Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Хімія
Профіль освітньої програми
Тип диплому та обсяг програми | Диплом магістра, одиничний ступінь, тривалість програми – 120 кредитів ЄКТС, термін навчання 1 рік 9 місяців |
Заклад вищої освіти | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національне агенство із забезпечення якості вищої освіти |
Період акредитації | Сертифікат про акредитацію НД 0289371 від 21.08.2017 р., термін дії – 01 07.2024 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України – 7 рівень, Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Second cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL – 7 рівень, рівень освіти – другий (магістерський) |
Мета програми
Підготовка висококваліфікованих особистостей-професіоналів у галузі хімії, які є конкурентоспроможними на національному та міжнародному рівнях і здатні до розв’язання складних наукових, виробничих і соціальних проблем, планування і проведення досліджень, трактування результатів і представлення їх науковій спільноті шляхом написання наукових публікацій.
Характеристика програми
1 | Фокус програми загальна / спеціальна | Загальна освіта в галузі хімії |
2 | Особливості програми | Особливість програми полягає в тому, що запропоновані дисципліни містять розділи математичного моделю- вання, які розвивають у здобувачів здатність бути кри- тичними і самокритичними та оцінювати вплив хімії на усі сфери життя. Вдале поєднання теоретичних знань та експериментальних навичок дозволяє здобувачам про- водити наукові дослідження на сучасному обладнанні в рамках унікальних для України наукових шкіл вирішу- вати актуальні задачі промисловості та забезпечує мож- ливість участі у програмах міжнародної академічної мобільності. Здобувачі здатні здійснювати науково- педагогічну діяльність у сфері вищої освіти. До викла- дання професійних дисциплін залучаються провідні наукові співробітники академічних наукових установ і ЗВО України та закордонні фахівці в рамках програми міжнародної мобільності. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Випускник – Магістр хімії є професіоналом в галузі хімії, хімічного аналізу та синтезу хімічних і фармацевтичних речовин; криміналістики; розробки та контролю якості нафтогазових, харчових, агрохімічних технологій і біотехнологій; моніторингу хімічної екології та стану довкілля.
Магістр хімії може займати посади наукового співробітника, хіміка, біохіміка, викладача університетів та ЗВО, навчатись у аспірантурі. |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване і практико-орієнтоване, інтерактивне викладання та навчання з обов’язковими елементами самонавчання, включаючи інноваційні технології та навчання, засноване на дослідженнях. Викладання проводиться у вигляді: лекцій, мультимедійних лекцій, що поєднуються з практичними заняттями та лабораторними роботами. Теоретичні знання і практичні навички закріплюються під час проходження асистентської та науково-дослідної практик. Здобувач виконує власне наукове дослідження в рамках наукових шкіл кафедр, яка завершується обов’язковою науковою публікацією та кваліфікаційною роботою магістра. |
2 | Система оцінювання | Визначена «Порядком оцінювання знань здобувачів вищої освіти у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса». Методи оцінювання: усні та письмові екзамени, захист звітів з практик, виконання індивідуального творчого завдання, усне опитування, письмовий модульний та поточний контроль (у тому числі електронний). Захист кваліфікаційної роботи магістра. |
Програмні компетентності
1 Інтегральна компетентність (ІК)
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі хімії або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та / або здійснення інновацій та характеризується комплексністю та невизначеністю умов і вимог (ІК).
2 Загальні компетентність (ЗК)
-
- Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності (ЗК-1).
- Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК-2).
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів (ЗК-3).
- Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях, гнучкість мислення (ЗК-4).
- Здатність до адаптації та дії в новій ситуації, відкритість до застосування хімічних знань та вмінь в широкому діапазоні майбутніх місць роботи та повсякденному житті (ЗК-5).
- Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК-6).
- Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології (ЗК-7).
- Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт, здійснювати математичні розрахунки, оцінку та аналіз помилок, бути критичним і самокритичним (ЗК-8).
- Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів діяльності) (ЗК-9).
- Здатність спілкуватися англійською та (за можливістю) іншою іноземною мовою, як усно, так і письмово (ЗК-10).
- Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів) у професійній діяльності та з погляду розуміння можливого впливу досягнень з хімії на усі сфери життя. (ЗК-11).
- Здатність працювати автономно, здатність до планування та управління часом, організаційні навички (ЗК-12).
- Здатність до активного збереження довкілля (ЗК- 13).
- Здатність до пошуку, критичного аналізу та обробки інформації з різних джерел (ЗК-14).
3 Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК)
-
- Здатність будувати адекватні моделі хімічних явищ, досліджувати їх для отримання нових висновків та поглиблення розуміння природи, в тому числі з використанням методів молекулярного, математичного і комп’ютерного моделювання (СК-2).
- Здатність організовувати, планувати та реалізовувати хімічний експеримент, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у сфері вищої освіти (СК-3).
- Здатність інтерпретувати, об’єктивно оцінювати і презентувати результати свого дослідження (СК-4).
- Здатність застосовувати методи комп’ютерного моделювання та інформаційно-комунікаційні технології для вирішення наукових, хіміко-технологічних проблем та проблем хімічного матеріалознавства (СК-5).
- Здатність здобувати нові знання в галузі хімії, в тому числі шляхом самостійного навчання, та інтегрувати їх із уже наявними (СК-6).
- Здатність дотримуватися етичних стандартів досліджень і професійної діяльності в галузі хімії (академічна доброчесність, ризики для людей і довкілля тощо) (СК-7).
- Здатність розпізнавати і аналізувати проблеми, формулювати нові гіпотези та наукові задачі в галузі хімії, вибирати напрями та відповідні методи для їх розв’язання на основі розуміння сучасної проблематики, досліджень в галузі хімії та беручи до уваги наявні ресурси (СК-8).
- Здатність обирати оптимальні методи та методики дослідження, здатність здійснювати науково- педагогічну діяльність у сфері вищої освіти, вміти використовувати стандартне та спеціальне обладнання,
- Здатність використовувати закони, теорії та концепції хімії у поєднанні із відповідними математичними інструментами для опису природних явищ (СК-1). приймати обґрунтовані рішення в області хімії (СК-9).
Програмні результати навчання
ПРОГРАМНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ (ПРН)
- Знати та розуміти наукові концепції і сучасні теорії хімії, фундаментальні основи суміжних наук, використовувати їх для розв’язання складних задач, проведення досліджень і при здійсненні викладацької діяльності (ПРН-1).
- Застосовувати отримані знання і розуміння для вирішення нових якісних та кількісних задач хімії (ПРН-3).
- Синтезувати хімічні сполуки із заданими властивостями, аналізувати їх і оцінювати відповідність їх заданим вимогам (ПРН-4).
- Володіти методами комп’ютерного моделювання структури, параметрів і динаміки хімічних систем, використовувати сучасні інформаційно- комунікаційні технології для збору, аналізу, обробки, інтерпретації даних (ПРН-5).
- Знати методологію та організації наукового дослідження (ПРН-6).
- Вільно спілкуватися англійською та (за можливістю) іншою іноземною мо- вою з професійних питань, усно і письмово презентувати результати дослі- джень з хімії іноземною мовою, брати участь в обговоренні проблем хімії (ПРН-7).
- Вміти ясно і однозначно донести результати власного дослідження до фахо- вої аудиторії та / або нефахівців, мати навички міжособистісної взаємодії, фахового спілкування в діалоговому режимі з колегами та цільовою аудито- рією, відображати результати своїх наукових досліджень у письмовому ви- гляді та презентувати їх (ПРН-8).
- Збирати, оцінювати та аналізувати дані, необхідні для розв’язання складних задач хімії, використовуючи відповідні методи та інструменти роботи з да- ними, моніторинг та аналіз наукових джерел інформації та фахової літерату- ри (ПРН-9).
- Планувати, організовувати та здійснювати експериментальні дослідження з хімії з використанням сучасного обладнання, грамотно обробляти їх резуль- тати та робити обґрунтовані висновки, знати базові принципи і процедури фізичних, хімічних, фізико-хімічних методів дослідження (ПРН-10).
- Складати технічні завдання до проєкту, розподіляти час, організовувати свою роботу і роботу колективу, складати звіт з наголосом на професійну сумлінність та наукову доброчесність (ПРН-11).
- Оцінювати ризики у професійній діяльності та здійснювати запобіжні дії, ді- яти соціально відповідально та громадянсько свідомо на основі етичних мір- кувань (ПРН-12).
- Аналізувати наукові проблеми та пропонувати їх вирішення на абстрактно- му рівні шляхом декомпозиції їх на складові, які можна дослідити окремо, оцінювати дані та синтезувати нові ідеї (ПРН-13).
- Інтерпретувати експериментально отримані дані та співвідносити їх з відпо- відними теоріями в хімії, демонструвати знання та розуміння основних фак- тів, концепцій, принципів та теорій з хімії (ПРН-14).
- Глибоко розуміти основні факти, концепції, принципи і теорії, що стосуються предметної області, опанованої у ході магістерської програми, використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем, а також проведення до- сліджень з відповідного напряму хімії (ПРН-2).
- Володіти загальною методологією здійснення наукового дослідження та планування і проведення навчальних занять (ПРН-15).