підготовка висококваліфікованих фахівців у галузі хімії, що мають поглиблені знання та розуміння понять, явищ і закономірностей перебігу хімічних і біохімічних процесів і можуть застосовувати цей базис для розвитку і використання ідей у дослідницькому контексті; формування особистості-професіонала, інтелектуальної, інформованої, інноваційної, самоідентифікованої, інтегрованої у суспільство, конкурентоспроможної на національному і міжнародному рівнях.
Характеристика програми
1 | Фокус програми: загальна /спеціальна |
Загальна освіта в галузі хімії |
2 | Особливості програми | Оригінальна освітньо-наукова програма з біохімії, що реалізується в рамках спеціальності 102 Хімія. Залучення здобувачів вищої освіти до наукової діяльності з використанням спеціалізованого обладнання для проведення експериментальних досліджень у галузі хімії і біохімії. Формування компетентностей і програмних результатів навчання, що дозволять провадити випускнику викладацьку діяльність у закладах вищої освіти. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Професійна діяльність в галузі хімічних досліджень; хімічного аналізу, контролю і синтезу; хімічних фармацевтичних, харчових та агрохімічних технологій; біотехнологій; хімічної екології та контролю оточуючого середовища, криміналістики; викладацька діяльність тощо. Професіонали в галузі хімії: наукові співробітники; хіміки; біохіміки; викладачі університетів та закладів вищої освіти. |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання |
Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване і практико-орієнтоване викладання та навчання з обов’язковими елементами самонавчання. Лекційні курси поєднуються з практичними та лабораторними заняттями. Теоретичні знання і практичні навички закріплюються під час виконання проходження виробничої практики (асистентської і науково-дослідної), виконання кваліфікаційної роботи магістра; здобувачі залучаються до виконання проєктної діяльності в рамках наукових шкіл кафедри біофізичної хімії і нанобіотехнологій і кафедри неорганічної, органічної та аналітичної хімії. |
2 | Система оцінювання | Визначена «Порядком оцінювання знань здобувачів вищої освіти у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса». Методи оцінювання: усні та письмові екзамени, захист звітів з практик, наукова робота здобувача, виконання індивідуального творчого завдання / проєкту, усне опитування, письмовий контроль (у тому числі електронний); публічний захист кваліфікаційної роботи магістра. |
Програмні компетентності
1 Інтегральна компетентність (ІК)
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі хімії і біохімії або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
2 Загальні компетентності (ЗК)
1. Знання і розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
5. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
7. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
8. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
9. Здатність спілкуватись з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
10. Здатність спілкуватись англійською та (за можливості) іншою іноземною мовою, як усно так і письмово.
11. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
12. Здатність працювати автономно.
13. Здатність до активного збереження довкілля.
14. Здатність до пошуку, критичного аналізу та обробки інформації з різних джерел.
3 Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК)
1. Здатність використовувати закони, теорії та концепції хімії у поєднанні із відповідними математичними інструментами для опису природних явищ.
2. Здатність будувати адекватні моделі хімічних явищ, досліджувати їх для отримання нових висновків та поглиблення розуміння природи, в тому числі з використанням методів молекулярного, математичного і комп’ютерного моделювання.
3. Здатність організовувати, планувати та реалізовувати хімічний експеримент.
4. Здатність інтерпретувати, об’єктивно оцінювати і презентувати результати свого дослідження.
5. Здатність застосовувати методи комп’ютерного моделювання для вирішення наукових, хімікотехнологічних проблем та проблем хімічного матеріалознавства.
6. Здатність здобувати нові знання в галузі хімії та інтегрувати їх із уже наявними.
7. Здатність дотримуватись етичних стандартів досліджень і професійної діяльності в галузі хімії (академічна доброчесність, ризики для людей і довкілля тощо.
8. Здатність формулювати нові гіпотези та наукові задачі в галузі хімії, вибирати напрями та відповідні методи для їх розв’язання на основі розуміння сучасної проблематики досліджень в галузі хімії та беручи до уваги наявні ресурси.
9. Здатність обирати оптимальні методи і методики дослідження.
10. Володіння навичками формування навчального матеріалу, читання лекцій, готовність до викладання у закладах вищої освіти і керівництва науководослідницькою роботою здобувачів; вміння представляти навчальний матеріал в усній, письмовій і графічній формі.
Програмні результати навчання
- ПРН1. Знати та розуміти наукові концепції та сучасні теорії біохімії, а також фундаментальні основи суміжних наук.
- ПРН2. Глибоко розуміти основні факти, концепції, принципи і теорії, що стосуються предметної області, опанованої у ході магістерської програми, використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем, а також проведення досліджень з відповідного напряму хімії.
- ПРН3. Застосовувати отримані знання і розуміння для вирішення нових якісних і кількісних задач хімії і біохімії.
- ПРН4. Аналізувати хімічні сполуки із заданими властивостями і оцінювати відповідність заданим вимогам.
- ПРН5. Володіти методами комп’ютерного моделювання структури, параметрів і динаміки хімічних систем.
- ПРН6. Знати методологію та організацію наукового дослідження.
- ПРН7. Вільно спілкуватися англійською та (за можливості) іншою іноземною мовою з професійних питань, усно та письмово презентувати результати своїх досліджень іноземною мовою, брати участь в обговоренні проблем хімії.
- ПРН8. Вміти ясно і однозначно донести результати власного дослідження до фахової аудиторії та/або нефахівців.
- ПРН9. Збирати, оцінювати та аналізувати дані, необхідні для розв’язання складних задач біохімії, використовуючи відповідні методи та інструменти для роботи з даними.
- ПРН10. Планувати, організовувати та здійснювати експериментальні дослідження з хімії з використанням сучасного обладнання, грамотно обробляти їх результати та робити обґрунтовані висновки.
- ПРН11. Складати технічне завдання до проєкту, розподіляти час, організовувати свою роботу і роботу колективу, складати звіт.
- ПРН12. Оцінювати ризики у професійній діяльності та здійснювати запобіжні дії.
- ПРН13. Аналізувати наукові проблеми та пропонувати шляхи їх вирішення на абстрактному рівні методом декомпозиції їх на складові, які можна дослідити окремо.
- ПРН14. Інтерпретувати експериментально отримані дані та співвідносити їх з відповідними теоріями в хімії.
- ПРН15. Володіння загальною методологією здійснення наукового дослідження.
- ПРН16. Здійснювати планування і проведення навчальних занять.