Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Цифрова журналістика
Профіль освітньої програми
Тип диплому та обсяг програми (в кредитах ЄКТС) | Диплом магістра, одиничний ступень,тривалість програми – 90 кредитів ЄКТС, 1 рік 4 місяці |
Заклад вищої освіти | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна
Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО) |
Період акредитації | Сертифікат про акредитацію: НД №0289359, від 21.08.2017 р., термін дії – до 01.07.2026 р |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (8 рівень, другий магістерський рівень),
Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Second cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 7) |
Обмеження щодо форм навчання | Немає |
Освітня кваліфікація | Магістр журналістики (Master of Journalism) |
Кваліфікація в дипломі | Ступінь вищої освіти – Магістр
Спеціальність – 061 Журналістика Освітня програма – Цифрова журналістика (Digital Journalism). |
Опис предметної області | Об’єкти вивчення: соціальні комунікації в різних виявах і видах функціонування на мультимедійних платформах із використанням кросмедійних технологій; продукти соціального комунікування; аудиторія та інші споживачі (користувачі) цих продуктів: цифрова журналістика та медіакомунікації. Підготовка до здійснення медіа-діяльності, виконання науково-дослідницької роботи за фахом, а також адміністративної роботи в ЗМК.
Випускник має володіти широким спектром методів, інструментів, методик і цифрових технологій, що використовують у сфері соціальних комунікацій. Теоретичний зміст предметної області: поняття про цифрову журналістику, вироблення кросмедійного контенту, використання сучасних IT технологій у виробленні та поширенні медійного контенту. Методи, методики та технології: прикладні соціально-комунікаційні технології; методи й методики збору, обробки та поширення інформації, медіапланування, професійні норми та стандарти й інші спеціальні методики, що використовують у сфері соціальних комунікацій і вузькопрофесійних галузях соціального комунікування, зокрема цифрової журналістики. Інструменти та обладнання: телевізійне та радіообладнання, компʼютерна техніка, програмне забезпечення для обробки зображень, відео, звуку та верстки, вебдизайну. |
Академічні права випускників | Право продовжити навчання на третьому (освітньо – науковому) рівні вищої освіти. Право набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти |
Мета програми
Мета програми полягає у формуванні особистості професіонала, інтегрованого у суспільство інтелектуала, здатного самостійно та відповідально вирішувати складні виробничі завдання, в тому числі за невизначених умов і вимог, впроваджувати сучасні цифрові технології, інновації у діяльність ЗМК, проводити дослідження для удосконалення практики цифрової журналістики та сфери соціальних комунікацій загалом.
Характеристика програми
1 | Фокус програми: загальна / спеціальна | Загальна |
2 | Особливості програми | Спрямованість на підготовку фахівця у сфері соціальних комунікацій та цифрової журналістики, який:
Здобувачі вищої освіти навчаться критично мислити, грамотно висловлювати власні думки, позицію, створювати та реалізовувати кросмедійній проєкти, працювати в команді, проводити власні дослідження у сфері журналістики та соціальних комунікацій в загалом, запропоновувати інноваційні та технологічні удосконалення діяльності ЗМК. Освітньо-професійна програма передбачає проходження науково-дослідної практики та проведення власного наукового дослідження у сфері соціальних комунікацій та цифрової журналістики; Здобувачі освіти беруть участь у тренінгових програмах медіа-організацій на їх базі та базі кафедри журналістики; протягом навчання формують фахове портфоліо, що включає до себе матеріали практик та фахового стажування. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Випускники освітньої програми зможуть працевлаштуватись та забезпечити самозайнятість у сфері медіа та галузі соціальних комунікацій.
Випускники будуть здатні виконувати посадові обов’язки:
|
2 | Продовження освіти | Право продовжити навчання на третьому (освітньо- науковому) рівні вищої освіти. Право набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти. |
Стиль та методика навчання
1 |
Підходи до викладання та навчання | Основним принципом навчання є студентоцентрованість.
Форми навчання: академічне навчання, проблемно- орієнтоване та проєктне навчання, індивідуальне навчання з елементами самонавчання, інтерактивного навчання, діджитал технологій. Викладання проводиться у вигляді: лекцій, мультимедійних лекцій, практичних занять та семінарів, самостійного виконання дослідницьких завдань під керівництвом науково-педагогічних працівників кафедри, онлайн- та офлайн-консультацій, індивідуальних занять. |
2 |
Система оцінювання | Визначена «Порядком оцінювання знань здобувачів вищої освіти у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса». Методи оцінювання: усні та письмові екзамени, захист звітів з практик, наукова робота здобувача, виконання індивідуального творчого завдання/проєкту, усне опитування, письмовий контроль (у тому числі електронний), захист кваліфікаційної (магістерської) роботи – атестація. |
Програмні компетентності
- Інтегральні компетентності(ІК)
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в галузі соціальних комунікацій, що передбачає застосування положень і методів соціально-комунікаційних та інших наук і характеризується невизначеністю умов. - Загальні компетентності
- ЗК 1: здатність до формування активної громадянської позиції; громадська та соціальна активність; здатність діяти соціально відповідально та свідомо, в правовому полі згідно до чинного законодавства України;
- ЗК 2: здатність до аналізу та синтезу, до генерування нових ідей (креативність);
- ЗК 3: здатність до розуміння, наукового вивчення та висвітлення в медіа складних політичних, економічних, ментальних проблем розвитку суспільства;
- ЗК 4: здатність відповідально приймати обґрунтовані рішення;
- ЗК 5: здатність розробляти проекти та управляти ними;
- ЗК 6: здатність до фахового спілкування державною мовою та іноземною мовою; до використання іноземних мов у популяризації своєї дослідницької та/або інноваційної роботи;
- ЗК 7: здатність самостійно набувати нові знання та уміння за допомогою комп’ютерних технологій і використовувати їх у практичній діяльності, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
- Спеціальні компетенції
- СК01. Здатність використовувати спеціалізовані концептуальні знання з соціальних комунікацій, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень в інноваційній діяльності та дослідницькій роботі;
- СК02. Здатність критично осмислювати проблеми у професійній діяльності чи дослідницькій роботі на межі предметних галузей;
- СК03. Здатність виконувати складні завдання і вирішувати складні проблеми, що потребує оновлення та інтеграції знань;
- СК04. Здатність формувати інформаційний контент, створювати та поширювати його на мультимедійних платформах, оцінювати та аналізувати інформаційний продукт;
- СК05. Здатність до системного розуміння інформаційно-безпекових процесів та засобів впровадження захисту інформації;
- СК06. Здатність проводити проєктну, дослідницьку та інноваційну діяльність у галузі соціальних комунікацій; СК07. Вміння використання кросмедійних технологій у професійній діяльності;
- СК08. Здатність до володіння процесами управління інформацією та до організації проєктної, журналістської та редакційної діяльності;СК09. Здатність ефективно просувати створений медійний продукт, володіти іміджевими та брендінговими інструментами.
Програмні результати навчання
ПРН-01. Вміти використовувати спеціалізовані концептуальні знання з соціальних комунікацій, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень в проєктній, інноваційній діяльності та дослідницькій роботі;
ПРН-02. Застосовувати інноваційні методології соціальних комунікацій у фаховій діяльності: журналістській та дослідницькій.
ПРН-03. Відтворювати інформаційні та комунікаційні технології.
ПРН-04. Використовувати державну та іноземну мови в професійній діяльності на високому рівні.
ПРН-05. Застосовувати знання в галузі цифрової журналістики у професійній діяльності.
ПРН-06. Використовувати проєктний менеджмент для реалізації власних медійних проєктів та залучення ресурсів.
ПРН-07. Впроваджувати інформаційно-безпекові технології та методи захисту інформації у фаховій діяльності.
ПРН-08. Генерувати інформаційний контент, створювати та поширювати його на мультимедійних платформах.
ПРН-09. Практикувати впровадження нових кросмедійних технологій.
ПРН-10. Дотримуватися інтересів аудиторії, враховувати адресацію інформації та спеціалізовані інформаційні потреби.
ПРН-11. Оцінювати отримані знання з погляду можливості їх застосування в професійній діяльності.
ПРН-12. Оцінювати діяльність соціальних інститутів та окремих індивідів як носіїв прав і обов’язків членів суспільства, представників громадянського суспільства.