Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Управління персоналом та економіка праці
Профіль освітньої програми
Тип ступеня та обсяг програми |
Диплом бакалавра, одиничний, 240 кредитів ЄКТС, Тривалість програми:
|
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національне агентство із забезпечення якості освіти |
Період акредитації | Сертифікат про акредитацію НД- ІІ №0289330, від 21.08.2017 р. , термін дії – до 01.07.2026 р. |
Рівень програми |
Національна рамка кваліфікацій України (7 рівень, перший бакалаврський рівень), Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (First cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 6) |
Мета програми
Підготовка фахівців, які володіють сучасним економічним мисленням, теоретичними знаннями і практичними навичками, необхідними для розв’язання завдань у сфері управління персоналом та економіки праці
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність |
Предметною областю програми є закономірності функціонування та розвитку соціально-економічних систем, соціально-економічних процесів, їх моделювання, прогнозування та регулювання, мотивація і поведінка економічних суб’єктів. 05 Соціальні та поведінкові науки 051 Економіка (Economics) Цикл загальної підготовки – 74 кредити ЄТКС, цикл професійної та практичної підготовки – 166 кредитів ЄТКС (31%+69%) |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Комбінація загальної (широке представлення предметної області, всебічне вивчення соціально-економічних процесів, систем, економічних теорій) та спеціальної (фокусується на соціально-економічних моделях, явищах в процесі праці на мікро-, мезо та макрорівнях) програм підготовки зі спеціальності 051 “Економіка” за освітньо-професійною програмою “Управління персоналом та економіка праці” |
3 | Орієнтація програми | Освітньо-професійна |
4 | Особливості програми | Поглиблене вивчення комплексу економічних, соціально-психологічних та організаційних підсистем управління людськими ресурсами (макро- та мезорівні) і персоналом організації з використанням тренінгів, практикумів та інших інтерактивних методів навчання. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Бакалаври з економіки (Освітня програма “Управління персоналом та економіка праці”) підготовлені для роботи на підприємствах, в установах та організаціях усіх галузей і здатні обіймати посади помічників економістів, економістів з праці, фахівців з аналізу ринку праці, фахівців з питань зайнятості (хедхантерів), фахівців з профорієнтації, інспекторів з кадрів, інспекторів з охорони праці, техніків з нормування праці, організаторів з персоналу, фахівців з найму робочої сили, асистентів економістів-демографів, фахівців з інтерв’ювання, інспекторів з виплати пенсій, інспекторів з призначення пенсій, інспекторів з соціальної допомоги, фахівців із соціальної роботи, помічників експертів з соціально-трудових відносин, тощо. |
2 | Продовження освіти | Бакалавр може продовжувати освіту за другим (магістерським) рівнем, а також підвищувати кваліфікацію за сертифікованими програмами та отримувати додаткову післядипломну освіту. |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване, ініціативне самонавчання. Викладання проводиться у вигляді: лекцій, практичних, лабораторних робіт, самостійних та індивідуальних занять, проходження практик, консультацій з викладачами, написання курсових робіт. |
2 | Система оцінювання | Поточне оцінювання, модульний контроль, підсумковий контроль, зокрема, складання екзаменаційних сесій (заліки, усні та письмові екзамени), захист курсових робіт, звітів з практики, комплексні атестаційні екзамени з навчальних дисциплін професійної та практичної підготовки. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в економічній сфері, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки.
2 Загальні компетентності
- ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
- ЗК2. Здатність зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
- ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
- ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
- ЗК5. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
- ЗК6. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
- ЗК7. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
- ЗК8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- ЗК9. Здатність працювати у міжнародному контексті.
- ЗК10. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
- ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
- ЗК12. Навички міжособистісної взаємодії.
3 Фахові компетентності
- СК1. Здатність виявляти знання та розуміння проблем предметної області, основ функціонування сучасної економіки на мікро-, мезо-, макро- та міжнародному рівнях.
- СК2. Здатність здійснювати професійну діяльність у відповідності з чинними нормативними та правовими актами.
- СК3. Розуміння особливостей провідних наукових шкіл та напрямів економічної науки.
- СК4. Здатність пояснювати економічні та соціальні процеси і явища на основі теоретичних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати.
- СК5. Розуміння особливостей сучасної світової та національної економіки, їх інституційної структури, обґрунтування напрямів соціальної, економічної та зовнішньоекономічної політики держави.
- СК6. Здатність застосовувати економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач.
- СК7. Здатність застосовувати комп’ютерні технології та програмне забезпечення з обробки даних для вирішення економічних завдань, аналізу інформації та підготовки аналітичних звітів.
- СК8. Здатність аналізувати та розв’язувати завдання у сфері економічних та соціально-трудових відносин.
- СК9. Здатність прогнозувати на основі стандартних теоретичних та економетричних моделей соціально- економічні процеси.
- СК10. Здатність використовувати сучасні джерела економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів.
- СК11.Здатність обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей економічних систем і процесів та із застосуванням сучасного методичного інструментарію.
- СК12. Здатність самостійно виявляти проблеми економічного характеру при аналізі конкретних ситуацій, пропонувати способи їх вирішення.
- СК13. Здатність проводити економічний аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, оцінку їх конкурентоспроможності.
- СК14. Здатність поглиблено аналізувати проблеми і явища в одній або декількох професійних сферах з врахуванням економічних ризиків та можливих соціально-економічних наслідків.
- СК15. Здатність визначати сегментацію ринку праці, структуру попиту та пропозиції, зайнятості та безробіття.
- СК16. Здатність розробляти сучасні системи мотивації та оплати праці персоналу.
- СК17. Здатність організовувати виконання функцій управління персоналом організації.
- СК18. Здатність забезпечувати організацію людськими ресурсами необхідної кількості та якості.
- СК19. Вміння формувати систему організації праці на підприємстві, раціоналізувати прийоми і методи праці та розробляти заходи зі зростання продуктивності праці на основі дослідження та оптимізації трудовитрат.
- СК20. Вміння планувати основні трудові показники, проводити аудит у сфері управління персоналом, праці та трудових відносин.
Програмні результати навчання
- Асоціювати себе як члена громадянського суспільства, наукової спільноти, визнавати верховенство права, зокрема у професійній діяльності, розуміти і вміти користуватися власними правами і свободами, виявляти повагу до прав і свобод інших осіб, зокрема, членів колективу. (ПРН1).
- Відтворювати моральні, культурні, наукові цінності, примножувати досягнення суспільства в соціально-економічній сфері, пропагувати ведення здорового способу життя (ПРН2).
- Знати та використовувати економічну термінологію, пояснювати базові концепції мікро- та макроекономіки (ПРН3).
- Розуміти принципи економічної науки, особливості функціонування економічних систем (ПРН4).
- Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади) (ПРН5).
- Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері економічної діяльності (ПРН6).
- Пояснювати моделі соціально-економічних явищ з погляду фундаментальних принципів і знань на основі розуміння основних напрямів розвитку економічної науки (ПРН7).
- Застосовувати відповідні економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач (ПРН8).
- Усвідомлювати основні особливості сучасної світової та національної економіки, інституційної структури, напрямів соціальної, економічної та зовнішньоекономічної політики держави (ПРН9).
- Проводити аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність їх діяльності (ПРН10).
- Вміти аналізувати процеси державного та ринкового регулювання соціально-економічних і трудових відносин (ПРН11).
- Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати (ПРН12).
- Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання соціально-економічних даних, збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та соціальні показники (ПРН13).
- Визначати та планувати можливості особистого професійного розвитку (ПРН14).
- Демонструвати базові навички креативного та критичного мислення у дослідженнях та професійному спілкуванні (ПРН15).
- Вміти використовувати дані, надавати аргументацію, критично оцінювати логіку та формувати висновки з наукових та аналітичних текстів з економіки. (ПРН16).
- Виконувати міждисциплінарний аналіз соціально-економічних явищ і проблем в однієї або декількох професійних сферах з врахуванням ризиків та можливих соціально-економічних наслідків. (ПРН17).
- Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність. (ПРН18).
- Використовувати інформаційні та комунікаційні технології для вирішення соціально-економічних завдань, підготовки та представлення аналітичних звітів. (ПРН19).
- Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик економічних систем різного рівня, а також особливостей поведінки їх суб’єктів (ПРН20).
- Аналізувати чисельність та структуру персоналу, планувати потребу в персоналі та демонструвати навички складання планів з праці та персоналу (ПРН21).
- Аналізувати трудові процеси та затрати робочого часу, використовувати методи раціональної організації праці та робочих місць (ПРН22).
- Розробляти мотиваційні схеми, системи оцінки та оплати праці та морального заохочення, преміювання, формувати соціальний пакет підприємства (ПРН23).
- Вести облік руху персоналу, відпрацьованого робочого часу та використання відпусток працівників, виготовляти кадрову документацію та складати статистичні звіти з праці та персоналу у відповідності до вимог законодавства (ПРН – 24).
- Організовувати та здійснювати професійний добір кандидатів на вакантні посади та робочі місця у відповідності до результатів аналізу роботи, застосовуючи адекватні методи оцінки компетентностей (ПРН25).