Каталог освітніх компонентів
Освітня програма
Психологія
Профіль освітньої програми
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом бакалавра, одиничний, тривалість програми – 240 кредитів ЄКТС, термін навчання 3 р. 10 міс. |
Вищий навчальний заклад (заклади) | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна Vasyl’ Stus Donetsk National University, Ukraine |
Акредитаційна організація | Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО) |
Період акредитації | Програма впроваджена у 2016 р., акредитована на 10 р. Сертифікат про акредитацію: НД №0289324 від 21 серпня 2017 р.; термін дії сертифіката до 1 липня 2025 р. |
Рівень програми | Національна рамка кваліфікацій України (7 рівень, бакалаврський рівень), Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти QF EHEA (Second cycle), Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF LLL (level 6) |
Мета програми
Поглиблення наукових уявлень про природу психіки, про методи та результати дослідження психічних явищ; розвиток здатності до застосування психологічних знань в умовах професійної діяльності
Характеристика програми
1 | Предметна область / Спеціальність | Предметною областю програми є психологічні методи дослідження психічних явищ в процесі і стані, а також поведінки людини. 05 Соціальні та поведінкові науки 053 Психологія (Рsychology) |
2 | Фокус програми та спеціалізація | Комбінація загальної та спеціальної програм зі спеціальності 053 «Психологія» («Рsychology») за освітньою програмою «Психологія» («Рsychology»). Програма дозволяє всебічно вивчити психічні явища людини за допомогою сучасних методів дослідження психіки. Ключові слова: психіка, метод, метод дослідження, психічне явище, особистість. |
3 | Орієнтація програми | Освітньо-професійна, академічна. Акцент робиться на здобутті знань та навичок з організації дослідження різноманітних психічних явищ людини, а також впливу на її поведінку на основі виявлених психологічних закономірностей. |
4 | Особливості програми | Програма орієнтована на інтеграцію знань з сучасної психології для забезпечення ефективності професійного становлення майбутнього фахівця. Програма складається з освітньої та наукової складових. Освітня складова програми передбачає 240 кредитів ЄКТС для обов’язкових навчальних дисциплін, з яких 96 кредитів – це дисципліни загальної підготовки. Ще 144 кредити ЄКТС передбачено на дисципліни професійної та практичної підготовки.
Наукова складова програми передбачає здійснення наукових досліджень під керівництвом викладачів кафедри з відповідним оформленням одержаних результатів у вигляді курсових робіт, наукових публікацій. Особливістю наукової складової освітньої програми є те, що окремі складові власних наукових досліджень студенти можуть виконувати під час проходження навчальної та виробничої практик, а також під час практичних та лабораторних занять із дисциплін професійної та практичної підготовки. |
Працевлаштування та продовження освіти
1 | Працевлаштування | Бакалавр здатен виконувати професійну роботу згідно класифікатора професій України:
|
2 | Продовження освіти | Навчання для подального розвитку та самовдосконалення у науковій та професійній сферах діяльності, а також інших споріднених галузях наукових знань: підготовка на 8-ому (магістерському) рівні НРК України у галузі психології (або споріднених галузях наукових знань). |
Стиль та методика навчання
1 | Підходи до викладання та навчання | Основні стратегії та методи навчання: студентоцентроване, інтерактивне, проблемноорієнтоване, особистісно-орієнтоване навчання, самонавчання. Викладання проводиться у формі: лекційних занять, семінарів, практичних занять, лабораторних робіт, самостійної роботи. |
2 | Система оцінювання | Усні та письмові екзамени, заліки, захист звітів з практики, тематичні дослідження, ессе, презентації, поточне оцінювання, тестування, підсумкові контрольні роботи по завершенню опанування модулю, захист курсових робіт, атестаційний екзамен, захист кваліфікаційної роботи. |
Програмні компетентності
1 Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері психології, що передбачають застосування основних психологічних теорій та методів та характеризуються комплексністю і невизначеністю умов.
2 Загальні компетентності
- ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
- ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
- ЗК3. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
- ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
- ЗК5. Здатність бути критичним і самокритичним.
- ЗК6. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
- ЗК7. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
- ЗК8. Навички міжособистісної взаємодії,
- ЗК9 Здатність працювати в команді.
- ЗК10. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні;
- ЗК11. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
3 Спеціальні компетентності
- СК1. Здатність оперувати категоріальнопонятійним апаратом психології
- СК2. Здатність до ретроспективного аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду розуміння природи виникнення, функціонування та розвитку психічних явищ.
- СК3. Здатність до розуміння природи поведінки, діяльності та вчинків.
- СК4. Здатність самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати психологічну інформацію з різних джерел.
- СК5. Здатність використовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій.
- СК6. Здатність самостійно планувати, організовувати та здійснювати психологічне дослідження.
- СК7. Здатність аналізувати та систематизувати одержані результати, формулювати аргументовані висновки та рекомендації
- СК8. Здатність організовувати та надавати психологічну допомогу (індивідуальну та групову).
- СК9. Здатність здійснювати просвітницьку та психопрофілактичну відповідно до запиту
- СК11. Здатність дотримуватися норм професійної етики
- СК12. Здатність до особистісного та професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку.
Програмні результати навчання
- ПР1. Аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання.
- ПР2. Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань.
- ПР3. Здійснювати пошук інформації з різних джерел, у т.ч. з використанням інформаційнокомунікаційних технологій, для вирішення професійних завдань.
- ПР4. Обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки за результатами власних досліджень і аналізу літературних джерел.
- ПР5. Обирати та застосовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій (тести, опитувальники, проективні методики тощо) психологічного дослідження та технології психологічної допомоги.
- ПР6. Формулювати мету, завдання дослідження, володіти навичками збору первинного матеріалу, дотримуватися процедури дослідження.
- ПР7. Рефлексувати та критично оцінювати достовірність одержаних результатів психологічного дослідження, формулювати аргументовані висновки.
- ПР8. Презентувати результати власних досліджень усно / письмово для фахівців і нефахівців.
- ПР9. Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання.
- ПР10. Формулювати думку логічно, доступно, дискутувати, обстоювати власну позицію, модифікувати висловлювання відповідно до культуральних особливостей співрозмовника
- ПР11. Складати та реалізовувати план консультативного процесу з урахуванням специфіки запиту та індивідуальних особливостей клієнта, забезпечувати ефективність власних дій
- ПР12. Складати та реалізовувати програму психопрофілактичних та просвітницьких дій, заходів психологічної допомоги у формі лекцій, бесід, круглих столів, ігор, тренінгів, тощо, відповідно до вимог замовника.
- ПР13. Взаємодіяти, вступати у комунікацію, бути зрозумілим, толерантно ставитися до осіб, що мають інші культуральні чи гендерно-вікові відмінності.
- ПР14. Ефективно виконувати різні ролі у команді у процесі вирішення фахових завдань, у тому числі демонструвати лідерські якості.
- ПР15. Відповідально ставитися до професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку.
- ПР16. Знати, розуміти та дотримуватися етичних принципів професійної діяльності психолога.
- ПР17. Демонструвати соціально відповідальну та свідому поведінку, слідувати гуманістичним та демократичним цінностям у професійній та громадській діяльності.
- ПР18. Вживати ефективних заходів щодо збереження здоров’я (власного й оточення) та за потреби визначати зміст запиту до супервізії.